De Haringvlietbrug gaat weer open. Alleen gaat de Heinenoordtunnel dan weer dicht.
Het was even afzien voor de mensen die heen en weer moesten tussen Brabant en Rotterdam. Omdat de Haringvlietbrug dicht was voor een grote renovatie moest er worden omgereden. En flink ook.
De extra reistijd kon makkelijk oplopen tot een uur. Als je mazzel had en niet in een extra file terechtkwam natuurlijk. Maar het is voorbij, vanaf morgen gaat de brug weer open en kan iedereen weer zeker 50 jaar over de brug rijden.
Voor het scheepvaartverkeer blijft de Haringvlietbrug nog zeker tot 1 november gesloten. Da’s extra zuur, voor hen is de brug is al sinds 1 januari dicht. Maar ze moeten wachten tot de testen klaar zijn en de Europese goedkeuring is afgegeven.
Haringvlietbrug open, Heinenoordtunnel dicht
Maarrrr. Zoals met alles wat goed is, zit er ook hier weer een addertje onder het gras. Want de Haringvlietbrug gaat dan wel weer open, de Heinenoordtunnel gaat meteen daarna op de schop. En ze nemen meteen de A59 mee.
Die twee doorgangen zijn bijna de hele maand augustus afgesloten dat gaat – je raadt het al – zorgen voor verkeersopstoppingen. Maar goed, het moet even, zegt ook Rijkswaterstaat,. Als het straks klaar is, kunnen we weer jaren vooruit.
Maar goed. Dan weet je weer even waar je aan toe bent als je je in die contreien begeeft.
En tot zover dit servicebericht dat u wordt aangeboden door Autoblog.
sabrerator zegt
Nou, dat wordt weer chaos in de Hoeksche Waard.
Ze zijn al weer bezig elk weggetje naast de N217 dat mogelijkerwijs als “sluiproute” gebruikt kan worden af te sluiten, zodat ook lokaal verkeer dat normaal niet over de N217 hoeft daar ook op gedwongen wordt. En dus de files daar gaan toenemen.
Als ik in het naastgelegen dorp Puttershoek mijn zaterdagse boodschapjes ga doen, pak ik nu de Molendijk tussen de dorpen. Maar die gaat dicht.
Dus aanschuiven in de file. Vorige keer met een van die weekafsluitingen heb ik er een uur over gedaan om naar en van Maasdam te komen. Dat is 5 km enkele reis.
kniesoor zegt
Waarom zetten ze geen verkeersregelaars in op de Molendijk ? Dan de locals een sticker geven voor op de voorruit van hun oto. Zo wordt lokaal verkeer van sluipverkeer gescheiden en wordt het best gebruik gemaakt van de beschikbare wegcapaciteit. Heb je wel gemeentebestuurders voor nodig, die daadwerkelijk een stapje extra willen zetten voor hun kiezers (!) . . .
sabrerator zegt
Die staan er ook (althans de vorige keren).
En die sturen vervolgens iedereen naar de N217. Of je nu local bent of niet.
Kan ik met mijn kentekenbewijs en rijbewijs bewijzen.
Je staat ook gauw als auto nummer 5 of 6 in de rij voor die regelaar en daar keren is erg lastig (want krap). Neal’s je tegen de tijd dat je vooraan staat gewoon wordt teruggestuurd is het best lastig om rustig en beleefd te blijven.
kniesoor zegt
Vergis je niet, die arme verkeersregelaars kunnen er zelf niets aan doen, die mogen alleen strikt de orders van hun chefs volgen/uitvoeren, hebben geen ruimte voor eigen inbreng. Het zijn de gemeentebestuurders, die het initiatief tot de tijdelijke regelwijziging moeten nemen. En dat kan -> bij Concert at Sea op de Brouwersdam bijvoorbeeld wordt aan inwoners van aanpalende plaatsen (Ellemeet, Renesse etc) zo’n sticker verstrekt waardoor zij langs de blokkades mogen.
kniesoor zegt
Dat gaat (weer) een gezellig rommeltje worden op de N57 / N215 tussen Ouddorp en de aansluiting op de A15 bij Brielle v.v. 😕
jcwminif56 zegt
Dat is het heel de tijd al geweest. Ik rijd dagelijks van Middelharnis naar Schiedam en doe daar nu meestal zo’n 1u40 min over. Normaal via de a29 is dat ongeveer 40 minuten (zonder files)
audirs3 zegt
Als ze nou eens de A4-zuid zouden aanleggen, het enige ontbrekende stukje, dan ontlast dat ook de Heinenoordtunnel.
outlook zegt
Waar moet die komen dan?
maotje zegt
@outlouk komende uit de beneluxtunnel rechtdoor tussen hoogvliet en poortugaal door. Oude maas onderdoor langs spijkenisse, het spui onderdoor langs oud beijerland en aansluiten op de a29.
notsobig zegt
https://jongnissewaard.nl/wp-content/uploads/2022/01/trace-a4.png
Weet je gelijk waar die rare knik in de A29 voor dient… En als je google maps bekijkt, kan je zien dat er op dat traject ook niks gebouwd is, het plan is namelijk al heel oud… Het zou mensen uit Spijkenisse ook veel helpen bv.
sabrerator zegt
De Kiltunnel is wel al sinds de sluiting van de Haringvlietbrug gratis. En blijft dat tijdens de sluiting van de Heinenoordtunnel. Dat scheelt weer 3 maanden tol.
Zaterdag help ik een vriend een auto in Zwijndrecht neer te zetten. Hij kan dan met zijn ene auto naar Puttershoek, met het voetpontje naar Zwijndrecht en dan met zijn andere auto naar het werk. Je moet wat.
mashell zegt
Respect voor de creatieve oplossing met het voetpontje.
Aon zegt
Daar moet je je motor(fiets) laten brullen. Echt kicke. Ik zie ze al omkeren om het nog een keertje te proberen: bwaaaaaaaat ring die die ding!!!! What what….
outlook zegt
Found it…
brent zegt
– Edit: dank u, is inmiddels gefixt –
Robert zegt
Lekker op elkaar afgestemd weer. Bij Arnhem is het ook al raak. Daar wordt de A12/A50 tussen de knooppunten Grijsoord en Waterberg gerenoveerd. Op zich volkomen begrijpelijk. Het levert meer drukte op op de andere routes om de stad heen, maar nogmaals: begrijpelijk. Alleen: tegelijkertijd gooien ze in de stad zelf de Mandelabrug dicht. Boem! Lokaal verkeer in capaciteit gehalveerd. Lekker handig!
berlinetta zegt
Standaardzomer in Arnhem toch? Ze plannen altijd zoveel wegwerkzaamheden dat alles muurvast staat.
Robert zegt
Jep.
Dutchdriftking zegt
Fijn dat in ieder geval een gedeelte van de MRB gebruikt wordt voor onderhoud aan de wegen. En fijn dat dit ook in de zomervakantie gedaan wordt.