In de categorie praktisch en snel heb je genoeg keuze. Nu kun je voor het gebruikelijke Duitse geweld staan. Maserati heeft echter ook deze Quattroporte S Q4 GranSport in huis.
Met 430 pk en 550 Nm koppel levert de Maserati Quattroporte S Q4 GranSport een prima recept af. Italianen spreken vaak tot je via het hart en niet via het hoofd. Met de vorige generatie Quattroporte kreeg Maserati dit inderdaad voor elkaar. Hoe zit dat met deze auto?
Ilquadrifoglio zegt
“Italianen spreken vaak tot je via het hart en niet via het hoofd.” Wat een achterhaalde onzin.. Van een modern blog mag je toch geen jaren ’90 stellingen verwachten.
viezefreddyw zegt
@Ilquadrifoglio: Het is maar net wat je persoonlijke opvatting is natuurlijk. Ik snap ze wel en heb al menig Italiaanse auto’s versleten.
Ilquadrifoglio zegt
Ik heb er ook aardig wat versleten, maar begrijp er niets van. Wanneer je gaat doorvragen kom je vooral op subjectieve zaken.
denx zegt
@Ilquadrifoglio: jaren 90 stelling niet gebruiken in 2020? Dat is pas onzin…. *zucht
torsen zegt
@ilquadrifoglio: Persoonlijk lijkt mij die stelling nu zelfs toepasselijker dan in de jaren ’90.
Toen was er nog een ruim aanbod aan prima Italiaanse alternatieven. Nu is het aanbod veel lager en is de helft van het aanbod ook nog eens oud.
Ik kan me op dit moment maar 2 Italiaanse auto’s bedenken die je met je hoofd zou kopen en niet met je hart.
De Panda en de Tipo.
Ilquadrifoglio zegt
Zou ik toch je horizon maar eens gaan verbreden. Daarentegen is de rij auto’s ‘omdat het van het werk moet’ bijna eindeloos.
torsen zegt
Verbreden met wat dan? Dit is het totale aanbod aan Italiaanse auto’s nu op de Nederlandse markt.
(ex. Ferrari en Lamborghini want die koopt niemand met z’n hoofd.)
Fiat 500
Fiat 500x
Fiat Panda
Fiat Tipo
Alfa Romeo Giullietta
Alfa Romeo Giulia
Alfa Romeo Stelvio
Maserati Ghibli
Maserati Quattroporte
Maserati Levante
Ilquadrifoglio zegt
Je hebt werk van gemaakt! Zitten (afhankelijk van je persoonlijke voorkeur) genoeg modellen bij die je met je hoofd kan kopen. Zoek ik bijvoorbeeld een dynamische sedan, is de Giulia zeker een goede (al dan niet de beste) optie.
Benny_Weisz zegt
@torsen:
Je vergeet de Fiat Doblo!
mpgc zegt
@Ilquadrifoglio: nee inderdaad rationeel gezien zijn de modellen van Fiat, Alfa en Maserati inderdaad de modernste en meest rationele keuze in hun klasse.
Ilquadrifoglio zegt
Wat maakt een auto ‘modern’ dan? Elektrisch? Google maar even op Detroit Electric. Of het een rationele keuze is, hangt af van de situatie.
karaya zegt
Het is gewoon geen mooie auto..
Liever z’n voorganger in GTS uitmonstering. Die vind ik echt krankzinnig mooi.
cdlop01 zegt
Een wagen welke je in het echt moet zien, in mooie kleurstelling zeer faai. Voor de liefhebber.
kevertje zegt
Het is een dure passie, Maserati. Dat zal je zeker merken wanneer je hem over amper een paar jaar terug te koop zet. En dat scheelt toch echt met andere merken in de top-range. Maar ja wat is passie. Daarvoor hoeft een auto zelfs bij stapvoets rijden niet luid te grommen, bedoelt om iedereen’s hoofd te laten draaien van ‘wat komt er hier nu aangereden?’. Voor mij is dat zowat het enige waar Maserati nog echt in scoort, wat het design betreft kunnen ze beter terug naar de glorieuze jaren ’70 kijken.
nord zegt
Italiaanse auto’s staan in Nederland altijd al meteen in het gesprek een straatlengte achter. Is altijd zo geweest en is nu ook niet anders.
MaartenD zegt
Het lijkt gewoon te veel op een Japanner en mist de emotie en stijl van zijn voorganger. Doe mij maar de Quattroporte GTS van de vorige generatie, een juweeltje!
lolikbenbol zegt
Helaas. Ook na al die jaren dat ik hem probeer mooi te vinden. Hij haalt het gewoon niet bij z’n voorganger.
lpgbarrel zegt
Rood leer! Altijd goed
pjotr zegt
Op een dag weet je het: je wordt directeur van een woningcorporatie.
superboertje zegt
Deze auto heeft een voorganger die hij nooit kan overtreffen. Design, V8 en……mooie koplampen. Wat een ukkie front lampen zeg. Die hele neus klopt niet. Achterkant kan ik nog wel handelen. De auto zal ik nooit kopen om zijn goede navigatie. Wat mij ook totaal niet zal boeien, want ik rij ermee om te rijden, niet om ergens specifieks te willen zijn.
Lekker cruisen naar Italie, waar wij genieten van een overnachting in Villa D’Este en daarna heerlijk varen in onze Riva.
Ze ervaar ik dit merk. Een luxe artikel waar niets rationeels bij zit. En dan ga je een keer extra naar de dealer om wat moertjes bast te zetten….het is toch niet je enige auto.
“Style is primarily a matter of instinct”