Komtiedanhe? Zwart, wit, Cross, elektrisch, ECO, open of gewoon Up! want dan is ‘ie al gek genoeg?
Alle creativiteit die ze bij het ontwerpen bij Volkswagen de afgelopen jaren niet hadden barst nu los in de 100-miljoenmiljard verschillende uitvoeringen van de Up!. Veel nieuws hebben ze bij VW verder niet, Frankfurt staat wel helemaal vol geparkeerd met het kleine stadsautootje.
Robbie gaf al een voorproefje met de up-buggy maar er is meer. Zo kan de Up! zonder deuren en dak door het leven als Beach-Up! en staat er ook al een klaar met elektrische aandrijflijn.
Extra aandacht verdient de Cross-up want als enige staat deze op de beurs met 2 extra deuren. Wellicht nog de meest interessante carrosserie-variant in de toekomst. Ik vraag me ondertussen nog steeds af hoe hier 4 volwassenen in passen.
Extra zuinig hoeft niet perse elektrisch. De ECO-up (met keurmerk?) stoot ook slechts 79 gram CO2 per kilometer uit.
Zwart, wit of gewoon up?
UPDATE: volgens de laatste berichten krijgt de Up! een vanaf’je van net geen €10k. Om precies te zijn €9850,-. Voor Nederland zal de prijs daar waarschijnlijk weinig van afwijken in verband met de lage CO2 uitstoot.
dennisr zegt
hoe ik mijn volkswagen wil,
1: Groter
2: Stoerder
3: grotere motor
4: sneller (mede door punt 3)
5: ehh, anders ?
RickB zegt
@dennisr: Jij wilt een Polo…
ilovecar zegt
@RickB: Polo GTI
bigcar zegt
@dennisr: jij wil een Bentley Continental Flying Spur of een (toekomstige?) lambo estoque. het is groot, snel (d.m.v. grote krachtbron), en euuh… je kan er ook lekker mee pronken want het is stoer… :)
dennisr zegt
@bigcar: jij begrijpt me! :P
bigcar zegt
@dennisr: +1
betonstaal zegt
@dennisr: een phaeton?
Jochempie zegt
Jammer dat het autootje net de schwung van de conceptversie mist…
mrbones zegt
@Jochempie: lijkt er aardig veel op moet ik zeggen. vaak wordt er veel meer geschrapt voor een productiemodel
Jochempie zegt
@mrbones: Glaspartij van de productieversie is te groot, de productieversie is hoger en de dakstijlen van de laatstgenoemde staan te wijd uit elkaar, waardoor de zijkant gewoon bijna verticaal staat.. Koppel dat aan de verdwenen bollende deur en dat leuke stapje naar buiten bij de dorpel en de uiteindelijke Up! is gewoon een Duitse Cuore…
Punk zegt
zwaar fake model ala i3!
kets zegt
@RickB: haha +1
bullgod76 zegt
En waar is de Down! ??
De uitgekleede versie van de Up!
RickB zegt
@bullgod76: Je bent de eerste….
autobart zegt
Black up met mooie velgen en een 1.4 (atmosferisch) of een 1.2 TFSI!
dennisr zegt
@RickB:
RickB zegt
@dennisr: Dat is de Paus.
Esprit_de_Flandre zegt
@dennisr: ???
tjappie zegt
Grappig dat ze bij VW de auto’s eerst noemen naar een paar letters uit de echte naam van het productiemodel. Deze gaat natuurlijk Lupo heten. Net als de Iroc die Scirocco werd. Up is ook een rare naam. Ik zie mensen al zeggen: ik rijd in m’n Uppie naar me werk…
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@tjappie: Scherp! En lol @ uppie! Doe zo voort dus! :D
RickB zegt
@tjappie: Dit is het productie model…
autobart zegt
@tjappie: #FAIL, dit is het productiemodel, kijk maar eens op http://www.vw.nl wie zoekt zal vinden… EZEL!
