Wat zijn de grootste ergernissen van Nederlanders in het verkeer? Dit is de huidige situatie.
Door de jaren heen zijn ergernissen van Nederlanders in het verkeer grotendeels hetzelfde. De smartphone is eigenlijk de enige nieuwkomer in het lijstje. Automobilisten kunnen zich kapot ergeren in de auto wanneer een andere weggebruiker drukker is met zijn telefoon dan met het autorijden zelf.
Verzekeraar Allianz Direct heeft een nieuw onderzoek gedaan naar de ergernissen van Nederlanders in het verkeer. Stipt 1 staat nog altijd bumperklevers, met 59 procent. Op de tweede plaats staat Automobilisten die met hun smartphone bezig zijn met 48 procent. De volledige top 5 check je hieronder.
Grootste ergernissen onder Nederlanders in het verkeer
- Bumperklevers (59%)
- Automobilisten die met hun smartphone bezig zijn (48%)
- Snelheidsduivels (31%)
- Linksrijders (29%)
- Automobilisten die afval uit het raam gooien (24%)
In het onderzoek kwam verder naar voren dat een kwart van de vrouwen zich eerder ergert in vergelijking met mannen. En hoewel men wijst met het vingertje naar anderen, zijn ze er ook zelf ook schuldig aan. 28 procent geeft toe zelf ook wel eens te appen of niet handsfree bellen achter het stuur. De belhamels.
Grootste afleiding in het verkeer
Er is ook een top 5 samengesteld wat nu de grootste afleiding is in het verkeer. Daar kwam het volgende lijstje uit naar voren. Met name het gedrag van andere weggebruikers is een afleidende factor voor automobilisten.
- Andere weggebruikers (32%)
- Smartphone (22%)
- Slaperigheid (21%)
- Werk aan de weg (15%)
- Billboards (14%)
Aan het onderzoek deden 1.005 respondenten mee. Allianz Direct had het onderzoek opgezet in samenwerking met DirectResearch.
Poulusma zegt
Vreemd dat het misbruik van mistlampen en het niet snappen hoe een richtingaanwijzer (communicatiemiddel om aan te geven waar je naartoe gaat) werkt niet in het lijstje voorkomen….
sportabgasanlage zegt
Mistlampen? Je bedoelt al die Belgen die bij ’n beetje motregen al direct hun mistachterlicht aanzetten? @alle Belgische lezers: bij jullie moet dat, hier in Olland niet, dus lekker uit laten!
Poulusma zegt
Ja mistlampen, bij voorkeur op klaarlichte dag.
Mistlampen mogen pas aan bij zicht minder dan 200 meter. Er rijden blijkbaar een hoop mensen met troebele lenzen rond. 😜
Davion zegt
Als Belg kan ik gerust zeggen; Mistachterlicht moet hier ook enkel bij beperkt zicht (dacht zelfs minder dan 100m) OF bij ZWARE regenval/sneeuw, voor een beetje motregen niet natuurlijk.. :)
sportabgasanlage zegt
Regels in Nederland:
Minder dan 200m zicht (dichte mist): mistlampen vóór toegestaan (niet verplicht).
Minder dan 50m zicht (zeer dichte mist): mistachterlicht verplicht aan.
50m is dus echt heel weinig zicht, zeker op de snelweg waar je voldoende afstand (2 seconden) tot je voorganger moet houden.
wimof zegt
Ook niet, alleen in het hoofd van sommigen.
ukbob zegt
@poulusma: helemaal mee eens!
En mis nog;
– mensen die kinderen zonder riem in auto vervoeren (boete kan niet hoog genoeg zijn..)
– mensen die veel te weinig tempo maken op een oprit (en dan met 65 gaan invoegen op een weg waar iedereen 100 rijdt)
okdoei zegt
@poulusma: bij verschillenxe merken schijnt dit een vrij dure optie te zijn. Op alfabetische volgorde komen de letters B, M en W in 1 van de de merknamen voor.
rogerzz zegt
Eens. Xenon koplampen in een oude auto die totaal niet gemaakt is voor Xenon verlichting is ook heel irritant. Dagrijverlichting in de avond terwijl het al donker is en dus geen achterlichten laat branden is ook wel een ergernis bij mij als je die rond ziet tuffen. Kapotte derde-remlichten, ook vervelend..
dailydriver zegt
@poulusma: heb geen mistlampen wel breedtestralers…
Poulusma zegt
Gefeliciteerd! Je hebt nu een sticker verdiend!
