We kennen natuurlijk allemaal wel de vooroordelen dat bijvoorbeeld BMW rijders asociaal zijn en altijd boetes krijgen voor bijvoorbeeld te hard krijgen. Maar gelukkig heeft Athlon Car Lease wat onderzoek gedaan naar de boetes die hun klanten krijgen. En daar komen wat leuke weetjes uit naar voren. Zo zijn 78% van de boetes voor de hard rijden. En daarvan is 70% voor overtredingen tot 10 km/u. De meeste boetes op de deurmat krijgen Land Rover en Jaguar rijders met respectievelijk gemiddels 4,7 en 4,3 boetes per jaar.
De braafste (of schijnheiligste) leaserijders hebben een Ford of een Suzuki, want die krijgen gemiddeld maar 2,1 boete per jaar. Overigens is maar 15% van de overtredingen voor een vrouw. Maar dat kan natuurlijk ook komen door het feit dat er meer mannelijke leaserijders zijn. Hieronder kan je zien wat de braafste en bruutste merken zijn. Inclusief nog wat andere statistiekjes.
Lees het complete onderzoek HIERRRR!
Lagonda zegt
Die cijfers zijn volgens mij niet pro-rato. Hoeveel Lancia’s worden er nou nieuw geleased, niet echt veel denk ik.
De cijfers buiten de bebouwde kom vin ik opvallend laag, die had ik hoger verwacht.
Enne, komen de tips bij autoblog wel aan ? Ik had vandaag nog een bericht gestuurd over een Ferrari met een lantarenpaal tussen de voorstoelen…
dotternetta zegt
@Lagonda, die stond er gister al op!
BmwMPower zegt
@ Lagonda
Die is allang gepost!
Ontopic: 6 weken geleden mijn eerste boete, en die is nog steeds niet verzonden naar mij!
rikkon zegt
Tip was veel te laat:
http://www.autoblog.nl/archive/2008/10/28/paal-stopt-ferrari-360-modena
RenesisHP zegt
Mazda rijder :arrow: 34 boetes. Slik…. :roll:
RijNouNsDoor! zegt
Om op de titel te antwoorden:
2,5 jaar geen boete ontvangen, vorige week 5 (!) met een totale waarde van 547 euro. mmm. Maar goed, ik relativeer het maar met het idee dat ik iedere dag (alleen op de snelweg) wel te hard rij en 547 euro gedeeld door 2,5 jaar is 60 cent per dag.
Gregorius zegt
Mercedes en Toyota: taxi #1 en #2 vallen me nog mee. Misschien zouden ze een lijstje moeten maken naar bekeuringen die ze HADDEN moeten krijgen…
Hete_stefan zegt
1boete van 14euro in 2jaar, en ja ik rijd altijd te hard en extra gas voor rood komt ook nogweleens voor
Ary zegt
qua aantal boetes weinig,
qua euros veel te veel
Ton zegt
@Lagonda,
Alleen merken waarvan er minimaal 75 geleased worden doen mee in dit onderzoek.
Natuurlijk is Lancia een klein merk, maar ik vind 75 wel een ruim aantal.
Ruim genoeg om al (voorzichtig) dit soort conclusies te trekken.
Arie zegt
@ Gregorios
Het gaat om lease-auto’s van dat bedrijf, volgens mij worden die auto’s niet geleasd. En anders is de kans aanwezig dat dat iig niet bij dat bedrijf gebeurt.
RenesisHP zegt
Overigens bijna alle boetes wegens te hard rijden. 1 parkeerboete tot nu toe.
lorenzo wiskerke zegt
68e boete binnen deze week…..
Lagonda zegt
Zo zie je maar weer, niet bloggen tijdens het werken, veels te gehaast :$
V8 Vantage zegt
Kennelijk weerspiegelen bestuurders het karakter van hun auto: alle saaie merken scoren het minste aantal boetes…
M-lover zegt
nog geen boetes gehad op de paar jaren dat ik mijn roze briefje heb (en dat probeer ik zo te houden ;) )
wel al vaker hard moeten remmen voor flitsauto’s ;)
GOD zegt
Ik rij zo goed als altijd te hard maar heb nog nooit een boete gehad.
Ik betaal nooit voor het parkeren en heb nooit een paarkeerboete gehad.
