• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hier, de Volkswagen T-Roc R met 300 pk!

Auteur: RubenPriest, gepost 25 februari 2019 om 10:05 – 52 Reacties

Afbeelding Hier, de Volkswagen T-Roc R met 300 pk!Afbeelding Hier, de Volkswagen T-Roc R met 300 pk!Afbeelding Hier, de Volkswagen T-Roc R met 300 pk!Afbeelding Hier, de Volkswagen T-Roc R met 300 pk!Afbeelding Hier, de Volkswagen T-Roc R met 300 pk!Afbeelding Hier, de Volkswagen T-Roc R met 300 pk!Afbeelding Hier, de Volkswagen T-Roc R met 300 pk!Afbeelding Hier, de Volkswagen T-Roc R met 300 pk!

Hier, de Volkswagen T-Roc R met 300 pk
Voor als een Golf R niet hoog genoeg op z’n pootjes staat.

De Mercedes-AMG GLA 45 was een populair alternatief op de A45 AMG, dus waarom niet dit concept overnemen? Zoiets moesten ze gedacht hebben bij Volkswagen, want de stadscrossover van het merk komt nu ook als gepeperd R-model op de markt.

Zie het oneerbiedig gezegd als een verhoogde Golf R. Zelfs de blauwe introductiekleur neemt Volkswagen over. Onder de kap is dan ook de bekende 2.0 TSI turbo viercilinder te vinden met 300 pk en 400 Nm koppel. De benzinemotor komt standaard met een zeventraps DSG-automaat en vierwielaandrijving. De T-Roc R doet 0-100 in 4,9 seconden en de topsnelheid ligt op 250 km/u. Om de grotere auto goed tot stilstand te brengen zitten de grotere remmen van een Golf R Performance standaard op de T-Roc R.

Om de auto wat smoel te geven heeft Volkswagen de T-Roc R op 18-inch lichtmetalen gezet. 19-inch met 235/40 banden zijn optioneel. Wie de optie aanvinkt krijgt ook een titanium uitlaatsysteem Akrapovič gemonteerd. Ik zie nu @wouter twee duimen omhoog steken.

De T-Roc R die Volkswagen meeneemt naar Genève is nog een concept, maar het uiteindelijke productiemodel zal nauwelijks afwijken van deze versie. Filmpje!

Ook interessant!

  • Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
    Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
  • Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
    Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
  • Volkswagen ID.4 GTX rijtest en video
  • Volkswagen Golf 8 R rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

blauw, geneve-2019, t-roc, t-roc-r, Volkswagen

Vorig bericht: « Waarom al die snelwegcamera’s een goede zaak zijn
Volgend bericht: Zo is de BMW 330i helemaal het mannetje »

Lees Interacties

Reacties

  1. wahltiroler zegt

    25 februari 2019 om 10:16

    Net zo spannend als de Cupra Ateca

    Login om te reageren
  2. terazino zegt

    25 februari 2019 om 10:19

    Ik hoor de dealer steeds roepen dat dit een Golf op hoge poten is, maar persoonlijk vind ik dit meer een Polo op hoge poten. Klein, weinig kofferbakruimte en veel goedkope materialen op het dashboard. Voor dit geld koop ik liever een Tiguan.

    Login om te reageren
    • eklasse zegt

      25 februari 2019 om 10:25

      @terazino: In de basis is deze T-Roc natuurlijk iets goedkoper dan de Tiguan. In Nederland is het model dan ook behoorlijk goed aangeslagen.

      Login om te reageren
      • terazino zegt

        25 februari 2019 om 11:16

        @eklasse: Mwoah, ik moest eind vorig jaar meer betalen voor een 1.0 TSI Troc Comfortline dan een 1.4 TSI Tiguan Comfortline. Toen was de keuze snel gemaakt.

        Login om te reageren
        • eklasse zegt

          25 februari 2019 om 12:02

          @terazino: dan zat die T-Roc waarschijnlijk goed in de opties óf die verkoper kon z’n aanbod SUV’s ook niet meer uit elkaar houden.

          Ik vergeleek alleen de basis / catalogus prijzen.

          Login om te reageren
        • hollandbest zegt

          25 februari 2019 om 18:26

          @terazino: onzin man ik heb zelf ook gekeken naar een Tiguan maar die was met dezelfde opties 7.000 euro duurder

          Login om te reageren
          • vondick zegt

            25 februari 2019 om 23:16

            @hollandbest: Nou dat is toch ongeveer het zelfde dan?

            Login om te reageren
        • niels789123 zegt

          25 februari 2019 om 18:32

          @terazino: Dan lag je zeker te slapen in de showroom of had je gedronken….

