Dat hebben we nog niet eerder gezien.
De Bugatti Chiron is nu niet bepaald een eenvoudige auto om te pimpen. Op motorisch vlak hebben de engineers de W16 al maximaal aangepakt en optisch gebied valt er ook weinig te verbeteren. Je zou de standaard velgen kunnen vervangen door een setje van de Halfords aftermarkets. Velgenboer Forgiato uit Los Angeles geeft alvast een voorzetje.
Dit is het resultaat. Forgiato heeft zich kosten noch moeite gespaard, want wat je ziet is een ordinaire photoshop. Desondanks geeft het een goed beeld hoe de Chiron oogt met een setje nieuwe schoenen en toegegeven: zo verkeerd staat het niet.
Het configureren van een Chiron is ietwat beperkt. Qua kleurencombinaties zijn er diverse mogelijkheden. Als het op velgen aankomt zijn er slechts een aantal opties beschikbaar en daar zul je het mee moeten doen. Het is afwachten of een Chiron-eigenaar brood ziet in deze wielen en daadwerkelijk een telefoontje naar Forgiato, of een andere velgenboer, gaat plegen.
ricksmits zegt
Vraag me af in hoeverre een after market fabrikant schriftelijk durft te garanderen dat de velgen niet spontaan uit elkaar klappen bij 350+. Even buiten de discussie gelaten dat je deze snelheiden vrijwel nergens kan rijden
rob5nismo zegt
@ricksmits: ik denk als je 2 miljoen hebt liggen voor een auto dat je dan ook wel de ontwikkeling van een setje velgen kunt betalen
Forza zegt
@rob5nismo: die link moet je even uitleggen…bedoel je nou dat die tunert een Chiron gaat kopen om z’n wielen te testen of dat een koper de ontwikkeling van die velgen er even bij aftikt?
ricksmits zegt
@forza: daarbij denk ik dat flink onderschat wordt hoeveel ontwikkeling en testwerk in dergelijke producten zit. Wat doet zon velg met 350 kmpu en wat nadat er een stoeprandje geraakt is? De bugatti is natuurlijk de “bruikbare auto waar je ook mee naar de appie kan “ itt de straaljagers van koenigssegg.
rob5nismo zegt
@forza: nee daarmee bedoel ik de klant die al een Chiron heeft die zou de fabrikant een order kunnen geven voor een one off set.
En ik denk als dat de klant dan ook wel snapt dat er ontwikkeling enzovoorts bij komt kijken en testen kan met machines,rollerbanken enzovoorts
f40racer zegt
@ricksmits: Lijkt me dat als je gespecialiseerd bent in velgen dat geen probleem moet zijn. Daarnaast als bugatti het kan moet een specialist het zeker kunnen.
ricksmits zegt
@f40racer: zie mn reactie hierboven. Ergens staat me bij dat de velgen van een bugatti oem al stervesduur zijn. Die hebben in ieder geval nog een “gegarandeerde” afzet. Hoeveel van deze hokken rijden er rond en hoeveel zouden de keus maken om deze wielen erop te leggen. Kan toch nooit geld opbrengen
f40racer zegt
@ricksmits: Forgiato bestaat bijna 12 jaar. Ik denk dat je na 12 jaar wel wat marktonderzoek verricht om risico te beperken. Als daaruit zou komen dat het niet winstgevend wordt hadden ze het waarschijnlijk niet gedaan. Wat jij doet is gratis natte vinger werk. Denk toch dat ik voor het goed betaalde marktonderzoek ga. Sorry.
ricksmits zegt
@f40racer: ik maak geen aannamens of geef geen stellingen weer. Ik leg juist een vraagstelling neer.
f40racer zegt
@ricksmits: “Kan toch nooit geld opbrengen” is gewoon een aanname. Ik heb iig geleerd dat je in je vraagstelling niet al de suggestie moet wekken wat volgens jou het antwoord is. :)
ricksmits zegt
@f40racer: verrek haha je het me. My bad! Dat is idd een aanname
Tonnie zegt
@f40racer: maar je moet natuurlijk al wel even je hypothese formuleren en dat doet ie dan wel weer.
f40racer zegt
@thijsj: @ricksmits: Dat is waar, ik had gewoon zin om te discussiëren. ;)
rob5nismo zegt
Staat netjes
rollingstoned zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
lippie zegt
@rollingstoned: komt nog bij dat als kosten noch moeite spaart, je juist niet photoshopt maar gaat voor de dure real deal.
postzegel zegt
@lippie: Tenzij het sarcasme er vanaf druipt. Maar dat doet ’t niet. Conclusie; verkeerd gebruik van spreekwoord.
roberto zegt
Alsjeblieft niet, de standaard velgen (integendeel voor de Veyron) zijn enorm dik!
trustmeiamanengineer zegt
Verschrikkelijk lelijk. En ze zullen ook wel niet voor 400km/h geschikt zijn…
escort77 zegt
@trustmeiamanengineer: Mooi setje voor de winterbanden. Met kou en gladheid ga je die 400 km/u toch niet halen.
allesmetturbo zegt
Of van die vossen concave velgen eronder, staat vast ook wel dik. Deze velgen vind ik wat minder
Dutchdriftking zegt
He bah.
Gulli zegt
Setje Minilites kan zeker weer niet?
toyotafortuner zegt
>Bugatti Chiron
>Budgetvelgen van de lokale garage
kek. Nice meme
lincoln zegt
Lijkt me gaaf om een mening over wielen te hebben ..
str8six zegt
@lincoln: zoals hieronder?
lincoln zegt
@str8six:
Toch gaaf ..
staat de ultieme auto ..
Technisch en architectonisch ..
En dan een “mening” hebben over het primitiefste onderdeel ..
Dan verdien je gewoon een Rutte ..
ral9010 zegt
Pauper..
Stefje zegt
Als je niet weet wat “kosten noch moeite gespaard” betekent en je gebruikt het zoals je het nu doet, dan sla je de plank bijzonder goed mis :)
Had je “noch” voor “en” vervangen was het een ander verhaal geweest.
lippie zegt
@stefje: zie mijn bericht eerder deze avond
sracert zegt
nee, ja, eh nee toch maar niet, dit klopt niet.
kniesoor zegt
Voor een ervaren velgenfabrikant zal het uitrekenen van welke krachten er op de velg komen te staan niet zo’n probleem zijn, lijkt me. Het eventuele effect van de velg op de koeling van de remmen, eventuele invloed op de aerodynamica – hoe gering ook, wel van belang voor een auto met een dergelijk prestatiepotentieel – lijkt me een grotere uitdaging. Zou me als ik eigenaar van een Chiron zou zijn ervan weerhouden om aftermarket materiaal op m’n auto te zetten. Tenzij je de discipline kan opbrengen om niet meer dan – zeg – 75 procent van het prestatiepotentieel te gebruiken op het moment, dat die aftermarkethoepels eronder zitten. Dan zou er genoeg marge moeten zijn.