Als de pk-boys van Underground Racing hun tanden ergens in zetten, berg je dan maar. We noemen een F430 met 1.000 pk, een LP670-4 TwinTurbo met 1.000+ pk en een Gallardo TwinTurbo met 1.500 pk. Ja, deze turbofetisjisten komen hard. Het volgende project is inmiddels volop in aanbouw: een maagdelijk witte 458 Italia, en natuurlijk krijgt ook deze Italiaan extra turbokracht mee.
Tussen de bedrijven door hebben de technici van UR tijd gevonden om het internet te verblijden met de eerste foto’s van dit project. Gewoon, zeven plaatjes van een opengewerkte 458 waarop we het aangepaste V8-blok goed kunnen zien liggen. Aangezien ze nog niet willen zeggen hoeveel galopperende paardjes deze Italiaan krijgt moeten we dat zelf maar even gissen. Kijken we naar het tunersverleden van deze toko, dan moet een vermogen van 1.000+ pk goed mogelijk zijn.
Ze zijn van plan twee opties aan te bieden. Bij de eerste (stage1) krijg je een twinturbo-systeem op het V8-blok van Ferrari. De tweede optie (stage2) gaat ietwat verder. Hierbij wordt het complete blok vervangen door een custom built motor met dubbele turbo die waarschijnlijk in staat is om de aarde te laten stoppen met draaien, maar dat is nog even afwachten. Tot die tijd: foto’s! (via Teamspeed)
nu al gecrasht ?
@tristan:
Eerst lezen, dan een comment plaatsen
@xPendek: leren wat humor is? of heb je al te veel goede voornemens voor het komende jaar?
Staat hem goed, die diffuser ‘nieuwe stijl’..
Wat moeten die gasten toch leuk werk hebben.
Gewoon wat supercars openschroeven en het vermogen verdubbelen…
Burn!!!
ziet er goed uit! geen niemand zou het opmerken als je er gewoon mee rondrijdt, bahlve dat je een achterbumper mist dan.
@lambo4all: Die zetten ze echt wel weer terug :’)
disco inferno
Pijnlijk als je hier een kopstaartje op maakt.
Ik zie het al voor me een enorme vuurbal die door 1000ofzo voort word geplaatst ! haha nee geintje ik ben enorm benieuwd naar deze wagen ik ben zelf een fan van de 458 dus van deze al helemaal !! :)
Hoeveel pk? Teveel!
Tja, het origineel lijkt me min of meer perfect, waarom dan verzieken?
Ik vind de meeste Ferrari’s echt lelijk, zeker de 612 en California. Een 599 is wel oke, een zwarte GTO is erg mooi, een grijze Challenge Stradale is weer mooier, maar een 458 is echt geweldig mooi.
Fire starts where?
Zou die bak het extra koppel aankunnen, of kun je na een paar duizend km de tandwielen van de straat rapen? Vind het bruut wat ze doen, maar heb mn twijfels over de duurzaamheid.
@Emc:
En dan heb je het nog niet eens over de aandrijfassen gehad… :roll:
@Pro-normaal: kuch, koppeling?
@NLBUURMAN:
Dat ook!
En dan voeg ik de krukas en prise-as er ook bij…Ik heb niet gelezen dat ze die dingen aanpassen.
Vraag me af hoe fijn de auto is om te rijden met zoveel peeka ?
Heb je en licht ontvlambare auto, bouw je er een botleneck in het uitlaat systeem waar alle hitte zich op kan hopen. Op dit soort auto is een liedje gebaseerd:
We don`t need no water let the M…. burn
.
@frankj: botleneck = bottleneck
zoveel pk’s dat er geen achterbumper meer op past?? :)
genoeg vermogen, maak je daar maar geen zorgen over, maar wat is de 458 eigenlijk mooi in ’t wit :)
Ik heb ‘m toch liever atmosferisch, turbogat zal er ook wel zijn denk ik zo? De Oakley Design 458 vind ik dan wel super :D
van 0 naar 100% afgebrand in 2.5s? :)
Een turbo op een Ferrari schroeven? Dat soort goedkope trucjes maar aan Porsche overlaten.
ik wil het geluid horen nu!!!
wat gaan ze met de versnellingsbak doen? die zal ook wel flink versterkt moeten worden. het valt me trouwens op dat die velgen wel hele dunnen spaken hebben! staat erg gaaf.
@Yeelen.: hij is toch al N.A., die Oakley Design F458 is idd. de max.!
Twin Turbo? Dan zal je wel geen hoge toeren meer hoeven te draaien om er als vergif vandoor te gaan.
Totaal nutteloos en overbodig… Prima wagen compleet verneukt en volledig uit de balans getrokken… gebruik hiervoor een oude Amerikaanse wagen.. die kunnen toch niet veel beter gebruikt worden dan dat en laat onze mooie Europese meuk met rust…
@xilver: Ik ben het met je eens.
@xilver: Ja.. want hoe is de karakteristiek van de motor na deze ingreep? Nog steeds een koppelkromme als een tafelberg? Of een enorm turbogat.. waarna hij niet te houden is.. nee dan toch liever standaard..
@Freewarefreak: Ferrari heeft zoveel tijd en geld in die wagen gestoken om hem zo goed mogelijk af te stellen, de minste aanpassing die je doet trekt idd alles krom. Maar zo gaat dat wel vaker… het artikel vermeld nog een aantal gevallen die kapot gemaakt zijn.
@Freewarefreak:
Iets of wat professionele tuner zou de motor toch wel voldoende moeten kunnen aanpassen om dat te omzeilen.
Maar dan zal er op het blok na geen enkel standaard onderdeel meer mogen inzitten.
En duurzaam zal het nooit meer zijn. Na ieder ritje kan je hem laten reviseren.
Wat mij meer verontrust is het chassis, dat is ontworpen om snel door de bocht te gaan met het oude vermogen. De breedte, lengte, zwaartepunt, wielen,… alles is berekend om stabiel te zijn met de oude motor. Met die nieuwe krachtbron zou de wagen sowieso al langer moeten zijn om stabiel te blijven bij acceleratie (zeker in een bocht).
@xilver: Helemaal mee eens. Overdaad schaadt. De motor zal er wellicht alles behalve beter van worden, om maar te zwijgen van de algehele balans van de wagen. Leuk voor de sprint, maar je bent er niets mee.
Dit soort dingen moet je niet op een Ferrari willen plaatsen als je een hart hebt! Origineel houden!
mmmmm.. laat maar komen, gave auto!
Die titel voorspelt het toch gewoon al:
Te veel!
Dat ze dan ineens ook maar iets aan de lijm doen want dit lijkt me een wagen die nog wel net iets warmer zal worden als een standaard model.
Om de betrouwbaarheid van hun garantie aan te duiden kunnen ze hem misschien phoenix noemen? Ben je toch al zeker dat je hem telkens terugkrijgt.
Schatting; 1250Pk….
één ding weet ik wel zeker, voor de prijs van de stage 2 kun je in Amerika een hele mooie M3 op de kop tikken.
ik schat minimaal 1300Pk.
nu maar hopen dat hij niet direct afbrand als je één keer volgas geeft
Zal inderdaad wel weer meer dan 1000 pk hebben…
Ik zou het niet doen, maar dat is dan weer mijn eigen persoonlijke mening….
Laat “ur” bewijzen dat dit werkt.
Zet in rijtje tegenover bugatti, lambo,…
en waarom ook niet, de originele versie.
Ik hoop op een slordige 1500 pk en dat hij niet opbrandt!