          Login om te reageren
    • Jantje_555 zegt

      25 februari 2019 om 10:33

      @terazino: de T-Cross is de Polo versie. Maar benieuwd of daar ook een R versie van komt.

      Login om te reageren
  3. focusrs1 zegt

    25 februari 2019 om 10:19

    5 cm verlagen, 20″ eronder en een stage 1 tuning dan heb je best een dikke bak.

    Login om te reageren
    • geecee zegt

      25 februari 2019 om 11:55

      @focusrs1: We nemen een cross/over-SUV, want da´s toch wel lekker zo’n hogere instap. En vervolgens ga je ´m 5 cm verlagen. Ben ik nu de enige die hier iets ontgaat, of sla je dan de plank volledig mis??

      Login om te reageren
      • focusrs1 zegt

        25 februari 2019 om 11:59

        @geecee: verlagen heeft zeker zin aangezien hij dan beter op de weg ligt en zodoende beter die 300+pk kwijt kan.
        Wel eens in een hoge auto met power gereden? Bochten zijn bagger te nemen met een dergelijke bak.

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          25 februari 2019 om 12:08

          @focusrs1: Volgens mij snap je zijn opmerking niet. Waarom zou je een hoge auto nemen om hem vervolgens weer te verlagen? Neem dan een betere basis en ga meteen voor een Golf R als het toch iets van VW moet zijn.

          Login om te reageren
          • focusrs1 zegt

            25 februari 2019 om 12:10

            @berlinetta: omdat je een golf R hier op zo’n beetje elke hoek van de straat ziet staan zal deze een mooie afwisseling geven.

            Login om te reageren
            • berlinetta zegt

              25 februari 2019 om 16:10

              @focusrs1: Ik denk dat je die T-Roc net zo goed erg vaak gaat zien. Dat zal niet altijd in R-uitvoering zijn, maar zo groot zijn de verschillen ook niet.

              Login om te reageren
  4. Rick-dos zegt

    25 februari 2019 om 10:20

    Nou Nou, kan het wat aardiger, zeg? Met je “hier”.

    Je lijkt mijn vrouw wel die roept ook: “Hier, mijn tieten in je gezicht.”

    Dat doe je toch niet? Zo passief agressief vind ik dat. Asociaal gewoon.

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      25 februari 2019 om 10:37

      @rick-dos: Och ja, echt hatelijk als de dames dat doen. Zit je net rustig schijten…

      Login om te reageren
    • Boomer zegt

      25 februari 2019 om 10:44

      @rick-dos: Oh doet ze dat bij jou ook? Dacht dat ik speciaal was. ;)

      Login om te reageren
    • roberto zegt

      25 februari 2019 om 14:04

      @rick-dos: Ach ik wil niet oordelen, ik wil eerst je vrouw weleens zien..

      Login om te reageren
  5. Jochempie zegt

    25 februari 2019 om 10:21

    Wat een ultra-Zwitserse bak. Zal hier veel in het bestelwagenwit verkocht worden.

    Login om te reageren
    • wahltiroler zegt

      25 februari 2019 om 10:25

      @jochempie: ultra zwitsers???

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        25 februari 2019 om 12:18

        @wahltiroler: Zwitsers lenen zich perfect voor stereotypering. Ze zijn de ongekroonde keizers van passieve agressie gehuld in een jasje van ongemeende beleefdheid. Ze hebben een ongezond gebrek aan eigenwijsheid door een tekort aan mentale stimulatie: de Zwitser hoeft nooit iets op te lossen, omdat de overheid dit al gedaan heeft, door middel van het instellen van regels. Regels zijn heilig. Een schrijnend effect hiervan is dat als regels een bijzondere situatie niet omvatten, Zwitsers geen enkel benul hebben over hoe met de situatie om te gaan. Dan zijn ze werkelijk als een kip zonder kop.

        Als het op auto’s aankomt doet de Zwitser niet veel onderzoek: de illusie leeft dat enkel Duitse auto’s degelijk zijn, en dat enkel de zwaarste motorisering voldoet, puur vanuit veiligheidsaspect. Kies je voor iets anders, dan loop je in hun ogen een onbegrijpelijk risico.

        Login om te reageren
        • wahltiroler zegt

          25 februari 2019 om 14:49

          @jochempie: Wow zo had ik die Gruyerehappers. nog niet bekeken…

          Maar rare vogels zojn het wel en ze praten verschrikkelijk Duits.