Ik weet alleen niet wat ik met die info moet?
detroitv8 zegt
1. Geen knipperlicht bij verlaten rotonde.
hehe zegt
@detroitv8: Met stip nummer 1 voor mij
En het zou eigenlijk ook aangeleerd moeten worden om bij het nemen van driekwart rotonde de richtingaanwijzer naar links te gebruiken
r525 zegt
Juist niet! Mensen schakelen deze altijd te laat om, zodat het lijkt alsof ze op de rotonde blijven.
De rotonde is een doorgaande weg, je gebruikt dus alleen de knippers als je de weg verlaat.
madmarky zegt
Nee want dan heb je weer die idioten die met de knipper naar links aan de rotonde verlaten. Gewoon naar rechts knipperen bij verlaten rotonde en geen andere onzin
sportabgasanlage zegt
NEEEE! Zoals het hoort: alleen richting aangeven bij ’t verlaten van een rotonde. Alle andere varianten NIET!
Poulusma zegt
Sla je linksaf, doe je je richting aanwijzer naar links aan. Kruising, Splitsing en Rotonde maakt hierbij niet uit.
En nee bij een rotonde is het niet verplicht, maar het maakt wel duidelijk waar je heen wilt!
donvincenzo zegt
Als je op een rotonde linksaf slaat ben je aan het spookrijden.
Op een rotonde is het alleen maar mogelijk om rechtsaf te slaan. Je neemt de eerste rechts, of de tweede rechts, of… et cetera.
ktm690sm zegt
@hehe: dat wordt zo ook geleerd bij theorie en de rijlessen
henkiebb zegt
@detroitv8: juist die ja!!!!
jhx66 zegt
Grootste ergernissen in het verkeer: Nederlanders
meetsysteem zegt
Onregelmatige snelheid: Een auto haalt je in, gaat voor je rijden en laat de snelheid zakken waardoor je weer in moet halen. Even later haalt hij weer in. En dit herhaalt zich soms ook nog eens..
Robert zegt
@meetsysteem: dat is inderdaad heel vervelend als je rijdt op de cruise control (non-adaptief). Van die gasten die je naderen, voorbij gaan en dan van het gas af gaan. Zeker in dit 100 km/u tijdperk een dingetje geworden.
Andere ergernis, met name in het stadsverkeer: gebrek aan assertiviteit. Veel verkeerslichten werken met voelers en als je niet netjes aansluit op je voorligger, dan heeft het overige verkeer weer te stoppen, want het licht springt weer op rood. Ook het trage optrekken (bij sommige start-stop systemen) veroorzaakt dit al snel. Dit is echt killing voor de doorstroming.
karhengst zegt
Nou het is anders ook strontirritant als je zo’n ACC figuur voor je hebt rijden die constant de rem in lijkt te trappen omdat de bestuurder te lui is om even zelf de controle over te nemen om de tekortkomingen van de techniek te compenseren. Als je geen zin hebt om zelf gas te geven, pak dan gewoon de bus, maar wees het overige verkeer niet tot last.
Helemaal mee eens ook wat betreft optrekken bij stoplichten. Fijn dat je als eerste in de rij twee druppels benzine hebt gespaard door langzaam op te trekken, maar achter je wordt er benzine verspild doordat men een extra ronde mag wachten. Egoïsme ten top wat dat betreft. Beetje tempo graag ten behoeve van de doorstroming.
jeroenm83 zegt
….het 100 km/h tijdperk?
Groeten,
Punt 3
wildewesten zegt
Mijn grootste ergernissen:
– flitspalen en trajectcontroles buiten de bebouwde kom
– Linksplakkers
– Mensen die afval uit het raam gooien
melkkoe zegt
mensen die gas gaan geven, als ze worden ingehaald. Die mag er nog bij.
Dat is de reden dat je tegenwoordig minimaal 300pk nodig hebt. Anders wordt het gewoon gevaarlijk
meetsysteem zegt
Ook irritant ja, en gebeurt vaak. Mensen ontwaken dan plots uit hun trance lijkt het..
mashell zegt
De innerlijke Max Verstappen ontwaakt…
melkkoe zegt
Ik snap oprecht niet, waarom men zich zou ergeren aan snelheidsduivels.
