Oh, oh, stront aan de knikker! Het Amerikaanse congreslid en voorzitter van de onderzoekscommissie die momenteel onderzoek doet naar de problemen bij Toyota, Ed Towns, heeft een brief gestuurd naar Toyota waarin hij stelt dat het merk doelbewust bepaalde informatie onder de pet heeft gehouden.
Ook zouden slachtoffers van ongelukken afgekocht zijn met flinke sommen geld als ze verder hun mond maar zouden houden. Dat zou namelijk blijken uit materiaal dat de commissie in handen heeft gekregen na een inval bij ex-Toyota advocaat Dimitrios Biller. Toyota stelt dat er niks aan de hand is en dat ze keurig volgens de wet hebben gehandeld.
Toyota hield zogenaamde “books of knowledge” bij waarin de informatie werd bijgehouden over (mogelijke) fouten bij Toyota modellen. Deze informatie hebben ze echter nooit gedeeld met toezichthouders. Het congreslid is van mening dat zoiets niet mag, maar Toyota stelt dat er niks aan de hand is.
Dit verhaal zal in de komende weken ongetwijfeld nog een vervolg krijgen. (via: autonews.com)
lincoln zegt
dat weer ..
de boekhouder vs verzekeringsmaatschappij ..
lekker verontwaardigt doen/zijn over de grote mensen wereld ..
Jochempie zegt
Klinkt als een kwalijke zaak. Maar in plaats van een beschuldiging naar Toyota sturen kan het congreslid toch ook toyota voor de rechter dagen? Of in ieder geval een officier van justitie dat laten doen?
-edit: check!-
Prisma zegt
Afkopen van de mogelijke slachtoffers om een rechtzaak te vermijden is in de USA ‘commen practise’. Alsook houd ieder fabriekant bij hoeveel mogelijke fouten een product kan hebben. Dit is normaal iedere fabriekant doet dit, je kan namelijk nooit een 100% veilig machine maken.
Jipp zegt
@Prisma: dat is waar, maar als het een probleem is over de hele linie, waar eigenlijk een terugroep actie voor nodig is, waar men geen zin in heeft ivm imago zoals bij toyota is het niet iets wat ze allemaal doen. wel als er bijvoorbeeld een incidentele productie fout is. bij een enkel model bijv.
Rick dos zegt
Het Amerikaanse congreslid en voorzitter van de onderzoekscommissie die momenteel onderzoek doet naar de problemen bij Toyota, Ed Towns, heeft een brief gestuurd naar Toyota waarin hij stelt dat het merk doelbewust bepaalde informatie onder de pet heeft gehouden.
Ook zouden slachtoffers van ongelukken afgekocht zijn met flinke sommen geld als ze verder hun mond maar zouden houden.
Dit gaat natuurlijk gewoon te ver.
Kopieert Toyota niet de auto’s van hun concurrenten, dan kopiëren ze wel de tactieken van de Amerikaanse regeringen…
En dat kan gewoon niet. Go get them Ed Towns! You hypocrite bastard!
Jipp zegt
lijkt me een mooie film, de ondergang van toyota, zal goed bekeken worden, en dit jaar niet meer de grootste, gaat goed…
JPM zegt
Hahaha dat is toch doodnormaal daar. Slachtoffers afkopen en een schikking treffen hebben de Amerikanen bedacht. Echt een McCarthy trial daar.
Maar goed dat terzijde zou het natuurlijk wel erg dubieus zijn als Toyota daadwerkelijk een apart boek bij zou houden voor ongevallen. De kans dat zoiets waar is is echter klein.
PAN zegt
Komt die amerikanen wel lekker uit, zo toyota uit de markt werken. Gaan die rare amerikanen zo weer degelijke hummertjes kopen.
Henk zegt
Informatie achterhouden is de normaalste zaak in autoland en dat hebben al veel mensen moeten bekopen. Zo doen veel airbags het niet en problemen met remmen of helemaal niet meer kunnen remmen enz. Toyota heeft de pech, dat Amerika er nu achter zit en dat er teveel naar buiten is gekomen, zodat het net lijkt of het probleem alleen bij Toyota voorkomt.
NemoN zegt
-edit: check!-
Relief zegt
Lol en de Amerikaanse aanval op het merk gaat maar door. Amerikanen willen de verkoop van hun eigen merken opkrikken door deze aanvallen.
Zou me niet verbazen als de Amerikaanse autofabrikanten hier achter zitten.
Bob zegt
@hupke en @Relief: gaap .. nog meer mensen die geloven in sprookjes en complot theorieen.
RenesisHP zegt
@Bob:
Tuurlijk jongen. Alleen zo jammer dat al die theorieen uiteindelijk een kern van waarheid bevatten.
