
Volkswagen introduceert een 1ST Edition van de Caddy Cargo. Dat is het helemaal tegenwoordig.
Ik weet nog wel dat Mercedes met AMG’s Edition 1 kwam. Je kon ze herkennen aan een streepje hier, een streepje daar. Inmiddels is het hebben van een First Edition gemeengoed geworden onder autofabrikanten. Het is nu zelfs onder de kleine bestelbus een dingetje geworden.
En daarmee doelen we op de nieuwe Volkswagen Caddy Cargo 1ST Edition. Het scheelt je weer wat losse opties aanvinken in de configurator. De 1ST Edition heeft de Style-uitvoering als basis en krijgt er nog wat extra’s bij. Denk aan LED-koplampen en -achterlichten, 17-inch lichtmetalen velgen, digital cockpit, digitale radio (DAB+) en nog een paar dingen. Nog even en de bedrijfswagens van tegenwoordig zijn luxer dan menig personenauto.


Een Caddy Cargo is er vanaf 14.700 euro. Voor de 1ST Edition moet je er nog 2.150 euro bij optellen. Uiteindelijk kan het allemaal behoorlijk oplopen als je een wat dikkere uitvoering kiest. De 2.0 TDI in combinatie met een DSG kost bijvoorbeeld 20.650 euro en dat is exclusief de 1ST Edition spielerei. Naast de 2.0 TDI’s is er nu ook een benzine uitvoering beschikbaar. Dat is de 114 pk sterke 1.5 TSI en begint bij een prijs van 16.900 euro. Alle prijzen zijn exclusief BTW en BPM.
Een First Edition met zwarte bumpers? Netjes.
@adyton: Persoonlijk vond ik die zwarte bumpers er beter uitzien dan in kleur. Hoort naar mijn inzien wel een beetje bij een bestelbus.
Bij een werktuig zijn ze net super handig, bijvoorbeeld bij laden en lossen kunnen ze tegen veel meer als die fragiele in lak gespoten bumpers en ook als je(personeel) eens een paaltje raak oid zijn ze tegen veel meer bestand, ik klaag nu net dat je ze steeds minder ziet op bestelwagens, een bestelwagen kies je niet voor de mooie looks maar voor het praktisch gebruiksgemak, die dingen worden worden ook voor 101 dingen ingezet en vaak door vzrschillende mensem bestuurd dus een beetje ruiger is zeker gewenst
Zit je bij VW met die virtual cockpit ook nog vast aan maandelijkse kosten voor wat abo’s? Dan lijkt t me slim gedaan.
Overigens zal voor VW, op den duur, zo’n digitale cockpit goedkoper zijn om in te bouwen dan een ouderwetse cockpit: een display kost niks meer en de aansluiting is 1 stekkertje. Kan weinig kapot aan gaan…. maar als het kapot gaat, kunnen ze ook weer méér rekenen.
Bij de golf in iedergeval nier, dus zou vreemd zijn als dat hier wel het geval is.
@gregorius: Geen idee. Maar over de kosten heb je gelijk. Ik heb ergens gelezen dat Xenon tegenwoordig voor de fabrikanten goedkoper is dan halogeen. En dat terwijl je veelal meer moet betalen voor xenon.
dat lijkt me sterk eigenlijk. Voor xenon heb je een balast nodig. Een halogeenlampje is gewoon spanning erop en branden
Ziet er goed uit, hopelijk kan je de binnenkant ook afspuiten met een Kärcher.
Het interieur vind ik zeer netjes zo, practisch en stijlvol. De voorkant vind ik ook netjes maar in kleur wel erg druk. Hopelijk komt daar nog een mooi pakket voor dat niet álles gespoten wordt zoals op de witte persauto. Dan de achterkant… Ik heb het idee dat Volkswagen daar terug gaat naar de 1995 renault Kangoo ofzo. Die zwarte lijnen naar boven, de kleine achterlichten en vooral de rand boven de kentekenplaat maken het naar mijn idee echt ouderwets. Wellicht dat het in het echt mooier is.
Wat hebben ze met dat raam achter gedaan?
Als ze net zo ‘betrouwbaar’ zijn als de transporter zal iedereen er vast blij mee zijn ?
Ziet er uit als een Dacia Dokker met VW logo..
Een afdekkap voor de schuifdeurgeleider kon er ook niet meer van af blijkbaar.
Gelukkig zijn er genoeg andere alternatieven die ook nog eens goedkoper zijn.
Oh nee, wat hebben ze met die achterkant gedaan? Ik vind de caddy’s vaak wel goed smoelen maar nu hebben ze een stap terug gedaan.
Ongelakte delen is dus het nieuwe ‘super hip’? Hadden ze misschien beter ‘super cheap’ kunnen noemen. Maar ja, ’t is ook maar een bestelbus.
Superhip? Ahum…