Alle overige punten kan ik wel begrijpen
kniesoor zegt
Hier sluit ik me bij aan. Als iemand graag flink doorrijdt is me niet duidelijk waarom ik me daar aan zou moeten/kunnen ergeren.
tortuga zegt
@melkkoe: ik erger me meer aan traag rijders ( – 15 minder dan toegelaten snelheid)
grrrrommmmm zegt
Ik wel… Als ik netjes 85km/u op de linkerbaan rijd, vind ik dat getűter, seinen met lichten, afsnijden en vooral de middelvinger heel irritant! 😉
Ot92 zegt
@melkkoe Waarschijnlijk combineert men dat met bumperklevers. Velen jagen mensen graag op.
sportabgasanlage zegt
Bumperkleven + linkskleven is samen 88%. Dus slechts 12% houdt netjes rechts? 😉
sabrerator zegt
@sportabgasanlage:
Zoals ik de enorme rust op de rechterbaan ervaar, zou dat zomaar kunnen kloppen.
fordnut zegt
Mensen die geen snelheid maken met het invoegen op snelwegen. Ze maken het moeilijk voor zichzelf en brengen iedereen in de buurt in gevaar.
sportabgasanlage zegt
Mooie definitie van bejaarden.
Beorn zegt
Mensen zijn in mijn beleving echt heel weinig bewust bezig met autorijden. Zeker op de motor is dat af en toe eng. Fijn dat je een facebook like hebt Priscilla in je kt-aygo, maar je rijdt mij bijna dood zonder dat je zelf doorhebt. Verder inderdaad: niet op de cruisecontrol rijden, afval uit het raam pleuren, geen richting aangeven, geen licht in de tunnel aan.. poah best veel om aan te ergeren eigenlijk, regelmatig tot 10 tellen helpt :)
mashell zegt
Priscilla wil hieraan toevoegen: motorrijders die veel te snel rijden, motorrijders die inhalen daar waar dat niet mag, motorrijders die in je dode hoek kruipen, motorrijders die buiten-binnen-buiten doen op de openbare weg, motorrijders die voorkruipen bij een verkeerslicht, motorrijders die veel te dicht langs je auto rijden als ze tussen de file doorrijden, motorrijders die tussen een rijdende file doorrijden, motorrijders die veel te snel tussen de file doorrijden, motorrijders die in groepen rijden, drommen motorrijders die de lol van de dijkweggetjes voor aanwonenden, fietsers en wandelaars vergallen. Ik denk dat je het kunt samenvatten tot: motorrijders…
torsen zegt
@mashell: Ja, zo heb ik een keer een Priscilla op de motor ingehaald waar het niet mocht.
65 km/u rijden op een 80 weg terwijl ze druk bezig was met foto’s swipen en liken op facebook.
dailydriver zegt
@torsen: Hoe dan???? Als motorhandschoenen draagt en nog een telefoon kan bedienen. Best knappe prestatie.
SomeCarDude zegt
– koopt azijn direct in bij de fabrikant.
karhengst zegt
Fake news. De enige situatie waarin Priscilla een motorrijder waarneemt is wanneer ze haar insta update met een foto van de motorrijder die zojuist tegen haar snoezig blik aan is gereden.
sportabgasanlage zegt
De helft van wat je noemt is gewoon toegestaan en helpt de doorstroming van het verkeer. Als de helft van alle automobilisten een motor zou pakken, zouden er geen files meer zijn.
mashell zegt
Dan zouden er alleen nog maar files zijn, dodelijke ongelukken opruimen gaat met een totale afsluiting van de weg. En als je denkt dat je de helft van de dingen uit Priscilla’s lijstje gewoon mag, dan kun je nu naar het gemeentehuis fietsen om je rijbewijs in te leveren.
Beorn zegt
Wat sportabgasanlage ook zegt. Er is zeker een hoop aan te merken op sommige motorrijders hoor, maar ze lopen ook heel veel meer risico. En daar kies ik zelf voor, neemt niet weg dat ik me mag ergeren aan de achteloosheid waarmee sommige mensen met 1500 kilo staal de openbare weg onveilig maken.
janstehouwer1954 zegt
@mashell: hear hear👍
sabrerator zegt
@mashell:
Gelukkig. Je bedoelt al die ándere motorrijders. Niet mij.
