Ook de Duitse toko uit Brunsbüttel (sjieke plaatsnaam!) vergrijpt zich aan de spirituele opvolger van de nu al legendarische 1M Coupé. Moeten we bang worden of valt het allemaal wel mee?
Dat hangt waarschijnlijk vooral van je voertuigbeheersing af, maar zeker is dat G-Power het vermogen tilt naar 410 pk, tegen 370 stuks voor het origineel. Het koppel stijgt eveneens en gaat naar 570 Nm (+ 105 Nm). Deze vermogensboost wordt voor een belangrijk deel softwarematig bereikt. De klant krijgt hierbij de keuze uit een remapping op maat (2.100 euro) of een externe power module (2.822,52 euro). Het resultaat is verder het zelfde, dus ga vooral voor de goedkopere optie. We blijven Nederlanders.
Daarmee gaat de M2 in 14,5 tellen van 0-200 km/u en de topsnelheid komt op een gezonde 290 km/u, mits je de Vmax delimiter à 668 euro in je virtuele winkelmandje gooit. Verder prijkt een titanium uitlaatsysteem met carbon eindstukken (- 5,5 kg) op de prijslijst voor de lieve som van 4.995,80 euro, evenals G-Power veerpoten à 1.888,66 euro per set. Met de volledig instelbare vering komt de M2 vóór 20-45 mm dichter bij het asfalt te liggen en achter 25-50 mm. En dan zouden we nog bijna de 20 inch velgen inclusief banden vergeten, tegen betaling van € 6.721 de jouwe.
Voor wie het allemaal wel een tandje gekker mag: HIER en DAAR vind je voorbeelden van M2’s met een zwaar opgefokt blok uit de M4.
cossiekiller zegt
Toen ik de naam G-power las, dacht ik aan minimum 600pk. Beetje teleurstellend.
lekkaah zegt
@cossiekiller: dit is dan ook wss ‘stage 1’ voor die gasten
gwnbmw zegt
@lekkaah: ik denk dat de assistent hierop is gezet… 40 pk uit dat blok, zou veel meer moeten halen.
baap zegt
@cossiekiller: Ik had exact hetzelfde.
viezefreddyw zegt
@cossiekiller: G-power kennende halen de dat er ook met gemak uit. Maar blijft de auto dan ook wel leuk rijden? Een M2 met 600PK lijkt mij niet echt nodig. Ja het kan, maar is het dan ook nog echt leuk?
rolov zegt
@viezefreddyw: tuurlijk is het leuk. Maar kan je nog normaal rijden? Dat is de vraag ;)
viezefreddyw zegt
@rolov: Is het leuk dan als je er niet normaal mee kan rijden?
E550 zegt
@viezefreddyw: daarnaast kan ik mij niet voorstellen dat zo’n M2 meer dan 100k km kan rijden.
denniss00 zegt
Hmm … De normale versie vind ik al bruut genoeg!
janmetdelangeachternaam zegt
Leuke Power upgrade, beter te rijden dan de zoveelste bak met 800pk+
moveyourmind zegt
Volgens de meting zijn het maximumvermogen en -koppel al bij 2000 toeren beschikbaar. Als het ook nog eens goed op de weg gezet kan worden kan je een hoop Freude am Fahren beleven met dit ding.
edje zegt
@moveyourmind: nog een keer kijken..
Max vermogen bij 6000
Max draaimoment bij 2000
cpp1 zegt
Iedere gemiddelde chiptune boer bereikt deze waarde. Niets bijzonders, next.
lekkaah zegt
@cpp1: da’s waar, alleen je wilt natuurlijk de lineaire vermogensopbouw zoveel mogelijk behouden
bartsmit zegt
Neem gewoon de M-Performance uitlaat. Kost je veel minder.
ej20g zegt
Ga vooral voor de mapping op maat, niet omdat dat goedkoper is (vreemd overigens), maar omdat er bij een mapping op maat rekening gehouden wordt met de specifieke auto die de mapping krijgt.
Vind een vermogenswinst van 40 pk wat mager, zeker voor G-Power. 105 Nm extra koppel is dan wel weer erg lekker, maar ik vind het standaard koppel van 465 Nm op 370 pk nogal zwak om eerlijk te zijn. Al heeft G-Power daar natuurlijk niks mee te maken.
lekkaah zegt
@ej20g: hij mag natuurlijk niet ‘beter’ zijn dan de m3/m4 :)
87sandyd zegt
@lekkaah: sneller niet nee, maar beter is de m2 eigenlijk al
Rhyo zegt
@lekkaah: G-Power is geen BMW. Dat interesseert ze weinig. Is gewoon een stage 1 tuning voor ontzettend veel geld.
menbren zegt
@ej20g: gok dat de remap goedkoper is omdat je bij de externe tuning ook een stukje hardware nodig hebt om de OEM ECU te omzeilen. Voordeel hiervan is dat de auto altijd 100% stock naar de dealer kan. Kabeltjes los en klaar. Wel zo fijn om geneuzel met de garantie enz. te voorkomen.
ej20g zegt
@menbren: zit een kern van waaheid inderdaad, maar de standaard mapping is door G-Power ook in 10 minuten terug te zetten mocht dat nodig zijn. Al kost dat al met al natuurlijk wel wat meer tijd.
boris9397 zegt
@ej20g: “ik vind het standaard koppel van 465 Nm op 370 pk nogal zwak om eerlijk te zijn”
Serieus? Heb je er al mee gereden dan? Hoeveel koppel wil je dan meer hebben? Ik kan wel vertellen dat 465 Nm zeker meer dan genoeg is hoor, das meer dan wat elke M3 voor het huidige model gehad heeft.
jayamg zegt
Ik ben terug jongens! Dutchcorvette in een ander jasje?
diesel78 zegt
Ze huizen in Beieren (Autenzell) btw. Wel ooit begonnen in Brunsbüttel :-).
rolov zegt
Ik zou het laten doen als ik een m2 had. Geen probleem met die limiter eraf . 3 ruggen kijke of het contant mag en klaar.
ablogjunk zegt
@rolov: ok, wat zei je ook alweer?
rolov zegt
@ablogjunk: ja een beetje in stijl van het foute volk dat als 2e eigenaar zon ding aanschaft ;) ik zou dus het hele pakket nemen. Stage 1 en limiter eraf.
dannyvdberg zegt
PURE OPLICHTERIJ voor dat geld… Voor €1200 kan je bij BR Performance het zelfde vermogen halen en heb je echt software op maat..
https://www.br-performance.nl/nl-nl/chiptuning/1-wagens/5-bmw/7365-m2/7366-f87-2016/7784-m2/
rolov zegt
@dannyvdberg: nou ja oplichterij? Het is een keuze. De belastingen op onze benzine zijn oplichterij . Rutte die ons lachend belazerd is oplichterij. Een keuze hebben en dan voor de naam g-power gaan is een keuze. ;)
pinut187 zegt
Die velgen staan hem goed.
e39540itouring zegt
De curve van vermogen/koppel van de G wijkt erg af van de zo karakteristieke BMW curve. Jammer imo.
Gulli zegt
Dus voor de prijs van een setje wielen óf een uitlaat die een fractie lichter is dan het origineel kun je ook je Fiesta ST laten ombouwen tot een nog leuker bommetje dan het al was? Ok…
Dutchdriftking zegt
Mooi karretje zo!