Het begin van een nieuw netwerk.
Polestar wil zich als nieuw merk kenbaar maken onder de massa. Dit gaan ze doen door een eigen dealernetwerk op te zetten over de hele wereld. Het nieuwe automerk heeft bekendgemaakt dat halverwege 2019 de eerste dealer zal worden geopend. Ze noemen het overigens zelf geen dealer of een showroom, maar een Polestar Space.
De eerste Polestar Space komt in Oslo, Noorwegen. Het merk laat er geen gras over groeien, want het is de bedoeling dat deze Spaces als paddenstoelen uit de grond gaan komen. Een jaar na de lancering in Oslo moeten 60 Spaces globaal actief zijn. Polestar gaat zich niet ergens op een afgelegen industrieterrein vestigen, maar wil in centrums van steden gaan opereren. Het doet een beetje denken aan Tesla, die in 2013 een winkel opende in de PC Hoofstraat in Amsterdam.
Het retail concept van Polestar in Oslo is straks te vinden in de Øvre Slottsgate. Een winkelstraat met merken als Louis Vuitton en Gucci in de nabije omgeving. Polestar heeft naar eigen zeggen bewust voor Noorwegen gekozen. Het land wordt gezien als een leider op het gebied van de elektrische auto. Benieuwd naar de openingstijden? Check dan dit artikel.
Het contact tussen Polestar en de klant zal voornamelijk online gaan. Deze Spaces gaan dienen om auto’s in het echt te zien, om proefritten te maken en om papierwerk te tekenen.
ericc zegt
Noorwegen een leider? Ze bouwen geen auto’s, hebben geen eigen constructeur. Enkel belastingvoordeel bij aanschaf als één van de eerste landen waardoor het storm liep bij de Tesla-dealer. Noorwegen is ook één van de weinige landen met zo goed als niets van buitenlandse schulden door hun gasontginning en petroleumvelden……
dondeboer zegt
@ericc: Polestar bouwt en verkoopt elektrische auto’s. In Noorwegen worden veel elektrische auto’s verkocht. Dan is het toch vanuit de dames en heren van Polestar bezien niet zo gek dat ze Noorwegen een leidend land vinden?
lambowambo zegt
@ericc: Volgens mij is Noorwegen nog extremer dan Nederland in het enerzijds belasten van verbrandingsmotoren en anderzijds stimuleren van elektrisch rijden dus op zich is het niet vreemd dat ze juist dat land uitkiezen.
mart144 zegt
@lambowambo: ja, in Noorwegen mag je met een elektrische auto over de busbaan, zijn er speciale parkeerplaatsen voor en heb je belastingvoordeel
jpoers zegt
@mart144: gelukkig hebben we die onzin niet in Nederland dat we speciale parkeerplaatsen hebben voor elektrische auto’s, of belastingvoordeel. Stel je voor dat ze hier massaal elektrisch gaan rijden.
Edge zegt
Wel apart dat Polestar voor Noorwegen als eerste vestigingsplaats kiest. Ik snap dat het EV-klimaat daar gunstig is, maar je zou toch verwachten dat ze als Zweeds-Chinees merk een stad als Oslo of Shanghai de primeur zouden gunnen.
berlinetta zegt
@edge: Je bedoelt Stockholm ipv Oslo denk ik .
vroaaar zegt
@Edge: als het gaat om (Chinese) steden die het meest baat zouden hebben bij meer electrische auto’s, dan kunnen ze beter een Space openen in Beijing. Overigens is de automarkt een wereldmarkt, dus beetje ouderwets chauvinistisch om te denken dat je dan in het land van herkomst (van producent of merk) moet lanceren (pun intended).
ikleesookoverautos zegt
@Edge: daar dacht ik ook meteen aan. Beijing zou zelfs nog logischer zijn.
competition102 zegt
en Oslo ligt in…..?
theblazerunner zegt
@competition102: Oslo ligt in Noorwegen.
Gatebil is daar ook dichtbij!
MM93 zegt
Voor het onderhoud gewoon naar de Volvo dealer?
stefanvts16v zegt
-edit: thx en het is gefixt!-
OT: gezien de belastingvoordelen voor elektrische auto’s snap ik dat de eerste Polestar Space in Oslo komt. Marketingtechnisch en commerciëel gezien erg slim omdat ze daar op korte termijn flinke aantallen weg zullen kunnen zetten.