Maakte me al zorgen.
omarrs6 zegt
Deze heb ik al een paar keer meegemaakt: bestelbussen die gaan bumperkleven op de linkerbaan.
rutgerg zegt
@omarrs6: bestelbussen zouden net als vrachtwagens gewoon begrensd moeten zijn op 90kmh. Een Sprinter vol met pakjes of gereedschap heeft niets te zoeken met 140kmh op de linkerbaan.
wimof zegt
Leg uit aub.
rutgerg zegt
@wimof: die dingen wegen tot 3500kg (sommige zelfs meer) zijn vaak slecht beladen, hebben de aerodynamica van een flatgebouw, vaak weinig tot slecht onderhouden, belabberde wegligging, kan mij voorstellen slechtere remmen dan menig auto, worden vaak bestuurd door knullen van tussen de 18-20 met weinig rijervaring. Dat hoort geen 140 te kunnen rijden.
dailydriver zegt
@rutgerg: gewicht is afhankelijk van het type bedrijfswagens. Lengte hoogte speelt hier rol bij. Plus het feit dat max laadvermogen uiterst divers is vanwge de uitvoering. Met dubbel lucht mag jezelf tot 5000 kg gaan. Kwa onderhoud is uiterst afhankelijk van de bedrijfsvoering en welke branchr de bus zijn werkzaamheden moet uitvoeren. Onderhoud wordt wel goed uitgevoerd eis ook van leasemij. Stilstaande auto kost geld. En onderhoudinterval is ook per merk anders. Onderhiud ligt eraan ook hoe wordt met het voertuig gereden en bereden. Helaas wat U zegt, vindt ik, uiterst achterhaald. Tegenwoordig rijden bedrijfswagens als luxe wagens en hebben diverse hulp- en rijassistentie ystemen en die de veiligheid ten goede komt. ABS, ESP/ASR zijn standaard uitrusting. Als voorbeeld zijwind protectie zit tegenwoordig ook al op. De TGE heeft zelfs vrachtwagen technologie aanwezig. Zelf vindt ik Uw bewering zeer achterhaald!! En hoe de belading in het voertuig ligt is toch echt de chauffeur zelf bij is zijn eigen fout. Met een beetje rekenen en nadenken kan je alles keurig netjes laden.
rutgerg zegt
@dailydriver: vrachtwagens kunnen ook harder dan 80 en op de linkerbaan. Is ook niet de bedoeling
dailydriver zegt
@rutgerg: Uw standpunt houdt nog geen stand. Een B/E comb is begrensd. En bedrijfswagens boven bepaald tonnage/ Uitvoering heeft ook al tachograaf. Bijv. Touringcar op basis van een Sprinter chassis. Dus alles is afhankelijk welke werkzaamheden er met het voertuig uitgevoerd dient te worden. Vrachtwagens wordt alles gemeten en opgeslagen op de digi tacho. Dus hard rijden heeft geen zin. Te hard rijden wordt tevens gezien als economisch delict. Digi tachograaf kan tot 28 of 30 dagen terug worden uitgelezen. En kunnen torenhoge boetes tegenoverstaan.
Sir_Vmax zegt
@dailydriver: Wellicht is de kans dat er iets mis gaat enorm gereduceerd in de laaste decennia. Maar risico is kans maal gevolg en de natuurkunde is ongeveer precies hetzelfde gebleven.
Kinetische energie maakt het verhaal vrij simpel. Als het mis gaat met een bestelbus die 4500kg weegt is het tot daaraan toe, als deze ook nog eens 140kmh rijdt trek je al heel snel aan het korte eind als je betrokken raakt als omstander in een personenauto. Stel die bestelbus rijdt bij je achterop op de snelweg. Dan heeft dat dus drie maal zoveel energie als een normale auto, dus even drie auto’s die tegelijkertijd achterop klappen.