Esprit_de_Flandre zegt
@autobart: Ach? En wanneer komt dat ding dan? Het werd tijd hoor. Wordt sowieso een “#FAIL”. Het ding is ondertussen gedateerd. Dit had vijf jaar geleden op de markt moeten komen. De huidige Picanto is spannender dan dit…
PS: Zou je aub EZEL! niet meer als scheldwoord willen gebruiken. Die beestjes hebben ook rechten. ;)
autobart zegt
@Esprit_de_Flandre: Een picanto? Nee geen koreaan voor mij
baasbas zegt
@autobart: Last van emoties jongen?
jzaero zegt
@tjappie: dus de VW Go en VW Pass? Of VW Add of VW or?
Esprit_de_Flandre zegt
@jzaero: Add? Or? Ik zoek en zoek (in mijn kop), en vind geen modellen waar dat deel van uitmaakt…
Esprit_de_Flandre zegt
@Esprit_de_Flandre: Right, Caddy! Nu nog die ander…
jzaero zegt
@Esprit_de_Flandre: Bora ;)
Esprit_de_Flandre zegt
@jzaero: Ach. Ja, had niet op de oudjes gedacht…
joske2 zegt
Ik wil hem zo gay mogelijk!
Klassiekerrally zegt
@joske2: Tja, dan krijg je de roze variant, de Flicker-Up!
Ruben00 zegt
@Klassiekerrally: dit vind ik echt humor!
autobart zegt
@joske2: homo
bigman zegt
Tja, ziet er leuk uit. Maar met mijn 2 meter zal ik op de achterbank zitten.
lincoln zegt
@bigman:
de eigenschap van kleine auto,s is meestal het tegenovergestelde ..
Esprit_de_Flandre zegt
@bigman: Handig. Heb je altijd een excuus om een voorstoel (en eventueel het stuur) te claimen…
betonstaal zegt
@bigman: Police Academy!
lincoln zegt
mooie basis iig ..
hebben ze bij VAG ook weer eens een kleintje ..
Esprit_de_Flandre zegt
@lincoln: Hebben ze die Lupo dan niet meer?
Komt sowieso te laat. Al, wat, 5 jaar?, concepten, en geen productie. Het ding is ondertussen verouderd…
lincoln zegt
@Esprit_de_Flandre:
winstmarges uber alles ..
Esprit_de_Flandre zegt
@lincoln: Als ze dat maar goed krijgen deze keer…
lincoln zegt
@Esprit_de_Flandre:
je kan zeggen wat je wilt ..
maar de boekhouders bij VAG zijn geen amateurs ..
en onderschat de doorgroeimarkt niet ..
Renesis zegt
En de GT UP ? die er ziet best geinig uit.
w0o0dy zegt
tja, als er een ander merkje op had gestaan hadden we nu naar een zwartgeblakerd topic zitten kijken na 10 reacties…
Lelijk prul ding.
norge zegt
ik neem een 7 Up ,burp.
Jantje_555 zegt
ik wil een Up! R
speedlimit zegt
Is net een XL versie van een brommobiel en wel de Casalini Sulky Maxi.
Zie de achterste zijruit die zo raar omhoog loopt.
TDI-goeroe zegt
wtf geen TDI???
db87 zegt
Ik denk dat de vraag of een autootje er ook kek uitziet in het A-segment van doorslaggevend is. Het autootje moet er hip uit zien en maatschappelijk geaccepteerd (Aygo, Twingo etc.).
Kwalitatief zal de UP waarschijnlijk niet teleurstellen maar ik vind het design toch nog wat te behoudend. VW probeert de designlijn van het helle gamma ook te vertalen naar de UP, behoudend dus. Juist in een A-segment auto kan wel wat brutaler etc. Het is natuurlijk afwachten of deze VW Up straks in de showroom met wieldoppen niet al te veel gaat lijken op een VW Fox 2.0.
En de prijsstelling is natuurlijk zeer duidelijk; die moet gelijk zijn aan de Aygo, anders tel je gewoon niet mee in dit segment…
Citrofiel zegt
De creatievelingen bij VW mochten even helemaal los, dat krijgen ze niet vaak te horen. En dan krijg je dus gelijk een stortvloed aan oninteressante of onzinnige creaties.
Ik ben benieuwd hoe de up! het gaat doen, of hij de Picanto voorbij gaat als de top in het a-segment.
