De Britten hebben nog een beetje pijn in de bips.
Een nieuwe dag, een nieuwe soap. En net zoals met elke andere soap gaat alles om een nieuwe emotie van iets dat al laaaaaaang achter ons ligt. Het lijkt erop dat deze week de Britten een beetje het alleenrecht hebben over deze vorm van pijn in de bips. En nee, dan bedoelen we niet hoe je je voelt na een feestje in een roze kroeg met een cocktail van Bailey’s en Rohypnol, maar die andere vorm van pijn in de bips.
We doelen natuurlijk op zo’n enorme open wond die maar door blijft etteren. Zo haalt de Britse perse deze week alleen maar Ronald Koeman aan. En dan niet zijn puike prestaties als coach van Southampton of Everton (die ietsje minder), maar als speler. Koeman is tegenwoordig weliswaar een Brave Hendrik, maar vroeger was het een boefje.
Pijn in de bips
Denk aan het afvegen van een Duits shirt aan de bips of de rode kaart die hij HAD moeten krijgen tegen Engeland in 1993. Volgens de Britten heeft Koeman destijds gewoon keihard vals gespeeld. We hebben het hier over de kwalificatiewedstrijd Nederland-Engeland voor het WK in 1994. De Britten zijn nog steeds zuur.
Maar ook in de Formule 1 zijn de Britten zuur. Logisch, alles in de F1 is Brits. De meeste teams zijn Brits. Veel coureurs zijn Brits. De Thaise coureurs zijn Brits. Alle interviewers zijn Brits. De analisten zijn Brits. En de beste coureur aller tijden is óók Brits.
Je zou denken dat Lewis Hamilton na het winnen van de GP van Silverstone alleen maar ‘blessed’ zou zijn, maar niets is minder waar. Ook hij is een beetje ‘butthurt’.
Nog niet verwerkt
Het gaat natuurlijk om niets minder dan het mislopen van de rijderstitel in 2021. Dat doet toch nog een beetje pijn bij Hamilton:
To be honest, when I came back in 2022, I felt like I had processed it all. But I hadn’t. It took a long time for my feelings to recover. That’s completely normal for someone who has been through something like that. And I continued to work on myself, and find my inner peace every day.
Lewis Hamilton, voelt 2021 nog steeds.
WAT. Nog steeds? Zijn we hier nog steeds niet over uit? Eh, nee. En reken er maar op dat het nog een jaartje of 40 gaat duren. Maar ja, de bal op de paal van Rob Rensenbrink hoor je ons ook nooit meer over. Oh, en Iniesta stond tijdens de WK finale 2010 gewoon buitenspel.
Waarvan akte.
Via: GPBlog
Johanneke zegt
Nou zeg, ik kan hem wel helpen het alles een plaatsje te geven:
Verstappen is op basis van het hele seizoen 2021 de terechte kampioen.
Masi heeft in de laatste wedstrijd een belachelijke fout gemaakt waardoor Verstappen de wedstrijd kon winnen.
Maar goed, als 1 van de 3 “pech”gevallen Verstappen niet was overkomen dat seizoen was die laatste wedstrijd een formaliteit geweest. Ik heb het over zijn tire blowout in Baku, de halve moordaanslag van Hamilton op Silverstone (welke ook een motor koste), en Bottas die ging bowlen in Hongarije. Desondanks is het Verstappen en RB gelukt tot op de laatste racedag 1e te staan in het rijdersklassement. En dat is kampioenswaardig. Had Hamilton maar beter moeten presteren de rest van het seizoen, in Baku bijvoorbeeld, dan had het niet aangekomen op een scheidsrechtersfout.
Robert zegt
“
Mikey, MikeyJohanneke, you are sóóó not right!!!”Het was geen belachelijke fout van Masi, het was een vrije èn legitieme interpretatie van de regels. Maar voor de rest volg ik je bevindingen wel.
En erger dan de buitenspelgoal van Iniesta vond ik de teen van Cassillas. Robben heeft er maanden niet van geslapen vermoed ik.
