Doe maar een turbotje.
Je hebt tuning en dan heb je tuning. De Volkswagen Golf in de dikste uitvoering is met 300 pk voldoende voor allerlei toepassingen. Daar denken sommige mensen toch echt anders over. Die kloppen aan bij de betere tuner om meer vermogen uit de hatchback te krijgen. Heel veel meer.
Dat is precies gedaan met deze Golf en het mooie is dat de Volkswagen te koop staat. De auto is door HGP aangepakt en is nu verre van normaal. Onder de kap niet langer een viercilinder turbomotor, maar de 3.6 VR6 biturbo uit een Passat. HGP is vervolgens lekker losgegaan op het blok en daardoor is de Golf nu goed voor 745 pk en 900 Nm koppel. De vierwielaangedreven Volkswagen is razendsnel, met een sprinttijd naar 100 km/u vanuit stilstand in slechts 2,9 seconden. HGP heeft de standaard DSG-vervangen voor de automatische transmissie uit een Audi RS3. Ook werden er 380mm carbon keramische remmen van Audi gemonteerd onder het Golfje.
‘Geniet met mate’ is er niet bij in het geval van deze hatchback. Van een hot hatch kun je ook niet meer spreken. De vorige eigenaar heeft er financieel veel geld tegenaan gesmeten om zijn Volkswagen zo te krijgen. Hij hoopt het geïnvesteerde geld ook enigszins terug te verdienen met de verkoop van de Golf. De auto wordt namelijk aangeboden in Duitsland voor 69.950 euro.
spykerboy zegt
JA zal bizar snel gaan, ja het is nog altijd cheaper dan welke supercar ook, nee ik zou hem nooit hoeven, want het is en blijft altijd een Golf
lekkerlinksrijden zegt
@spykerboy: en nog een lelijke ook of je moet van stickers houden
numpty zegt
@lekkerlinksrijden: Terug brengen in (zo ver mogelijk) standaard staat. Dat is niet ingewikkeld
rollingstoned zegt
@numpty: Lekker laten zitten die stickers. Daar maak je juist de blits mee op de parkeerplaats van de Mac… ;-)
IJsblok zegt
@rollingstoned:
die grap is gelukkig niet eerder gemaakt..
phr34k zegt
@rollingstoned: Of op een gender-reveal party bij één van je paupervrienden.
jarropieters zegt
@spykerboy: kun je geen getunede Nissan GTR R-35 op de kop tikken voor onder de 70K?
spykerboy zegt
@jarropieters: Zeker wel, en dat is al iets aantrekkelijker, maar ook die zou ik zelf niet nemen :)
kennone zegt
Traanplaat matjes n’alles!!
tenaci zegt
@kennone: al snel een pktje of 30 extra hoor!
Reimon zegt
@kennone: man man man.. Zo uit de AutoStyle brochure.. :-(
vondick zegt
@kennone: Dat was in 2005 tof. In 2006 kon het echt niet meer.
jerone zegt
Ben benieuwd naar de vermogensafgifte van dit apparaat. Bi-Turbo staat op de motorkap, misschien heeft ie geen turbo gat? Niet mijn smaak verder maar wel knap gedaan en ook aandacht besteed aan meer dan enkel het vermogen, klinkt as een goed verhaal.
Dutchdriftking zegt
@jerone: door de DSG heb je geen last van een turbogat. Altijd druk. Staan zat rijtesten op YouTube van HGP.
wachma zegt
@dutchdriftking: jij gelooft ook elk praatje zeker? Kleine cc in combinatie met grote turbo is altijd een turbo gat.
Al meermaals zwaar getunede wagens gereden/gehad. Je merkt er altijd wel iets van! Die dsg veranderd daar niks aan.
daniel1975 zegt
@wachma: de motor is relatief groot voor het vermogen, dus zal niet zo zijn als een 2.0 met dat vermogen…
donjunior zegt
@wachma: Sterker nog.. de DSG zal waarschijnlijk voor het grootste ‘lag’ moment zorgen. Regelmatig merk ik dit (een gewoon normale DSG) .. wil je wat sneller optrekken, moet de DSG net even te lang nadenken om vervolgens meteen 4 versnellingen terug te schakelen zodat bijna je motor in de toerenbegrenzer loopt. Dat niet je niet hebben met zo’n opgefokt blok lijkt me.
Dutchdriftking zegt
@wachma: 3,6 liter valt wel mee. En HGP is een gerenommeerd bedrijf, geen opgefokte Impreza.
sanderz28 zegt
@dutchdriftking: welke dsg? Lees de tekst nog eens.
Dutchdriftking zegt
@sanderz28: “De standaard DSG is vervangen voor de automatische transmissie uit de RS3”. Newsflash, de RS3 heeft ook DSG (heeft namelijk eigenlijk 4-motion en geen quattro) alleen heeft deze bak een sterkere koppeling en dergelijke daar de RS3 flink meer vermogen en koppel heeft dan de Golf R. Kijk dit filmpje anders even : https://www.youtube.com/watch?v=Y1ThB3-24BE HGP heeft deze aandrijflijn namelijk ook al eens in de Golf 6 gehangen toen er nog geen Golf 7 R was.
