Gezien de tuner in kwestie, voorspelbaar.
De wil om extreem dikke auto’s nog iets dikker te maken, dat snappen we op zich wel. Als je een Range Rover koopt shop je in principe in het topsegment, maar rij er eens mee door Londen, en het lijkt net een VW Polo. Dan kun je opteren voor een Range Rover SVAutobiography of Sport SVR. Toch is er dan alsnog een wil voor een beetje extra dik. Eén van de bedrijven waarvan je zeker weet dat ze alles er aan doen om de auto’s zo belachelijk mogelijk te maken is Lumma. Niks ten nadele van de Duitse bodybuilder, als het uit kan, dan zijn zij niet degene die vragen om deze wansmaak.
Wat nou als je beginpunt voor wansmaak al een vrij obscene auto is? De BMW X7 bijvoorbeeld. Deze enorme BMW weet om verschillende redenen de tongen los te maken. Er is vast een markt voor, maar BMW heeft ook niet hun best gedaan om de X7 subtiel te houden. Nogmaals, dat is les 1 in ‘ken je clientèle, maar dan nog. De X7 is een auto die hulp nodig heeft, bijvoorbeeld van Alpina. Een M Performance-trainingspak kan ook, maar ook dat is niet geweldig voor de uitstraling.
Vandaar de voorspelbaarheid: Lumma kan hem ook niet echt redden. Zoals we gewend zijn van de tuner was over de top niet genoeg voor hun creatie op basis van de X7. Ze noemen het ding Lumma CLR X7 (goh). Overigens is het niet allemaal show en geen go: selecteer je de X7 M50i, dan kun je een upgrade tot 680 pk doen. Voor de volledigheid: dit is wat Lumma allemaal voor je aan de X7 doet:
LUMMA Refinement programme for the BMW X7 (G07)
Premiere from the 2nd quarter 2020, prices from the beginning of 2020
LUMMA BODYKIT comprising:
Widening front and rear each side about 50 millimetres
Integrated air inlets and outlets in the widenings for exhausting the brake air heat
Front spoiler with front splitter
Full carbon bonnet with air intake
Roof panel with additional headlights
LUMMA Roof spoiler in carbon
LUMMA Rear spoiler lip in carbon
LUMMA Design rear panel in carbon
LUMMA Rear diffuserLUMMA Alloy wheels
LUMMA LR Sports wheels 11×23 with 305/35-23 tyres
LUMMA CLR 24 RS wheels 10×24 / 13×24 with 295/30-24; 355/25-24 tyres
LUMMA Performance spacersLUMMA Sports exhaust system
4 x 100 mm Tail pipesLUMMA Performance increase
for X7 50i up to approx. 500 KW (approx. 680 hp)Interior:
LUMMA 3-piece aluminium pedal set, anodised
LUMMA 4-piece floor mat set with LUMMA crest logo
LUMMA Boot mat set with LUMMA crest logo
LUMMA complete leather interior
Genieten dus van extreem dikke SUVs. We begrijpen het als het niet je ding is, maar voor de enthousiaste X7-koper is dit heel goed nieuws. Al kun je ook een Cullinan overwegen voor dat doeleind, maar goed.
denx zegt
Jezus, wat een gedrocht op wielen…..
VeniVidiVici zegt
@denx: Overbetaalde voetballers moeten ook wat te kiezen hebben…
sjaakbonestaak zegt
Kill it with fire!
jippie zegt
Eigenlijk moet je dit aan die Russen overlaten. Dan krijg je echt een prachtig bouwwerk. ?
fendercd60 zegt
Hahaha, dat nieuwe model X7 ziet er al niet uit, laat staan dit. ?
lekkerlinksrijden zegt
Beste grap vd dag
jeroenwz zegt
Net wat deze auto nodig had! Zo’n onopvallend muurbloempje.
Nu kan iedereen tenminste zien dat je rijk genoeg bent en voldoende smaak hebt voor zo’n mooie X7!
https://www.youtube.com/watch?v=nJa0hg-8WzM
aerotic zegt
De X6 werd ooit omschreven als een rijdende middelvinger naar iedereen, dit is een waardige opvolger.
RiKe zegt
@aerotic: En dan is de X6 er zelf ook nog steeds, dus een tweede middelvinger
HIM zegt
Dit meen je niet… dat ding weegt al dik boven de 2t en dan komt er nog een ton aan windvangers bij. Te erg dit!! Kielhalen die lui en het liefst onder deze X7 ?
mikje90 zegt
Binnenkort te zien op de parkeerplaats bij het voetbal stadion.
jajeroenja zegt
Vind hem nog best te pruimen tegenover origineel. Voorbumper mag wat minder vinnetjes en sleufjes hebben, stickers op de zijkant weg en achterkant iets rustiger en dan zijn we er een heel eind. Eind van het liedje hoeft ik hem toch niet, kan die 250eu per maand aan belasting wel ergens anders kwijt.
mistermini zegt
Mooi dat Lumma zelf dit Refinement noemt
drdre1 zegt
@mistermini: heb ’t idee dat die tuners compleet in Tuner World leven, niet gespeend van enig contact met de buitenwereld. Het is alsof het aantal vinnetjes, vouwtjes en carbon fiber flapjes je succes in die wereld bepaald…?
autodrome zegt
Als er auto’s een carriere in de prostitutie zouden kunnen maken dan zou deze X7 zeker in aanmerking komen …
chriscross zegt
Tupperware is still going!
bbjorn zegt
Waarschijnlijk deel ik mijn mening maar met weinig mensen, maar ik vind hem eigenlijk nieteens zo verkeerd, de voorbumper kan ietsje minder maar met die velgen van het eerste plaatje vind ik em wel gaaf
iphonistvongates zegt
Ik zag er afgelopen zondag één staan in de straat tijdens het uitlaten van de woef woefs. Het kostte ons 3 minuten om ‘m te passeren zo’n joekel is het. Als je korter bent dan 1,65 meter heb je een keukentrapje nodig om er in te geraken want deze X7,5 stond erg hoog op z’n wielen.
Dutchdriftking zegt
Met zulke enorme bumpers en 24(!) inch wielen vallen de nieren ineens wel mee. Past prima in zo.
kniesoor zegt
Dergelijke wanstaltigheid ‘Refinement’ noemen . . . je moet maar durven.
langejohn zegt
Heb je een X7, schraapt je voorbumper nog steeds over drempels
tjorque zegt
Voor de welgestelde ransaap.
harrie zegt
Waarom heeft ie 6 voorbumpers?
niex zegt
Nu lijkt de originele weer mee te vallen dus knap gedaan!