Ik noem het geen geluk, ik noem het topsport, het is ambacht, een vak die maar weinigen meester zijn, laat staan snappen hoe het in zijn werk gaat.
dit klinkt heel raar voor sommigen, en die zullen vast denken och hier, daar heb je hem ook nog.
maar die gene wie dit vak ook volledig beheersen die snapen wat ik bedoel.
Dirk zegt
1 bekeuring gehad in 7 jaar… Niet slecht ;)
M-lover zegt
lol GOD, dan ben ik goed op weg om een master in de boeteontwijkkunde te behalen ;)
autofans.be zegt
Land Rover en Jaguar worden, zoals andere luxemerken, altijd extra gecontroleerd. Ontkennen kan je het niet, hoe dikker je bak, hoe sneller ze aan je deur staan. Ik ben het levende bewijs
Pino zegt
@ mx5/rx8owner
dus jij zorgt op uw eentje vr het cijfer van mazda? :)
Marvin zegt
Ik ben ex taxi/prive/zakelijk chauffeur, sinds ik dat werk niet meer doe (anderhalf jaar) is mijn hoeveelheid boetes/euros heel flink gestegen.. en dat terwijl ik veel minder rijd!
J.Schouten zegt
Nou laten we eens kijken;
Januari 2008: 2x rood licht, 1x 30 km te snel (A9, trajectcontrole)
Februari 2008: 1x wielklem
Mei 2008: 1x 23 km te snel, 1x 28 km te snel, 1x rood licht (beide op de A44)
Juli 2008: 1x 47 km te snel (Autoroute A28, vlakbij Calais)
Oktober 2008: 1x bumperkleven, 1x 19 km te snel (aangehouden door de politie)
Auto’s: Range Rover Sport 4.2HSE Supercharged (2007), Audi A4 2.0fsi (2005), Audi S8 (2001), Mercedes E500 SW (2004)
Arodin zegt
@autofans.be: Dus jij krijgt geen boetes? :-))
BVO zegt
@ mx5/rx8owner
ja iemand moet het gemiddelde omhoog houden bij mazda en dan ook nog op 2 auto’s
ik moet in januari het gemiddelde van Ford (fiesta 1.1 :P) verzorgen (28 rijlessen gehad)
GOD zegt
@ M-Lover
vergeet niet, 1 moment van ongeconcentreerdheid in je leven en je kunt ander werk zoeken ;)
Niels zegt
Nu bijna een jaartje m’n rijbewijs en nog geen enkele boete gehad. Gelukkig, want als ze me bij alles gepakt hadden, ben ik bang dat ik m’n rijbewijsje kwijt geweest zou zijn maargoed :P Moet het wel even afkloppen natuurlijk. nok nok nok…
Cantago zegt
-edit: check!-
RenesisHP zegt
@BVO en @Pino.
Tot overmaat van ramp zijn de meeste boetes door mijn vriendin gereden. :?
Ik let schijnbaar iets beter op. ;)
GU zegt
@GOD
Peace GOD ;)
Pino zegt
@ mx5/rx/owner
dat verbaast mij niet ;)
bram zegt
wat is dat toch met lancia opeens? ook al 3e plaats in meeste schade? zijn dat gewoon een stel idioten ofzo?
autofans.be zegt
Arodin:
dat heb ik niet gezegd ;) ik zeg alleen dat dikke wagens meer aandacht krijgen door poltie etc en daarom sneller een boete aan hun been hebben.
Alwood zegt
er is hier maar één correct antwoord… veel te veel! :( :? stomme ik
Impeh zegt
Ik geen, ik rij rond met een Stinger ;)
Thijs zegt
1×190 gemiddeld over de snelweg = 510 euro
1×111 op 50 weg = 430 euro
Maareh goed werk jongens, flitsen op de snelweg, daar is het ook zo gevaarlijk.
Jerry zegt
Slechts 15% vrouw…?? Die auto’s staan natuurlijk allemaal op naam van hun mannetje… Percentage zal vast wel een stuk hoger liggen…
GAM zegt
@ Jerry
De auto´s in dit onderzoek staan allen op naam van Athlon Car Lease ;)
AutoGeek zegt
@ Lagonda, bedoel je dit? http://www.autoblog.nl/archive/2008/10/28/paal-stopt-ferrari-360-modena#post-17115 want dat is namelijk al eerder door iemand getipt…
Jaap zegt
Hier mag Koos Sp€€ conclusies uit trekken. Het zou hem sieren meteen op te stappen:
1) De burger rijdt massaal opzettelijk of per ongeluk 5 tot 10KM te hard.
