
Hij is rood, want dat is de enige kleur die het lease-spectrum omzeilt.
Bij de lancering van de nieuwe Volvo V60 werd meteen bekendgemaakt dat de wagen per direct te bestellen zou zijn. Dat betekent natuurlijk maar één ding: de configurator staat online. Wijzelf hadden er nog niet echt bij stilgestaan, maar nadat @willeme vanochtend naarstig op zoek was naar leesvoer, liep hij de configurator pardoes tegen het virtuele lijf.
In mijn ogen is er dan ook geen beter moment om eens letterlijk een duik te nemen in de auto. Zoals we van Volvo mogen verwachten zijn de keuzes wat betreft het exterieur tamelijk beperkt. Wie een opvallend kleurtje voor ogen heeft, is dus mooi in de aap gelogeerd. Tussen de verschillende tinten grijs, blauw, bruin en zwart door herkennen we slechts één kleur die tot de verbeelding spreekt: Fusion Red.
Aangezien we toch hypothetisch bezig zijn koos ik voor het Inscription model, want meer geld is meer beter. In de configurator zien we echter slechts twee stuks vijfspaaks 19″ velgen. De binnenzijde biedt meer opties, maar net als bij de lak herkennen we hier niet meer dan een handvol tinten en een reeks materialen terug.
Nadat je alle beschikbare paketten en opties, zoals de afsluitbare wielbouten (75 euro) en de boodschappentassenhouder (125 euro), hebt aangevinkt, mag je door naar de kassa. Voordat je dat doet, heb je nog even tijd om terug te kijken op je keuzes. Is het een schitterende auto? Natuurlijk, de nieuwe V60 (video) is immers een plaatje, ongeacht het aantal euro’s dat je er tegenaan hebt gegooid.
Dat gezegd hebbende kwam ik uit op een totaalbedrag van 78.016 euro. Ik blijf nog even doordromen.
Zelf aan de slag? Klik hier.
Premium prijsje :)
Wel een prachtige auto, past (uiteraard) helemaal in de huidige modellenlijn van Volvo.
Vraag me af wanneer Volvo begint met volledig elektrische aandrijflijnen. Had eigenlijk bij deze auto wel een dergelijke aankondiging verwacht, naast de gebruikelijke benzinemotoren, dieselmotoren en hybride-aandrijflijnen.
Die T3, T4 en T5 klinken bijvoorbeeld helemaal nergens naar, heel nerveus vooral. Ik heb dan liever volledige stilte en veeeeeel meer koppel.
@granlusso: Goedemorgen, ik heb volledig het artikel van eerder vanochtend op Autoblog gemist. Anyway, doet niks af aan het feit dat ik bij deze auto specifiek al een (concrete aankondiging van een) volledig elektrische aandrijflijn had verwacht.
@granlusso: dat snap ik niet. Volvo heeft aangekondigd dat ze vanaf 2019 elektrische voertuigen zullen aankondigen. Dan weet je toch dat modellen in 2018 dat juist niet zijn…
@laptom: Voordat alle motoren van de V60 bekend zijn gemaakt en in productie zijn is het al bijna 2019. Vandaar mijn opmerking: had tenminste wel een concrete aankondiging verwacht :)
Ik kwam iets goedkoper uit. T6 inscription maar niet idioot veel opties, wel de 19 inch… https://www.volvocars.com/nl/car-configurator/v/v60/inscription/t6-310-pk-8-traps-geartronic-awd/summary?s=w2Dje
@raymond_witvoet: You did a great job there!
@raymond_witvoet: Waarom niet de t8 voor hetzelfde geld?
@kareljansen: Omdat als ik heel eerlijk ben ik de hybride maar pro forma oplossingen vind. Alleen in specifieke omstandigheden is daar een voordeel mee te behalen. Het gaat dan wel ten koste van voor mij belangrijke bagageruimte…
Ik zou op een schade gevalletje wachten. Eentje met flinke schade aan de neus.
Deze opknappen met de good old 2.3/2.4 T-5 er in. Dan word het misschien nog wel wat ?
@kennone: de vijfcilinder met 170 pk, die vermogensafgifte, de roffel en de zijdzeachte looop, cumming
@wildbeest: Heerlijk. M’n ouders hebben de V70 Classic met dat blok 13 jaar gereden, als tweede auto gehouden omdat ie niet stuk te krijgen was en minstens zo goed reed als z’n opvolger :)
@kennone:
En wanneer “zou” je dat doen dan ??
