Da’s inderdaad een prijzige kruisboog.
Kraftfahrzeuge Trunkenpolz Mattighofen is van oorsprong vooral bekend om z’n motorfietsen. Deze X-Bow was de eerste teen in het automobiele water en de Oostenrijkers kregen wereldwijd de handjes op elkaar met hun lichtgewicht circuitspeeltje.
De X-Bow RR in de advertentie is echter niet straatlegaal, dus een trailer is een absolute must om van circuit naar circuit te hoppen. Daar staan wel de nodige racegoodies tegenover. Denk aan rappe aerodynamicapakketjes, racekuipjes, aangepakte remmerij en niet te vergeten een motor die is getuned naar 350 pk.
Volgens de verkoper was de nieuwprijs van al dit moois 122.000 euro ex btw. Op de teller staan slechts 4.000 circuitkilometers, wat de vraagprijs naar 95.000 euro brengt. Een behoorlijke schep met geld, zeker als je je bedenkt wat je met een dergelijk budget nog meer kunt aanschaffen.
theracetosucces zegt
Wel een heel gaaf ding
Dutchdriftking zegt
Dat is een hoop geld voor een zondagmiddag speeltje.
Junior540 zegt
@dutchdriftking: als je kijkt naar de Dutch Supercar Challenge dan is het niet alleen zondagmiddag, die beginnen op vrijdag met trainenen vorig jaar nog 1 kwalificatie en 2 races, helaas dit jaar eea veranderd
Dutchdriftking zegt
@junior540: klopt. Ach ik heb toch liever een Donkervoort.
Junior540 zegt
@dutchdriftking: ook die kun je in race spec kopen…
rufctr01 zegt
@dutchdriftking: ik liever een Ariel Atom.
kle500 zegt
@dutchdriftking: toch liever een van de tweewielers uit mattighofen voor een kleine 10% van dit geld.. Of minder
Donstil zegt
Waarom is dit ding niet straat legaal dan? Andere bandjes erop en je kun t er toch prime de weg mee op?
reistje zegt
@Donstil: Waarschijnlijk is hij met wat aanpassingen wel straatlegaal te maken… Maar ja dan mag je ook nog even wat geld aftikken.
a3aan zegt
Flinke sok vol geld maar goedendag wat een purpose built kruisboog!
jeppie zegt
Zo een mooi en duur ding op marktplaats zetten. ?
Turbo S zegt
Leuk speelgoed maar veel te duur. Haal je uit Duitsland voor 2/3 van de prijs. Dan nog invoeren en nog steeds veel geld voor speelgoed. Niet voor mij weggelegd.
ater zegt
@mercedesbenze350cdi: Dit hoef je denk ik niet in te voeren. Heeft toch geen kenteken! De normale zijn in Nederland ook een stuk goedkoper!
knipperlichtje zegt
Te duur voor een incidenteel speeltje, voor dit geld staan veel leuke(re) dingen te koop. Een Aston Martin Vantage bijvoorbeeld, of een Maserati GranTurismo.
rolov zegt
@knipperlichtje: niet als ne alles al hebt .
a3aan zegt
@knipperlichtje: neen! Voor dat geld haal je toch een Ariel Atom?
lamborghinibrapa zegt
Ik snap die artikels van “duurste … Van marktplaats” kunnen we toch zelf ook met 1 klik bekijken?
lamborghinibrapa zegt
@lamborghinibrapa: geen haar naar de auteur hoor elke moeite is +1 naar mijn mening
Edge zegt
@lamborghinibrapa: Autoblog en Marktplaats hebben sinds november een samenwerkingsverband, dus af en toe verschijnt er wat over Marktplaats op Autoblog. Dat betekent dat je af en toe was (sluik)reclame voor Marktplaats zult zien, waaronder dit soort artikelen. Wat mij betreft prima, want dit soort artikelen wekken discussie over een bepaalde auto op die wellicht in de vergetelheid is geraakt, en levert Autoblog ook nog wat extra’s op. Dat kun je beter hebben dan een advertorial of reclamebanner, toch?
lamborghinibrapa zegt
@Edge: oh dat had ik nog niet meegekregen. Inderdaad fijner dan van die Ads ja! Bedankt voor de uitleg!
toyotafortuner zegt
Een behoorlijk gaaf ding. Maar ik zou hem echt niet aandurven. Ik kruip liever achter het stuur van een minder heftige wagen.
sportevo zegt
Is dit niet zo’n X-Bow die ooit in het GT4 kampioenschap heeft gereden?
jochempie zegt
Ik zeg het als autoliefhebber niet graag, maar liever een motorfiets. Ook financieel.
a3aan zegt
@jochempie: is de KLM niet gewoon een motorfiets met 4 wielen?!
a3aan zegt
@a3aan: KTM…
Jochempie zegt
@a3aan: Valt mee, heeft een aandrijflijn van een Golf GTI, min of meer…
reistje zegt
Bij HPmotoren staar er ook al 500 jaar een te koop op kenteken die goedkoper is.
Persoonlijk vind ik de X-Bow altijd een beetje een moeilijk apparaat, omdat hij groter, zwaarder en duurder is dan een Caterham of Ariel Atom. Bovendien blijft het een onpraktisch speeltje terwijl je voor dat geld ook een Lotus Exige S kan kopen.
flippiez06 zegt
Helfferich zit altijd (te) hoog in de boom
naamloos3 zegt
ik zie liever een Donkervoort
mrrallycross zegt
Lekker
martijn11 zegt
Voor dat geld kun je veel beter iets anders kopen
bartkramer zegt
Eerst de Xbow, nu dat ongeluk. Heteren is wel lekker op autoblog vandaag.
Hupke zegt
4000 circuit kilometrs -> al een complete rebuilt gehad dan?