De klimaathoax was ook zo´n mooie. Gewoon een middel om er wetten doorheen te drukken. Nu is er bewezen dat het allemaal behoorlijk overdreven is. Zie jij die wetten al veranderen?..
Economische crisis is ook zo’n mooie. Grootscheepse werkloosheid veroorzaken zodat men probleemloos wetswijzigingen kan doorvoeren ten koste van de bevolking. Met als resultaat bevroren lonen, langer werken en een versoepeld ontslagrecht. Zodat wij burgers gelukkig mogen zijn dat we überhaupt onze rekeningen kunnen betalen.
Complete oorlogen om bullshit redenen.. Do i have to go on?
Feit blijft dat er veel leugens worden verspreid om daar beter van te worden. Amerika is hier heel erg goed in. En dat al vele jaren.
Dus wat nou sprookjes? Hoe blind kun je zijn als het bewijs na verloop van tijd gewoon boven water komt?
En dat niet 1 keer, maar gewoon elke keer weer. Maar die wetswijzigingen draaien ze niet terug. :?
lincoln zegt
@RenesisHP:
zo joh .. is amerika daar zo goed in !!
en welk land is dan goed in “gluiperig mee-lopertje” zijn ??
ps .. ik woon in een land waar de afkoopsommen en zwijggelden veel hoger liggen .. rara waar is dat ??
RenesisHP zegt
@lincoln:
Juist ja. We begrijpen elkaar best goed.
Het zogenaamde braafste jongetje van de klas is je antwoord. ;)
w0o0dy zegt
@lincoln: maar een ministerie van Des-informatie heeft NL bij mijn weten nog nooit gehad… en je mag één keer raden wel land wel. (daarmee wil ik niet zeggen dat de zaken in NL veel frisser zijn… eerlijk gezegd is het in de meeste landen onder de oppervlakte viezer dan je wil weten)
C6_R zegt
En maar blijven roepen dat de VS de grote boeman is en Toyota het arme slachtoffer! :lol: Keep it up you guys! :mrgreen:
Lan_Evo zegt
Het Amerikaanse congreslid EN(!) voorzitter van de onderzoekscommissie. Complot, complot! :D
C6_R zegt
@Lan_Evo: Het is een onderzoekscommissie van het Amerikaanse congres…
Dimglor zegt
Another episode in the Toyota movie…
Elke dag dat ik autoblog opendoe staat er wel iets nieuws over Toyota…
Is niet zo’n goeie reclame voor Toyota als je het mij vraagt ;)
Relief zegt
@C6_R
Dus? Het laatste waar ik vertrouwen in heb, is de amerikaanse regering :)
C6_R zegt
@Relief: Dus?
jack_abarth zegt
@Relief,
En jij denkt zeker ook dat Jack Bauer bestaat?
vincenzo zegt
maar natuurlijk hebben ze dat gedaan. Ieder bedrijf moet winst maken tenslotte.
Dat het de fanboys hier de kleppen doet afvallen, dat is weer een ander verhaal.
Takku zegt
@relief en Bush heeft de twin towers zeker ook neer laten gaan, en de CIA heef allemaal mind controll devices.. Conspiracy bullshit. Feit is gewoon dat Toyota de zaakjes niet op orde heeft, en ze teveel steken hebben laten vallen.. Ze kunnen niks anders doen dan aanpakken die handel!
Megakix zegt
@Takku: oef…jij bent NIET geïnformeerd vriend…
http://www.youtube.com/watch?v=JUaRb0Z1KgU
Kijken hè…het is wat langer dan Kuifje kijken op TV, maar probeer je eens in deze informatie te verdiepen…gewoon n’s doen…en dán pas schrijven oké ?
JPM zegt
@ C6_R
Toyota is niet het grote slachtoffer maar de manier waarop de amerikaanse media en de overheid reageren is op zn minst zeer opmerkelijk te noemen. Je kan natuurlijk ook gewoon je ogen dicht doen en alles geloven wat de Amerikanen zeggen, tsjah dat kan ook…
C6_R zegt
@ JPM:
http://www.autoblog.nl/archive/2010/02/01/toyota-baas-van-amerika-spreekt-het-volk-toe#comments ->
“The safety of our customers is our utmost concern”
Versus de realiteit, profit before peoples lives:
Dus als ik moet kiezen wie ik moet geloven dan weet ik wel aan wiens woorden over Toyota ik meer waarde hecht. Iets met slager en het eigen vlees weetjewel?
Hupke zegt
Typisch, een haatcampagne die met de dag zieliger word.
Toyota mag dan niet men favoriete merk zijn maar wat nu bezig is is gewoon “wie een hond wil slaan vind licht een stok”.
