Gewoon. De helft van de auto weglaten.
Niet echt een auto waaraan je snel denkt als je het over gewichtsbesparing hebt. Toch vond de eigenaar van deze 2-ElevenElise het nodig om ‘m flink lichter te maken. Ooit woog deze Lotus een slordige 850 kilogram. Blijkbaar nog steeds te veel, daarom gaat deze trackcar nu door het leven als een 680 kilo wegende feloranje badkuip!
Maar met 305 pk aan boord is dit een zeer aangename racer met erg veel potentieel. En met alle aanpassingen sprint dit monstertje nu sneller dan de standaard 3,9 seconden naar de 100. Heb je ‘m liever iets zwaarder? Dan heb je meer aan een 2-Eleven GT4 Supersport.
Meer foto’s van dit power-to-ratio-monster hieronder. (via Jonsibal)
fuzzer zegt
Meer moet ie niet zijn.
sven2 zegt
dat is bruut! ik denk niet dat veel mensen hier nog in zouden durven rijden, niet?
w0o0dy zegt
Gadver wat een lelijk klussen met kijkers-ding is het nu…
De extra downforce ok, minder gewicht… ehm tja maak de body van echt carbon of crp of zo
911GT2 zegt
Dit is gewoon triest… jammer van die auto.
sjaak1234 zegt
Vraag me af of het nou wel zo slim is om het hele motorcompartiment zo te strippen. Dit is volgens mij nou niet bepaald de meest aerodynamische oplossing. Volgens mij kan je dat gedeelte nou beter wel laten zoals het is.
Kevski-Style zegt
@sjaak1234:
Is het ook zeker niet :S
RenesisHP zegt
De kentekenplaat spreekt boekdelen. :D
Donstil zegt
Wat betekent de kilometerprijs voor u? Check http://www.kilometerprijs.nl!
BLA BLA BLA
Sjoeerd de Vries zegt
Is dat een Yamaha teken achter op die Lotus?
MrSkyline zegt
ziet er helemaal niet uit als een 2-eleven, meer als een aan gort gesneden exige, de 2 eleven heeft helemaal geen zijhappers voor zijn achterwielen, en loopt de neus veel ronder.
maar ondanks dat ziet hij er nogsteeds gruwelijk uit.
Jesper zegt
Als je het hebt over een compromisloze auto, plaats ik hem nu eindelijk in het rijtje van de X-bow, en de Atom. Alleen jammer dat er niet gewoon 2 gelijke stoelen in zitten.
Maarre, hoeveel weegt ie nu dan? Dat vind ik nergens…
renaat zegt
ziet er wel bruut en snel uit
maar waarom van die yamaha stickers op de zijkant?
Mutina zegt
:p experimental
enzofxx zegt
ik vind het wel een grap en ik denk dat de eigenaar dit ding gewoon voor de grap rijd en normaal in zijn ferarritje stapt
Laue zegt
gewichtsbesparing to the max! leuk als trackcar maar doe mij maar gewoon 1500kg comfort.
Lan_Evo zegt
Vind het een supervet ding zo, alleen vraag ik me af of die open achterkant niet heel slecht is voor de airflow over de auto, aan de andere kant wel top koeling natuurlijk. ;)
Kevski-Style zegt
@Lan_Evo:
Ja dat is het dus wel. Luchtweerstand waar je eng van wordt. Overigens is dat ook zo met het zitgedeelte zonder voorruit of deflector….
Trage Belg zegt
Power-to-ratio?
porscheaddict zegt
Het is GEEN 2-11 maar een omgebouwde Exige als ik mij niet vergis. Op Lotustalk is de eigenaar van de bolide actief. Staan ook foto’s van de bouw.
Klassiekerrally zegt
Lijkt mij ook een gescalpeerde Exige… Wordt er niet mooier op :( (tegen mezelf: sufferd! daar gaat het ook helemaal niet om! ;) )
Mister-E zegt
@ renaat,
Blijkbaar is het Toyota blok in samenwerking met Yamaha ontwikkeld.