Johanneke zegt
De beste man had de mogelijkheid tot vrije interpretatie, maar alsnog vind ik dat hij de race, hoe stom dat ook was geweest, onder safety car had moeten laten eindigen. Door de achterblijvers te laten wieberen wist hij ook wel wat er ging gebeuren. Heerlijk spectakel overigens, daar niet van.
rollingstoned zegt
Masi deed niets fout. Maar goed. Hamilton heeft zelf zijn kans op het 2021 WDC vergooid door te blunderen tijdens de herstart van de Grand Prix van Azerbeidzjan (hij schoot toen rechtdoor in de eerste bocht)…
brammetjedeb zegt
Masi had dit nooit zo mogen doen. Het is gebeurd, veranderen er niks meer aan. Maar dat zoiets lang blijft hangen is niet zo raar. hoe lang hebben Nederlanders niet lopen mekkeren over ‘74 en ‘78?
ronnys zegt
Iedereen altijd roepen niet onder een saftycar finishen laat staan een kampioenschap eindigen!
Gebeurt dat binnen de regels is het weer niet goed.
Bij elke beslissing was 1 van de partijen zuur geweest laat dat duidelijk zijn.
De baan was vrij het was veilig, de regels lieten het toe dan wil je toch niet onder safteycar eindigen. Na zo’n jaar met actie!
erwh zegt
De Britten zijn ook nog niet over de slag op de Medway in 1667, dus het zal nog wel even duren voordat ze over deze verliezen heen zijn.
marcus zegt
Dat is hier in de UK ook altijd mijn favouriete feitje als de Engelsen weer eens zeuren over hoe goed ze wel niet zijn en hoeveel oorlogen ze gewonnen hebben,
mashell zegt
De persoonlijke teleurstelling van Lewis wordt hier eventjes op alle Britten geprojecteerd.
marcus zegt
Ik zat op de tribune in Silverstone toen Max er afgeduwt werd door Lewis en alle Engelsen waren blij. En de afgelopen jaren zijn alle Engelsen waarmee je over Formule 1 praat nog niet over 2021 heen. Het feit dat Max in Silverstone van de baan is gebeukt en daardoor het seizoen tot de laatste race spannend was willen ze niet horen.
mashell zegt
Als we dit even objectief analyseren. Jij zat op de tribune en zag Max uitvallen terwijl hij in een vlaag van onoplettendheid een licht tikje van Lewis niet kon opvangen en bent na al die jaren het trauma van een dure reis naar de GP van Engeland waarin je Verstappen niet zag winnen blijkbaar ook nog niet te boven… Je komt er immers nu nog mee, terwijl dit incident al lang bestraft en helemaal uitgekouwd is.
De Engelsen lijden ook niet echt onder seizoen 2021 want het heeft hen niet persoonlijk geraakt, zij zaten niet in de auto, hun idool kwam niet om. Het is een aangepraat nep trauma, aanstelleritus. Leuk om te hebben omdat na 2021 de Formule 1 weer net zo saai werd als daarvoor. Nu 2024 weer een niet saai seizoen is kunnen we allemaal, jij ook, 2021 loslaten en er op terugkijken als het meest spectaculaire seizoen dat de F1 ooit gekend heeft.
okdoei zegt
Pfff… ze kunnen het gewoon niet accepteren dat ze 200-300 jaar geleden de nummer 1 natie waren en dit langzamerhand op eigen originele manier aan t verkloten zijn. Get over it, echt.
Hoop dat Nederland morgen wint met een net-wel-net-niet buitenspelgoal in de laatste minuut van de blessuretijd.
outlook zegt
Don’t waste your time on jealousy.
Sometimes you’re ahead, sometimes you’re behind.
The race is long and in the end, it’s only with yourself.
str8six zegt
Tja, als je in de laatste race, de laatste ronde een WK verliest doet dan pijn. Op welke manier dan ook.
Bovendien teren wij ook nog op een winst uit ’88 dus ja, NL kan er ook wat van.
Jaaaag zegt
Wat heeft Stirling Moss (de beste Britse coureur ter wereld) met dit artikel te maken?
stefanvts16v zegt
Ik dacht dat ze George Russell bedoelden…. ;)
awesome zegt
Die vind dat zelf wel :P
berlinetta zegt
Oh ik dacht Captain Slow.