Esprit_de_Flandre zegt
@Citrofiel: De vorige Picanto misschien, maar zoals de Picanto er nu uitziet, is dit VW’tje een ouderwets ding. Veel te lang gewacht met productie…
Citrofiel zegt
@Esprit_de_Flandre: Mwah, ik vrees dat hij wel weer belachelijk goed uit de ‘onafhankelijke’ tests gaat komen. En voor de VW-klandizie is dit al een gigantische vooruitgang wat betreft design, die zijn de Fox gewend, die al 10 jaar achter liep… :roll:
Esprit_de_Flandre zegt
@Citrofiel: Mja, is iets van. Die Fox was ook al te laat. Maar is die ook niet geflopt (in Europa)? Want zoveel zie je die toch niet. Ze hadden dat ding beter in Brazilië gelaten, of eerst een zeer grondige facelift gedaan voor ze het naar hier brachten…
Citrofiel zegt
@Esprit_de_Flandre: In Europa is de Fox inderdaad grandioos geflopt. Heel vervelend voor VAG, want het A-segment werd de laatste jaren juist steeds belangrijker.
Ik denk echt dat deze Up, nu wel met fatsoenlijke techniek en ondanks jouw mening toch een aardig fris design, het met de bekende merknaam (valt dus ook goed in de lease) het uitstekend gaat doen.
autobart zegt
@Citrofiel: Jullie dan met jullie franse zooi
dennisr zegt
@autobart: nutteloze bijdrage ? anyone ?
Citrofiel zegt
@autobart: Probeer ik eens positief te zijn over VW, wordt dat weer finaal de grond ingestampt. Jij bent niet heel slim zeker hè…?
KaCh1ng zegt
zo autos vind ik nooit iets, vind het maar sardienenblikjes met een koffiemolen motortje
Esprit_de_Flandre zegt
Komt dat ding er nu eindelijk of wat?? Ze kwetteren er nu al jaren over, en zoals het oorspronkelijk aangekondigd werd zou het een revelatie zijn. Zoveel jaar later rijdt er nog geen enkele rond.
Normaal doet men een conceptje, met een tweede conceptje maar dan leuker, en dan productie van het eerste conceptje, en dan een derde conceptje, en productie van het tweede conceptje, en een vierde conceptje, en productie van het derde conceptje, en een vijfde…
Tot nu toe alleen maar conceptjes… Tegen dat die Up! er komt is ie hopeloos gedateerd…
torana zegt
@Esprit_de_Flandre: dan komt er ongetwijfeld wel een Up!-date
Esprit_de_Flandre zegt
@torana: GRRR!!!
Citrofiel zegt
@torana: :lol: Dat is de leukste Up!-kwinkslag die ik heb gelezen. :D
tstile zegt
Zolang dit guppie niet teveel tupperware is.
Hoe dan ook, ik vind het niet zo’n mooi shuttlebus achtig pareltje geworden als in de eerste schetsen.
Ik kreeg het idee van een klein futuristisch ruimtewonder maar het is gewoon een doosje op wielen geworden. Had verwacht dat het interieur wel wat meer uitstraling zou hebben.
Zo’n navigatie oplossing, tja, dat is wat mensen doen als ze toch navigatie in hun 15 jaar oude corolla willen, plakken een pnd op het dashboard… Van een nieuwe auto verwacht je toch wel een wat elegantere plaatsing.
Jammer ook dat de motor uiteindelijk gewoon voorin ligt.
Megakix zegt
Doe mij maar een Up! Yours ;-)
taxman zegt
Met alleen 2 deuren wordt het een fail bejaardenauto. Mama krijgt de kinderen er nu eenmaal niet achterin gevouwen als er achter geen brievenbusdeurtje openkan. Plak er maar vast af fabriek een 45km sticker op…
Mootjuh03 zegt
Zet die zwarte maar voor de deur, leuke bakkie :D
torana zegt
ik mis eigenlijk een Pick-Up!
dolie zegt
Volkswagen Duitsland let op:
Laat een Up in een 5-deurs uitvoering bouwen, regel dat er voor niet al te veel geld een automaat in komt en dan wordt dit een verkooptopper!
Alwood zegt
UPDATE: volgens de laatste berichten krijgt de Up! een vanaf’je van net geen €10k. Om precies te zijn €9850,-. Voor Nederland zal de prijs daar waarschijnlijk weinig van afwijken in verband met de lage CO2 uitstoot.