Virtueel je zuurverdiende centen stukslaan op de nieuwste Lamborghini, de Temerario: het kan.
Dat Lamborghini af en toe met iets speciaals komt, dat is soms al heel wat. Als het merk uit Sant’Agata Bolognese echter iets compleet nieuws onthult, dan weten we waar we het komende decennium aan mogen wennen. Voor de ‘kleine’ Lambo weten we dat sinds deze week: de Temerario is hier.
Specificatie
Lamborghini doet hun best om in het persmateriaal al te tonen wat je kan met de nieuwste telg. We kregen foto’s van een standaard donkerblauwe met standaardvelgen en eentje in half groen, half zwart met het ‘Alleggrita’-pakket, een beetje het Assetto Fiorano van Lamborghini. Zijn dat de beste samenstellingen? Voor Lamborghini wel. Als klant mag je het er uiteraard mee oneens zijn en bij Lamborghini passeren de meest uiteenlopende kleurstellingen de revue.
Configurator
Wat is nou écht mooi op de Lamborghini Temerario? Dat kunnen wij niet voor je bepalen. Jij natuurlijk wel: Lamborghini gooit de configurator van het nieuwe model live. Uiteraard zijn we er even ingedoken om te kijken hoe het zit.
De basisuitvoering is als bovenstaand. Wit, geen accenten of extra pakketten en zilveren velgen met zwarte remklauwen. Eerlijk: hij kan het hebben. Maar het is wel een beetje saai.
Een kleurtje helpt bijvoorbeeld al heel wat. Lamborghini stelt voor de Temerario uiteraard weer een breed spectrum beschikbaar. Veel felle kleuren maar ook donkere kleuren mocht je dat willen, gloednieuwe kleuren maar ook al wat oudere kleuren. Giallo Midas ontbreekt helaas, dat zou een leuke verwijzing naar de originele Gallardo geweest zijn. Giallo Inti, van de Urus, lijkt erop en dat kan wel. Ook de lanceerkleur voor de Gallardo Superleggera kan, maar onderstaande oranje kleurtje van de Revuelto is misschien een betere optie.
Two-tone
Er zijn voldoende opties om iets meer duisternis toe te voegen aan de Lamborghini Temerario. Alles wat normaliter niet gelakt is, kan in zwart (glimmend of mat) of koolstofvezel uitgevoerd worden. Aan de achterzijde kan je extra zwarte onderdelen toevoegen en je kan zelfs een hele two-tone toevoegen met een zwart dak. Dit kan op enkele geselecteerde kleuren.
Persoonlijk zou ik eerst even bepalen wat je nou echt wil met je Temerario. Als je hem ‘klassiek’ wil houden: knalkleurtje, zilveren velgen en niet veel poespas. Zoals onderstaand.
Alleggrita
Kies je het Alleggrita-pakket, dan kan je meerdere dingen doen. Je kan net zoals in de officiële foto’s van de Temerario het knalkleurtje combineren met de two-tone en dan een accentkleur doen. Je krijgt namelijk de keuze tussen bepaalde accentkleuren die dan als ‘pinstripe’ over de bumper en over de daklijn komen. Wat dan ook gaaf is: een donkere kleur, in dit geval Viola Galaxias, met een opvallende kleur die je dan ook terug kan laten komen in de remklauwen. In dit geval oranje. Het Alleggrita-pakket geeft je ook veel onderdelen uitgevoerd in koolstofvezel, inclusief splitter en spoiler. De koolstofvezel velgen zijn optioneel en beschikbaar met of zonder het Alleggrita-pakket.
Interieur
Aan de binnenzijde van de Lamborghini Temerario meer van hetzelfde: de keuze is reuze. De hoofdkleur van de stoelen en het interieur kan met verschillende soorten contrasten afwijken van een secundaire kleur. Vloermatten, inleg, gordels: mag je allemaal een andere kleur voor kiezen. Het passagiersschermpje is optioneel, net als sfeerverlichting met instelbare kleuren en een Sonus Faber-audiosysteem.
Verder is het allemaal niet zo spannend in Temerario-land. Je kan kiezen tussen een paar optiepakketten met extra comfortopies die je tegenwoordig in vele andere auto’s vindt, zoals adaptieve cruise control met noodremsysteem, lane keep assist en dat soort ongein. Naast natuurlijk een dodehoekwaarschuwing en een 360 graden camerasysteem en parkeersensoren, uiteraard. En ten slotte, iets wat supercars al jaren hebben, een systeem dat de voorvering kan ophogen om makkelijker drempels te nemen.
Geïnspireerd? Stel dan op de website van Lamborghini jouw ideale Temerario samen.
cdlop01 zegt
Totaal suf model, geen enkele durf vwb ontwerp. Dat doet Ferrari dan toch echt veel beter, hoewel ook niet altijd ‘ mooi’ toch altijd wel anders dan voorgangers… .
Richmond zegt
dat heb ik ook. de murcielago was ook clean, maar toch zag je meteen de auto. Je wist meteen het is een lambo.
Bij de gallardo was dat al minder, maar door de hoekigheid toch opvallend. De aventador werd ook al minder in your face, huracan nog minder en nu met de temerario wordt het steeds meer evolutie dan revolutie.
HZW zegt
Ik was vroeger altijd wel een Lamborghini, Miura, Jalpa, Cauntach en LM002 fan.
Het nieuwere spul is het allemaal net niet IMHO.
MaartenD zegt
Vlees nog vis…doe mij maar een Murcielago
panam1 zegt
Als ik m schuin van voren zie krijg ik toch iets teveel VW Sirocco flashbacks – een wat tam model que design voor een bedrijf als Lamborghini 😔
petroldrinker zegt
Minst zeggende lambo ooit wellicht wel kwa styling, nu na een paar dagen blijf ik hem te ingetogen vinden voor een Lambo, die voorkant ronduit saai, midden gedeelte is voor mij gewoon huracan. Wat ik wel gaaf vind is de achterkant maar daar houdt het wel op… en ik zou liever 600PK hebben met een V10N/A Hybrid dan 907pk met een V8TT Hybrid, tot nu toe van wat ik heb kunnen vinden online klinkt het gewoon beroerd voor een supercar met zulk vermogen
str8six zegt
Die ziet eruit als een GT3 (rs) of 296.
anthwan zegt
Die achterkant … het lijkt zo klein en gedrongen, niks moois aan.
lpgbarrel zegt
Is dit niet een kit-car gebaseerd op zo’n Amerikaanse coupe?!
GJZ zegt
Ben van verdriet gelijk maar de Ferrari 296 GTS configurator ingedoken en daarna de Maserati MC20 zoveel stijlvoller.
Lambo is toch beetje een YouTubers auto
japhy zegt
Achterkant erg hoog McLaren mp4 12c gehalte, vind het niks. Voor en zijkant beter te pruimen.