Vanwege die combinatie van hoog gewicht en hoge snelheid. Wat dan zou schelen is als de snelheid dan gereduceerd zou worden naast het feit dat er super-de-luxe ESP en remmerij op moet zitten.
karhengst zegt
Het enige wat je daarmee bereikt is dat ze op de andere bumper kleven, maar kleven zullen ze.
padoempats zegt
Grootste ergernis: verkeersdeelnemers
MarcoM zegt
70 rijden waar je 80 mag is ook zo f*cking irritant. Rij dan ook gewoon die snelheid.
SpeedGeek zegt
En dan een middelvinger krijgen als je ze inhaalt.
MarcoM zegt
@SpeedGeek: ik heb ooit een kartonnen bord met 100 daarop bij me gehad, aangezien ze bij mij in de regio steevast 75 reden waar je 100 mag, toen waren die groene middenbanen er nog niet, als ik dan ging inhalen bleef ik er even naast rijden en too de het 100 bord. Je kunt wel raden wat er vaak gebeurde.
sportabgasanlage zegt
*met wijsvinger naar voorhoofd wijst *
MarcoM zegt
@sportabgasanlage: nee, als schrik reactie het gaspedaal intrappen, prachtige reacties waren dat.
SimonMc zegt
“Er zit een vlieg op uw voorhoofd”.
basman147 zegt
Ik woon in de buurt van een autoweg, en het is verbazingwekkend hoeveel mensen er met strak 80 op de klok overheen gaan, het is niet alsof het niet wordt aangegeven.
JamesBond007 zegt
Mensen die gevaarlijke verkeerssituaties veroorzaken door o.a.
– zonder richting aan te geven plotseling van rijbaan wisselen
– rechts inhalen vlak voor een vrachtwagen terwijl jij er links van rijdt
om maar een aantal te noemen.
tortuga zegt
Snap wel dat links rijders slechts 28% scoord, want 90% van de Nederlanders doet dat alsof het normaal is. Hoe vaak ik op een 2 baanvak ( laat ons zeggen een autosnelweg) in NL. 10 tal auto’s in 1 trek langs rechts inhaal omdat ze allemaal in 1 lijntje op linkse vak blijven rijden. Dit artikel gaat mooi samen met da ze het rijbewijs halen te makkelijk vinden.
petroldrinker zegt
Tja, ik blijf altijd lekker links in de rij als de voortste niet doorrijd, hoeft maar 1 NSB-er (lees undercover agent) tussen te zitten en je hebt een boete voor rechts inhalen….
sportabgasanlage zegt
Ik snap je reactie, doe het zelf helaas ook wel eens. Maar er is in deze situatie maar 1 veroorzaker en die rijdt voorop, waarschijnlijk te langzaam en onnodig links. De rest wil er voorbij, maar kan er niet doorheen. Zo ontstaan lange rijen auto’s op de linkerbaan. Als die allemaal naar rechts zouden gaan, dan vullen anderen dat gat wel weer op, waardoor je juist weer meer verkeersbewegingen van links naar rechts krijgt. Schiet allemaal weinig op dus.
tortuga zegt
@sportabgasanlage: maar toch niet met 10 tallen
SimonMc zegt
Scoord?!
weetikveel zegt
De misschien herkenbare situatie van een bumperklever achter je waarna je na inhalen rechts gaat rijden en afgesneden wordt bij de volgende vrachtwagen omdat de bumperklever met 2kmh verschil er vandoor gaat. Als je bumperkleeft zorg er dan iig voor dat je je ‘slachtoffer’ vlot genoeg inhaalt zodat je gewoon weer naar links kan bij de volgende vrachtwagen zonder te hoeven remmen. Bij mijn chauffeursbaantje is dit wel mijn grootste irritatie dat je daardoor een hele stoet aan langzame bumperklevende inhalers voor je moet laten door je eigen sociale rechts aanhouden.
spacemoon24 zegt
Dit inderdaad! Je wordt als rechtsrijder gestraft door mensen die je dan met een heel klein snelheidsverschil inhalen. Ben bang dat dat ook een reden is waarom zoveel mensen links blijven rijden omdat ze bang zijn om afgesneden te worden.
karhengst zegt
Met een beetje anticiperen en even terugschakelen zit je er zo weer voor.
mashell zegt
Dat het heel lastig mogelijk is om de pionnen goed op het bord te laten staan als je “mens erger je niet” speelt achter het stuur. Ergeren is een keuze…
woody259 zegt
Laat die zelfrijdende auto maar komen. Sinds de invoering van de 100 km/h overdag is autorijden in Nederland een bron van irritatie geworden, zonder enige vorm van genot. Als je vanuit Duitsland Nederland binnenrijdt lijkt de verkeersetiquette van ons land op dat van een bananenrepubliek, mensen gunnen elkaar het licht in de ogen niet.
vondick zegt
Waarom zou je je in godsnaan aan die 100km houden?
