Mag het een onsje meer zijn? Maar dan met een Ferrari.
Een nieuwe Ferrari kopen doe je niet zonder rustig de optielijst te hebben bekeken. Op dit vlak pakken fabrikanten een leuke marge. Een merk als Ferrari is daar geen uitzondering op. De uiteindelijke prijs kan met een aantal opties tienduizenden euro’s hoger uitvallen in vergelijking met een ‘kaal’ model.
Om te zorgen dat klanten zoveel mogelijk uitgeven aan (gepersonaliseerde) opties moet je zorgen dat ze zich bij je thuisvoelen. Mede om die reden heeft Ferrari voor het eerst een Tailor Made Center geopend. De eerste Tailor Made Center is te vinden in New York City in de Verenigde Staten.
Dit Tailor Made Center is een showroom op zichzelf. Er is een lounge en er staan vijf zeer gepersonaliseerde Ferrari’s in de ruimte. Klanten kunnen hier in alle rust en ruimte onder het genot van een espresso een nieuwe Ferrari samenstellen. Allerlei mogelijke materialen zoals leder en houtsoorten zijn hier te zien.
Er is een designer aanwezig die klanten helpt bij het proces. Op basis van verzoeken geeft een designer een advies. De kans is groot dat elders ter wereld meerdere Tailor Made Centers gaan komen. Volgens Ferrari is dit center in New York gericht op klanten uit Noord- en Zuid-Amerika.
harrie zegt
Wat doet die designer dan precies, de ideeën van die grof geld betalende klanten afkraken?
Of overal ‘yes sir, very unique and creative’ op antwoorden.
berlinetta zegt
@harrie: Ik denk dat hij altijd een net iets duurder alternatief voorstelt.
emping zegt
@harrie: de rappers vertellen dat spinners niet een optie zijn.
pomoek zegt
@harrie: het blijft een wonderlijk fenomeen. De bankier, plastisch chirurg of vastgoed koning die vindt beter te weten hoe een auto eruit moet zien dan een daartoe opgeleide prijzen winnend ontwerper met jarenlange ervaring.
slickrick zegt
@pomoek: de klant heeft altijd gelijk. Bovendien gaat het om personalisatie , kleurtjes , materialen etc en niet om fysieke aanpassingen aan de auto. Dus een custom made spoiler set gaat hem niet worden…..
chriscross zegt
Nou niet de meest ideale omgeving voor een proefritje maken, meer een blokje om
z3cabby zegt
@chriscross: Een beetje zoals Al Pacino in Scent of a woman
karaya zegt
@chriscross: Voor Zuid-Amerikaanse klanten wel, die zijn gaten in de weg gewend waarin een Fiat 500 kan verdwijnen.
Dutchdriftking zegt
Nou nou, vijf zeer gepersonaliseerde Ferrari’s. Een zwarte een gele en een twotone…
peug206 zegt
@dutchdriftking: en een witte!
Rick-dos zegt
Ik was er ook bij en wilde mijn Ferrari ook personaliseren. Aardige mensen. Je wordt als een koning behandeld. Je wordt naar een aparte ruimte begeleid en daar word je gezeteld in een luxe fauteuil. Heerlijk comfortabel. Dan schuift een Italiaanse man aan die de designer is die jou van adviezen voorziet. Dus toen we begonnen gaf hij mij allemaal tips en welke lakken bij welke interieur kleuren past. En dan ook nog de kleuren van de naden op de stoelen. Hele goede adviezen. Echter wil je toch je net wat meer onderscheiden. Je wil dat als iemand jouw auto ziet aan komen rijden dat ze gelijk weten dat jij het bent dus ik stelde voor om alle Ferrari badges te vervangen met BMW badges en op de achterkant wilde ik graag een M badge geplakt hebben. De designer keek mij vreemd aan en voordat ik het wist…
https://i.kym-cdn.com/photos/images/original/000/960/326/9e4.gif
Dutchdriftking zegt
@rick-dos: Je had op z’n minst wel om Ferrari rode lak moeten vragen natuurlijk!
iphonistvongates zegt
Meteen een pop-up vestiging starten in New Yersey en/of de Hamptons. New York (City) is één van de meest auto-onvriendelijke steden op deze planeet.
E550 zegt
Grappig dat de eerste in de VS staat, een land waar weinig auto’s af fabriek worden gepersonaliseerd.
wimof zegt
@e550: Tijd om ze op te voeden.