De Bentayga is niet de duurste als je dat soms dacht.
301.312 euro mag je dokken voor de duurste SUV van Marktplaats. Het gaat hier om de opvallende Mercedes G500 4×4². De vierwieler is iets minder belachelijk dan de 6×6, maar nog steeds is de Merc te idioot voor de Nederlandse wegen. Wie écht wil opvallen neemt zo’n G natuurlijk als Crazy Color Edition, maar deze 4×4² is gewoon zwart.
Met een stand van 81 kilometer is de Duitser gloedjenieuw. De SUV staat in Amsterdam te koop en beschikt uiteraard over een waslijst aan opties. De twinturbo 4.0 liter V8 is goed voor 422 pk en 610 Nm. Met een gewicht van bijna drie ton is de 4×4² privé niet zo voordelig in de motorrijtuigenbelasting. Dat u het even weet. Stoplichtsprintjes kun je vergeten met deze Geländewagen. Hij doet er 7,2 seconden over om de 100 aan te tikken. Mits toegestaan kun je wel met een rotgang door de Soester Duinen blazen. Koop dan!
meneermandjegtav zegt
Je moet het maar leuk vinden.
Dutchdriftking zegt
@meneermandjegtav: ik vind de 6×6 idd leuker.
maghreb030 zegt
@dutchdriftking: ik ook. Maar deze heeft ook wel wat
svdv zegt
Gaafste SUV te koop, als je dit tenminste tot de SUV’s kan rekenen want je rijd hiermee gemakkelijk over de eerstvolgende X6 heen
noreplacementfordisplacement zegt
@svdv: Als je je geld verdient met “hosselen” wel ja. Of je woont in een olierijke schurkenstaat.
maghreb030 zegt
@noreplacementfordisplacement: of je zorgt ervoor dat je een multinational kan opstarten
Donstil zegt
Met 7,2sec naar de honderd ben je nog sneller dan het gros van de andere weggebruikers natuurlijk.
bofkont zegt
@Donstil: Het is vlot maar ook niet meer dan dat.
appelvis zegt
3 ton en dan plastic knopjes die niet zouden misstaan in een Dacia
phdg zegt
@appelvis: denk dat jij ook eens bij de brillenwinkel moet langsrijden
dawwg zegt
@appelvis: Is inderdaad vorige generatie MB interieur; en oogt voor de leek misschien niet leuk, maar dat zijn echt geen Dacia knopjes; die dingen zijn kapot-ontworpen om goed te ogen, lekker & stevig aan te voelen en zien er na 100K km nog als nieuw uit, met of zonder cola-spills …
davelepeef zegt
@dawwg: schei toch uit man. Dit kost 300k hè?? Dan wil ik minstens uit metaal gefreesde knopjes mét reliëf én een lampje erin… Knopjes in een Dacia zijn na 100k km ook nog prima hoor, die Chinezen weten prima wat ze doen…
baardmijt zegt
@davelepeef: Want een Dacia wordt door Chinezen gebouwd? Dat wist ik niet.
davelepeef zegt
@baardmijt: dat zeg ik ook niet, ik bedoel dat de knopjes daar vandaan komen…
baardmijt zegt
@davelepeef: Achzo… ja, dat zou goed kunnen natuurlijk. My bad.
mrwheely zegt
@davelepeef:
Ik denk ut niet… die knopjes komen gewoon uit de fabrieken van renault dus france made, Renault is een staatsbedrijf.
davelepeef zegt
@mrwheely: Renault is schijnbaar voor 20% in handen van de Franse staat. Renault zal de knopjes lekker daar laten maken waar het het minste kost.
mb10 zegt
@davelepeef: ja, van de 300k is 190k belasting en bpm.
lincoln zegt
@appelvis:
Mooie asbak in de deur ook ..
appelvis zegt
@lincoln: jij kijkt naar dezelfde dingen als ik in dit geval
lincoln zegt
@appelvis:
Lijkt wel een foto van 40 jaar geleden ..
Toen waren 4 asbakken een priemiejum verkoop argument ..
roppp zegt
Voor 3 ton verwacht ik toch wat nettere achterzittingen. En waar dienen die buizen voor aan de achterzijde. Volgens mij blijf je dan alleen maar haken. Nee hoor, doe mij de 6×6 maar.
lambo4all zegt
@roppp: zal wel met legaliteit van kreukelzones te maken hebben, kan me voorstellen dat je in de eerste beste A segmenter anders rechtstreeks je tanden in de achterbumper zet.
Freewarefreak zegt
@lambo4all: Dit denk ik ook. Wedden dat het gewoon een inrichtingseis van de RDW is? Mauwland is het hier toch.. Ik kan mij herinneren dat de Hummer (was het de H2 of H3) dit ook moest. Lilllluuukkkk…
boomhauwer zegt
@roppp: fietsenvanger. Geen grap.
gerjan zegt
Hele mooie auto. Maar de eerste de beste modder weg en je staat naar mijn idee meteen vast. Deze auto is volgens mij veelste zwaar om van de verharde weg af te gaan. Maar ik zou hem wel graag willen hebben. Alleen trekhaak word beetje lastig denk ik.
phdg zegt
@gerjan: https://youtu.be/nkTCqaBfRTE
Pordon zegt
@gerjan: meen je dit nou…? Deze auto voelt zich juist veel meer thuis ver weg van de verharde weg.
dutchcarguy zegt
RubenPriest, ben je toevallig ook een Soesterknol?
Remon zegt
@dutchcarguy: Hier wel eentje ;)
boxergt zegt
@remon: Hier ook!
