Geen discussie mogelijk.
Dat heeft niet eens zozeer met het aanbod te maken. De 456 was de grote GT met V12 van misschien wel mijn favoriete generatie Ferrari’s. Inderdaad, die met de 355, de 550 en natuurlijk de gelimiteerde F50, die de laatste jaren steeds meer op waarde wordt geschat.
Het blauwe exemplaar in kwestie komt uit 1999 en verkeert volgens de verkoper in nieuwstaat. Het betreft een 456 M GT met handbak en 63.000 km op de teller. Lekker ingereden dus en zorgen over waardevermindering spelen hierdoor wellicht een wat minder grote rol.
Onder de kap ligt een 5.5 liter V12 met 442 pk, wat genoeg moet zijn voor en ontspannende doch vlotte rit naar zonnige en chique oorden in Zuid-Europa. Of voor een ritje naar de slager, zo u wilt. Prijs van al dat moois? € 76.950. Praktisch gratis dus.
jensgib zegt
Prachtige uitvoering zo.
stanny zegt
Bij de eerste foto’s dacht ik dat het een schaalmodel was.. mooie wagen
ukbob zegt
@stanny: had m in precies deze kleur vroeger als schaalmodel! :)
Waanzinnig mooie auto dit…
Perfecte kleur, prachtig interieur. Die ‘kleine’ velgen vind ik m juist tof staan, precies zoals t hoort.
87sandyd zegt
@ukbob: +1 had ook een burago hiervan.
@stanny: dat was ook het eerste wat ik dacht haha
On: imo de mooiste gt van ferrari. Zelfde uitvoering als die van prins bernard volgens mij. Al vond ik de 612 ook wel erg gaaf maar deze heeft wat meer karakter vind Ik kom zo! 76000 vind eigenlijk nieteens zo heel veel.
Weet iemand hoeveel er zijn verkocht van dit model?
remcott zegt
@87sandyd: Prins Bernard had hem in het groen en automaat toch?
snuif zegt
@remcott: Klopt, die heb ik als 1:18 Bburago in de kast staan. Kenteken AA-13.
schoen85 zegt
@remcott: wel groen, geen automaat ;-)
gtwillem zegt
@87sandyd: Jazker!
De 456 is in 5 verschillende oplages gebouwd, onder vier verschillende namen.
456 GT: 1.548
456 GTA: 403
456M GT: 640
456M GTA: 631
Ik heb nog gewerkt bij een bedrijf waar we dit soort auto’s verkochten, dus daarom een paar 456 weetjes:
1. Er zijn geen modeljaar ‘1996’ 456GT’s. De eerste serie verkocht verreweg het beste, maar was ook behoorlijk slecht. Veel betrouwbaarheidsissues, lekken, roesten en elektronische drama’s: he hoorde er nog bij als je een Italiaanse sportwagen kocht in de vroege jaren ’90.
2. In 1997 kwam de verbeterde versie en later in 1998 de 456M. Er zijn dus goede 456’s met het oude uiterlijk.
3. De M kun je herkennen aan de gewelfde motorkap, welke strak is bij de gewone 456.
4. De GTA automaat is een echte automaat met koppelvormer, en niet zo’n vreselijk sequentiële transmissie. De automaat is wat slomer vanwege de langere overbrengingen, maar het past op zich wel bij de 456.
5. Mocht je wat langer zijn, houder er rekening mee dat de 456M minder geschikt is voor lange mensen dan de GT. Diverse specialisten kunnen dit verhelpen met andere stoelrails.
6. Ondanks dat de 456 en 456M beide 442pk hebben, verschilt het karakter aanzienlijk. De M heeft een lichter vliegwiel en reageert feller op het gas en klinkt minder discreet.
7. Om de 456 GT aantrekkelijk te maken, werd deze voorzien van diverse gadgets die aandacht behoeven omdat de kwaliteit ondermaats is: stuurbekrachtiging, ruitenwisserinstallatie, niveau regeling achteras (jawel!), startoderbreker, elektrische stoelbediening.
8. Motorelektronika van Magnetti Marelli is vrij probleemloos, mits het onderhoud goed gedaan is. Olieverbruik en brandstofverbruik is bijzonder hoog, uiteraard. Oh ja: een 456 heeft de naam achterbanden snel te slijten.