Dat heb ik nog nooit gedaan. En 90% van de snelwegen die ik vaak gebruik waren altijd al 100.
WoutH zegt
Van dat geblindeerde raampjes volk dat midden in de stad even de 100 aantikt, al dan niet gepaard met DSG-scheetjes en lachgasballon in hun smoel.
Motorrijders die ‘m in de stad steeds in de toerenbegrenzer gooien. Met hun rooie duivelsoortjes op de helm. Bah, ga gewoon weg. En die driewielers al helemaal.
Rijtjes van 10 auto’s die op de snelweg op de middelste baan blijven plakken met strak 100 km/h. Hoe kan je dan in vredesnaam je afslag halen over 5 kilometer? Onbegrijpelijk.
Bovenstaand is samen met linksplakken echt een serieus probleem en het geeft al aan bumperkleven hoger scoort dan linksplakken. Oorzaak gevolg lijkt me! :)
Geen richting aangeven, speciaal voor de gasten met hun fancy dynamische knipperlichten, die wil je toch juist showen? En bij afrijden van de rotonde geen richting aangeven: gewoon kielhalen ofzo.
Auto’s die in het (schemer)donker rijden met alleen hun DRL aan, achterkant is niet verlicht. Levensgevaarlijk.
Zo dat lucht wel even op zeg! :)
Hubert zegt
Grootste ergernis voor mij zijn die bumperklevers voor op mijn bumper.
KEV9 zegt
Aan het gros van de BMW-rijders die echt denken dat de verkeersregels niet voor hun zijn geschreven
vondick zegt
Precies! Gassen, vlammen! Knallen! Blazen!
sportabgasanlage zegt
Welke verkeersregels?
pel96 zegt
Een irritatie die ik hoger had verwacht en waar ik mijzelf vaak aan stoor zijn verkeerd alfgestelde of felle koplampen. Koplpamen van SUV’s, Crossovers, veel BMW’s en Mercedessen weten vaker dan ik verwacht mijn netvlies te vinden. Met name die lazerlichten zijn bloedirritant als tegemoedkomend verkeer. Ik kan nog steeds niet geloven dat die dingen legaal zijn.
Verder Linksplakkers. Met name op de A2 tussen Utrecht en Amsterdam lijkt rechts houden geen onderdeel meer te zijn van de verkeersregels. Volgens mij had die weg helemaal niet zo breed hoeven te zijn als iedereen zich aan de verkeersregels hield.
ronaldotour zegt
Ik erger me aan mensen die met 1 hand bovenop het stuur rijden, je maakt mij Niet wijs dat je op die manier snel kunt uitwijken of corrigeren, maar helaas rijdt bijna iedereen tegenwoordig op deze manier.
MarcoM zegt
@ronaldotour: dat zijn bepaalde auto’s, daarvan staat de bestuurdersstoel ook scheef, gelet op de zitpositie.
jeremykou zegt
@ronaldotour: Lekker drie uur lang panisch met twee handen jezelf vastklampen aan het stuur op een lege snelweg is inderdaad veiliger.
ronaldotour zegt
@jeremykou: Nee hoor, met 2 handen kun je uren achter elkaar ontspannen rijden, maar blijkbaar heb je dat nooit geprobeerd?
caprio zegt
Men is een hele belangrijke vergeten, twee meisjes/vrouwen die een zussen- of vriendinnendag hebben en samen eindeloos beppen zonder op het verkeer of snelheid te letten
rutgerg zegt
@caprio: shit ik las iets anders dan beppen… dan is het ineens geen irritatie maar een droom…
caprio zegt
@rutgerg: hahahahaha tja, dat is zeker geen ergenis
petroldrinker zegt
Grootste ergenis, de nederlandse mentaliteit achter het stuur bij 99,99% vd mensen…
Van Epschoten zegt
Vanochtend zat er ook een milf in een mini voor mij met haar telefoon in de hand. Dom links blijven rijden terwijl ze met 150 op mijn voorbumper bleef plakken. Ze gooide ook nog even een bananeschil uit het raam.