Deze overgrote meerderheid (70%) vindt een dergelijke lichte overschrijding normaal. Wie is dan de overheid om dan hier nog op te beboeten?
2) 52% van alle overtredingen vindt plaats op de snelweg. Waar een paar KM te hard al een veel kleiner probleem is dan in de bebouwde kom. Bovendien gaat dit om 52% van alle overtredingen (ook parkeren) en is het werkelijke aandeel snelheidsboetes op de snelweg nog veel hoger. Waarom flitst de politie niet minder op de snelweg en meer in de bebouwde kom?
3) Ook is het overduidelijk dat hoe luxer de auto, er meer bonnen worden gescoord. Mensen die een auto van een ton kunnen betalen malen echt niet om een boete van een paar tientjes. Dikke fuck you naar de betutteling en terecht.
Ze zien Koos Sp€€ en trawanten als een vervelende mug. Misschien een klein prikje. Beetje jeuk misschien. Bovenal is het ergernis: over de slechte effectiviteit, de hypocriete zogenaamde moraal en de verkapte belastingen.
Autogek zegt
Heb 12 jaar mijn rijbewijs, rij 20.000 km per jaar en heb twee boetes in al die tijd gehad. Van deze was er 1 onterecht, maar de politie aanvechten had geen zin. De andere omdat ik dacht dat het 100 was, maar het was 80 daar geworden. Het is echt niet moeilijk om je aan de wetgeving te houden hoor. ;-)
Nijntje zegt
Ik had al ’n boete met m’n voorlopige rijbewijs :(
Autogek zegt
Nijntje, zou je je rijbewijs dan niet gelijk inleveren? Als je je nu al niet kan gedragen in het verkeer. ;-(
Kees zegt
Februari 2003 een boete door rood licht fietsen (jawel, op m’n verjaardag). Ik kreeg nog 50% korting omdat ik minderjarig was.
Deze week m’n rijbewijs 1 jaar en geen boetes. Een aantal maanden geleden wel geflitst (in NL) maar nooit in de bus gehad. Waarschijnlijk na correctie nog oké, of een andere reden.
Budha zegt
@Autogek,
Ook als je je netjes aan de verkeersregels houdt kun je ernstige twijfels hebben bij de effectiviteit en vooral de motieven van de flitsbrigade.
Er wordt op snelheid gecontroleerd omdat dit gewoonweg makkelijk is. Was het technisch lastig geweest, dan was het geen speerpunt. Dat heeft niets met verkeersveiligheid te maken, maar alles met oppertunisme.
Gezien het idiote aantal vervoerskilometers er per jaar met de auto worden afgelegd is het een godswonder dat het aantal verkeersslachtoffers zo laag is als het is. Afwijkingen in die cijfers van het ene jaar op het andere worden met name beinvloed door weersomstandigheden, drukte op de weg en dat soort dingen. Maar als het aantal daalt roept Sp€€ dat het beleid werkt en er dus mee door moeten gaan. Stijgt het aantal doden, dan roept ie dat de controles uitgebreid moeten worden.
Het verkeersbeleid is op hol geslagen in dit land. Het klopt van geen kante, maar de focus van de bermridders blijft desondanks op die paar kilometertjes overschrijding van een arbitraire maximum snelheid. Het levert immers geld op…
Sjefke zegt
Vandaag nog 1tje omdat ik schijnbaar door rood licht ben gereden op een druk kruispunt om 4 uur smiddags… Lijkt mij gevalletje donker oranje want anders kom je daar de weg niet over tussen verkeer door. Voor de rest dit jaar nog 2 maar 1 voor 3 km te hard na correctie en 1 voor een zondagsrijder op een doordeweekse dag inhalen waar niet toegestaan ;). Gemiddelde ligt ook op 3 per jaar.
fructis zegt
wtf? moeten we nu allemaal met zo’n suzuki of ford gaan rond rijden of wat is hier de bedoeling van?