RubenPriest zegt
@dutchcarguy: nee, omgev Rotterdam!
dutchcarguy zegt
@rubenpriest: oh oké, maar leuk dat je de Soester Duinen benoemt!?
martijn11 zegt
Heb hem liever in een opvallende kleur
mikkeloentje zegt
Wat is er splinternieuw aan een auto die 81km gereden heeft?
jorden zegt
@mikkeloentje: testrittjes van MB zelf denk ik.
dawwg zegt
@mikkeloentje: Mijn splinternieuwe auto van een paar jaar terug had 121km op de teller, m’n huidige maar 19km toen ik ‘m kreeg …81km is dus echt wel gloednieuw hoor.
jippie zegt
Geen Crazy Color, gemiste kans hoor.
mglopez zegt
Kleine verbetering, deze staat in Veenendaal te koop. Ik kijk er iedere dag tegenaan vanuit m’n kantoortje daar.
dampu020 zegt
@mglopez: “De SUV staat in Amsterdam te koop”
dell zegt
Wie koopt zoiets, een voetballer gaat al voor de G63amg
suheyl zegt
Uw voordeel: € 2.102,00 , hahahaha, nou, dat scheelt!
rickieev zegt
@suheyl: haha ik dacht precies hetzelfde 2K voordeel op een auto van 300k … Dat zal de twijfel bij de koper wel wegnemen.. :’D
lincoln zegt
MB -G klasse is de toekomst ..
viezefreddyw zegt
@lincoln: En tegelijkertijd ook het verleden. Knap.
reistje zegt
Blijft een raar gezicht zonder reservewiel. Maar goed ik vind de normale G eigenlijk mooier. En de G500 is plots een koopje als je hem vergelijkt met de 4×4.
cadrez zegt
Heb er vorige week nog naast gestaan. Naast een fluogele. Nou ben ik wel een lilliputter naar nederlandse maten maar met mijn 1meter zeuventig kon ik nog net naar binnen kijken. In en uitstappen is telkens een risico om je je neus te breken bij het struikelen…
sjonnie82 zegt
Ik wil hem?
bofkont zegt
MIjn hemel wat een lelijk hok zo hoog op de poten, niet om aan te gluren.
Doe mij maar een gewone G63 AMG dan, ons bent bescheiden ;)
redbee5 zegt
Lijkt me echt een auto die eerst heel vet lijkt, maar dat je er na een jaartje al weer heel snel klaar mee bent. Praktisch is het niet, enorm hoge instap, belabberde wegligging, niet bepaald snel en dan blijft alleen het terrein rijden nog over. Nou nadat je helemaal vanaf de pc-hoofd naar de Veluwe bent gereden, na afloop je auto hebt afgespoten heb je het wel gezien.
Met dat geld kan je veel leukere dingen kopen.
hplh zegt
Onbegrijpelijk dat er al mensen zijn die hiervoor een ton zouden willen betalen.
lekbak zegt
@hplh: Er zitten ontzettend hoogwaardige onderdelen op zo’n auto. Compleet nutteloos voor de meeste mensen, maar het is wel serieus goed spul. Drie ton is wel absurd, maar zoiets kost sowieso een hoop geld.
C220AMG zegt
Gelukkig wel aan gewichtsbesparing gedacht, getuigen de Carbon wielkasten…
noreplacementfordisplacement zegt
Pfff wat een onzin apparaat. Die “blue collar” versie van laatst was veeeel gaver.
allesmetturbo zegt
Mooi setje voor de ophanging, ziet er zeer strak uit
spruitstuk zegt
Maar doet dit het nou echt beter in het terrein dan de defender? Vind het een beetje over de top allemaal…wil hem best hebben hoor, daar niet van maar iets meer spartaans mag van mij wel!
Ikke_ferrari zegt
Jammer van die lelijke velgen.
deora zegt
@Ikke_ferrari: helemaal mee eens, hier moeten de velgen van de 6×6 onder.
Sir_Vmax zegt
Liever een normale g63
deora zegt
Ik wil hem! Maar dan wel met de velgen van de 6×6.
baardmijt zegt
@deora: Huh? Maar dat past toch helemaal niet?
deora zegt
@baardmijt: volgens mij wel, er staat een 4×4 op Autojunk met die velgen.
baardmijt zegt
@deora: Sorry. Deze grap was echt te slecht.
eefie zegt
Niet mijn smaak
jochemvdm zegt
Zal vast heel stom overkomen maar ik zie het altijd staan; waar staat 0 divers voor?
bwssoldya zegt
@jochemvdm: Ik ga er van uit dat je dan de titel van de galerij pagina bedoelt? Het lijkt mij er op dat dat het pad in de galerij moet zijn (Gallery > Mercedes > Diverse > *album titel*) maar dat het niet helemaal lekker opgepakt word. @Autoblog ?
dannys zegt
Doe mij maar de ”gewone” G63 AMG 2013 model met 575pk heb je makkelijk voor 150.000 kun je de andere 150.000 gebruiken voor een echte offroad auto. G63 AMG gaat trouwens wel gewoon in 5.4 seconden naar de 100.
audirick1995 zegt
Toevallig deze zien staan bij thijs timmermans, gaaf ding echt belachelijk groot! Ook bij g-center hadden ze er een staan dit was dan een brabus. En was verkocht aan een dokter van het Erasmus mc. Dus dat soort mensen kopen zo een auto.
sleeperking zegt
Betaal je 3 ton voor waggie, hangt er een soort Ikea trapleuning onder. Man, man, man.
730ld zegt
Ik vind de G klasse mooi maar deze is totaal vernaggeld