Wellicht rijd je er nét een stukje sneller mee naar je werk.
Het Formule 1-seizoen was net een aantal weken voorbij toen Max Verstappen een geheimzinnig bericht plaatste op social media, waarin hij sprak over een nieuwe samenwerking. Na snel denkwerk van Formule 1-kenner en collega @jaapiyo ontdekten we dat het ging om een zogenaamde ‘collaboration’ met het Nederlandse kledingmerk G-Star RAW.
Destijds wilde geen van beide zeggen wanneer de kledinglijn precies het levenslicht zou zien, maar de laatste dagen kwam daarin verandering. Vandaag is MAXRAW, zoals de lijn genoemd dient te worden, officieel verkrijgbaar op de website van de Nederlandse Red Bull-coureur.
Wie een blik werpt op de kleding van Max Verstappen, zal zien dat het niet per se de goedkoopste items zijn. Momenteel is de goedkoopste optie een simpel t-shirt van 34,95 euro, het duurst is een jasje “met een militair-achtig logo badge op de arm” dat 159,95 euro kost. Belangrijk om te vermelden is dat de items in gelimiteerde oplage op de markt komen, al wordt niet gezegd hoeveel stuks er maximaal geproduceerd zullen worden.
daihatsucuore zegt
“Waarschuwing: Branded content”
internetgekkie zegt
oef, hoe eerder hij dat snorretje kwijtraakt hoe beter
sirprize zegt
@internetgekkie: lekker belangrijk wat hij op z’n gezicht of aan z’n kont draagt. Als hij maar races wint komend seizoen.
internetgekkie zegt
@sirprize: Ik ben het met je eens wat racen betreft. In een kledingreclame gaat het helaas ook wel eens om uiterlijk
sirprize zegt
@internetgekkie: het ligt ongetwijfeld aan mij, maar ik let daar totaal niet op. Kerels in reclames kunnen me geen nanoseconde boeien. Een paar strakke vrouwenbillen in een spijkerbroek daarentegen…
g60gti zegt
@internetgekkie: befbezem
Tonnie zegt
@g60gti: penisbezem.
mashell zegt
@g60gti: het lijkt inderdaad op schaamhaar.
rolov zegt
@g60gti: flavorsavor
kle500 zegt
@internetgekkie: Eensch, hoewel gezien het verleden, misschien helpt die snor..
Robert zegt
G-Star RAW, da’s toch dat kledingmerk voor mensen die willen laten zíen dat ze veel te veel voor hun kleding betalen? En dan stiekem de goedkope imitatie kopen tijdens hun Turkse all-inclusive vakantie..
brabander zegt
@RRRobert: dat vind ik meer bij mensen die designer schoenen van 500 euro en designer jassen van 1000 euro dragen. G-Star vind ik meer een normaal casual merk dan een merk om mee te showen.
wachtmaartotmijnvtecinkicktyo zegt
@brabander: indd, al doe showers lopen lekker in zo’n belachelijke Stone Island hoodie rond
Robert zegt
@brabander: ik vind tweehonderd euro voor een spijkerbroek of het dubbele voor een winterjas anders óók niet normaal – vooral als je weet dat diezelfde broek of jas zónder die merklogo’s, afkomstig uit hetzelfde atelier, nog niet een kwart van dat bedrag kost.
porscheboy zegt
@RRRobert: dat zeggen mensen altijd maar heb nog nooit een winkel gevonden waar je de zelfde kwaliteit en pasvorm hebt als bij een goed merk (voor de helft van het geld)
joostgrn zegt
@porscheboy: Precies dat! Wat een onzin man. “Komt uit dezelfde fabriek” is ook zo’n mooie term ;)
Robert zegt
@porscheboy: mijn vrouw werkt in een kledingzaak, voornamelijk dameskleding, vooral ook de ‘betere merken’. Als ik soms hoor hoeveel marge er op die kleding zit, dat is gewoon te gênant voor woorden. En neem maar aan dat 95% van die ‘dure merken’ gewoon in de sweatshops van Bangladesh, Vietnam, Laos of Myanmar wordt gemaakt.
porscheboy zegt
@RRRobert: dat weet ik ook wel maar zoals ik al aangaf: waar moet ik het dan kopen? De zeeman en Zara zijn kwalitatief gewoon veel minder dan G-star, Hilfiger enz
bakingmynextbenz zegt
@porscheboy: kijkend naar dit draadje wordt het geloof ik tijd voor kledingblog.nl
lekkaah zegt
@porscheboy: waar moet ik het dan kopen? Er zijn 50000 alternatieven lol, dat je van het merk ‘gehoord’ hebt betekent niet dat het goed is
stuko zegt
@RRRobert: haha.. tsja.. als je vrouw en jij alleen kijken naar de marge dan neem ik aan dat jullie gauw een zaak gaan starten?
Wat dacht je van retouren, incourante maten, seizoensafhankelijkheid en vergeet niet dat kleding vooraf in 1 keer ingekocht moet worden. Voorgefinancierd dus. En dan laat ik de online verkoop van mode nog even voor wat het is.
