Weer extra vermaak voor de dode uurtjes.
Het is waarschijnlijk een typisch mannending: de configurator. En dan niet voor een Apple Watch (serieus, 250 euro voor een ander bandje?), maar de configurators op sites van automerken. In sommige gevallen ben je snel klaar. Maar met name bij de Duitse premium automerken kun je er uren mee bezig zijn. De gemiddelde Lexus-eigenaar lacht er om en zal zeggen dat zo’n configurator je vooral erop wijst wat de auto allemaal moet ontberen.
Het blijft echter een leuke bezigheid. En in tegenstelling tot velen kan ik het in mijn geval gewoon doen in de baas zijn tijd. De nieuwste auto die je kan samenstellen is de spiksplinternieuwe Porsche Cayenne. De mogelijkheden qua opties bij de nieuwe PC Hoofttractor van Porsche zijn behoorlijk uitgebreid. Dat vergroot de marge voor de fabrikant en de status van de eigenaar. Het eerste is in elk geval waar.
Ter lering en vermaak hebben we eenmaal nul opties aangevinkt. Wat krijg je dan? Nou, eh, dit:
Alsof ze hun best hebben gedaan om de Cayenne er zo saai uit te laten staan. Vervolgens hebben we gewoon alle opties aangevinkt en dan ziet het er al een stuk beter uit:
Mocht je zelf ook even een halfuurtje niets te doen hebben, de configurator is vooralsnog alleen in het Duits en vind je HIER. Saillaint detail: van de oude zijn nog de dieselvarianten te bestellen, waaronder die monsterlijke V8.
str8six zegt
Ik zou naar de Landrover dealer gaan en daar een Range Rover Vogue bestellen met in dat zilver met een champagne kleurige gloed met zwarte raamlijsten en een zwart dak.
lekkerlinksrijden zegt
@str8six: ik ook daar heen maar dan een Velar bestellen
Loek zegt
@lekkerlinksrijden: Dit moet je bewaren totdat de nieuwe Macan er is…
porschepdk zegt
@str8six: die uitvoering heb ik exact op mij Sport.
mercedesw140 zegt
@str8six: Ik zou naar de Mercedes-Benz dealer gaan voor een zwarte GLS 500 met AMG- Sportpakket!
granlusso zegt
@mercedesw140: Nee, juist zónder AMG-pakket. Lekker anoniem, voor zover je zo’n dinosaurus anoniem kunt noemen.
prop zegt
@str8six: ja lekker een stuk slecht afgewerkt plastic interieur en misselijke wegligging icm een motor uit de jaren 90
In dit segment tellen deze details extra zwaar vind ik. De nieuwe Cayenne is niet direct een mooie bak maar zou wel de eerste keuze zijn
dedon zegt
Simpel… Niet
SpiderIV zegt
@dedon: idd sommige vragen zijn erg eenvoudig: niet!
goodolddays zegt
@dedon: wou het net zeggen…
MaartenD zegt
Gewoon niet
redbeams zegt
Precies…gewoon niet en door naar de lexus dealer waar de auto al compleet is.
autodrome zegt
wat een lelijke auto is dit toch …
Loek zegt
Hee kijk iemand die niet eens vind dat de auto echt lelijk is… sterker nog, voor hoe ver SUV’s gaan vind ik hem eigenlijk best geslaagd!
En dit is hoe ik hem zou bestellen. Ik zou het misschien niet doen want Sport Turismo maar ik vind hem in deze spec helemaal prima.
thomasthomas zegt
Gaaf ding… ff wachten nog op de GTS.
granlusso zegt
Donkerblauw met blauw leder, ultieme combinatie. En dan die velgen die op de auto staan hierboven aan het artikel.
dondeboer zegt
Het leukste van die configurators is toch het experimenteren. Wat is de duurste die ik kan samenstellen? Is een instapper met alle opties duurder dan het topmodel zonder opties? Wat is de lelijkste die ik kan maken?
desjonnies zegt
Ik heb dat nog nooit gedaan, ik kan dit niet.
De auto’s die ik ooit nieuw heb gekocht stonden in de toonzaal en nam ik zo mee.
Al het andere -en dat zijn verreweg de meeste- zijn binnen 2.3/10 seconde tweedehands gekocht.
En dat zal zo blijven, ik word niet opgewonden van een nieuwe, eerder de wetenschap dat ik teveel voor nix heb betaald. Uiteindelijk koop je oud ijzer.
viezefreddyw zegt
Sorry, maar niet. In eerste instantie omdat ik al niet nieuw zal kopen, maar ook omdat ik nooit een SUV zal kopen en al zeker niet een Cayenne. Als het dan toch moet, ga ik voor een nette Range Rover. En dan ook een gebruikte.
JanJansen zegt
Over 3 jaar is het ding niets meer waard. Iedereen wil dan elektrisch rijden.
berlinetta zegt
@janjansen: De consument wil rijden wat het goedkoopst is. Het is nog maar de vraag of dat over 3 jaar elektrisch is.
porschepdk zegt
Ik heb trouwens in 2016 nog een Cayenne 4.2 Diesel (die monsterlijke V8) Karmijn rood gekocht. Waar ze bij Porsche zeiden dat het nog wel even zal duren totdat er een nieuwe uitkwam.
tge1 zegt
Niet. Afschuwelijke auto en dat vind ook van andere merken die dit soort vormloze containers aanbieden.
berlinetta zegt
Het is absoluut geen lelijke SUV, maar er zijn mooiere auto’s op de markt (Velar, F pace en Range Rover). Het zou dus niet mijn eerste keus zijn.
moondustfocus zegt
Denk dat ik niet verder kom dan een Porsche in schaal 1/10
https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjLgb3NmIvWAhWIJVAKHbSBA4wQjRwIBw&url=http%3A%2F%2Fwww.tamiya.com%2Fenglish%2Fproducts%2F57776porsche911%2Findex.htm&psig=AFQjCNFnO8H-wIonexUWlSd3EYv8zOqDxw&ust=1504602857237238
Dutchdriftking zegt
Altijd een mooi spelletje.
barry355gtb zegt
ik zou werkelijk geen reden kunnen bedenken waarom je in dit kikkerlandje een SUV zou prefereren boven een station/avant. Tenzij er sprake is van een Calimero complex uiteraard. Dan beter wel ff een SUV halen, in alle andere gevallen niet doen dus.
730ld zegt
Niet! Doe mij maar een GLS500