Ik kan best geloven dat de chauvinistische amerkikanen best gelukkig worden hiervan en dat de kranten hiervan beter verkopen.
En daarbij is het nog goed voor de amerikaanse auto industrie.
De enige verliezer is toyota (ten onrechte).
T16 zegt
Toyota moet diep door het stof. Niemand is gebaat bij te snel ontwikkelde en slecht geteste onveilige auto’s. Consumenten bescherming is in de VS zo over de top dat miljoenen claim’s niet uit kunnen blijven. Logisch dat besparen middels schikking met vertrouwlijkheids clausule een vaak bewandelde weg is bij eerdere ongelukjes. Mocht Toyota bewust niet hebben teruggeroepen terwijl een onveilig gebrek bekend is dan wordt het een ander verhaal. Dat grenst aan criminele nalatigheid. Zijn de afgekochte claims van een andere oorzaak, wat heel goed mogelijk is, dan gaat het niet om nalatigheid maar normale afkoop. Overdrijven is hier ook een kunst.
Esprit_de_Flandre zegt
Ach wat, trek eens de kast open bij gelijk welk groot bedrijf en er vallen lijken uit de kast.
Moest het schandaal zich afspelen bij een Amerikaanse fabrikant zou je er niet veel van horen.
BobbyD zegt
@Esprit_de_Flandre:
Zoals de Ford Pinto:
http://www.engineering.com/Library/ArticlesPage/tabid/85/articleType/ArticleView/articleId/166/Ford-Pinto.aspx
Megakix zegt
Waarom zijn er ná de instorting van de Torens in New-York nooit onderzoeken verricht naar ‘FBI die mensen afkocht’ om hun mond te houden ? Amerika is doordrenkt van leugens en roept nu een ánder land (met licht spannende informatie) op het matje. Wij hebben daar een uitspraak voor: de pot verwijt de ketel dattie zwart ziet…
Lan_Evo zegt
@C6_R
Hap, hap!
SjonnieKroket zegt
Dit riekt naar sabotage, Amerika en VAG doen hier vast aan mee. Waarom worden al die rammelde Volkswagens niet eens een keer onder de loep genomen?
Jipp zegt
@SjonnieKroket: Welk enig voordeel heeft vag erbij, even niet kijken naar dat ze de grootste worden, dat toyota diep door het stof gaat, met name in de vs…? ik denk eerder dat ford en GM er voordeel bij hebben en daarbij, volkswagens rammelen niet, enkele hooguit.
SjonnieKroket zegt
@Jipp:
Nee je hebt gelijk, ze rammelen niet. Ze gaan zomaar kapot
integralechubasco zegt
met 1 ding ben ik het met de amerikanen wel eens…
opzich zou het best fijn zijn als toyota ophield met bestaan… markttechnisch gezien dan…
SjonnieKroket zegt
@integralechubasco:
VAG eruit.. dat zou pas goed zijn
Jipp zegt
@SjonnieKroket: Wat heb je tegen vag? is het te duur voor je?
integralechubasco zegt
@sjonniekroket
dat is nog beter…
integralechubasco zegt
@Jipp
Volkswagens zijn de slechtste auto’s ooit… zeker nog niet de laatste ADAC berichten gelezen…
SjonnieKroket zegt
@integralechubasco&Jipp:
De Touran heeft niet voor niets de bijnaam Touramp. De motoren van VAG drinken meer Olie en Koelwater dan Diesel
Jipp zegt
@integralechubasco & sjonniekroket: Valt allemaal wel mee, ze drinken idd veel olie, ze hebben wel de beste stoelen en anders behalve kerkbanken. Als ze zo slecht waren zouden ze niet zo goed verkopen, en daarbij de kever misschien, oow wat is vw toch slecht!
VAG antipathie hebben jullie.
integralechubasco zegt
@sjonniekroket
bejaardenuitstraling…
SjonnieKroket zegt
@integralechubasco:
haha, Volkswagen rijders zijn smaakloze mensen. Ik weet niet wat ik moet kiezen en kies daarom maar een lelijke auto met kerkbanken en een oude common-rail trekkermotortje
Jipp zegt
@integralechubasco: de golf was in der tijd trouwens betrouwbaarder dan jou lancia….! En bejaarden auto, zeg dat is tegen de jongere generatie, ze lachen je allemaal uit.
integralechubasco zegt
check dit: autozine golf 4 bezitter:
Ervaring met auto: Deze Golf 4 heb ik in 2007 gekocht. Tot en met heden de volgende problemen:
– Motorresonantie bij 3000 tpm.
– Voor-en achtervering te zwak gedempt, auto deinst erg, komt deels ook door de bandenmaat 175/80 14
– Achterveer gebroken 300 EURO.
