We kunnen eindelijk de schade inspecteren van de BMW XM die door een dronken bestuurder tegen een boom werd gereden.
Als een dure auto crasht is dat soms heel pijnlijk om te zien, maar als iemand in dronken toestand een BMW XM tegen een boom parkeert is het een ander verhaal. Daar zal niemand rouwig om zijn. Het is eigenlijk alleen erg voor de boom.
Het ongeluk in kwestie dateert van november vorig jaar, maar we moesten het toen maar doen met één foto, die een wijkagent gedeeld had. En op die foto was totaal niet te zien wat de schade was, op een geklapte airbag na.
Twee maanden later kunnen we nu de schade alsnog inspecteren, want de BMW XM in kwestie staat nu bij Boonstra Schadevoertuigen. Althans, we hebben een zeer sterk vermoeden dat dit ‘m is. De uitvoering is precies hetzelfde en de schade zit vooral rechtsvoor, waar de auto tegen de boom reed. Het kan dus niet missen.
Op basis van de geklapte airbag hadden we al een vermoeden dat de aanrijding met de boom geen zacht kusje was. De neus blijkt inderdaad flink in de kreukels te liggen. Op de flank linksachter heeft de auto ook nog iets geraakt en het rechterachterwiel staat in een onnatuurlijke hoek. Nu heeft de XM vierwielbesturing, maar het andere wiel staat wél recht.
Ondanks de stevige schade wordt er toch nog een flink bedrag gevraagd voor deze auto. Om deze BMW XM mee te nemen moet je eerst €82.950 overmaken naar Boonstra Schadevoertuigen. Dat is weliswaar een stuk minder dan de nieuwprijs (ergens tussen de €180 en de €200k), maar alsnog is het een hoop geld. Voor dat bedrag heb je ook een nette X5 M, die volledig intact is…
Voor de eigenaar is het in ieder geval een flinke financiële tegenvaller, want hij heeft waarschijnlijk geen geld van de verzekering gezien. En waarschijnlijk heeft hij ook nog steeds zijn rijbewijs niet terug, omdat hij onder invloed reed en vervolgens weigerde te blazen.
Met dank aan @vbarchetta voor de tip!
Hawkeye72 zegt
Bizar veel geld. De goedkopere gebruikte XM’s doen nu 140k….. dus behalve als je het in Polen laat doen, kom je niet eens uit….
gillis zegt
Valt mee. Ik denk dat je hem voor 25 a 30k kan fixen. Zo op het zicht lijkt alles recht en niet al te lastig. Ik zou het zelf kunnen thuis.
Dr.Dre zegt
Ik heb wat jaartjes bij een luxe merk gewerkt in het autovak, een moderne koplamp van een premium merk kost vaak alleen al circa € 2.000,-. Ik denk dat het door jou gesuggereerde bedrag alleen al aan onderdelen rechtsvoor gespendeerd dient te worden want daar ontbreekt het nodige. De achterwiel ophanging rechtsachter gebroken of van carrosserie gescheurd. Ik weet niet wat voor een faciliteiten jij hebt qua sleutelen thuis, maar met ruim 30 jaar ervaring op het gebied van auto’s weet ik wel dat dit soort schades nooit onderschat moeten worden.
Dr.Dre zegt
Ja, ik verwacht dat deze sowieso naar die contreien (voormalig Oostblok) gaat, rest BPM bedrag terugvorderen na export, aldaar “recht trekken” en wat losgeschroefde “ingekochte” onderdelen van een heel exemplaar. Staat deze straks gewoon te koop bij Njet Cars.PL 😂
JelmerS zegt
Is het geen mooie basis om bij een club als Mansory de boel nog lelijker te maken?
kniesoor zegt
Ja, daar is het mooi wel vanaf, ja.
Wicos zegt
Fijn dat die boom daar stond.
Gulli zegt
Om met de woorden van een zekere Jeremy C. te spreken; Oh no! Anyway…
christian85 zegt
Is er alleen maar mooier op geworden
alfa147ti zegt
👍
rollingstoned zegt
Hoe is het eigenlijk met de boom afgelopen? Die zal er vast een posttraumatische stressstoornis aan overgehouden hebben.
Richmond zegt
Het wiel rechtsachter staat scheef niet die links achter
Foramen zegt
83k voor een kentekenbewijs en een chassisnummer, gestolen exemplaar omkatten en rest van de onderdelen verkopen.
Zie dit als enige manier om de vraagprijs te “verantwoorden”.
kniesoor zegt
Zit er na zo’n klapper niet meteen een WOK-status op de oto ? Weet niet hoe nauwkeurig de RDW kijkt bij een keuring, maar die kan dan nog wel eens lastig worden.
AudiRS zegt
Stuk fraaier zo.
Johanneke zegt
Hoop dat de luchtvering het nog wel doet! Oh wacht 😂😂😂
Gele Koplamp zegt
Als je foto 5 ziet, bizar eigenlijk hoeveel kunststof onderdelen er tegenwoordig in en op die hokken zit.
Moderne auto’s zijn echt modulaire wegwerpartikelen geworden.