9. Motor zelf is ook best betrouwbaar. Ook hierbij is onderhoud essentieel. Twee dingen die je bijna preventief kan vervangen: kleppen (van de eerste serie, koperen coating, altijd gedonder) en de pakking van het inlaatspruitstuk scheurt snel. Er zijn specialisten die beter materiaal verkopen, maar niet goedgekeurd zijn door Ferrari Classiche, want niet origineel….
OT: hele leuke auto. Een van de mooiste auto’s ooit gebouwd. Maar als het een hobby auto voor erbij is: een XKR of SL55 AMG kost hetzelfde en zijn technisch gezien veel betere auto’s. Met name zo’n R230 biedt belachelijk veel waar voor beperkt geld. Ok, niet de charme van deze Ferrari. Andere optie voor dit geld: een Aston Martin DB7 Vantage.
ghost zegt
@gtwillem: mooi stukje.
013gta147 zegt
@gtwillem: super info, tnx voor de moeite, altijd weer!
pindakoning zegt
@ukbob: ik ook :)
Werkelijk prachtig!
papa zegt
@ukbob: zou kunnen dat je deze had als schaalmodel, de kans is echter groter dat je de 456 gt had (zonder de “M” van modificato en dus een model van voor de facelift met de kenmerkende koel openingen boven de klapkoplampen) de M was veel minder voorkomend als schaalmodel
rovadepo zegt
@papa: die was er alleen van Hotwheels in het Champagne en donker blauw met zwart interieur idd. Van Burago was de gewone 456 zoals je zei. De Bijenkorf had een special in het donker groen met dat AA kenteken, AA-13 geloof ik.. Leuke auto’s!
coffeecup zegt
@ukbob: deze stond vroeger bij mij geparkeerd tussen een knalgele Diablo en paarse 911 Speedster. Op de plank welteverstaan….
gforce zegt
Wauw, wat een beauty!
aronn zegt
Prachtig! maar niet echt fan van de velgen
jurdespotter zegt
Velgen hadden een tikkeltje gekund maar verder perfect!
bierbuik zegt
@jurdespotter: die velgen hadden zeker een tikkeltje gekund!
jurdespotter zegt
@bierbuik: tikkeltje groter natuurlijk
f40racer zegt
Mooie wagen. Persoonlijk vind ik het mooier als de achterlichten dichtgemaakt worden, zodat er vier ronde lichten overblijven.
theracetosucces zegt
Deze dealer (in Warmond) heeft nog veel andere leuke auto’s!
Jochempie zegt
Ooit zal ik een 456 bezitten…. <3
clarkson zegt
Wat is hij mooi zeg. Ik ben zelf altijd meer fan geweest van de 550 maar deze is ook schitterend.
230kompr zegt
Ze verkeren altijd in nieuwstaat.
Junior540 zegt
@230kompr: er zijn er ook die total loss zijn hoor…
henkhupelschoten zegt
Ik zweer het dat ik m’n broek nog aan had toen ik deze foto’s bekeek.
991gt3rs zegt
@henkhupelschoten: Dat zei je laatst ook al. Het is zeker een lolbroek?
edftw zegt
Fantastische wagen! Ideale combo van kleur & interieur wat mij betreft
EdGaR zegt
Niet doen is duurder!
toyotafortuner zegt
Dat is zeker een zeer elegante Ferrari! En wat een mooie kleurencombo.
991gt3rs zegt
Hij ziet er goed uit maar het rijd voor geen meter. Qua rijeigenschappen is het net een amerikaan.
buzzertnl zegt
Ik word langzaam wel een beetje moe van de Marktplaats reclame de hele tijd. Autoblog staat al op de lijst met uitzonderingen bij de adblocker, maar blijkbaar zijn de advertentie-inkomsten niet voldoende..
Arnoud zegt
@buzzertnl:
Voor €15/jaar ben je van alle advertenties af.
Junior540 zegt
Zoals bij alle advertenties, je hoeft er niet op te klikken
bouwvakkert zegt
Wauw, perfecte uitvoering zo
Robbert89 zegt
Ik vind hem niet eens zo heel duur. Niet dat ik het geld heb overigens.
thomasthomas zegt
http://witmerodijk.nl/de/gebrauchtwagen/ferrari-456-m-gt-manual-1998-/360#
Deze is echt mooi!
e1000bmw zegt
@thomasthomas: Het is dezelfde, pik.