– Remleiding rechts achter gebroken, remzadel defect 450 EUR, oorzaak: metaalmoeheid. Volgens de dealer zou de linkerkant ook nog stuk kunnen gaan.
– Temperatuurzender motor vervangen, incl uitlezen 150 EUR
– Ruitenwissermechaniek defect, 130 EUR
– Koppeling versleten, 700 EUR
– Achterklepslot defect, niet laten maken
– Bougie’s opnieuw vervangen ivm inhouden motor kosten met reinigen gasklephuis 250 EUR
Dit alles in 2 jaar tijd. Of dit te maken zou kunnen hebben met een zgn
Jipp zegt
@integralechubasco: Golf 4 in 2007, dan was hij dus al gebruikt, toen reed de 5 al rond! Koppeling versleten… Krijg je alleen voor mekaar als je niet kunt rijden, of wel dan? Die bandenmaat klopt ook niet helemaal, kan ook mede een oorzaak zijn van de breuk van de achterveer. Remmen, kan je gebruikt ze iedere dag, temeratuur zender is idd vroeg te noemen evenals het achterklep slot en de bougie’s. Ruitenwisser mechaniek blijft een probleem bij volkswagen. Neemt niet weg dat andere merken net zulke problemen hebben, bijna alles word door 1 en de zelfde farbikant gemaakt, bosch. Daarbij rijd het gros van de mensen probleemloos met volkswagens, maandagmorgen wagens zitten er tussen. Ik heb nu een 5 jaar oude polo, nergens problemen mee. In de familie rijden we op een enkeling na VAG, volkswagens en audi’s. het grootste probleem dat we hebben gehad is dat de distributie riem was geknapt door nalatigheid van de dealer, werd dan ook op hun kosten gerepareerd. Ook zijn er wel is mensen binnen de familie overgestapt naar onder andere ford, opel en mazda maar om een of andere reden keren ze steeds terug bij vw/audi, verklaar dat maar is.
integralechubasco zegt
@jipp
bovenstaande rammelde ook niet… :lol:
lincoln zegt
of iemand hier het ECHT iets kan verrotten dat Toyota een paar units minder verkoopt ..
domme wijfen soap voor domme wijfen ..
RenesisHP zegt
We hebben het hier toch over Amerika?..
Dat zijn toch die gasten die een terrorist een visum geven om uit te vinden wie zijn baas is? Om daarna verontwaardigd te roepen dat elke vlucht naar Amerika 100% gecheckt moet worden omdat meneer de terrorist een aanslag probeerde te plegen? Juist ja. :roll:
integralechubasco zegt
duurtestdrama volkswagen passat 100.000 km test:
Niet alleen de elektronica doen de Volkswagen vaak bij de dealer belanden (in de testperiode waren er 9 ongeplande bezoeken), ook de motor zelf en de DSG transmissie geeft problemen. De automaat heeft vooral kuren bij vorst; dan kan slechts met moeite en naar meerdere pogingen de achteruitversnelling worden ingeschakeld. Andere storingen deden zich voor aan de passagiersairbag, de cruisecontrole en het uitlaatgasreiniging systeem. De automatische airconditioning bleek niet op zijn taak berekend. “De Passat hing vaker aan de diagnose apparatuur van de Volkswagen dealer dan een alcoholist aan de drankfles”, zo merkt Autobild schertsend op.
nog een stukje uit hetzelfde artikel:
Tot die tijd is het zeker voor occasionrijders verstandig om eens goed na te denken of de keuze voor een Volkswagen nou wel zo verstandig is. Uit de ervaringen van Autobild blijkt dat alle geteste modellen van dit merk bovengemiddeld onbetrouwbaar zijn, de inmiddels gesaneerde Lupo (‘wat er niet op zit, kan ook niet stuk’) en de bedrijfswagen Transporter Multivan uitgezonderd.
http://www.copypasteblog.nl/artikel.php?id=8221
maar ze rammelen niet :) :lol:
Jipp zegt
@integralechubasco: Ik heb zelf het stukje van de bild gelezen. ten eerste de betrouwbaarheid van de bild is vrij laag, ze hebben dezelfde mensen als het roddelblad. ten 2e, mijn ouders en mij oom hebben een passat 1.8 tsi, ik rijd er afentoe in en krijg altijd meteen te horen wanneer hij in de garage staat, dit is alleen op de normale intervallen, beide passats hebben 1,5 maand rond gereden in zuid frankrijk en geen enkel probleem met de automatische airco. dat 2e stukje tekst slaat helemaal al nergens op, kun je nu zeker over toyota zeggen. Soms he, soms word men er voor betaald om slecht over een merk te schrijven.
