Nieuwe neus, nieuwe kansen, met een hybride aandrijflijn heeft de RAV4 in ieder geval een extra troef.
Was Toyota met de eerste RAV4 een van de eerste merken met een compacte SUV, met als gevolg dat je er met enige regelmaat een zag rijden, het huidige model is een van de vele. Het resultaat: ik kan mij niet heugen wanneer ik voor het laatst een RAV4 zag rijden en heb zelfs moeten opzoeken of het model hier nog wel gevoerd wordt.
Toyota geeft de RAV4 nu een herkansing met een frise neus, helemaal in de lijn met het nieuwe familiegezicht dat ook de Auris en de Avensis onlangs kregen aangemeten. Optioneel zijn volledige led-koplampen leverbaar, net als nieuwe veiligheidsvoorzieningen als lane departure warning en pre-collision braking.
Nieuw is ook de reeds aangekondigde hybride-versie, al lijkt deze behoorlijk op de Amerikaanse markt gericht. Onder de kap namelijk geen geblazen 1.4 of 1.6 bijgestaan door een elektromotor, maar een atmosferische 2,5-liter viercilinder. Ook een stekker ontbreekt, dus op een lage bijtelling hoeven we waarschijnlijk ook niet te rekenen. Waarschijnlijk, omdat Toyota de technische gegevens verder nog eventjes onder de pet houdt. Hieronder zowel de nieuwe (boven) als de oude. Verbetering?
stfu zegt
Best een lekker ogende SUV. Jammer van dat spuuglelijk interieur.
ghost zegt
Beetje Qashqai-e-rig.
camber24 zegt
Eerste blik vond ik spuuglelijk. Nader inzien toch best okee.
toniominestrone zegt
@camber24: na een stuk of 3 whisky’s
camber24 zegt
@toniominestrone: hahaha, maybe later. Nu nog nuchter :-)
rotorpower zegt
De hybride aandrijflijn zal waarschijnlijk de zelfde zijn als in de lexus nx300h, rond de 197pk dus.
Aangezien die ook weer 25% bijtelling heeft zal de rav4 dit ook hebben. Maar dit is natuurlijk een gok.
redbeams zegt
@rotorpower: Ik denk dat jet voor de ravr wat gunstiger uitvalt.De NX is nogal aan de zware kant…ik dacht ergens rond de 1800kg.
De rav4 is standaard toch al lichter.
berlinetta zegt
Dat interieur hoort thuis in een werkbusje of iets dergelijks.
parker zegt
Dom nutteloos nep-terreinautootje voor wannabee-bejaarden. Kwaskwaai, Rav, Tucson: het wordt stuk voor stuk alleen maar door bejaarden gekocht vanwege de lekker hoge instap.
PunicaOase zegt
@parker: frustraties?
redbeams zegt
@parker: Wannabee-bejaarden of bejaarden…het is duidelijk dat jij ze niet op een rijtje hebt.
parker zegt
@redbeams: pardon, je hebt gelijk: wannabee bejaarden; bejaarden die er wel bij willen horen maar het niet kunnen, bejaarden met een wansmaak.
Rob zegt
@parker:
Noem mij één SUV die niet gekocht wordt door een bejaarde (geestelijk of fysiek)?
stgp zegt
Neus iets verbeterd…interieur kan echt niet. Verder, was niks…wordt niks, gaat een loeiende cvt geen verandering in brengen!
deladude zegt
Gaapsessie op wielen. Next!
atimos zegt
Las op de Toyotablog dat hij 1.650KG mag trekken!
clarkson zegt
Erg degelijk
hplh zegt
Oei das niet best
toyotafortuner zegt
Oogt gewoon oké.
lfagtr35r zegt
Japanners verfrissen massaal hun SUV’s en nu is het de beurt aan Toyota. Oogt zeker niet verkeerd de RAV4 zie ik redelijk vaak en zal weer het geval zijn.
Tonnie zegt
Wat een lelijk inspiratieloos hok is dit. Vind t ook geen suv, maar ook net geen mpv. What the fuck toyota?
mrrallycross zegt
Hij is er beter van geworden