Junior540 zegt
@e1000bmw523i: ik zie bij beide geen piemel
Dutchdriftking zegt
Wat een heerlijk apparaat!
gremalibur zegt
Paar jaar geleden kostte zo’n Ferrari bijna de helft…
brabander zegt
Pa heeft er nog eentje gehad, blauw met zwart interieur. Fantastische wagen was het, helaas voor de handel dus allang weer verkocht:(
e1000bmw zegt
In 1 oogopslag wist ik al aan de foto-opstelling al waar hij stond; Witmer & Odijk… Staat wel vaker en wel meer mooi spul.
Pordon zegt
Mooie auto zolang je overdag rijdt en je zonder licht kan rijden. Ik blijf toch meer fan van de 550.
alcantara zegt
Wagentje is praktisch gratis ja, maar het onderhoud verre van!
Hupke zegt
Niet gelogen is idd een stijlvolle ferrari. Eigenlijk een enorme zeldzaamheid, kopen nu het nog kan…
Dat gezeg zijnde 76k voor een wagen van 16 jaar, wie is er nu zo gek?
e1000bmw zegt
@Hupke: Ik!
…indien ik het geld had…
gieltj zegt
Blijft mooi, mn oude baas heeft er ook een 456 in het zilvergrijs!
rikus zegt
Jaren geleden aan het werk bij een flat in Utrecht. Komt er een man aanrijden in een oude S klasse. Stapt uit, doet zo’n garagebox open, waar er ongeveer 50 naast elkaar stonden. En meneer tovert er een blauwe 456 uit, met beige interieur. Misschien dat ik nog ergens foto’s heb, maar het zou me niet verbazen als het dezelfde is als de Ferrari van de advertentie.
Rob zegt
Elegant en toch stoer. Zo zie ik het graag. Net zoals de Jaguar XK en Aston Martin DB7 uit die tijd. Deze Ferrari kan in hetzelfde straatje als die twee: prachtige tijdloze machines.
En dat is wat ik mis bij de huidige generatie sportwagens. Allemaal moeten bombastisch en ‘boos’ zijn. Alsof ze schreeuwen KIJK NAAR MIJ! IK BEN HEEL SNEL! Deze eveneens Ferrari is daar een mooi voorbeeld van:
http://www.autoblog.nl/gallery/0_Reviews/Ferrari/F12-Berlinetta/ferrari-f12berlinetta-038.jpg
Totaal geen charme of iets wat iets weg heeft van schoonheid…..
flippiez06 zegt
Deze dealer in Warmond is vaak stevig in z’n prijzen. Menig autobedrijf kan wel wat leren van hun fotografie kunsten altijd zeer uitgebreid en met vast stramien waardoor ze zich onderscheiden.
MaartenD zegt
Vind de auto wel stevig aan de prijs. Overigens wel vele malen mooier dan de 612. Ik vind persoonlijk de 456gt mooier dan de modificata versie. En vanaf 50k kan je die al vinden…
MaartenD zegt
weliswaar de versie met automaat maar lagere km stand en ook nog is een stuk goedkoper
http://www.autotrader.nl/auto/ferrari-456/2002/cruquius/6l244/ferrari-456-m-55-gta-aut/?zoekopdracht=ferrari%7Csorteer-op-prijsvolgorde-en-prijs
zelf vind ik de gt versie een mooier snoetje hebben
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/ferrari/m975313446-ferrari-456-gta-va-798-p-mnd-bj-1997-automaat.html?utm_source=autoblog&utm_medium=referral&utm_campaign=CA____autoblog_promotie_site_autoblog&utm_content=81376
robbie123 zegt
Een koopje???? Ik kocht ze twee jaar geleden voor €25000,-!!!!!!!!!!!!!
Een gecompliceerde auto en duur in onderhoud. Ook niet écht mooi…
mashell zegt
@robbie123: niet echt mooi? Het is nota bene de laatste mooie Ferrari die de fabriek heeft verlaten.
TimD zegt
Mooie auto, mijn buurman is Ferrari specialist en er is een klant die hier zijn daily van gemaakt heeft, maar moet wel elke 10.000km een kleine revisie doen geloof ik! Geen idee of dit een M is of een normale
maferick74 zegt
De eerste ferrari waar ik ingezeten heb… altijd een speciaal gevoel. Mogelijk gemaakt door een prijsvraag van panorama… dagje uitgenodigd door ferrari importeur kroymans
Mika_Hakkinen zegt
De versie van Prins Bernard is zo ontzettend mooi.. echt 1 van mijn favoriete auto`s