SjonnieKroket zegt
@Jipp,
Ik kan wel een Volkswagen betalen, maar ik wil het niet. Voor mij nooit meer een VAG product. Nu Porsche opgenomen is door VAG, is porsche voor mij ook vergaan.
SjonnieKroket zegt
@Jipp,
Klopt inderdaad wat je zegt ANDERE merken kunnen dit soort problemen ook wel hebben. Alleen ik heb dat soort ‘normale’ onderhoud tot nu toe altijd nog met een VAG product gehad.
Jipp zegt
@SjonnieKroket: jammer voor je, ik heb het nog nooit met mijn vag product gehad, en rij al in me 3e.
Jipp zegt
Daarbij, schetsen ze dit uit meerdere passats bij de bild, dus niet bij 1.
Cantago zegt
Ik denk dat Toyota nu flink de l*l is, haha:P
integralechubasco zegt
@ jipp
9!!! ongeplande bezoeken bij de eerste 100000 km van een volkswagen passat.
het wordt afgeraden door de Autobild om een occasion volkswagen te kopen…
Jipp zegt
@integralechubasco: Ik kan lezen, maar eerlijk gezegt geloof ik het niet omdat het niet eens reeel is. Ik en daarbij iedereen die verstand heeft zou nogsteeds een VW occasion te kopen. Ik heb het al vaker gezegt, de autobild is geen betrouwbaar blad. Kijk naar de ANWB test, de golf weer als beste uit de test…
Jipp zegt
@integralechubasco: Ik zou is aan een aantal vw passat rijders gaan vragen hoevaal ze ongevraagd naar de dealer moeten, wedde dat je op hooguit 1 van de 10 komt.
Lan_Evo zegt
Oh oh, Jipp is ook weer gearriveerd met uitgebreide ervaringen van heel de familie.
SjonnieKroket zegt
@Jipp,
Inderdaad jammer voor mij. 2x letterlijk een rampenbak gekocht. En heeft me heel veel geld gekost. Daarom raad IK iedereen af een Volkswagen, Aldi of Seat te kopen. En die beste stoelen van Volkswagen: die hebben mijn rug anders niet veel goeds gedaan. Tevens zit er in de gemiddelde 1.9 tdi van VAG een dreun waar je hoofdpijn van krijgt
Jipp zegt
@SjonnieKroket: het kan ook ook ana jou liggen, en niet aan de auto’s.
SjonnieKroket zegt
@Jipp:
Zou kunnen, maar toch vreemd dat deze problemen dan weer niet voorkomen bij andere auto’s die ik rij
SjonnieKroket zegt
@Jipp,
Autoweek vind je die betrouwbaar?
Wat vind je van de engelse bladen? De engelse bladen hebben een VAG product, een Seat Ibiza uitgeroepen tot de slechtste occasion
Jipp zegt
@SjonnieKroket: autoweek nope, en slechte occasion, maar word niet gepraat over nieuw idd.
SjonnieKroket zegt
@Jipp,
Wat denk je dat het wordt als hij de showroom uit is gereden? Juist een occasion. Zegt toch wel iets over de duurzaamheid van de materialen.
integralechubasco zegt
@jipp
:lol:
zibb-reviews volkswagen passat.
ik heb een paar passatbezitters voor je opgezocht:
Review over Volkswagen Passat
Geschreven op: 23-11-2009
Ik heb de auto nu 2 jaar in bezit. Laatste tijd heb ik problemen met het starten van de auto. bij het strten brandt het stuurlichtje in de dashboard (geel). Ik ben bij de dealer en garage geweest en bleek dat de boardcomputer vervangen moest worden. nou dat is gebeurd 1500 euro armer. en nu heb ik nog problemen. en als ik de auto start en het stuur lichtje rood brandt, start de auto helemaal niet. Kan iemand mij advies geven.
Review over Volkswagen Passat nieuw model 2006
Geschreven op: 9-6-2009
Rij sinds 11-2005 met mijn passat 1900tdi( nieuw model 2006). Ik heb er al een hoop problemen mee gehad, 40000km nieuwe koppeling gestoken, water in beide xenon koplampen, kogellagers vooraan vervangen, houder brandstofkoeler en motor ruitenwisser vervangen( kwam water in en viel uit bij regenval, open dak lekte, zuipt olie als een oude tractor( maar is normaal voor een vw blijkbaar), aanhechtingspunten/ sluitingen om de kap te plaatsen waar de afneembare trekhaak staat breken constant af,en dat allemaal binnen 60000km en dat is dan volkswagen! kort om een RAMP wagen! Na beklag bij importeur van VW België heb ik wel een mooie afwimpel brief gekregen! Dit is mijn eerste VW en zal ook mijn laatste zijn!
