Deze Porsche Carrera GT is niet helemaal in showroomconditie, maar daar is nog wel wat aan te doen. Of zouden er nog lijken uit de kast komen vallen?
Een ongeluk zit altijd in een klein hoekje, maar als je in een Porsche Carrera GT rijdt is dat hoekje nog een stuk kleiner. Dit is nog een auto van het oude stempel, die de gemiddelde influencer waarschijnlijk geen dag heel zou kunnen houden. Maar ook als doorgewinterde bestuurder moet je altijd op je hoede zijn in een Carrera GT.
Helaas heeft de bestuurder van de Carrera GT die je hier ziet de auto niet intact kunnen houden. Wat er precies is voorgevallen weten we niet, maar het resultaat is duidelijk. De neus van de auto heeft een flinke optater gekregen.
De schade lijkt echter mee te vallen. Het is op het oog vooral de voorbumper die beschadigd is. We hebben weleens Carrera GT’s gezien die er slechter aan toe waren. Toch zou er weleens meer aan de hand kunnen zijn. Op het Rennlist-forum meldde namelijk iemand zich die zegt de eigenaar te zijn. Hij zegt dat ook de carbon fiber monocoque beschadigd is. Je hebt dus kans dat je niet klaar bent met een nieuwe voorbumper.
Dat zou ook verklaren waarom de auto nu als schadebak wordt aangeboden op Copart. Als je een Carrera GT hebt met alleen een kapotte voorbumper is dat normaalgesproken niet de meest interessante route, financieel gezien.
Betekent dit dat deze Carrera GT voor een prikkie weg gaat? Nou, daar lijkt het niet op. Het hoogste bod staat momenteel op $367.000 (omgerekend €324.000) en daarmee is de reserve price nog niet gehaald. En de veiling loopt nog negen dagen.
Aan de kilometerstand zal het overigens niet liggen, want er staat nog maar 8.384 mile op de klok. Dat is omgerekend 13.492 km, om precies te zijn. Daar zat helaas wel een metertje teveel bij.
Foto’s: Copart
ghost zegt
Alleen dus leuk om in onderdelen te verkopen gezien de monocoque..250.000 voor het blok, 125.000 voor de bak, 50.000 voor de rest, meer dan 400.000 zou die dus niet moeten kosten.
Cuprafan123 zegt
Ga je echt nog zoveel voor de aandrijflijn vangen? Ik betwijfel het als ik eerlijk ben…
ouwedibbes83 zegt
@ghost: gaat zo’n blok voor zoveel van de hand? Ongelofelijk eigenlijk. Mss ben ik dan te naïef, maar ik denk dan dat ze bij Porsche een paar extra blokken hebben / hadden liggen, mocht een klant echt een motor wissel nodig hebben. En dat zoiets minder zou kosten. Maar wellicht ook geen rare verhouding gezien de totale prijs van zo’n wagen.
Cuprafan123 zegt
Ik dacht dus hetzelfde. Nou is de auto van zichzelf al duur, maar wat ook zal meespelen is dat ze extreem waardevast zijn en zelfs stijgende.
machiel zegt
Widowmaker..
ty5500 zegt
Verschiet er wel van dat het de monocoque zou zijn, zo ver lijkt die toch niet te komen
https://pin.it/1lBp8gz
e36thuglife zegt
Damn vriend dat is een Big Black Monocoque.
rixxy330d zegt
$3.50
maferick74 zegt
Is kapot… heb geen bedrijf dat onderdelen verkoopt… niks dus
omarrs6 zegt
Mooi projectje voor Tavarish
AudiRS zegt
@omarrs6: of de jongens van Goonzquad
xjs678qr zegt
Topaanbieding, ik hoef allen het chassisnummer, de rest mogen ze houden!
mats106rallye zegt
Ah joh paar nieuwe panelen van carbon laten maken, alles wat scheef zit afstellen en je hebt weer een prachtige CGT
gregorius zegt
Als investeringsproject zal het zeker interessant kunnen zijn om het rustig aan te vervangen. Goede analyse en de juiste carbon-jongens en je komt een heel eind.
Maar wat zou het vet zijn om dat blok (+ custom uitlaatsysteem) in je sleeper te gooien. Dikke Duitse station of zelfs een Macan of een Gen1 Cayenne of zo. Genoeg bakken die tegenwoordig die 600 pk wel aankunnen.
Maar dat geluid wat het produceerde; geweldig. Ik zou zo mn 4.0T van MB vervangen door dit blok; als zal mn eigen blok waarschijnlijk een stuk harder gaan.
generaalalfa zegt
Dit pracht exemplaar is zeker nog te redden. Als je bedenkt hoe de 675LT van Tavarish er uit zag. Dan is dit peanuts
jannemannl2000 zegt
10je, misschien zijn er nog bruikbare onderdelen
Geen.smaak zegt
€5,01