(http://www.sandsmuseum.com/cars/elise/thecar/engine/toyota.html)
The 2ZZ-GE in the Elise
Elise is coming to America with Toyota’s Yamaha-designed 2ZZ-GE in 2004. This is the most recent in a series of Toyota performance engines created by Yamaha. As with the earlier Yamaha-designed Toyota 4A-GE which is the basis of Formula Atlantic racing engines, the ‘G’ designation of the 2ZZ-GE indicates a 50 degree included valve angle, which is a geometry selected for better breathing and higher performance than the flatter combustion chamber designs which prom
ote lower emissions at the expense of power.
Lotus_elise zegt
Het is het 2e type elise met Toyota motor. Daarom ook het Yamaha logo, die Toyota motor is mede ontworpen door Yamaha, zoals bij wel meer toyo motoren.
autoblogger zegt
@Lotus_elise: check, heb het aangepast. Thanks!
SimonMc zegt
Zo’n projecten zie ik graag!
“To add speed, add lightness”.
T-Spark zegt
Haal dan ook meteen de passagiers stoel eruit als je toch bezig bent
Maarten zegt
@T-Spark: Waar moet je snelheids verslaafde vriendin dan zitten ;)
Vette bak met coole plaat (EXPERIMENTAL) :D
Citrofiel zegt
Nergens voor nodig, die deuren. En die dichte roostertjes zijn nergens goed voor. Eigenlijk kan je de hele carrosserie wel weglaten. Buizenframe met een motor en stoel erin, dan heb je toch genoeg? :roll:
Martijn zegt
@Lan_evo
De topsnelheid zal inderdaad wel lager zijn…
Bart_V zegt
tag Limousine ? weinig luxe aan lijkt mij zo of het zit ergens onder verborgen
OT: dit is gewichtsbesparing tot de max
Vidal zegt
haha, geweldig, heeft waarschijnlijk zelfs zo’n racestuur want op de foto’s staat er geen stuur op.
Jantje_555 zegt
idd experimental autootje
Doewap zegt
Heerlijk. Die man begrijpt het. Elise is al niet misselijk. Dit kost niks extra, levert meer winst op dan dure onderdelen ERBIJ, die hun eigen gewicht vaak nauwelijks goed maken, en het ziet er wat mij betreft geweldig uit.
Trouwens ook milieu vriendelijk al had het nog beter geweest als hij gewoon minderwerk bij de fabriek had gespecificeerd.
bpc zegt
@Doewap: ja zo uit de fabriek laten rollen ,zonder moterkap,… en je laat hem eventjes alleen achter en je halve motorblok gepikt, voor de rest goed plan :roll:
Mr. Marteen zegt
maar de vraag blijft, hoeveel weegt de auto nu ?
autoblogger zegt
@Mr. Marteen: 1500lbs
Via http://www.flickr.com/photos/kertong/3456916096/
mhijnen zegt
Nergens voor nodig en als ie er nou ook echt mooier van werd, maar nee. Gewoon voorjekijkenendoorlopen.
bpc zegt
de spoiler had hij en beter op laten steken word ie nog geen kilo lichter van maar de wegligging gaad er wel op achteruit
alltimer zegt
@bpc: ja gewoon de motorkap eraf laten, is makkelijker voor mohammed en zijn vrienden!
we moeten het die jongens ook niet te moeilijk maken.
hun hebben ook crisis…
bpc zegt
@alltimer: uiteraard je moet iedereen een kans geven in de maatschappij het zou wel erg discriminerend en racistisch zijn moest je dat niet doen
NLBUURMAN zegt
weegt een Elise zooooo weinig? 670 kg rijklaar? waarom geloof ik dat niet, ik weet wel dat ze niet zwaar zijn, maar ik dacht meer aan 870 dan aan 670kg.
–edit: dank u, is inmiddels aangepast–
CSL zegt
Zonder die motorkap gaat de aerodynamica zwaar naar de klote
fresh zegt
als het dan regent en je moter is warm, komt er telkens witte damp van af, zoals bij mn scoot als ik door een plas rij :P
jay zegt
mooie skelter