Wolflow zegt
Er wordt in dit artikel behoorlijk van de hak op de tak gesprongen.
mashell zegt
Jij durft, je hebt Nigel Mansell nu heel boos gemaakt!
tommycooker zegt
Pffff. En door…
Bram750 zegt
De beste F1 coureur aller tijden is, naar mijn bescheiden mening, nog altijd Duits.
str8six zegt
Die mening deel ik met je
rollingstoned zegt
Eens!
dondeboer zegt
Yes! Hulkenberg ftw! :P
Wolflow zegt
Ben heel ben naar wie beste coureur alles tijden zou moeten zijn maar Brits is hij zeer zeker niet!
sportevo zegt
Voor Hamilton als persoon kan ik mij heel goed voorstellen dat als je na een seizoen racen bij de laatste race alles goed doet om kampioen te worden en dan op basis van de vrije interpretatie van de regels door iemand die best weet wat er gaat gebeuren als hij het zo doet (en ook dikke maatjes blijkt te zijn met Red Bull man Jonathan Wheatley) in de laatste paar ronden alles door het putje ziet gaan, dat je er dan even helemaal mee klaar bent.
Dat het dan ook 2,5 jaar moet duren voordat je weer bovenaan op het podium staat, maakt het voor mij ook begrijpelijk dat hij er nog even aan refereert dat hij een lastige tijd achter de rug heeft.
petroldrinker zegt
Dit soort dingen zijn precies de reden waarom ik nooit een fan van hem ben geweest of zal zijn, met diagnose vd ziekte aanstelleritus, zijn weinig mensen op de aarde die het zo erg hebben als Hamilton
PS beste F1 coureur allertijde?? daar komt ie voor mij niet eens in de top 5 van voor, je ziet het al bijna 3 jaar auto niet goed die vent presteert niets, het is zoals al vaker gezegd is, altijd de auto geweest die al die jaren zn kampioenschappen aan elkaar rijgde…. Auto begint langzaamaan wat beter te worden weer en je ziet hem eindelijk iets presteren weer voor het eerst in jaren
mashell zegt
Zijn motivatie wordt minder als de wagen niet goed is en dat is een minder sterk punt maar voor mij is het duidelijk dat Hamilton met afstand de grootste coureur allertijden is als het op succes en de wijze waarop dat behaald is aankomt. Maar hij is niet de leukste persoon en dat zijn andere grootheden als Senna, Schumacher, Mansell en Verstappen ook niet. Is er iemand waarbij het totaalplaatje net zo klopt als bij Mika Häkkinen?
petroldrinker zegt
Dat is maar net wat een ieder een leuke persoon vind, ik vind Max juist geweldig met zn “no fucks given” attitude naar alles, en ook Schumacher geweldige persoonlijkheid. Het grote verschil? Zei jankten niet om alles zoals Hamilton dat wel constant doet
a_buis zegt
Of Vettel met zijn blue flag blue flag
Loek zegt
@a_buis: mja, bij Vettel heb ik wel het gevoel gehad dat er achter het ‘gezeur’ (wat tijdens een race elke coureur wel doet, iets met adrenaline) een gevoel van veiligheid willen waarborgen schuil gaat. Tijdens de regen op Spa riep hij ook op om een rode vlag toen de condities extreem slecht waren, net voordat Norris zichzelf eraf reed in Eau Rouge/Raidillon.
a_buis zegt
Zeker in zijn nadagen waakte Seb voor de veiligheid van iedereen. Het blue flag tijdperk was begonnen toen hij er niet in slaagde met Ferrari HAM te verslaan. Hetgeen ook best frustrerend zal zijn geweest als viervoudig kampioen.
rollingstoned zegt
En vandaag de dag: McKaren…
potver7 zegt
Of Schumacher ooit jankte om alles – we zullen het nooit weten. Het radioverkeer bij Ferrari was in die jaren niet openbaar, dus er is niet heel veel bekend over wat Schumi allemaal over de boordradio zei.
Overigens had Schumi bij inteviews op de Duitse tv een veel minder arrogante houding dan bij internationale stations, net zoals Max en Lewis dat in zekere zin doen.
graewheijnst zegt
Ja..Jenson Button!!
Frankypanky zegt
Dat is werkelijk de meest zwakzinnige reden/poging om vooral de prestaties van Hamilton te ontkrachten.
Dus Lewis Hamilton is in jouw ogen maar een matige coureur?
Die Mercedes van 2014 tot 2021 deed alles zelf, en #44 lag te maffen in de cockpit?
Aanremmen, insturen en accelereren. Ja, dat was vooral de auto, toch?
Maar Max, nee … Max geweldig terwijl zelfs die jongen heeft aangegeven dat hij kon winnen mits de auto top was (seizoen 2020) .
Of kijk naar Norris nu. De McLaren is intrinsiek sneller, maar de man achter het stuur mist overcapaciteit.
En dan kom jij met een typische #maxtokkie opmerking over Hamilton!
Butthurt much?