![Hier, de prijs van de nieuwe Range Rover Evoque](https://static.autoblog.nl/images/wp2018/rr-evoque-2018-achter.jpg)
Voor meer dan een halve ton kun je instappen.
In tegenstelling tot sommige automerken laat Range Rover bepaald geen gras groeien over de onthulling van zijn nieuwe model. De Evoque is ongeveer twee weken geleden tot ons gekomen en nu al maakt de Nederlandse importeur bekend hoeveel er voor de compacte SUV betaald mag worden. De Britse autofabrikant plaatst de goedkoopste uitvoering tegen een bedrag van 55.000 euro voor uw deur.
Het is verfrissend dat Range Rover geen psychologisch aantrekkelijke bedragen hanteert, want de prijs van het instapmodel is letterlijk 55.000 euro. Voor dit bedrag krijg je de nieuwe Evoque in zijn minst krachtige uitvoering. De SUV heeft in dit geval een tweeliter turbodieselmotor, waarvan zijn 150 pk exclusief naar de voorwielen wordt gedirigeerd. Diezelfde uitvoering is tevens voorzien van een handgeschakelde versnellingsbak. Range Rover heeft de smaak goed te pakken, want de basisprijs van de vierwielaangedreven varianten wordt eveneens bekendgemaakt. Betaal je 65.000 euro, dan worden alle wielen van de auto aangedreven en krijg je geen diesel, maar een mild hybrid tweeliter turbobenzinemotor. Schakelen geschiedt in de mild hybride-modellen middels een negentrapsautomaat.
Juist de uitvoering waarom bij de introductie zoveel was te doen, wordt vandaag nog even buiten beschouwing gelaten. De nieuwe Evoque moet op termijn namelijk ook met een hybride aandrijflijn op de markt komen, maar van dit model wil Range Rover de prijzen nog niet onthullen. De plug-in Evoque volgt pas ergens volgend jaar op de markt. Hetzelfde geldt voor de varianten met een driecilinder benzinemotor. De nieuwe Evoque staat van 6 tot 10 december op Masters of LXRY, dat worden gehouden in de Amsterdam RAI.
Meer lezen? Bekijk HIER onze vergelijking tussen de oude en de nieuwe Range Rover Evoque.
Dat word wachten op de hybride. De rest is peperduur.
@brera22: peperduur? Voor een range rover?
Echt ongelofelijk, wat een exorbitant hoge instapprijs! Voor 50k was deze nog wel aantrekkelijk geweest als leaseauto voor liefhebbers met een ietwat bovengemiddeld inkomen.
Ik voorspel een toekomst waarbij zelf de medior/senior consultants van dit land niet verder zullen komen dan een luttele Skoda Octavia als lease. Mijn zuidelijke collega’s lachen mij vierkant uit zodra ik een auto moet kiezen over 3 jaar.
@bmw2coupeeigenaar: volgens mij is er nog best wel wat keus tussen de 35-45K… dat RangeRovers daar niet onder vallen voor de gemiddelde leaser vind ik niet zo bijzonder…
@bmw2coupeeigenaar: Er zitten nog twee modellen onder de Evoque. Volgens mij past de prijs aardig in de Land Rover lineup.
@robert110: ? Welke dan
@sr20det: De Discovery sport. Ik dacht ook de gewone Disco maar die blijkt toch boven de Evoque te zijn geprijsd.
@bmw2coupeeigenaar: ik voorspel dat er electrisch gereden gaat worden ipv een voorwielaangreven diesel crossover; wie gaat dat nog aanschaffen, leuk voor in de prijslijst maar voor wie ? En dat ding wil straks niemand meer. Een E-Vogue electrisch of Plug in is logischer
Ik wacht op de SVR met 5.0 V8 supercharged.
@cossiekiller: en dan, ga je hem kopen? Zomaar nieuwsgierig naar de achterliggende gedachte van berichten als deze.
@el-loco: Wel, als ze dat ooit beslissen, dan koop ik hem. Beloofd.
@cossiekiller: dan ga ik graag een blokje mee om, mooi vooruitzicht. Met alle SVO/SVR praktijken klinkt het niet eens onhaalbaar
@el-loco: die 5.0 liter erin is onhaalbaar
best dure handtas
In belgie va 38k,wat een vreselijke verschillen op het basismodel al.Laat staan de rets vh progamma..
Word echt wachten op de hybride met een veel lagere Co2 uistoot
Handbak in een Evoque, haha
ja handbak in een Evoque is de grootste mop die ik de laatste jaren gehoord heb,,,,
Net geconfigureerd de 240 benzine ,kwam op bijna 92 K uit….
aan de achterkant zie ik het verschil niet met de oude eigenlijk, misschien als ze naast elkaar staan?