Pascal zegt
Gezien de bananenschil zat ze op haar telefoon waarschijnlijk Mario Kart te spelen
Julian zegt
Wanneer mensen nagenoeg stil gaan staan bij een super overzichtelijke bocht waar geen verkeer in de buurt is
audiadrie zegt
Als je netjes aan de kant gaat voor iemand die duidelijk harder rijdt dan jezelf maar dan naast je dezelfde snelheid blijft rijden waardoor je klem komt te rijden achter een vrachtwagen oid. Bloedirritant
pel96 zegt
Haast net zo irritant zijn de mensen die naast je gaan rijden op de invoegstrook en verwachten dat je wel een baan naar links opschuift. Je hebt een gaspedaal. Gebruik het dan ook.
Homer55 zegt
100 kmh regel. Zitten soms erg fanatieken tussen. Hele stoet op de linker strook omdat autotje met net 100 op teller kilometers lang een vrachtwagen inhaalt.
Tiemen zegt
Mag ik nog even toevoegen: mensen die hun knipperlicht als een soort dwangmiddel gebruiken. Ik heb mijn knipperlicht aan dus ik mag vlak voor je duiken.. Vaak van achter een vrachtwagen vandaan dus ook nog eens een snelheidsverschil.
mashell zegt
Grotendeels correct, het knipperlicht betekent niet: ik zou graag van rijstrook willen veranderen, het knipperlicht betekent: ik heb gekeken, het kan veilig, dus ik ga van rijstrook veranderen.
deSjonnies zegt
Ergeren is niet zo goed voor je.
Het is prettiger om je te verbazen.
Maar als je je verbaast, dan verbaas je jezelf weer over het feit dat het aantal imbecielen wat een voertuig mag besturen gevaarlijk hoog is en dat dit aantal nog steeds aan het toenemen is.
Dus beter doen alsof je gek bent en te proberen om zonder kleerscheuren van A naar B te komen.
Autorijden dat doe ik hier allang niet meer, ik verplaats me in een voertuig.
Het liefste nog een uit de kluiten gewassen bestelwagen eerlijk gezegd.
Autorijden doe ik op plaatsen die dun bevolkt zijn en waar het landchap ruig of heuvelachtig is.
Nino zegt
Links rijden, zonder twijfel.. en als je dan je grootlicht aan klapt, boos worden. Heerlijk hoe egoïstisch we met zijn allen zijn geworden de laatste jaren..
Cupatea? zegt
Als ik zo vrij mag zijn:
Vrachtwagens die inhalen op een tweebaanssnelweg… Of het op dat moment nu mag of niet; het is bijzonder irritant. Zeker in Be waar je van 120 naar tuffend 85-90 mag remmen. (met spontaan zweet in je naad omdat de persoon achter je op zijn/ haar GSM zit te tokkelen)
Nee, het heeft geen zin om op bovenstaand moment me in de trailer te duwen. Het gaat echt niet sneller.
Fietsers die overal tussendoor vliegen en schijt hebben aan elk rood verkeerslicht samen met de voorrang van rechts.
Suïcidale voetgangers die midden de baan wandelen in het stadscentrum of oversteken zonder kijken en met ongekende krachttermen je verwijten om respectievelijk met geduld achter ze aan te tuffen of op tijd geremd te hebben.
Elke buitenlander (yes, I mean you, Brexiteer) (et toi aussi) die gelooft dat snelheid niet beboet wordt of nodeloos voorbeeld nemen aan al onze andere middenvakrijders die elke dag terug hopen op een stevige rugwind om aan 100 te geraken.
Alle professionele chauffeurs ‘die hun voertuig kennen’. Haha! Kan allemaal waar zijn, maar daarom ken je iedereen in het verkeer nog niet. Ik hoef echt niet meer bussen, vrachtwagens of taxi’s op m’n trekhaak te vervoeren nadat ‘een idioot’ in hun gat gereden is.
