Het merk herrijst en er is ook al een motorenleverancier bekend.
De crisis van enkele jaren geleden werd nichemerk Wiesmann helaas fataal. De Duitse sportwagenfabrikant bouwde behoorlijk snelle auto’s met een retro uiterlijk en dikke motoren van BMW onder de kap. In 2013 ging het bedrijf kopje onder en twee jaar later deden de eerste geruchten over een wederopstanding de ronde.
Inmiddels zijn we aanbeland in 2017 en vandaag werd bekend dat het nieuwe Wiesmann wederom gebruik gaat maken van BMW-motoren. Meer precies: V8-motoren van BMW M. Da’s al goed nieuws op zich, maar het betekent dus ook dat de herrijzenis van het merk serieus handen en voeten begint te krijgen.
Daarnaast is bekend dat de motoren worden gebruikt in een volledig nieuw model, waarover op moment nog niets bekend is. Wel weten we dat het merk Mario Spitzner CEO heeft gemaakt. Spitzner was voorheen een hoge pief bij Mercedes-AMG. Grappig dat Wiesmann weer gebruik gaat maken van BMW-motoren.
Voor wie het gemist heeft: ook het illustere Britse merk TVR is aan een revival bezig. Hun nieuwe Griffith is onlangs gepresenteerd, alle info vind je HIER.
babybenz zegt
Mooimann
porsche928 zegt
Mijn oom heeft een Wiesmann en dat is een prachtige en heerlijke bak!
porschepdk zegt
@porsche928: je oom is oom altijd een Wies man geweest Mien jong.
joost1990_2 zegt
@porschepdk: bijna leuk
dromedaris zegt
@porsche928: vet! Ooit met mogen rijden, plakt echt superhard op de baan en het geluid is ronduit geweldig.
remus1997 zegt
Ik hoop wel dat ze met een mooier design komen dan de nieuwe TVR. Maar ik heb er vertrouwen in!
barry355gtb zegt
Het wordt een gedenkwaardige vandaag, want we hebben net kunnen lezen dat RR haar SUV een mooie facelift geeft , Ferrari bekend heeft gemaakt ook nog een SUV te gaan aanbieden binnen haar productline en nu als klap op de vuurpijl een ressurectie van het illustere Wiesmann! Het kan niet op, we hebben zoveel te verwerken, zelfs een nieuwe regering na >200 dagen sinds de verkiezingsuitslag.
Rob zegt
Gun ze het allerbeste, maar als ze weer van die kitscherige retro-dingen met te grote wielen gaan bouwen, laat dan maar zitten….
misterdrogba zegt
Goh.. leuk. Of het echt zo’n grote gemis was in de autowereld? Nee, niet echt vind ik.
spykerboy zegt
@misterdrogba: ja, absoluut wel. Dit is toch ontelbaar x gaven dat welke porsche of mercedes amg dan ook (althans dat vind ik) en je rijdt ook nog eens iets veel specialers dan de eerder genoemde. Ik heb het altijd jammer gevonden dat je ze zo weinig zag ?
Rob zegt
Overigens had ik het idee dat ze zichzelf destijds een beetje overschatte.
Kwa aanbod kwam het eigenlijk neer op een coupeetje en een cabriootje. Op een toekomstvisie, behalve die twee modellen, heb ik ze nooit kunnen betrappen. Op zich niks mis mee voor een niche-speler, maar waarom dan wel zo’n decadente fabriek/showroom? Zelfs Spyker stelde zich meer bescheiden op…
Ze leken echter wel te weten hoe je auto’s moest bouwen. Heb in 2006 er namelijk één van dichtbij gezien, zag er echt keurig uit. Gewoon mooi in elkaar gezet. Dat wil ook wel eens anders zijn bij nieuwkomers. Wat dat betreft gun ik ze oprecht een terugkeer. Maar alsjeblieft, niet weer van die kitsch….
MaartenD zegt
Het liefst nu wel een mooi en origineel ontwerp en geen kitscherig design met te grote velgen…
JanJansen zegt
Wiesmann is niet door de crisis failliet gegaan. Ze hadden hun product al jaren op orde. Ze hadden gewoon een te grote broek aangetrokken: voor veel geld een bizar grote fabriek gebouwd met grootse plannen… en dan je schulden niet meer kunnen betalen.
spykerboy zegt
Gaaf! Ik zie ze graag op de weg, zou graag een mf5gt hebben ?