Klinkt veelbelovend he?
Met de Supra laat Toyota zien niet alleen een merk voor babyboomers te zijn. Toen de Japanners lieten weten de Corolla-naam af te stoffen, was er ook hoop voor een heftigere variant voor liefhebbers van leuk sturen. Toyota kondigt nu de Corolla GR Sport aan, maar ga nog niet op je stoel staan en hang zeker de Japanse vlag niet uit.
De benaming geeft hoop, helaas is de memo niet goed begrepen. Het uiterlijk is dik in orde, maar aan de aandrijflijn heeft Toyota niets gedaan. De Corolla GR Sport herken je aan een dikker uiterlijk, met onder meer zijskirts, een diffuser en 18-inch velgen. Verder beschikt de hatchback over privacy glass achter en een bi-tone kleurtje.
De hybridemotoren hebben geen pep gekregen. Dit betekent dat je de Corolla GR Sport kunt bestellen als 1.8 Hybrid met 122 pk of de 2.0 met 180 pk. De Corolla GR Sport is zowel als hatchback als station te krijgen. Het is het tweede GR Sport-model van Toyota, eerder kwam het merk al met de Yaris GR Sport.
De Corolla GR sport beleeft zijn debuut op de Autosalon van Genève. Naast deze Corolla in een te groot jasje stelt Toyota ook de Corolla TREK voor. Dat is geen variant voor mensen die altijd honger hebben, maar een variant met onder meer extra bagageruimte en meer bodemvrijheid.
kennone zegt
Ouderwets toeren jagen met de 2.0??
ghost zegt
Een 2.0 met 180pk, is dat dan een turboblok? Want dan toch liever een Polo GTI 2.0, zit meer rek in.
Gulli zegt
@ghost: volgens mij nog steeds een Atkinson met cvt, alleen met meer volume erin dan standaard
ghost zegt
@gulli: thanks! Zelfde soort blok als in de GT86? Als ik nu gekke dingen zeg hoor ik het ook graag, weinig kaas gegeten van Toyota’s.
Ekrachess zegt
@ghost: nee de GT86 heeft een ongeblazen boxer van Subaru haha
haaren zegt
@ghost: is een 2,0 hybride met een gecombineerd vermogen van 180 pk
cossiekiller zegt
@ghost: Die 180pk is als je de hybide-power er bijtelt. Zal wel een gewoon atmosferisch blok zijn met 140pk of zo.
ghost zegt
@cossiekiller: ik was al afgehaakt bij het lezen van ‘hybride’..
Gulli zegt
Met meer bagageruimte kun je wel meer eten meenemen ?
berlinetta zegt
Ik zie het verschil niet met de normale eigenlijk.
toyotavenray zegt
Ze kunnen beter de 2.0 benzine motor opwaarderen door er een turbo of supercharger op te zetten. Net als bij de vorige Corolla t-sport.
luckyluck zegt
@toyotavenray: De corolla T-sport was juist zo bijzonder omdat hij geen turbo of supercharger had (laatste bestond overigens wel in de T-sport compressor, maar da’s heel zeldzaam). De 2ZZ motor haalde het vermogen juist uit toeren, heel veel toeren.
rutgerg zegt
2.0 180pk. Dat klinkt veelbelovend…. totdat je dan ziet dat de topsnelheid 180 is (175 voor de TS). Jammer…. iedere polo rijdt je dan zoek op de Autobahn!
rutgerg zegt
@rutgerg: ditzelfde geldt overigens voor de nieuwe Rav4 en Lexus ES. 180… hele mooie autos maar voor mij een reden on ze niet te kopen. Noem mij maar ouderwets. Maar ik rijd veel in Duitsland en dan is dat echt niet genoeg.
poes zegt
@rutgerg: 180 niet genoeg voor een auto formaat VW Golf? Alsof je constant zit te v-max’en in Duitsland. Word een dure hobby dan qua brandstofkosten.
rutgerg zegt
@poes: nouja niet voor een ‘sportieve’ versie met een ‘dikke’ 2 liter. En daarnaast was mijn opmerking meer voor meerdere toyota/lexus modellen bedoeld. Zie mn 2e opmerking.
torsen zegt
@poes: Zit je met deze dan niet juist eerder te v-maxen? Met 180 al?
redbeams zegt
@rutgerg: Ja he want in die polo ben je dan natuurlijk de man.Ach ja ik vind het ook leuk om alle rs/amg/m modellen zoek te rijden
rutgerg zegt
@redbeams: het was maar een voorbeeld… het hoeft geen 270 te kunnen maar iedere Duitse auto loopt wel zo’n beetje minimaal 200. Dan verwacht je dat toch van een E segment sedan als de Lexus ES op zn minst.
PunicaOase zegt
Ziet er wel aardig uit (op de velgen na), maar tis weer veel show en weinig go :-(
gandini zegt
Eigenlijk dus net zoiets een R-line of een ST-line. Niets mis mee, maar ik zou het niet kopen.
dijan zegt
Gelukkig geen grote grille!
Dutchdriftking zegt
Tja, als er een M-logo op een 3-serie met 3 pitter mag, dan mag er zeker een Gazoo logo op een Toyota met 180pk.
haaren zegt
@dutchdriftking: en een van 122 pk, mag dat ook? dat doen ze namelijk wel.
tge1 zegt
@dutchdriftking: BMW is heilig. Zelfs een driecilindertje met wat kraaltjes en spiegeltjes mag blijkbaar straffeloos €40000,- kosten. Want ja, het is BMW, dus dan hoort dat zo. Ik vind de GR lijn van Toyota erg mooi, trouwens.
ramshoek zegt
Ze hebben bij Toyota (Lexus) toch gewoon een 2 liter turbo op de plank liggen?
Bart_V zegt
Bla Bla Bla 180 kmh langsaam. Ik rij anders behoorlijk veel zoek met mijn 2.0 corollatje met de 180 kmh jdm begrenzer. Gaat maar 180 ben er wel sneller dan een audi A7 3.0 tdi of een wat oudere SL500