![Hier, de prijzen van de nieuwe Audi Q3](https://static.autoblog.nl/images/wp2018/audi-q3-blauw-voor.jpg)
Audi blijft momenteel nog zuinig.
Met de introductie van de nieuwe Q3 wist Audi de relatief saaie middenklasser zowaar een fris en sportief uiterlijk te geven. Hoewel de Duitse autofabrikant relatief veel kritiek vangt over zijn nieuwe designtaal, lijken de meeste mensen het erover eens te zijn dat het op de nieuwe Q3 toch goed past. Of de auto ook goed zal gaan verkopen, moet nog maar blijken. Nu Audi de prijzen van de auto heeft bekendgemaakt, kan die beslissing in ieder geval makkelijker worden gemaakt.
De nieuwe Audi Q3 (hier een vergelijking met de oude) die vanaf december bij de Nederlandse dealer staat, kost in Nederland tenminste 44.285 euro. De auto is vanaf vandaag voor dit bedrag te bestellen bij de fabrikant. Voor bijna 45.000 euro krijg je van Audi de 150 pk sterke 35 TFSI mee naar huis. Dit model wordt aangedreven door een 1,5-liter viercilinder en heeft standaard een handgeschakelde zesbak. Optioneel kan men de auto krijgen met een zeventraps S Tronic-automaat. Daarvan zijn de prijzen momenteel nog niet bekend. Hetzelfde geldt overigens voor de eveneens 150 pk sterke 35 TDI. Dit model maakt standaard wel gebruik van de zeventrapsautomaat.
Prijzen van de verschillende optiepakketten durft Audi momenteel al wel te openbaren. De Duitsers delen mee dat de Q3 geleverd kan worden met het Pro Line-, Pro Line S- en Pro Line Plus-pakket. Deze optiepakketten kosten respectievelijk 2.700 euro, 5.200 euro en 5.300 euro.
Audi vermeldt eveneens dat de nieuwe Q3 aanvankelijk ook geleverd kan worden als Edition One. Deze gelimiteerde uitvoering is gemaakt op basis van het S Line-pakket voor de buitenkant en neemt tevens opties van het Pro Line-pakket over. Daarnaast is de wagen o.a. voorzien van leer, kunstleer, sportstoelen en 20″ lichtmetalen velgen. Hoeveel deze uitvoering moet kosten, is vooralsnog onbekend.
De Audi Q3 komt aanvankelijk in twee varianten op de markt, maar aan het begin van 2019 moeten er nog krachtigere versies komen. De 40 TFSI quattro (190 pk), 45 TFSI quattro (231 pk), 35 TDI quattro (150 pk) en de 40 TDI quattro met 190 pk blijven nog even in het vat zitten.
UPDATE: lezer @nickxz92 geeft ons de overige prijzen
– Q3 35 TFSI S-tronic €45.155,00;
– Q3 35 TDI S-tronic €49.675,00;
– Q3 Advanced exterieur 35TFSI €45.635,00;
– Q3 Advanced exterieur 35TFSI S-tronic €46.505,00;
– Q3 Advanced exterieur 35TDI S-tronic €51.025,00;
– Q3 S line exterieur 35TFSI €46.885,00;
– Q3 S line exterieur 35TFSI S-tronic €47.755,00;
– Q3 S line exterieur 35TDI S-tronic €52.275,00.
Edition One Chronosgrau pakket: S line exterieur en Pro line interieur €10.700,00 meerprijs.
Meer lezen? Bekijk HIER onze rijtest met de nieuwe Audi Q3.
Doe mij dan maar een dik aangeklede A1 in het geel. Of beginnen die tegenwoordig ook al vanaf 40 mille?!
@rynnus: Het zal me niks verbazen als een dik aangeklede A1 in de buurt komt van 50k.
@berlinetta: is zelfs al een artikel over geweest: https://www.autoblog.nl/nieuws/audi-a1-een-van-de-duurste-driecilinders-in-nederland-115514
@mashell: Nog niet eens heel lang geleden zie ik. Onvoorstelbaar hoe duur dat kan zijn.
@berlinetta: een vriend van me least een dik aangeklede Q2 van zijn werk, wanneer je privé aanschaft kost ie volgens kenteken €69.241,-. Een A1 volgens hem kan dik door de 50k gaan.
@maussieknip: Mijn god wat een bedrag.
@maussieknip: dat is wel een hele dikke 2.0tsi/2.0tdi quattro met alle opties?
Mijn ouders hebben een dik aangeklede 1.4tsi met zeker niet alle opties, maar wel al €50k. Echt bizar
@berlinetta: een goed aangeklede a1 van 116pk kost ongeveer 40k
>45k voor een Audi, aangedreven door een melkpak
?
@toyotafortuner: Het is een trend aan het worden.
X1: €43.471 (140pk 1.5l 3 cyl.)
GLA: €42.682 (122pk 1.6l 4 cyl.)