Jannn zegt
Ik scoor er gemiddeld 5 per jaar. Het wordt tijd dat alle gescoorde boetes automatisch van je rekening worden geschreven. Hoef je je er ook niet meer aan te irriteren. Want ik weiger mijn “crimineel” rijgedrag aan te passen door meer oog te hebben voor de KM-teller dan voor de weg. Wat een gezeik die 5km “te hard” en het bijgaand schrijven alsof je ernstig misdrijf hebt gepleegd. Pure diefstal. Laatst werd ik staande gehouden met 28km “te hard”, op een lege snelweg tegen 12u ’s avonds en dan krijg je gratis zo’n tenenkrommend moralistisch verhaaltje van de blauwe slaaf erbij compleet met de dooddoener waarmee ze gelijk hun verstandelijk onvermogen bevestigen “Ik maak de wet niet maar, Ik “voer” deze enkel uit.” “Nou jochie als je dan toch geen vak hebt geleerd, pak dan een bezem, dan doe je wat voor de maatschappij ipv de hard werkende burger lastig te vallen, met onzinnig geneuzel.” Is dan het eerste wat ik denk. Wie herkent het dat je enkel harder gaat rijden om je af te reageren op die achterlijke blauwe slaaf? En daarnaast dat je je irritatie na 15 min al weer vergeten bent en doorrijdt alsof er niets is gebeurd? Waarschijnlijk nog steeds “te hard.”
Avon zegt
Ik ben een lease rijder, met een Ford, en heb 0,0 boetes per jaar, tot groot ongenoegen van de bumpersklevers achter mij.
Lagonda zegt
Jaap@ Deze bekeuringen zijn allen op kenteken uitgeschreven. Als je de bekeuringen op naam erbij zou nemen dan zullen de cijfers er heel anders uit zien.
52% komt vanwege de vele flitsauto’s, maar zeggen niets over waar de meeste overtredingen begaan worden.
Dat de burgers opzettelijk te hard rijdt is gedeeltelijk waar, in die zin dat mensen calculeren de extra snelheid versus het daarbij behorende boete bedrag in als risico. Als de max snelheid omhoog gaat, zal men toch te hard blijven rijden. Er zijn er ook zat bij die gewoon niet in de gaten hebben dat ze te hard gaan, of niet eens weten wat de maximum snelheid is.
En ik las ergens dat iemand 110 km reed waar je 50 mag. Stoer hoor, je remweg gaat van 25 meter naar 90 meter, leuk als er net iemand oversteekt, die kan je dan een hele poos door de lucht volgen.
Autogeek @ Ik schaam mij diep, ik was te voorbarig, dacht ook eens een nieuwtje te hebben lol :)
Melvivio zegt
Juni 2008 : Parkeerboete 2 wielen op stoep 60 euro
Augustus : Te snel eindhoven, 6 km, 32te hard nijmegen 7 km35 euro
Septemper : Te snel eindhoven 11 km bbk 111 euro
oktober : eigen dorp, heeze,bbk, 3 km te hard, 24 euro.
Maar ik vrees, ook nog aantal traject controles die eraan komen. Heb een keer op de A12 gereden, en A4 ( moest naar denhaag, ) En a2, op een zondag, en het was redelijk rustig, dus had de cruise control op 140… als dat zo is, gaat het pijn doen. Maar dan ga ik wel flitserservice raadplegen. Vind 240 euro aan extra belasting per jaar wel genoeg.
Auto : Opel vectra 2.5v6 Cd
art zegt
vrijdag 24-10 : Boete Duitse politie geen helm op Snorbrommer:s
Zaterdag 25-10: Boete Nl Politie 1 Achterlicht auto kapot
Maandag 27-10: Boete Nl Politie 7 Km te hard in een 30 kmh zone(na correctie)
Wie wilt nou meer blauw op straat??
m5 zegt
tot nu toe 12 er zit er eentje tussen van meer dan 5000 euro
Lagonda zegt
art@ Politie 7 Km te hard in een 30 kmh zone(na correctie)
Dan heb je meer dan 20% te hard gereden, dan is een boete niet onredelijk.
Als je 20% salarisverhoging krijgt piep je ook niet :)
Citrofiel zegt
@ m5; 5000 euro?! :o Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?!
9000cse zegt
@ M5
Je weet de eer van het merk hoog te houden! Echt om trots op te zijn.
Peter zegt
Hmmm mijn oogst….: http://www.youtube.com/watch?v=xGpWc7mKtXs ….
Sorcerer zegt
Dit zegt ook vooral dat Jaguar / Land Rover-rijders te scheel zijn om zelf flitskastjes te ontdekken in de berm op de snelweg (vaak staan die prima in het zicht; moet je wel uit je doppen kijken en dat doen veel mensen blijkbaar niet).
