Maar hij wordt niet door Mercedes gemaakt.
Kennen we de Maybach Coupé nog? Een auto die vier jaar geleden door een samenwerking tussen Daimler en het Duitse Xenatec tot stand kwam. Als basis diende de Maybach 57s, die ontdaan werd van zijn twee achterportieren. Nadat het merk ten onder ging – en binnenkort zijn rentree zal maken als luxe-editie van de Mercedes S-Klasse – hebben we weinig meer vernomen van Maybachs coupévariant, waar er honderd van gebouw zouden worden.
Het schijnt dat ‘ie binnenkort echter terugkeert. Tony Bijelic, één of andere gefortuneerd zakenman uit Belgrado, zou de coupévariant opnieuw in productie hebben genomen in Duitsland. Het Servische autoblad TopSpeed heeft er al mee gereden en koketteert met foto’s van de nieuwe oude Coupé op de cover.
De naam ‘Maybach’ keert alleen niet terug. Logisch, die is in handen van Daimler en heeft daar zelf grootse plannen mee. Bijelic hanteert daarom de naam MY Coupé voor de reïncarnatie van de luxeslee.
Verdere details zijn ons nog niet bekend. Als de twaalfcilinder onaangetast is gebleven, levert de MY Coupé een vermogen van 612 pk en 1000 Nm aan koppel. De prijs zou op ongeveer een miljoen euro moeten liggen. Wat voor een louche zakenman die veel woorden eindigt met ‘ski’ toch best een koopje is. We weten ook niet waar ze donor-Maybachs vandaan gaan halen. Immers, ze worden al even niet meer gemaakt.
jzaero zegt
My little pony..
sacha zegt
Zo’n inschattingsfout van Daimler om niet zelf toen een coupé variant te maken.
Daarentegen, dat hele Maybach concept was nogal een inschattingsfout…
granlusso zegt
Klinkt goed, maar ik vraag me af of de verouderde techniek nu nog interessant is voor de kopersgroep, helemaal nu de naam Maybach niet meer gebruikt kan worden.
En als ie in productie gaat (helemaal goed natuurlijk), moeten ze wel even andere dagrijverlichting erop zetten.
De link van kermisverlichting > kermisklanten > kampers is zo gelegd namelijk :O
potver7 zegt
@granlusso: Uhmmm dat betekent dat-ie nieuwe lampunits moet laten ontwerpen. De beste man heeft best een hoop geld, maar een ontwerper betalen kan hij niet.
granlusso zegt
@potver7: Nou, die stripjes onderin kosten niet zoveel hoor (ik bedoel dus niet de koplampunits)
granlusso zegt
@potver7: Gewoon die van de laatste lichting gebruiken, dat zijn nette exemplaren :)
ericc zegt
In het programma Westcoastcustoms heeft de “grote” baas z’n S-klasse oof voorzien van 2 deuren. Hoe ie het streetlegal kon krijgen weet ik niet , maar in de the good old us of a mag en kan blijkbaar alles.
drugsrunner zegt
@ericc: Vandaar dat de 458 Italia niet meer verkocht mocht worden. Er was geen hendel waarmee de kofferbak van binnenuit geopend mocht worden. Absurd en belachelijk de wetgeving daar.
floris1204 zegt
Dan klinkt maybach toch een stuk lekkerder.
drugsrunner zegt
Ricky Rozay! Die zal vast wel weer een paar bestellen.
JanC zegt
En zelfs al een site: http://www.maybach-coupe.net/
Alfarobert zegt
Welke malloot gaat er nu 1 miljoen neertellen voor een bak die de meeste mensen als lelijk beschrijven?
donvincenzo zegt
Andermans ontwerp jatten en onder een andere naam uitbrengen? Hoe is dat legaal?
st3fan zegt
Veel woorden eindigt met ski… misschien vat ik het verkeerd op, maar Belgrado ligt niet in Rusland he.. En in de Servische taal zijn er amper woorden die met ski eindigen..
Ontopic
ik vind het wel een vette bak! Maar heb er natuurlijk (nog) geen geld voor, dus mijn mening boeit hem vrij weinig..
E550 zegt
@st3fan: Ik denk dat hij kopers bedoelt.
norge zegt
Nou een leuke ster erop.
jorden zegt
Wordt het magazijn ook weer opgeruimd.
bruinbeer zegt
Maar waarom dan niet gewoon een s-klasse coupé kopen? Vele malen mooier. En als je dan perse een miljoen moet neertellen hang je dat apparaat vol met alle denkbare opties. En dan nog hou je over een heb je een ontzettend mooie coupé.
apbb zegt
@bruinbeer: anders bouw je de nieuwe s coupé om tot een 4deurs, als we toch gek aan het doen zijn
406_v6 zegt
@ricardo: Hoera??? Viel de vrijmibo verkeerd?? Of waren de bitterballen bedorven?
toyotafortuner zegt
Benieuwd of ie de schoonheid van de Xenatech Coupe kan benaderen
stephanotis zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-