BMW heeft bekendgemaakt hoe goed de M2 scoorde.
Een compacte body, een zes-in-lijn onder de kap en achterwielaandrijving. BMW weet gelukkig nog dondersgoed een goede M-auto neer te zetten. Met de M2 heeft het merk een bommetje in huis.
De eerste generatie M2 werd eind 2015 geïntroduceerd. Aanvankelijk kreeg het ding wat kritiek te verduren, want er zat geen échte M-motor onder de kap. Dat ‘probleem’ werd later opgelost met de M2 Competition. Het einde van de eerste generatie kwam in zicht met de latere M2 CS. Gelukkig bleef het hier niet bij.
De BMW M2 leeft voort met de dit jaar geïntroduceerde tweede generatie. En inmiddels is de nieuwe BMW M2 in Nederland gesignaleerd. Maar hoe zat het eigenlijk met de vorige? Hoe succesvol was dit model? Niet altijd zijn merken er even happig op om officiële cijfers te delen. Gelukkig is BMW niet de kinderachtigste en hebben ze leuke info naar buiten gebracht, merkte BMW Blog op.
Eerste generatie BMW M2 productieaantallen
Wat zijn de productieaantallen van de BMW M2? Het is immers geen Volkswagen Golf waar er van één generatie zo honderdduizenden van de band rollen. Exacte getallen zijn niet gedeeld, maar tussen 2015 en 2022 zijn er zo’n 60.000 productieaantallen van de BMW M2 gemaakt.
Welke landen?
En in welke landen was de eerste generatie BMW M2 een hardloper? Ook hier weer geen keiharde cijfers. Wel heeft BMW bekendgemaakt welke regio’s het populairste waren. In Duitsland was de BMW M2 goed voor 20% van de verkopen. Op nummer twee staat de Verenigde Staten met 19%. Daarna volgen het Verenigd Koninkrijk (11%), China (11%) en Japan (6%).
BMW M2 G87
En van de F87 gaan we naar de G87, de tweede generatie BMW M2. Omdat Noord-Amerika zo’n belangrijke markt is voor dit model, rolt de coupé daar ook van de band. In de BMW Group fabriek in San Luis Potosí om precies te zijn.
De nieuwe is wederom verkrijgbaar met een handbak of een automaat. Voorlopig is er één uitvoering. Wellicht dat er op de lange termijn ook weer meerdere varianten verschijnen, net als met de eerste generatie het geval was.
henk123456 zegt
Hier had echt een informatiever artikel over geschreven kunnen worden. Hoe verhoudt het zich tot de m3 & m4, hoe tot de concurrentie, hoe tot de vorige m-auto die ongeveer even groot was (e46 m3 zal dat zijn?)
Deze aantallen zeggen mij niks zonder perspectief. Zou net zo goed de verkopen van de Volkswagen Passat kunnen zijn.
PunicaOase zegt
60.000 vind ik een verrassend hoog aantal. Staat hoog op m’n verlanglijstje. Mooi, rijdt goed, klinkt lekker. De nieuwe vind ik super lelijk. Niet om aan te zien.
coupedriver zegt
Inderdaad een groot aantal. Daarom zie je toch wel regelmatig, gelukkig!
ouwedibbes83 zegt
En dan 20% in DE verkocht, dus zo’n 12.000 stuks. Wat vragen ze daar tegenwoordig voor een knappe M2 Competition met handbak? Zijn ze al onder de 40K gezakt?
sheranvoogd zegt
Daar koop je nog geen 240i voor haha. Mooie is iedereen wil er 1 dus denk dat ze nooit heel hard gaan zakken. Een mooie pre lci met onder de 50k km zit nog netjes boven de 50 hier in nl. De comp heeft dan wel de echte M motor maar klinkt lang niet zo mooi als de og m2. Die van mij gaat nooit meer weg.
gilettelubbers zegt
Bij mij net zo! Een competition begint zo’n beetje bij een dikke 50k. De eerste uitvoering, de zogeheten DTC wordt veelal ook nog boven de 40k aangeboden zag ik. Ik moet nog even wachten dus..🥲
kniesoor zegt
Een stuk meer dan de 1M Coupé, daar zijn er maar iets meer dan 6300 van geproduceerd. Maar goed, die was er maar in één versie.
isleofman zegt
Zozo… dat had ik niet verwacht! Alleen de eerste generatie al 10x zoveel dan m’n 1M. Zal niet direct in waarde gaan toenemen dan neem ik aan.
petroldrinker zegt
Tja, ik heb vaak naar een M2 gekeken om te kopen (1x e36 m3, 3 x e46 m3 en een e92 m3 gehad) als opvolger, maar de competitions vind ik eigenlijk nog te duur, en de normale M2 hoef ik idd niet door gebrek aan een motor met S codering.
60,000 is niet niks, goede zet van bmw geweest dus