Dit bevestigt wel weer mijn vooroordelen over de bejaarde rijstijl van Ford- en Opelrijders (sorry :P)
Om de vraag even te beantwoorden: met 20.000 km per jaar krijg ik er meestal 0 per jaar. Wel gemiddeld 1 remactie-voor-flitskastje per maand, vooral op de A2 en A27 :P
w0o0dy zegt
In zo’n 500.000 km heb ik er geloof ik niet meer dan 7 gehad… en duidelijk minder dan één per jaar. Toch rij ik vaker 20+ te hard dan onder de limiet als er ruimte is. Maar ik rij vrij veel in de spits en dan gaat het natuurlijk ook niet erg hard. Kwestie van goed opletten waar ze staan.
Dat Range Rover Sport rijders hoog scoren in de statistiekjes verbaasd me niets…. vrijwel iedereen met zo’n hok rijdt als een idioot (vooral ook als het niet kan gegeven de omstandigheden….).
RenJie zegt
@m5
neeh.. ik geloof je niet. Ik schat je in op 14-15 jaar (of <)
Speedfreak zegt
Te veel ! 40 km te hard binnen de bebouwde kom 250 euries
Gelukkig op me moeders naam ;)
47 te hard op de snelweg 214 euries in 2006 Huurauto)
teveel om op te noemen..Je rijd braaf ofniet ..
Trajectcontroles zuigen helemaal
straks rijden we vanaf Groningen tot Maastricht in 1 trajectcontrole
m5 zegt
@ Citrofiel dat was met de vrachtwagen in frankrijk ik had te lang aan een stuk doorgereden
mart(w)in zegt
2004: 147km na correctie waar je 100 mag,met de motor….
2007: 120km waar je 80km mag en 20 dagen later nog een van het zelfde een x alleen andere kant op.
2008: score nul en ga ik zo houden ook dit jaar.
iets over een dun draadje te zeggen….tot 2012 opletten dus…
danny zegt
52% vd snelheidsovertredingen op de autosnelweg en 18% buiten de bebouwde kom, terwijl de meeste (dodelijke) verkeersongelukken gebeuren op verbindingswegen buiten de bebouwde kom en niet op de snelweg.
Op de snelweg heb je natuurlijk meer pakkans, zo zie je maar waar de prioriteiten liggen, nl. geld binnenrijven
danny zegt
op 10 jaar tijd en 700000km :
4x te snel rijden
1x over de witte lijn inhalen
en 1x met de gsm
Ford Sierra, Cougar, Mondeo, Orion
Pim Brussee zegt
Dat de meeste bekeuringen worden uitgeschreven tussen de 5 en 10 kilometer overschrijding is verklaarbaar als het om de snel- en/of autoweg gaat. Als je op dergelijke wegen geen gebruik maakt van een cruise control, loop je de kans tussen de 5 of 10 kilometer hoger dan de toegestaane snelheid te zitten.
De praktijk bewijst dat. Voor het overgrote deel rijdt ik met een auto met cruise control, en stel hem in op de toegestane maximum snelheid. Rijdt ik na een paar weken eens met de auto van mijn vrouw, (zonder CC), dan zit ik regelmatig rond de 130km/pu op de snelweg, en 90km/pu op 80km wegen.
Dit gaat onbewust, en met name als je in gesprek bent. Spee en consorten weten dit, en vandaar wetje Mulder, ofwel tot 30km overschrijding krijg je een girotje van het CJIB.
Snelheids overtredingen binnen de bebouwde kom moeten naar mijn idee zwaarder beboet worden. Immmers bij een snelheid van 50km/pu is geen enkel ploteseling dreigend gevaar nog af te wenden. Enkel bij een sneheid van 30km/pu HEB JE NOG EEN KANS. Met nadruk op KANS.
art zegt
@Lagonda
Ik moest via een omleiding rijden, omdat ze zonodig voor de 3de keer in 10 jaar de weg aan het vervangen zijn. En daar mag je normaal 50 rijden maar dankzij de omleiding niet.
J.Schouten zegt
@w0o0dy
Pardon, ik weet dat veel mensen mijn auto, belachelijk, te groot, milleuvervuilend of lelijk vinden. Ik kan me dit ook best goed indenken, maar dit zal gerust ook met een stukje jalouzie te maken hebben. De waarheid is echter dat ik voor de functie die ik vervul (Makelaar&Projectontwikkelaar O.G.) een representatieve auto nodig heb, die er in elke omstandigheid (zowel in de bergen van Zwitserland als in het platte Nederland) goed uitziet.