Forza zegt
“Financieel veel geld tegenaan gesmeten”. Tja, hoe anders hè ;)
Loek zegt
@forza: je kan ook in letterlijke zin geld tegen de auto aan gooien. Wel zonde van de lak.
tortuga zegt
@720s: briefje van 5 euro gaat de lak niet schaden
momo zegt
@tortuga: een stapel fünfers kan wel de nodige deuken opleveren. Vooral als het €50.000 in vijfjes is..
Loek zegt
@tortuga: nee maar als je die gooit is de kans groot dat ie wegwaait. Ik zou met muntjes gooien. Maar daar gaat je lak dus kapot van.
ghost zegt
Mmm, 69.900,- plus nog importkosten, ik denk dan toch dat je beter een RS3/6 kan kopen en die even kan chippen/aanpassen. Houd je geld over waarschijnlijk.
Dutchdriftking zegt
@ghost: tja, een golfje met kleinere wielen en 1.9TDI achterop met deze aandrijflijn is wel humor.
numpty zegt
@dutchdriftking: Exact! Uitlaten netjes achter de bumper wegwerken en gaan..
daniel1975 zegt
@ghost: een RS 3 heeft niet hetzelfde vermogen en de RS 6 is veel zwaarder…
Dutchdriftking zegt
Doe mij deze aandrijflijn maar in een Golf 3 variant. Met 4-motion en DSG uiteraard.
dappers zegt
700+pk maar nog steeds traanplaatmatjes en een niet functionele luchthapper op het dak.
autodrome zegt
@dappers: Dat is een frisse lucht happen, voor een indrukwekkende dot lucht in het interieur als je heul hard gaat op de Autobahn. Beleving man, beleving is alles ….
sleurs zegt
€469,- voor meer dan 30km te hard in een Nissan GTR. Het lulligste is dat ik niet eens hard reed, maar op een 50 km/u weg zat, terwijl ik dacht dat je er 80km/u mocht.
Visje66 zegt
@sleurs: lekker gewerkt pik, verkeerd topic.
flatsixx zegt
@sleurs: ahhahaha wtf
snelleeddy zegt
@sleurs:
rikv99 zegt
Sick! Met 2 handtekeningen van mensen die ik niet ken op het dashboard!
Ga ik bij mij auto ook doen als ik hem verkoop!
drdre1 zegt
@rikv99: geniaal idd. En vergeet het plakkaat niet met ‘1 of 500.000’ ?
bullgod76 zegt
Weggegooid geld dit.
thomasthomas zegt
Pure winst
ds3thp zegt
“maar de 3.6 VR6 biturbo uit een Passat.”
Daar moet staan, de 3.6 VR6 uit een Passat welke voor de gelegenheid ook nog eens is voorzien van 2 turbo’s.
theladystig zegt
Ik vraag mezelf af waarvoor die ‘dakkoeling’ is
drdre1 zegt
@theladystig: en? Heb je al antwoord gegeven? Lol
theladystig zegt
@drdre1: Ik gok op de zweetdruppels
bassiebmw zegt
@theladystig: om de zweetdruppels op zn voorhoofd te koelen bij het optrekken met de golf ?
sudbina zegt
Die achterlijke lichthapper van t dak, die stupide motorkap eraf, weer standaard veren setjes eronder, de folies van de ramen af, de donker gemaakte delen weer normaal chrome maken en je hebt een heerlijke sleeper in de vorm van een doodnormale golf die alles en zn moeder eruit trekt.
drdre1 zegt
@sudbina: precies, 15 inch velgen er onder, Pasadena sticker er op, grijs spuiten en klaar!
johnhert zegt
@drdre1: 15 inch gaat niet werken met deze remmen, velgen moeten minimaal 18 of 19 inch zijn…
f1l1p zegt
2 Brandblussers !! Koopje me dunkt
daniel1975 zegt
Als ik het geld zou hebben, het drie deurs zou zijn en niet onder de graphics zou zitten zou ik ‘m zeker willen! Heb er verscheidene gezien op YouTube en ze zei in bloedsnel en toch dagelijk bruikbaar…
sonnybonds zegt
jammer dacht eerst dat de motorkap echt doorzichtig was. Was wel tof geweest.
HZW zegt
Niet eens een achterruit-wisser voor dat geld.
Onehp zegt
Daarvoor lepel ik dan liever een RS3 blok met TTE700 ofzo in een Seat Leon ST, nog enigszins kans enige balans tussen de neus en de achterkant te behouden.
gtveej zegt
HGP maakt zeer mooie creaties. Niet optisch want daar houd meneer zich niet mee bezig. Men doet alleen mechanische aanpassingen. Veel van de onderdelen ontwikkeld en maakt hij zelf. Helaas kost het daar wel bakken met geld.
Jammer dat de vorige eigenaar de golf heeft verkloot met het interieur en mooie sticker op de kap.