![Nardo](https://static.autoblog.nl/images/wp2008/msn/16159.jpg)
Heel fijn dat een handje vol auto fabrikanten hun supercars test op het Italiaanse 12,5 kilometer lange en perfect ronde Nardo circuit, het snelste hoge snelheid circuit in de wereld. Maar wat eigenlijk elke eigenaar wil, is zelf die hoge snelheid test uit te voeren. Dat kan nu en het kost slechts 2900 Eurie…
De jongens van Motorpresse in Duitsland organiseren dit, volgens mij unieke, evenement en de inschrijving is gisteren gesloten! Jammer, hopelijk krijgen we volgend jaar wat eerder bericht als iets dergelijks geregeld wordt.
En wat krijg je dan voor je geld? Behalve een paar high-speed rondjes op de Nardo track krijg je ook een speciale cursus om de controle over je bolide te verbeteren en de ideale lijn te vinden op het circuit. Tevens is de prijs inclusief overnachtingen in een vier-sterren hotel en eten, maar je moet wel zelf je reis naar het circuit regelen. Dat mag echter geen probleem zijn.
Ga toch klaverblaadjes racen, veel spannender…
De ideale lijn vinden op een perfect rond circuit?
@nico
kwist niet dat er zoiets is op een perfect rond circuit
Hier kunnen die amerikanen nog wat van opsteken !
@Nico, bekijk het plaatje nog eens of zie je echt niks binnen het ‘rondje’…
Die NArdo High Speed test is er toch elk jaar?
wat is het nut van een 4sterrenhotel ?
iemand die 2900 geeft om eens topsnelheid te rijden met wrs een speciale auto gaat niet een een 4sterren hoteletje logeren
Het schijnt dat Nardo’s kombaan auto’s tegenwoordig zo doet rammelen dat er onderdelen afvallen…
Ga je dan met die hele groep de baan op, of met een groepje van laat ik zeggen 5?
ik wist niet dat er een blogger was genaamd frank!
Niet boeiend als je auto een top heeft van onder de 300… dat test je wel even in .de als je een paar km vrije weg hebt (zondag ofzo, als er geen vrachtwagens mogen rijden daar)
Hoe hard gaat jou bak, Nou volgens CJIB 20 te hard.. dit was wel maar 111 en geen 2900 euro, maar goed, denk dat dit leuker is ^^ :)
Wauw! The Ring!
Daar heeft onze Peugeot al een keer de autobahn voor gebruikt.
Test resultaat 245 echt KM/h (Peugoet 407 SW, 3.0 V6) en een verbruik van 1 op 3
En de autobahn is totaal gratis!
”Like going around in circles again” van Nonpoint komt ineens te binnen…
@FiXeR: en vervolgens kreeg je een complete motorrevisie? Dat dat ding het tot Duitsland heeft gehaald verdient op zich al een lintje…
@ Fixer: Hé Mark wist niet dat je op autoblog geregistreerd stond. Een verbruik van 1 op 3 is dan weer iets minder leuk.
Misschien kan de SSC Ultimate aero TT eindelijk laten zien hoe hard deze werkelijk kan als deze baan maar lang genoeg is..
Hij is perfect rond, hoe kan die nu niet lang genoeg zijn? :)
@Fixer, hoe wil je dat halen met 211 pk en dat onaerodynamische smoelwerk van de 407.
Sorry maar je post verdient de titel hoax. 245 op de teller wil ik wel geloven.
@Fixer:
1 op 3 noem ik niet bepaald gratis….
En @iedereeeen: Een ideale lijn op een rond circuit bestaat wel hoor..
Waarom denk je dat ze op topsnelheid altijd nét niet bovenin rijden?
Dat is echt wel een kunst hoor, bij 320+
270km op a9 met mn e39 540i. Grap is dat teller loopt tot 240 hehehe… Hij loopt gewoon door. Ook een foto gemaakt op 250 maar dat was onder Rottepolderplein door harder kon niet en durfde eerlijk gezegd niet..
overigens het is absoluut niet spannend of leuk…
Een vliegtuig gaat harder van A naar B, je moet je tijdswinst als leuk zien en niet de snelheid denk ik…
Fixer, 1 op 3 voor een moderne fucking stationwagen is ronduit belachelijk, zelfs op topsnelheid! Ik zou ‘m subiet inruilen!