Review over Volkswagen Passat
Geschreven op: 31-3-2009
heb een passat van 10-2005 nieuw model de makementen zijn nieuwe sensoren nieuwe kabelbomen vanwege storing nieuwe opvoerpomp nieuwe catalisator nieuwe dieselcooler viel er zomaar onderuit navigatie na 1,5 stuk nu oliepomp stuk en daardoor ook de turbo en nog diverse storingen elke keer als hij weer een ondehoudsbeurt had gehad kwamen er weer storingen terug dus een slecht auto. terwijl ik al 25 jaar lang volkswagen rij.
SjonnieKroket zegt
@integralechubasco:
Ga maar eens op Zibb.nl zoeken naar Touran. Dan schrik je helemaal;)
Jipp zegt
@integralechubasco: Moet jij nodig zeggen met je lancia, zij maken goede auto’s joh…. Heb je er trouwens ooit aan gedacht dat mensen eerder een negatief item plaatste op zulke fora dan een positive? daarbij raad ik je is aan zelf eens aan mensen te gaaan vragen wat ze van hun VAG auto vinden, wedden dat het overal super is. een enkeling heeft problemen, maar een koppeling en kogellagers voor komt gewoon door het gebruik van de auto, een kogellager krijg je alleen kapot als je als een gek over drempels rijd, wat meteen duidelijk word als je leest dat de klep van de afneembare trekhaak steeds afbreekt, laat wel weer zien hoe lomp je bent, bij een passat van 2006 schuif je dat er gewoon op.
@ sjonnie kroket, ooit al nagedacht over waar de onderdelen vandaan komen, het zijn dezelfde als in een bmw of opel grotendeels. En jou reacties zijn ook niet altijd wijs.
SjonnieKroket zegt
@Jipp:
Mijn reacties zijn inderdaad wijs ja. VAG maakt veel maandagochtend auto’s en zeer ondegelijke auto’s. Vraag maar eens naar de ervaringen van Touran rijders m.b.t. de duurzaamheid van het interieur.
Jipp zegt
@SjonnieKroket: jah joh, en die zijn er ook echt alleen bij vag, ondegelijk whhahahah jij bent grappig zeg. zo wijs ben je dus niet.
integralechubasco zegt
@sjonniekroket
maar ze rammelen niet… :lol:
SjonnieKroket zegt
@Integralechubasco,
Nee das waar. geen klachten over rammelen. Zou er weer een wijze reactie komen van Jipp&Janneke?
alfa mannetje zegt
De 4 laatsten bij de Autobild 100.000 km test , doet uw voordeel en laat verjaardags feestjes voor wat ze zijn :)
http://www.autobild.de/artikel/dauertest-vw-polo-1.2-comfortline_49140.html
http://www.autobild.de/artikel/dauertest-vw-touran-2.0-tdi_58765.html
http://www.autobild.de/artikel/dauertest-vw-passat-variant-2.0-tdi_785569.html
http://www.autobild.de/artikel/dauertest-vw-fox-1.2_889510.html
integralechubasco zegt
nog eentje dan:
Review over Volkswagen Passat 1.9tdi comfort (2005)
Geschreven op: 22-6-2007
Veel rammels en bijgeluiden tijdens het rijden. Verbruik is hoger dan verwacht (7l/100km). Zeker niet comfortabel te noemen.
Jesper zegt
Wel grappig dat je geen van bovenstaande klachten en rampverhalen ooit hoort circuleren over bijv. Corolla’s en Avensissen, en Camry’s zijn al helemaal boven alle twijvel verheven. Maar o wat zijn ze nu slecht omdat ze in Amerika voor het gerecht zijn gezet. Die Amerikanen zijn natuurlijk alleen geinteresseerd in het verbeteren van het product, en uiteraaaard niet ter persoonlijke verrijking… :roll:
En @ bovenstaande VAG rampscenario’s, die kunnen natuurlijk ook onder de categorie “wie een hond wil slaan vind licht een stok”… Hoewel ik ze wel vermakelijk vind. :P
alfa mannetje zegt
@Jesper: 100.000 km testen zijn in die zin zo representatief dat je alle suggestie kunt uitsluiten , zo mooi….en uniek trouwens.
Op een ander forum word je (ik) trouwens geblokt als je met feiten komt over VW en niet alleen maar loopt te schreewen ,zonder onderbouwing.
Het geeft veel aan ….in nederland.
toyotaprius zegt
Voor alles en iedereen die Toyota een warm hart toegeeft of niet.. bekijk dit filmpje eens…!!!
http://www.news-world.us/videos/my-hyundai-is-better-then-your-toyota/
:D
toyotaprius zegt
@toyotaprius: toegeeft is toedraagt… ben weer op dreef vandaag… ;)
kenneth zegt
@lincoln,
Wat heeft Nl ernou mee te maken? lekker afdwalen zeg.
