Sushi.
Het is geen Dubai, ook niet Abu Dhabi. Qatar? Not even close. Aston Martin koos de andere kant van de wereld uit om een nieuwe flagship dealer te openen. In het Aoyama Dori-district in Tokio, Japan om precies te zijn. Eén van de rijkste gebieden van de Japanse hoofdstad.
De dealer bestaat uit drie verdiepingen. Naast auto’s kun je er ook terecht voor onder meer merchandise, accessoires en schaalmodellen. Met de opening van de nieuwe showroom werd tegelijkertijd de nieuwe Vantage gepresenteerd. De Britse autofabrikant organiseerde launch events over de hele wereld om de nieuwe instapper te presenteren. Onder andere in dealers in de Verenigde Staten, het Verenigde Koninkrijk en China vonden launch events plaats. In tegenstelling tot andere dealers, ligt de focus bij dit pand niet op de verkoop van auto’s.
De keuze om deze dealer in Japan te lanceren was uiteraard geen willekeurige. Het Aziatische geldt als één van de grootste afzetmarkten voor Aston Martin. Bij de opening van de showroom waren onder andere Patrik Nilsson, baas Aston Martin Asia Pacific, en Yoshiki (een beroemde Japanse componist) aanwezig.
Aston Martin is met vijf dealers sterk vertegenwoordigd in Japan. Het merk heeft, naast Tokio, showrooms in Osaka, Nagoya, Fukuoka en Hiroshima.
janmetdelangeachternaam zegt
Foto 15, wat ongemakkelijk ?
Stylez zegt
@stylez: X gonna give it to ya
donvincenzo zegt
@janmetdelangeachternaam: Voor wie het zich afvraagt: die blonde Japanner is Yoshiki van de band X Japan.
DCG zegt
Het lijkt meer op een kledingzaak, waar zijn de auto’s?
dirkv zegt
@dcg: Dat dacht ik ook al, vreemde dealer hoor!
RubenPriest zegt
@dcg: @dirkv: het is inderdaad geen traditionele autodealer. Heb wat info toegevoegd aan het artikel. Het is meer gericht op lifestyle-meuk.
vroaaar zegt
@RubenPriest: misschien moet je dan ook even uitleggen waarom of waarin het de “grootste” is… Grootste gebouw? Grootste omzet? Grootste onzin?
TimoBac zegt
Mag ik even een beetje off-topic gaan? Het houtwerk in dat interieur is echt om je vingers bij af te likken. Die trap alleen al! Man wat vet.
mashell zegt
@TimoBac: jij bent zeker timmerman? Ik zie gewoon hout. Niks bijzonders of luxe, oogt in deze kleur zelfs een beetje ouderwets.
moveyourmind zegt
Leuke toko in Tokio…
Maar wij hebben Marissa van Laarhoven:
http://www.perrysnijders.nl/wp-content/uploads/2015/03/marissa-van-laarhoven.jpg
Mocht ik ooit een Aston kopen dan bij haar, een uiterst charmante en professionele jongedame met benzine in de aderen…
larini zegt
Had al het vermoeden dat het niet in Almere Buiten was.
waterisnat zegt
Jaren zeventig geheel terug..
shicomm zegt
” In het Aoyama Dori-district in Tokio, Japan om precies te zijn. Eén van de rijkste gebieden van de Japanse hoofdstad ”
Shibuya en directe omgeving ( aoyama zit daar ook bij ) is niet echt super ‘rijk ‘hoor..
Afgaande op wat je er qua auto’s op straat ziet zijn ginza en akabanebashi toch een stuk beter voorzien naar mijn idee..
shadowbroker zegt
Fantasieloos
mashell zegt
Ik heb me altijd al afgevraagd waar je een lifestyle kon kopen. In een jaren 70 showroom van een autofabrikant in Tokio dus.
Ik denk dat ik het nog wel wat langer volhoud zonder lifestyle.
fmgarcia zegt
Sta je daar weer met je telefoontje verticaal de Japanse Batman te filmen.