Gisteren de Daihatsu nog op topsnelheid over de Autobahn gezweept. Bergaf 155 km/u op de teller. Voelt als 355 km/u in een echte auto ;)
Verbruik? 1 op 15! :lol:
Je vergeet te vermelden dat ze ook een setje high-speed banden krijgen enzo ;-)
Event organiseren die jongens al jaren.
De SW haalt ongeveer 230, misschien gechipt? beetje heuvel af? met een 3L V6 is op die snelheid 1:3 heel goed mogelijk
1:3? Daarin zit waarschijnlijk ook het optrekken naar die snelheid. Als je een tijdje zou rijden op topspeed (wat dus bijna nooit kan) kan het wellicht wel iets beter 1:6 worden?
Als ik op de duitse autobahn rond de 220km/h (dus niet topsnelheid) rijd met m’n Corrado Vr6 dan haal ik nog wel 1 op 10!
1 op 3 met die Peugeot lijkt me wel erg onwaarschijnlijk…
vraag me af waarneer hij zo hard reed
zondag ochtend 3uur?
als ik volgas geef en op topspeed rij 225kmh op teller
215 egte kmhs dan verbruikt ie bij mij 1 op 4 klopt ook wel want ik maak dan 6500 rpm
(alfa 147 1.6)
‘Kijk papa, ik kan een rondje rijden’
gisteren bij topgear : rondje op topgear circuit met een bmw m3 nieuw model en een toyota prius. de prius moest volle snelheid rijden en de m3 moest de prius volgen. 10 rondes lang.
welke had gemiddeld het hoogste gebruik, de m3 of de prius?
take a guess!:d
prius: 1 op 6
m3: 1 op 6.9:P:d
@Fixer.
Ik haal 245 op de teller(+-235km/u) en het verbruik is dan 1op3.
Dit is dan ook met een wankelmotor. ;)
LOL, foto deed me denken aan de large hadron collider in zwitserland ( totaal iets anders dus )
http://images.encarta.msn.com/xrefmedia/sharemed/targets/images/pho/t047/T047577A.jpg
@wottavajj
dat kun jij helemaal niet weten dat is echt de domste opmerking die ik hier zie staan als mensen zoiets graag willen en leukt lijkt dan maakt het hotel vaak niet zo veel uit het gaat om wat je overdag doet
Allemaal leuk en aardig, maar dat is hardstikke goed tegen het milieu. (ik probeer de negatieve wanklank even wat positiever neer te plempen.)
12.5 km lang niets anders doen dan je stuur heel de tijd in de zelfde positie houden en je gaspedaal indrukken… En dan nog meerdere ronden lang! Mij niet gelaten. Trouwens, voor iemand die snel wagenziek wordt moet dat ook geen pretje zijn… :oops:
Hardcore Hooligan: ze moeten dezelfde test ook nog eens in de stad doen, want daar is het dat de Prius het verschil maakt.
@Autoblog
Euro.
Zet je spellingscontrole eens aan.
ik moet niks testen, mijn is begrensd op 250km/u dus ja :s maar wat ik wel is wil weten hoe een 135i perf zonder begrenzer knalt. . . maar niet voor 3000€ ej zot? dan ga ik wel nr duitsland effe of dagje nurb. of francorchamps.. beetje véél goedkoper. ik denk dat je het na 2km toch wel hebt gehad op die ring..
@Fixer: http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=46157&cache=no
bedoel je niet 229kmh? of is ie gechiped?
@ fixer, 245 is zeker heel erg bergaf of niet?
ik ben benieuwd wie dit rondje het eerste driftend af kan leggen, Tiff of Jeremy… ;)
@ Arnold_GT:
dat lijkt mij nou ook een leuke test.
ik gok op Tiff Needell..