Dit is de Lamborghini GTV 350, de allereerste personenauto van Lamborghini. De auto beleefde op 30 oktober 1963 in Italië zijn werelddebuut op de Autoshow van Turijn. Vandaag dus precies 45 jaar geleden en er wordt druk gespeculeerd over hoe Lamborghini dit jubileum zal vieren.
Er wordt in het geruchtencircuit gefluisterd over een Special Edition van de Murcièlago of misschien zelfs wel de Murcièlago SV. Vorige week werd nog een testmule gespot van wat de Murcièlago opvolger moet worden. De Murcièlago SV wat staat voor Super Veloce, stond gepland voor ergens eind 2008 en zou natuurlijk een prachtige manier zijn om het 45 jarige jubileum te vieren. We wachten het nog even in spanning af, want we weten dat dat Lamborghini onverwacht uit de hoek kan komen. (via: motorauthority)
VonStroke zegt
Het zou een mooie afsluiter zijn voor de Murciélago.
bramwillemse zegt
Een auto die me doet denken aan de Alfa Romeo GTV (what’s in a name?) / Spider die ook van voren rond en van achteren hoekig is. Zeer bijzonder!
Alwood zegt
alsof 45j zo bijzonder is :? laat ze lekker nog vijf jaar wachten tot ze met iets moois komen bovendien was de Estoque al een mooi feestvarkentje ;)
GTV-driver zegt
Als je het over de GTV hebt, dan heb je het ook wel over één van de mooiste italianen ooit :).
dotternetta zegt
Wow! Getoonde foto gewoon opnieuw uitbrengen! Geweldig model/design!
Jos zegt
Die Murci SV zit al heel lang in de pen, en met de Estoque hebben ze het verassingselement al een beetje vergooid.
Ik ben voor een nieuwe Muira als verjaardagskado :) (ah well, maybe in another 5 years…)
thijs zegt
Ik ben ook voor de Muira!
Eric zegt
Ik hoop niet op één of ander afkooksel van de Gallardo want deze is al genoeg uitgemolken met speciale editie’s. Als ze nu eens een targa uitbrengen zoals de laatste Jalpa. Dat zou nog eens een verrasing zijn.
bozewolf zegt
Wat een verbaasde blik heeft dat autootje zeg, hihi.
“Pardon meneer, het is toch wel goed dat ik even naar de linkerbaan ga?”
*ahem*. Ja, ok.
Willem zegt
dat met die dat dat, on verwacht uit te hoek komen is Nederlands?
cool post nog, misschien gaan ze nog es een gallardo weggeven aan het het Italiaanse politie korps.
bastiaan zegt
nu maar wachten op de teasers!
Johan zegt
ik stem ook voor de nieuwe miura dat is weer wat anders dan de murciélago gallardo en reventòn. die in princiepe hetzelfde zijn
jack zegt
ben van mening dat ze die miura net niet uit moeten brengen, simpelweg omdat het een icoon is, wat niet verbeterd mag worden door recente techniek.
Hetzelfde geld voor een Gullwing en een Testarossa.
Richard Brunsveld zegt
Met taart en cola.
bastiaan zegt
@ richard:
Das een mooie:P
topless zegt
Als ze nu i.p.v. de Estoque een nieuwe gt maken in de stijl van de 350? Overigens wordt gefluisterd dat de Lambo fabriek de Japanse eigenaar van deze auto een blanco cheque heeft geboden om de auto terug te halen naar het fabrieksmuseum. De beste man heeft geweigerd.
Klassiekerrally zegt
Kleine correctie: de 350 GTV was een prototype. De 350 GT was de eerste productie Lambo (afgezien van de tractoren natuurlijk :roll: ).
De auto werd in 1963 in Turijn (where else) gepresenteerd… Met de door Giotto Bizzarrini ontworpen V12 er naast. In het vooronder van het prototype werden tegels gelegd, om het ontbrekende gewicht van de motor te compenseren.
Sterker nog: de motor paste er niet eens in, door de verticaal geplaatste carburateurs. De auto is ooit compleet gerestaureerd en voorzien van motor, wat wel ingrijpende wijzigingen aan het chassis met zich mee bracht.
De auto is tegenwoordig in het Lamborghini museum te bewonderen.
Bij deze nog een afbeelding van de 350 GT:
Klassiekerrally zegt
@ topless: die Jap heeft blijkbaar niet geweigerd ;)
Carabo zegt
Voor het 30 jarig jubileum hebben ze destijds een Diablo SE30 uitvoering gemaakt. Dat was ook geen verkeerde wagen, zag er een stuk strakker uit dan de standaard Diablo van toen met inbegrip van extra performance.
Ben benieuwd of ze weer zo’n truuk gaan uithalen!