Anyway, deel anders het merk even waar 95% marge op zit. Ben benieuwd.
p993 zegt
@stuko: meneer is een kenner!
stuko zegt
@RRRobert: excuses, fout gelezen.. het is bedtijd :)
mashell zegt
@RRRobert: de kosten van een kledingwinkel zitten dan ook niet in in de kostprijs van het product maar in de personeelskosten, de winkelhuur, de afschrijving van onverkochte producten eind van het seizoen, etc, etc.
lekkaah zegt
@RRRobert: amen.. zo te lezen loopt 90% hier al in overpriced G star meuk..
kjeld zegt
@brabander: van €50 tot €160 https://m.aboutyou.nl/about/brand/g-star-raw?category=20331&sortOrder=price_low
lekkaah zegt
@brabander: mwa, gaat om de marge, als ik zie hoe snel die meuk van G star stukgaat moet er wel n serieuze marge opzitten
Draag zelf meestal onbekendere merken tussen de 10-30 eu (jack en jones ed) per kledingstuk, net zo goed en gaat lang mee. Alleen schoenen en jassen koop ik in een wat hoger segment, die hebben dan ook wat meer te verduren, maar zeker geen G star
ottosk zegt
@RRRobert: Waar denk je dat de echte merken gemaakt worden, Jean Paul Gaultier maken ze in Frankrijk maar dat betaal je dan ook.
sirprize zegt
@ottosk: ja, want een Franse naaister verdient €2000 per uur. Wat een gelul. Allemaal marketingnonsens.
ottosk zegt
@sirprize: De meeste kleding wordt in sweatshops gemaakt die zijn idd iets goedkoper dan Frans personeel.
vetnek zegt
@RRRobert: het is maar geld.
ghost zegt
Misschien moet hij ook een lijn beginnen met Boldking…die snor staat hem totaal niet..
sirprize zegt
@ghost: Who cares?
ghost zegt
@sirprize: surprise….I do!
sirprize zegt
@ghost: kusje erop?
hotze zegt
@ghost: is geen echte snor; heeft zich een paar dagen niet geschoren.
mashell zegt
@ghost: Max probeert er wat krampachtig een beetje RAW uit te zien.
moveyourmind zegt
Na-aper…
Heb al jaááááren een eigen kledinglijn:
http://saab-club.com/temp/expression/list_files/S2E501014-99.jpg
flatsixx zegt
@moveyourmind: al sinds 2011 uit productie toch?
moveyourmind zegt
@flatsixx: Klopt, heb gelijk de productie laten staken toen ik ontdekte dat het Belgische naaiatelier een schrijffout had gemaakt…
Er had Baas! Move your mind op moeten staan… Moet eerst van de 10.000 shirts met foutje af voor ik weer nieuwe laat maken…
Robert zegt
@moveyourmind: ?
vonklausenburg zegt
Achja, goed bekeken marketingstunt. Meer is het niet. Geen bijzondere pasvormen, geen bijzondere stoffen. Gewoon weer een leuke geldmachine voor VER en GStar. De algehele oen die sinds een jaar of drie F1 kijkt gaat nu gelijk naar de winkel.
Rob zegt
Haha, tsja, dat Max nu niet een fotomodellen kop heeft ala James Dean kan hij natuurlijk ook niks aan doen, maar hij had zich op zijn minst even kunnen scheren…
Ward-ExigeV6 zegt
Ben er geen fan van, maar zie liever dit dan al die 50-plussers die verkleed als de 21-jarige Max (Red Bull jasje en petje) door het plaatselijke winkelcentrum lopen. Heeft toch altijd iets pijnlijks.
sirprize zegt
@ward1212: hahaha, herkenbaar beeld. Net iets te dik, maar die veel te dure polo toch blijven dragen ?
hjhj zegt
@ward1212: altijd nog beter dan die zogenaamde “ANWB”stelletjes..??
fmgarcia zegt
@hjhj: Neen er is niks zieliger dan hordes red bull engineers te zien lopen sjouwen achter hun vrouw aan.
tge1 zegt
Dure merkkleding… Daar ben ik al jarenlang overheen gegroeid.
ottosk zegt
@tge1: Is maar net wat je onder duur verstaat, is met auto’s ook zo
mashell zegt
@tge1: veel merkkleding komt inderdaad alleen in confectiematen.
geenidee1975 zegt
Ahhh, balen! Ze hebben alleen M, maar ik heb XXL.
cthijs zegt
Op de laatste foto zie je meteen de doelgroep
rbngrt zegt
G-star is al jaren op zijn retour en daar is dit weer het bewijs van. Inspiratieloze meuk.
Gulli zegt
Hij gaat iig hiermee al Lil’Lewis achterna, nu nog hetzelfde met zijn kampioenschappen! Zolang hij maar geen rare oorbelletjes gaat dragen vind ik het prima.
Dutchdriftking zegt
Niet de meest inspirerende collectie. Maar het zal hem geen windeieren leggen.
ozzytrk zegt
Walgelijk. Afschuwelijke design
weetikveel zegt
Zachte G star
right zegt
Beide merken zijn echt een verrijking in hun branche, samen slaan ze de plank mis. Volgende ronde …