@torsen: de gla is nieteens een vergelijkbare auto, die is nog veel kleiner joh…
@87sandyd: Praktisch niet echt inderdaad. Technisch ook gewoon op C-segmenter basis.
@torsen: vergeet de xc40 3 cilinder niet.. die is ook niet goedkoop
@toyotafortuner: Daar gaan we moeten mee leren leven, superkleine motoren met een zeer behoorlijk vermogen en koppel.
Ik zou zelf nooit zoveel geld uitgeven mocht ik het ooit überhaupt hebben aan zoiets.
@fendercd60: 90% is lease met sit soort wagens, dan maakt het minder uit.
@tvklarenbosch: ja oke. Maar nog steeds belachelijk veel geld eigenlijk.
@tvklarenbosch: ?? Dan wordt het toch ook uitgegeven. En die lease my verdient er ook nog stevig aan.
@spideriv: klopt, maar de eindgebruiker voelt er minder van in de portemonnee. Ik zou ook nooit 36k van mijn eigen geld aan een Megane uitgeven maar dat is wel wat ik nu rij. Dat is de reden dat dit soort auto’s goed verkocht worden.
@tvklarenbosch: maar ook dan wordt die 36k gewoon uitgegeven tijdens die pakweg 4 jaar lease rekening houdende met een restwaarde
@spideriv: klopt, maar niet door de gebruiker (ondergetekende) maar door de werkgever. Het is toch makkelijker om geld uit te geven als het niet uit je eigen portemonnee komt
@spideriv: en voor de normale burger een leuke occasion. Dat gepiep over leaseauto’s altijd… daar moet je ook gewoon maandelijks een bijdrage voor betalen.
@bisazza: snap je reactie niet. Er wordt hier op AB vaak gereageerd “die koop je niet die lease je”. Daar ageer ik tegen. Ook bij lease wordt die auto gekocht en huurt de gebruiker dat ding gedurende een bepaalde periode. Of ik een auto koop of lease, in beide gevallen mag iemand anders na een aantal jaar het ding overnemen.
@spideriv: ik snap je argument. Hetgeen waar ik juist tegen wil argeren is dat op deze blog het mij soms doet overkomen dat een auto leasen bijna een misdaad is of niet ‘echt’ is. Met mijn opmerking probeer ik enkel aan te geven dat dergelijke auto’s inderdaad initieel worden geleased en vervolgens aan een particulier wordt verkocht. Niets mis mee overigens maar ik ben dat ‘gepiep’ over leasewagens een beetje moe. Particulieren die zelf een goed samengestelde en goede auto nieuw kopen zijn er niet erg veel meer. Ik probeer daar overigens wel mijn steentje aan bij te dragen. Off topic: leuke nick! Sinds 91’ een nieuwe Spider gekocht en deze met pijn in mijn hart dit jaar (met 55k km’s) verkocht voor iets anders.
@bisazza: hebben we elkaar toch gevonden. Al bijna 30 jaar Alfa rijder en nu wel wat blik bij elkaar (kan slecht afscheid nemen ?).
Nu stop ik want al 4 reacties onder een 0000 onderwerp, gaat niet goed! ?
Dus met wat, broodnodige, opties erbij ongeveer 50k met 1.5 tsi. Tiguan is dan ruim 10k goedkoper. Dat is wel heel erg veel geld en ik zou toch echt even verder kijken, da maar niet premium
@lekkerlinksrijden: Tiguan highline is al €41k vanafprijs zonder broodnodige opties.
@torsen: ik heb ff zitten spelen met de configurator, maar je hebt gelijk, met broodnodige opties 45k voor de Tiguan. En ik ben niet eens los gegaan.
@lekkerlinksrijden: WLTP a.k.a. SUV ontmoedigingsbeleid.
@torsen: daar begint het aardig op te lijken idd.
Dus dit of een 3-serie met een paar opties? Lijkt me een interessante lease-vergelijking.
@dare2think: A4 Allroad misschien, maar die is duur
Op de configurator ziet hij er in standaard trim zo beangstigend flets uit, dat je snel maar allerlei kruisjes gaat zetten… maar dan nog niet zo mooi te krijgen als op de foto´s. Wat is dat toch met die configurator.
@intimrasiert: die configurator is zo gemaakt dat je wordt uitgedaagd zoveel mogelijk aan te klikken.
“Voor bijna 45.000 euro krijg je van Audi de 150 pk sterke 35 TFSI mee naar huis.”
Hoe kan dat nou? De goedkoopste Q5, de 2.0 TFSI quattro 4 cil. 180 kW/245 pk kost €45.925.
@mashell: Gods wegen zijn ondoorgrondelijk!
@mashell: is waarschijnlijk nog een NEDC prijs. Is op dit moment niet eens te configureren zonder diesel á 62k
Ik ben geen fan van nieuwe Audi’s, maar dit ding ziet er in deze hoedanigheid erg goed uit…althans schuin van voren. De achterzijde is niet om aan te gluren.
Wat een prijzen.