          Woon jij in de Helvetische Republiek

          Login om te reageren
    • vroom11 zegt

      25 februari 2019 om 10:41

      @Jochempie: tja, maar of ie de Macan gaat verslaan qua verkoop, weet ik niet. Die zie ik echt veel te vaak, oder? (Ben n beetje uitgesuv-ed…)

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        25 februari 2019 om 12:02

        @vroom11: Je verzuipt hier in de spierwitte BMW X1’s, Audi Q3’s en Volkswagen Touaregs. Het ultieme bewijs dat Zwitsers te rijk zijn voor hun eigen gezondheid, want die auto’s kun je zonder enig nadeel vervangen door hun reguliere C-segmenters 1-serie, A3 en Golf. Allemaal ook leverbaar met vierwielaandrijving. Dit is gewoon geld uitgeven voor de patsfactor.

        Login om te reageren
        • vroom11 zegt

          25 februari 2019 om 12:21

          @Jochempie: ja, zie ik ook zo… voor dat geld doe ik echt liever iets leuks kleins en/of iets leuks met meer plaats

          Login om te reageren
        • trust zegt

          25 februari 2019 om 16:04

          @Jochempie: begrijp mij niet verkeerd maar: x1 q3 en touaregs, ultiem bewijs voor te rijk zijn?? Hè??? Als je nou zou zeggen Bentley/Rolls weet ik, dan snap ik je. Over patsfactor gesproken neem eens een kijkje in bv. Roemenië. Verder gaat je c segment argument op in praktisch elk land aangezien overal de suv hype leeft.

          Login om te reageren
          • trust zegt

            25 februari 2019 om 16:06

            @trust: drukte perongeluk op versturen. Ik was het nog aan het aanpassen om het wat vriendelijker over te laten komen en niet zo direct op de man.

            Login om te reageren
  6. eklasse zegt

    25 februari 2019 om 10:22

    Deze VW zal bij bepaalde lui hier wel weer rode vlekken in de nek opleveren. Ik vind hem geslaagd ondanks dat ik niet zo van de cross-overs ben.

    Login om te reageren
  7. berlinetta zegt

    25 februari 2019 om 10:22

    Het enige positieve wat ik hierover kan melden, is dat de auto tenminste nog echte uitlaten heeft ipv die neppe sierstukken. Dat het gelijk ook weer 4 uitlaten moeten zijn op een hippe crossover is dan weer iets waar me de tranen van in de ogen schieten, zowel van het lachen als van het huilen.

    Login om te reageren
  8. Onehp zegt

    25 februari 2019 om 10:29

    In tegenstelling tot de meeste ‘sportieve’ Suvs is deze niet onnoemelijk zwaar. Echt hoog is ie ook niet. Beetje een rallybak in een offroad set-up, zou er hier zeker plezier mee hebben :)

    Login om te reageren
  9. lacker zegt

    25 februari 2019 om 10:37

    Gaaf! De T-ruk wordt een T-rukker

    Login om te reageren
  10. leaper035t zegt

    25 februari 2019 om 10:51

    Ik haat ze. Ik haat ze omdat ze lelijk zijn. Ik haat ze omdat ze een trend zijn. Omdat ze gereden worden door chauffeurs die met hun neus tegen de voorruit plakken en star voor zich uitkijken. Omdat iedere crossover een mooie sedan, coupé, of jawel een stoere jeep had kunnen zijn. Ik haat ze omdat er een dikke motor wordt ingelepeld en omdat ze twee dubbele uitlaatpijpen hebben.
    En nu ga ik vrolijk en al fluitend door met leven!

    Login om te reageren
    • silverscope zegt

      25 februari 2019 om 10:52

      @leaper035t: Amen!

      Login om te reageren
  11. daniel1975 zegt

    25 februari 2019 om 10:58

    Liever een Tiguan R…

    Login om te reageren
    • hollandbest zegt

      25 februari 2019 om 18:30

      @daniel1975: betaal jij het verschil?

      Login om te reageren
      • daniel1975 zegt

        25 februari 2019 om 18:47

        @hollandbest: ik weet niet eens wat het verschil is, maar ik vind de Tiguan (mits en zelfs) met R line pakket mogelijk

        Login om te reageren
        • daniel1975 zegt

          25 februari 2019 om 18:47

          @daniel1975: mogelijk = mooier!

          Login om te reageren
  12. wahltiroler zegt

    25 februari 2019 om 11:08

    Das Auto…

    für den schnellen Deutschen Frisör
    (kapper)

    Login om te reageren
  13. Loek zegt

    25 februari 2019 om 11:09

    Eerlijk, het is best een leuk ding. Maar ik sluit mij wederom volledig aan bij de mensen die zeggen dat het nutteloos is. Want dat is het.