Opmerkingen over mijn auto, oke. Maar zeg niet dat Range Rover Sport rijders in het algemeen een slechte rijstijl er op nahouden, zeker niet als U beweert dat U zelf vaker dan 20 km/h te hard rijd. Ik geef toe, ik ben zelf niet het beste voorbeeld met gemiddeld 12 boetes per jaar. Ik rijd daarentegen wel verantwoordelijk, en zeker met 20 jaar rijervaring heb ik heel wat benauwde verkeers situaties meegemaakt, waardoor ik steeds beter inzicht krijg en weet wat ik doe. Op de snelweg houd ik gemiddeld 140 – 150 aan in NL, alleen wanneer het mogelijk is natuurlijk. Maar ik rijd zeker niet als een idioot.
Roaldus zegt
Ja zeker maar 15% vrouw. Die horen ook niet op de weg thuis. En als ze ddaar dan zijn dan lijkt de kans klein dat ze controleren van huis naar de supremarkt of kinderopvang. Onderzoek maar is welke percentage van de parkeer schades die vrouwen op dr geweten hebben. En van te hard rijden daar krijg je geen schade van alleen in je portemonee. Mn ex heeft ooit de garagedeur geramd. Ja da ding van metaal van ongeveer 2.5 bij 2.5 meter.
En ja het is een risico dat je neemt he. Als je te hard rijd moet je ook niet zeiken over boetes. Wel jammer dat ze zo weinig doen aan onnodig links rijden en mensen die niet vooruit kunnen kijken en dus geen ruimte geven bij het invoegen.
En dan ff voor de gene die overtuigd is dat grote auto’s meer aandacht krijgen. Das een goede zaak als het echt zo is. Want die mensen kunnen het beter missen als dat ik het kan. En de mijne is dan niet groot maar hard kan die wel. En dan kan ik er mooi langs als ze weer is zon asso tracktor aanhouden die heel de tijd tegen de linker vangrail aan plakt.
Zo da was het wel weer.
Roaldus zegt
@ J.Schouten
jaloers geen seconde!
En een Range Rover Sport is een ontzettend mooie auto. Maar als (hoe die peppie funcite ook mag heten) zou u toch de betekenis van over het algemeen zoals omschreven in uw reactie wel moeten kennen. Dit staat voor in veel gevallen en betekend dus ook dat dit niet voor alle gevallen telt.
Hard rijden heb ik helemaal geen hekel aan. Maar mijn mening is wel dat mensen met een grote auto van de baas daar bij de sleuteloverdracht vaak ook een doosje arrogantie bij denken te krijgen. En dat stoort mij wel. Dat heeft helemaal niets te maken met jaloerzie want ik heb mn auto gewoon betaald van spaargeld en niet van het geld van mn baas. En ik kan dus ook nog gewoon met de auto boodschappen gaan doen als ik ontslagen word. En ook in de zelfde auto rijden. En hoeft dan niet ineens een middenklasser te gaan rijden omdat ik het niet meer kan betalen. Ik ben trots op wat ik op mijn leeftijd heb bereikt. En vind ook dat je dat mag zijn. Dat geld ook voor anderen. maar het gaat meer om de manier waarop je dat naar buiten brengt.
Dat hoeft niet met bumperkleven bij iemand met een auto van een paar prijsklassen lager als die ook al 140 rijdt. En ook niet door niet aan de kant te gaan als die ander met die zelfde goedkopere auto net iets harder durft.
Maar genoeg daarover. Dat is wat ik er van vind. En ik wardeer mensen die veel geld uitgeven aan een mooie auto. Als het je goed gaat dan mag je dat laten zien. En dat moet iedereen voor zich weten hoe die dat doet.
rover zegt
Boetes zijn een noodzakelijk kwaad
Ik heb vorige week ook weer eebs een bon gekregen. 7Km te hard. Is echt geen misdrijf.
Is natuurlijk balen, maar ik doe niet meer moeilijk over bekeuringen.
(Bijna) iedereen krijgt er wel enkele per jaar. Ik beschouw het gewoon als een belasting. Niets aan te doen.
Als er geen geld van bekeuringen binnen zou komen bij het Rijk, dan zou er wel een andere belasting worden verhoogd, of ergens op worden bezuinigd.
Dus, allemaal: Ophouden met zeuren over die boetes.
(Natuurlijk mag je wel hopen -of ervoor zorgen- dat anderen meer boetes/belasting betalen dan jij)