Deze hele kwestie heeft niks met boekhouders vs verzekeraars te maken, het draait gewoon om Japan vs VS (toyota is btw groot geworden door materieel te leveren voor de Koreaanse oorlog..)
China is tegenwoordig een grotere handelspartner dan de VS en het huidige Japanse kabinet wil de futenma basis in okinawa verplaatsen en sindsdien zijn er allerlei ’toevallige’schandalen rond de DPJ…net zo ’toevallig’ als de invallen van de FBI bij Japanse toeleveranciers van toyota..
Voor de duidelijkheid hier een link naar recalls en wie spannen de kroon?? Government Motors….toeval??
http://auto-recalls.justia.com/
lincoln zegt
@kenneth:
Chinezen bashen ipv Amerikanen is normaal hier ..
maar daar betaal ik ook geen belasting ..
dus aan mij heb je geen mede-stander ..
@wOoOdy .. ministerie van des-informatie !!
daar hebben wij de 1ste en de 2de kamer voor ..
JPM zegt
@ C6_R
Die naiviteit siert je…
C6_R zegt
“In 14 manufacturing locations across North America, team members are producing 11 vehicles including the Avalon, Camry, Corolla, Matrix, RAV4, Sienna, Sequoia, Tacoma, Tundra, Venza and the Lexus RX 350.
Toyota’s total direct investment in the U.S. has now grown to more than $17 billion, and our annual spending on parts, goods and services from hundreds of U.S. suppliers totals more than $29 billion.”
Kortom: Toyota zit dik in de Amerikaanse economie, vooral in de zuidelijke staten. Dus de redenatie dat dit alles om economische redenen is is op z’n minst zeer zwak te noemen, ze snijden zichzelf dan namelijk dubbel in de vingers.
@JPM: Meer waarde hechten aan de woorden van de een dan aan die van de ander is naief? Kom op zeg, dat is geen discussiëren, dat is gewoon maar wat roepen! Nog een keer proberen en dan mét steekhoudende argumenten aub!
de sjonnies zegt
@C6_R:
Maar wat is dan wel waar?
De Vs is wel het land waar de Corvair de grond in werd geboord en ene Ralph Nader een ‘glanzende’ carriere opleverde; waar over Audi’s het broodje aap verhaal de ronde deed dat ze zichzelf spontaan startten om vervolgens in het dichtsbijzijnde zwembad te eindigen.
Dat er kwaliteitsproblemen bij Toyota zijn wil ik best geloven, maar wordt er nu geen hype van gemaakt?
lincoln zegt
@de sjonnies:
een “hype” !!
is dat niet een nieuws-artikeltje waar consumenten op ageren ??
en is dat ageren nou niet precies de “hype” .. hyppe vogel ..
C6_R zegt
@de sjonnies: Natuurlijk wordt er een hype van gemaakt, laat dat maar aan ons allen over! Maar dat wil niet zeggen dat er dus eigenlijk niets aan de hand is! En dat wil al helemaal niet zeggen dat er vanuit de media/regering/Amerikaanse fabrikanten/CIA/Al Qaida/Aliens of wat dan ook een complot is. Dat idee krijg ik hier zo af en toe van sommige comments…
kenneth zegt
@lincoln,
voordat je gaat fantaseren, DPJ staat niet voor double penetrate japan ( van achteren door China en van voren door de VS) maar voor democratic party of japan…kortom een smerig politiek spelletje dus.
lincoln zegt
buiten het feit dat Toyota niet hetzelfde is als Japan ..
Japan heeft heel wat meer te bieden dan Toyota ..
heeeeeeel veeeeel meer ..
Rick dos zegt
In the hystorie of America, hysteria ruled…
Benz.. zegt
To be continued..
integralechubasco zegt
@jipp
ik heb nog geen een keer verkondigd dat lancia een goede auto is dus ik bgrijp die opmerking niet.
+ er zijn tientallen zo niet honderden van dit soort negatieve reacties op nieuwe volkswagens.
+ denk je nou echt dat je pa en ma of oom meer representatief zijn.
:lol:
Jipp zegt
@integralechubasco: Ik denk niet dat ze representatief zijn, alleen ik ken en spreek er een aantal ook dagelijks die vag rijden, bijna nooit problemen, en enkele honderden reacties, volkswagen produceert per dag al 10000 auto’s. daarbij zie ik toch veel mankementen die toch wel heel erg goed te maken hebben met een rijstijl van iemand. Hoevaak krijg jij je koppeling of kogellagers kapot?