    Kijk, ik heb net mijn ouders geassisteerd bij een nieuwe auto. Zij beginnen al wat ouder te worden en dan is die hoge zit fijn. Dat snap ik. Daarom is het een Kona geworden en niet een i30, daar ik persoonlijk die laatste had gekozen.

    Wat mijn ouders, en het gros van de ‘hoge-zit-kopers’ niet willen, is enorm veel pk onder de bips. Wanneer ga je dat nou gebruiken?

    TL;DR de T-Roc is het probleem niet, ik begrijp dat er markt is voor die auto, al is het niet ‘my cup of Tea(Roc)’. Maar voor gepeperde auto’s moet je een Golf R willen. Als station even praktisch, krachtig en snel, want ik snap niet dat de combi ‘snel maar hoge zit’ er moet zijn. Mensen willen of of, niet en en.

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      25 februari 2019 om 11:26

      @720s: eens, voor de meerderheid is er geen behoefte. Eigenlijk nooit voor 300pk+…
      T-roc heeft met 445 liter best een grote koffer. Maar de Golf Variant R is 605 liter gewoon een stuk groter. Golf duidelijk praktischer dus…

      Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      25 februari 2019 om 12:23

      @720s: Ik heb dit weekend krap 2100 km afgelegd, en zeker tien keer heb ik alle 235 pk’s aangesproken. Het is met name zeer geruststellend als je in Duitsland korte op- of afritten hebt door werkzaamheden. Ik reed achter drie andere auto’s een oprit op, en op dat moment zag ik dat deze nog geen 50 meter lang was, en de auto’s voor me al moeite hadden om op de snelweg in te voegen. Ik zag me genoodzaakt om op de oprit, met nog 20 meter te gaan, volledig tot stilstand te komen. Zie dan maar eens vlot naar de 100 te geraken terwijl er elke seconde een auto passeert. Dus bak in de handmatige stand gezet, bij een gaatje volgas weggetrokken en binnen een paar tellen zat ik keurig, zonder dat er iemand in de remmen hoefde, tussen de rest van het verkeer. Dan heb je met 80 pk wel een probleem.

      Login om te reageren
  14. Dutchdriftking zegt

    25 februari 2019 om 11:22

    Nee. Liever een Golf R, of de Golf R variant, die is ook wijs.

    Login om te reageren
  15. ghost zegt

    25 februari 2019 om 11:44

    Was de GLA45 AMG een populair alternatief voor de A45 AMG?

    Volgens mij niet hoor..

    Maar leuk dat VW dit maakt. Zal in NL toch overpriced zijn door de BPM/WLTP-toeslag (helaas).

    Login om te reageren
  16. RiKe zegt

    25 februari 2019 om 12:10

    Die gaat hier nauwelijks verkocht worden als de belasting Gestapo hun plasje er over heeft gedaan. Ik voorspel een prijs die begint rond de €45.000 zonder opties.

    Login om te reageren
    • dirkiii zegt

      25 februari 2019 om 18:57

      @rike: veel meer eerder €55k €60k
      Aangezien de t-roc sport zo’n €40k doet.

      En als je de prijzen van een Golf gti vergelijkt met de golf R dan lijkt mij dit het meest logische.

      Login om te reageren
  17. speedie zegt

    25 februari 2019 om 12:18

    Mijn T-Roc IQ is besteld (levertijd ergens in nov/dec) dus de vraag is enorm, zeker voor 1,5 TSI DSG versie.
    Alhoewel ik het niet voor SUV’s heb en de materiaalkeuze wat minder betaal ik ook minder voor een gelijkaardige uitgeruste Golf. Een Tiguan is natuurlijk een trapje hoger maar heeft dan ook zijn prijs.
    Met mijn budget vooropgezet is dit een praktische en best mooie auto en aangenaam om mee te rijden (proefrit heeft ons overtuigd)

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      25 februari 2019 om 13:13

      @speedie: tja, als je minder betaalt dan voor een Golf, dan is dit inderdaad ‘meer auto voor je geld’…

      Login om te reageren
  18. vroaaar zegt

    25 februari 2019 om 13:47

    TRoc de stenen uit de straat…

    Login om te reageren
  19. hollandbest zegt

    25 februari 2019 om 18:21

    Als ik veel geld had…..

    Login om te reageren
  20. lacker zegt

    25 februari 2019 om 20:34

    Ballonnetje: Wanneer zal er een Porsche-versie van dit model komen?

    Login om te reageren
  21. ozzytrk zegt

    28 februari 2019 om 01:50

    Waarom gaatjes rondom de uitlaat, iemand ?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North