Want ik denk nooit nml ..
@lincoln: ik zou dat doen als ik voor dit model zou gaan. Echter zie ik dat ook niet snel gebeuren.
Ik vond em erg duur als T8. Bleek het de V90 te zijn.
@e34m5touring: Oh de verwarring. Ik snap het helemaal.
V60 Inscription
T8 Twin Engine 303+87 pk 8-traps Geartronic lekker vol: 68k vind dat niet duur
@porker: 410 pk in een station, welk merk doet dat goedkoper? niet veel vgm
Jammer dat ze niet mooie kleuren blauw aanbieden. 723 Denim “Blue” metallic kan beter één van de 50 tinten grijs heten…
Op de V90 bieden ze dan wel weer mooie blauw kleuren aan.
@automotivedesigner:
Op de V90 hebben ze een mooie lichte blauwtint, erg fraai. Helaas niet leverbaar op de V60, had hem wel fantastisch gestaan denk ik.
https://www.autoblog.nl/gallery/0_Reviews/Volvo/S90_2016/Volvo-S90-D5-Inscription-2016-8948.jpg
@AutomotiveDesigner:
De Ocean Race tint blauw vond ik altijd mooi staan op de V60.
Hopelijk komt deze ook naar de nieuwe V60!
@AutomotiveDesigner: als straks in week 46 de R-design te configureren is komt deze ook vast in het rood, blauw en wellicht nog een andere mooie kleur.
Ik zat gisteren eens op die andere site te kijken die hier niet genoemd mag worden en zag dat de V60 daar ook al in de carbase stond. Ik zag een gewicht van ruim 1600 kilo en schrok daar toch even van, dat is een goede 200 kilo meer dan de Audi A4, weet iemand of dit klopt?
@audi18: Dat is 100 minder dan een V70.
@audi18: check voor de grap ook even de interieurmaten versus de A4 ;-).
@maxhunter: veel kleiner zeker?
V90 kost 5.500 euro meer ..
Dat heb ik er wel voor over ..
en waarom geen chique donkergroen meer bij de modellen ??
Niet
78.000 euro voor dit redelijk aangeklede voorwielaangedreven hok? Is dat tuig daar in Zweden volledig van de ratten besnuffeld?
@cpp1: voor 44000 heb je ook al een v60 met 250pk. Wat stellen de fascisten uit dld daar tegenover?
Dat ze hier een voorbeeld nemen waarin alle opties aangevinkt worden, ongeacht of je ze gaat gebruiken, is niet representatief.
@cpp1: hoe kom je daar bij? Een redelijk aangeklede t6 of 8 kan je voor 65k samenstellen?
@kareljansen: zie het al, je reageert op het artikel.. redelijk wat overdreven opties aangeklikt zo te zien..
@cpp1: bijzonder nutteloze opmerking. De intelligentie straalt er vanaf…..Geeft niks, je kan er vast niks aan doen.
Niet.
Ja ik vind hem leuk. Is groter gewprden, prima kleurtje..Maar 78d is wat overdreven hoor. Voor 58 heb je ook een mooie d4 of T5. Je zal hem toch het meest zien in de lease met d3 en d4. Rond de 45/55d euro. Duurder dan kom je weer sneller bij de v90.
Niet zoals hierboven
@sntial nou zeg
@ikschrijfookoverautos: sorry
De achterkant is zo lelijk, voorkant wel mooi en de rest ook.
Ik ga voor de nieuwe Peugeot, die kunnen een familiegezicht creëren zonder kopieertoestel…
Ik zou alles aanvinken, behalve het linker achterwiel en het stuur.
Helemaal niet.
Ik had m gisterochtend ook al geconfigureerd; pebble grey metallic in de momentum versie met D4 handgeschakeld, panoramadak en nog wat opties voor n totaal prijs van 51k. Lijkt me een faire deal. Reden om voor momentum te gaan ipv inscription voor mij is dat je bij inscription niet kan kiezen voor dat ruitjespatroon in het interieur. Het zal er bij mij om spannen… deze v60 of een volledig aangeklede 5008..
Kostprijs technisch lijkt mij deze auto gelijk aan een V90. Die paar cm meer blik zal het niet zijn. Voor de rest is alles hetzelfde, van stoelen tot velgen.
Wel een mooie auto