Daarbij word er gezegt dat er weinig coulance is, mij is ooit door mijn eigen dealer verteld dat ze coulance moeten geven als het zo is dat dit niet door normale slijtage maar door lomp/vreemd gebruik gebeurd. een gordeloproller word getest op 100000 keer opnieuw oprollen, het probleem wat hierboven geschetst word is dan beetje vreemd… net als een contactslot of de stoelen, die worden eerst vurig getest, ook op slijtage. daarbij zijn de problemen die worden geschetst gewoonte voorkomen op enkele na natuurlijk.
hiermee maakt het een volkswagen niet ondeugdelijk/niet betrouwbaar/slecht dan kunnen we ook wel even beginnen over GM, Ford, Toyota, psa etc
integralechubasco zegt
@Jipp
nou voorruit, omdat je het maar niet snapt, nog 3 ongelukkige volkswagenbezitters op zibb.nl. maar daarna niet meer verkondigen dat volkswagens niet rammelen want dat is gewoon niet waar, he… ;)
Review over Volkswagen Touran
Geschreven op: 28-12-2009
Net als vele andere Touran rijders is ook mijn klachtenboek oneindig dik. Nu lees ik toevallig dat de auto in Duitsland al drie jaar (2007, 2008, 2009) in de top 10 van slechtste auto’s voorkomt. Zie http://www.autobild.de/artikel/kummerkastenbilanz-2009_1027555.html
Review over Volkswagen Touran
Geschreven op: 26-8-2009
Touran 2.0tdi is een auto met veel problemen met weinig coulance zoals bij 100.000km waterpomp, distributie spanrol, lekke cilinderkop eerst zeggen ze tot de garantie voorbij is bivullen koelvloeistof is normaal na de garantie periode blijkt toch de cilinderkop het probleem.
Geen garantie of coulance km.stand 132.000
Review over Volkswagen Touran
Geschreven op: 11-8-2009
na 40.000 km eerste turbo stuk, na 54.000 km tweede turbo stuk. Contactslot vervangen op 16.000 km. Voor een Touran Highline, zeker niet goedkoop, zou dit niet mogen zijn. Vooral als de gordels achteraan niet goed zijn opgerold stoort dit wel. Plastieken afwerking is zeker niet duurzaam. Zeker niet voor herhaling vatbaar !!!
Dat is toch erg! Daarnaast blijken VW Eos, Audi en Skoda ook in deze top 10 voor te komen.
SjonnieKroket zegt
@Jipp,
Nee hoor, heb je mij ook niet horen zeggen. Alleen VAG is dus niet zo goed en degelijk als beweert wordt! En daar kan ik niet tegen. Als ik mensen hoor over duitse degelijkheid, moet ik altijd even lachen. Ik heb met mijn 2 premium Audi’s meer last gehad heb dan alle andere auto’s bij elkaar die ik gehad heb.
SjonnieKroket zegt
Nou ik denk dat die kogellagers nog wel te doen zijn, maar weet je wat erg is: koelwater verbruik en olie verbruik. En dit gebeurt niet incidenteel. Veel Volkswagens verbruiken veel olie en koelwater. Toch een tegen van rotzooi dacht ik zo
integralechubasco zegt
@jipp
volkswagen is een merk met mankementen. dat is tot zover wel duidelijk. wat andere merken doen, doet niet ter zake.
nieuwe volkswagens rammelen,
nieuwe volkswagens lekken olie,
nieuwe volkswagens hebben electrische storingen en ga zo maar door.
dus jipp, wat jij zegt is onwaar.
integralechubasco zegt
@djonniekroket
lekkend koelwater en olie duidt op falende koppakking volgens mij. kunnen vagbezitters checken door te kijken of er koelwater in de olie zit…
SjonnieKroket zegt
@integralechubasco:
Bij VW duidt het vaak op cilinderkop problemen, koppakking kan ook de oorzaak wezen, maar scheuren in de cilinderkoppen gebeurt regelmatig bij VAG
integralechubasco zegt
wow, scheuren in de cylinderkoppen, dat soort problemen hebben we niet met de integrales, onderblokken en koppen zijn nagenoeg onverwoestbaar… :) multiriem en nokkenassen daarintegen… :)
SjonnieKroket zegt
@integralechubasco:
Echte engineering :D
SjonnieKroket zegt
Audi A6 2.5 TDI heeft ook serieuze nokkenas problemen heb ik gemerkt in mijn portemonnee
integralechubasco zegt
bij de lancia is dat vaak iets om naar uit te kijken… mooie nieuwe en/of getunede onderdeeltjes…
kenneth zegt
Wat is er gebeurd met de horror lexus van Rhonda Smith, de vrouw die huilend haar betoog hield voor de onderzoekscommisie?
http://online.wsj.com/article/SB10001424052748703510204575085283264587688.html
karm zegt
anwb test over VW: tuurlijk is die goed, je krijgt zelfs korting in de VW-shop.