Later dit jaar onthult Opel de nieuwste generatie Corsa, de ‘E’, en het zet nu zelf het spel op de wagen door eigen ‘spyshots’ te publiceren. Wat mogen we verwachten?
Opel heeft enkele media al met een prototype laten rijden, en als we hen mogen geloven zit de vernieuwing vooral onderhuids. Qua afmetingen en wielbasis verandert er bar weinig (het Gamma II-platform werd afgeschoten, en dus wordt het huidige platform hergebruikt), maar natuurlijk krijgt de Corsa E wel beschikking over Opels nieuwe 1.0 liter driecilinder, en mogen we er toch van uit gaan dat het interieur een kleine workover krijgt. De huidige Corsa stamt immers alweer uit 2006.
Ook details, zoals de lampunits en natuurlijk de algehele vorm van het plaatstaal op de carrosserie zullen anders zijn. Een logisch moment van (live-) onthulling lijkt de Autosalon van Parijs, in oktober 2014. We zullen zien of Opel er (weer) een succes van weet te maken, en we ook deze generatie Corsa veelvuldig in de huur- en leasevloten tegen gaan komen. Tot nu toe werden er meer dan 12 miljoen Corsa’s verkocht, maar de concurrentie is moordender dan ooit in het B-segment.
Laten we hopen dat Opel er dit keer een parkeerassistent bij levert.
thomcarspotter zegt
Adam neus op de Corsa geplakt, erg origineel.
motoragent zegt
@thomcarspotter: Na het gigantische succes van de Adam kon dat niet uitblijven natuurlijk.
parker zegt
@motoragent: hihi..ja..
Ik geef Opel nog een jaar of twee en dan is het schluss..
awesome zegt
@thomcarspotter: Het is in ieder geval geen badge-engineering. GM is daar heer en meester in..
tupperware zegt
McLaren P1 lampen op een Corsa, leuke facelift i.p.v. nieuw model.
Jochempie zegt
Er zit een Insignia-vouw in de zijkant, maar het doet me nu eerder denken aan een Hyundai I20..
MrHyde zegt
Volgens geruchten (oa door Autoweek) zou het wel eens kunnen zijn dat deze auto flink zwaarder wordt. Zo zou op het kentekenbewijs van deze proto een gewicht van 1215 kg staan. Echter, dit hoeft niet het definitieve te zijn, en kan ook helemaal fout zijn omdat het een proto is natuurlijk.
Dimglor zegt
Hopelijk rijdt ie beter dan de huidige..
Heb daar een paar weken geleden mee gereden en ik vond het niet echt een aangename ervaring.. En hopelijk een mooier dashboard ook!
mcpeek zegt
Beetje duf om zelf spyshots te publiceren.
munich zegt
Hopelijk doen ze flink wat aan het interieur. Het plastic is hard en de stoelen zijn zwaar ruk. Het dieseltje is dan wel weer top.
tupperware zegt
@munich:
Logisch dat het dieseltje top is, die is van FIAT..
mellie zegt
Nou dit belooft niet veel goeds voor opel