Soms helpt het ook om iets te zien in de regen of wanneer de zon onder is om die zonnebril af te nemen.
De lijntjes op de parking zijn er niet om de ster van je Mercedes op gelijk te zetten.
Parkeert u allen a.u.b. met respectabele afstand voor en achter elkaar wanneer er geen gedefinieerde lijnen/ vakken zijn. Zo asociaal om telkens drie meter tussen te laten en nog asocialer om voor en achter ingesloten te zijn met vijf centimeter speling.
Wat is er eigenlijk ook zo moeilijk aan een (garage)poort? Daar sta je dus niet voor. Ook niet om de kleine af te halen bij de buren en dit samen met een koffie, babbel en uitgebreide wandeling in de tuin. Zeker niet met het excuus “maar het is nog maar de eerste keer”.
Ben ik ook de enige die graag speelt met bestuurders op autopilot die op dat moment totaal geen notie meer hebben van autorijden, laat staan de buitenwereld?
Ot92 zegt
Waar ik me momenteel echt aan kan ergeren zijn linksplakkers, omdat men het normaal vind om links te plakken, moet ik weer extra banen gaan opschuiven. Soms rijd ik er rechts voorbij en dan kijken ze me aan alsof ik degene ben die het verkeerd doet. Zucht…
Pascal zegt
Blijft ook met afstand de grootste irritatie voor mij. Egoistisch en irritant volk.
frank2b zegt
Je zal maar die haastige bumperklevert zijn en net rijdend op de linkerbaan je smartphone uit het raam gooien.
Heb je wél mooi in één keer alle ergernissen weten te adresseren.
frank2b zegt
Ik erger me helemaal nergens aan.
Ik rijd Lexus.
flow82 zegt
Jullie willen niet weten hoe fijn het is om in NL te mogen/kunnen rijden. Hier in Indonesië krijgen de mensen hun rijbewijs bij een pakje boter. Op de snelweg rijden overbeladen vrachtwagens rustig met 20/30km/h op de middelste rijbaan. Met als gevolg dat iedereen hier standaard rechts blijft rijden met ca. 60-70km/h want bang. Dus de kamikaze-piloten die vliegen hier over de eerste rijstrook en tevens vluchtstrook met 120km/h+. Oh ja, in het donker is het helemaal feest, want de meest bonte verlichting kom je tegen. Rode koplampen (ja echt!), blauw, groen. Zelfs kerstverlichting ben ik tegengekomen. Maar helemaal treurig is het ook vaak met de auto’s en motoren die helemaal geen verlichting hebben. Geen remlicht, niks. Dus, ergernissen, ik kan het mij helemaal voorstellen, maar het kan altijd erger!
vacano zegt
Als al diegene die ergernis veroorzaken en diegene die zich eraan ergeren zouden thuis blijven of het OV zouden gebruiken kon ik tenminste tegen 200 van A naar B rijden.
Ben 30 jaar geleden een takelbedrijf begonnen, kan geen boek maar een hele bibliotheek schrijven over wegmisbruikers.
Ergeren doe ik allang niet meer, is niet goed voor je bloeddruk en humeur.
Mijn SP zit altijd in mijn broekzak, appen en rijden is een goede manier om vroeger te overlijden.
Véél ongelukken zijn te vermijden als de bestuurder zich enkel zou bezig houden met rijden.
HZW zegt
5. Automobilisten die afval uit het raam gooien (24%)
Dus met andere woorden 76% vind het dood normaal dat afval uit het raam gegooid wordt.
Dat geeft je toch te denken.
Cupatea? zegt
Ik ben eigenlijk nog nooit getuige geweest van iemand die afval uit het raam gooit. Enige uitzondering: sigaretten. Die stinkstokken komen ook het liefst vast te zitten ergens waar het zeker de stroom voor de airco passeert.
Bij onze gemeente hebben ze zakjes ontwikkeld om je peukjes in te doen. Elke roker stond daar natuurlijk op te wachten. Yeah, right…
henkp1 zegt
Nee, dat betekent dat dit niet bij iedereen bovenaan de lijst van ergernissen staat.
Geen verkeerde conclusies trekken aub.
boomvalk zegt
Mijn grootste ergenis: het ventilatierooster wat scheef staat in de foto hierboven.