Deze lage SUV staat namelijk heel erg laag op zijn nieuwe wielen. Maar hoe laag mag ‘ie staan om een SUV genoemd te mogen zijn?
Dat SUV’s niet meer de terreinwagens zijn van vroeger, dat weten. En dat er zat eigenaren zijn die het leuk vinden om zo’n auto te verlagen. Tja, het is nu eenmaal wat de mensen gewoon wielen.
De laatste tijd begint het wel een beetje gortig te worden. Zo zagen we een GLE met veel te grote wielen en een G-Power X5 M die lager op zijn buik lag dan de gemiddelde M5. Jongens, als jullie zo graag een lage auto willen waar alles in past, koop gewoon een stationwagon.
Range Rover van Kahn
Dat is echter niet echt mogelijk met de Range Rover van Kahn. Er is immers geen Land Rover stationwagon en de Jaguar XF is niet (meer) leverbaar met die dikke motoren. De Range Rover Signature Edition, zoals Kahn ‘m noemt, combineert enorme wielen met een fikse verlaging. Ook zijn er nieuwe carrosseriedelen.
In dit geval valt voornamelijk de voorspoiler op. Normaal gesproken maakt dat op een SUV niet uit, maar met zulke verlaging moet je even oppassen bij de betere drempels in Lelystad.
Als je heel erg veel lef (en geld) hebt, kun je de driedelige spoiler ook in koolstofvezel laten uitvoeren. Slim hoor, het onderdeel dat het snelst kapot gaat, van een peperduur goedje maken.
Hoe laag moet een SUV zijn?
Qua velgen kun je diverse kanten op bij Kahn. Als verse gevulde koeken vullen de nieuwe patta’s de wielkasten. Je kunt kiezen uit wielen van 22 tot 24 inch. Wel geeft Kahn aan dat de off-road kwaliteiten iets in het geding komen met enorme velgen met sportief rubber. Qua prijzen begint het bij een kleine 4 mille voor de 23 inch wielen tot 10 mille voor de 24 inch velgen.
In motorisch opzicht en qua interieur is er nog niets veranderd. Kahn kennende zullen ze met een compleet gamma aan upgrades komen. De Range Rover is toch een beetje de cashcow van de Britse tuner, dus dat lijkt ons niet meer dan logisch.
Meer lezen? Dit zijn de auto’s van het Nederlands elftal!
992 zegt
Verlaagd? Luchtvering staat gewoon omlaag. En 23 inch is standaard leverbaar op de nieuwe Range Rover.
Dit zal zo te zien nog maatje groter zijn (24) en de luchtvering om standje laag.
unpama zegt
23 is niet de standaard maat, de SE komt met 21 inch, de autobiography met 22…..
992 zegt
Die niet nee maar je kunt het wel “standaard” bestellen bij de duurdere uitvoeringen (niet hybrid).
23 inch velgenmaat kan echter niet gekozen worden op de hybride. Check zelf maar in de configurator kies voor de V8 en bijv Autobiography kiezen. Daar kun je kiezen voor 23 inch gewoon standaard via landrover.
faalhaas zegt
Alles wat comfortabel harder kan dan 30km/h over de drempels in Almere is een SUV.
pignon zegt
Nou reed ik in een ver verleden Citroën DS. Daarmee remde ik nooit af voor verkeersdrempels. Maar goed, dat is dan ook een Souplesse Utility Vehicle.
Pallas zegt
Drempels? Wat zijn dat? Ik zie weleens wat op de weg geschilderd met een bordjes ernaast. Drempels zijn een urban myth denk ik
Habanero zegt
Het bizarre aan zo’n auto’s is dat ze in onze huidige steden haast niet te gebruiken zijn. Te groot en te log om vlot in het drukke doorgang te vinden of in een gemiddelde parkeergarage nog een fatsoenlijke plek te vinden. Ook heel veel jaloezie en afgunst, wat voor extra veel krassen en andere beschadigingen zorgt, dus je parkeert deze dingen niet zomaar ergens willekeurig. Ze mogen het corresponderende bedrag van zo’n Range meteen op m’n bankrekening overschrijven, de auto zelf hoef ik echt niet.
Edge zegt
De velgen van de auto in de headerfoto vind ik wel echt fraai. Niet voor deze auto specifiek, maar op een Model S of ID.3 zou dit echt niet misstaan.
adyton zegt
Het is misschien een tikkeltje te, maar het is inderdaad wel een van de betere 3punts design velgen die ik al gezien heb