BMW’s slagschip gaat binnenkort onder het mes.
De huidige generatie BMW 7-serie kwam iets na de W222 S-klasse van Mercedes op de markt. De laatste heeft onlangs een facelift gekregen en concurrent Audi is op de proppen gekomen met een splinternieuwe A8. Hoog tijd dus voor BMW om de Siebener ook wat liefde te geven.
Gecamoufleerde Siebeners rijden al enige tijd rond in de buurt van de geijkte testlocaties. Een bekende onder autojunk-adepten, @spotcrewda, legde de opper-sedan onlangs vast op de gevoelige plaat. Voldoende reden voor ons om eens op te snorren wat we allemaal al weten over de nieuwe zeven.
Qua tech gaat vooral de plug-in hybride erop vooruit, niet alleen qua power, maar ook qua badge. Momenteel heet de plug-in nog 740e, maar dit wordt naar verluidt opgehoogd naar 745e. Hogere getallen zijn zoals we allen weten namelijk meer premium. Voor puristen is het wel even slikken. De laatste 745 had nog een dikke V8 onder de kap. De nieuweling moet het doen met een vierpits turbotor en elektro-assistentie. Om de naam te verantwoorden krijgt de krachtbron volgens de geruchtenmolen een systeemvermogen van een slordige 400 pk mee, wat een flinke upgrade is ten opzichte van de 326 stuks van het huidige model. Tevens zal de 745 langer puur elektrisch kunnen rijden.
Qua looks lijkt de Siebener iets meer dan de gebruikelijke Duitse facelift tegemoet te gaan. De grille wordt nóg groter en wellicht smelten de nieren aan elkaar vast, zoals bij de X7 concept. De achterkant lijkt juist wat smallere lichtunits te krijgen, zoals we die kennen van de nieuwe X4, 8-serie concept en gesnapte mules van de nieuwe 3-serie. Zelf ben ik overigens niet zo’n fan van deze ‘generieke’ smalle units, want BMW achterlichten moeten er zo uitzien als die van de E34 5-serie.
In het interieur verwachten we kleine aanpassingen om de multimedia(schermen) en connectiviteit weer op punt te zetten. Immers zien de A8 en S-klasse er tegenwoordig ook uit als de TV afdeling van je lokale mediamarkt en moet BMW mee in de vaart der volkeren. De gelifte Siebener komt in 2019 op de markt.
Image-Credit: @spotcrewda via autojunk
frederik zegt
Voor mij een x50e uitvoering met zescilinder graag. Moet toch niet zo moeilijk zijn?
Jochempie zegt
Welke generatie is dit? Ik ben de tel kwijt. Man, wat zijn die grote sleeën een partij ongeïnspireerd. Ik weet nieteens hoe de voorgaande generatie eruit zag. Flinke bak met twee nieren op de neus en zwarte 22 inch wielen om de coke aan vast te tapen toch?
str8six zegt
@Jochempie: zesde gen. Facelifts niet meegeteld.
ghengiskhan zegt
Een 4 cylinder in een topklasse limousine. Kuch. Het zal wel een ‘sign of the times’ zijn maar toch. Als ik het geld voor zoiets had (happy dreaming) zou ik de BMW showroom voorbij lopen op weg naar de klassiekerboer voor een 450SEL 6.9. Gaat wel wat meer peut in maar geen afschrijving. Voor het verschil in aankoop kan ik heel wat litertjes tanken. En bovendien is dat wel een gave, stijlvolle bak (met dank aan het verstrijken der jaren).
skinnybmw zegt
@ghengiskhan: Als het goed is kun je ook nog steeds kiezen voor de M760Li met V12 biturbo en 600+pk…keuze genoeg!?
cupsport zegt
@ghengiskhan: en niet alles wat AutoBlog schrijft is waar he…
mashell zegt
@ghengiskhan: die topklasse limousines hebben dusdanig goede geluidsdemping dat als jij achter het stuur kunt horen hoeveel cilinders er aan het werk zijn je langs de dealer moet, er zit dan namelijk een steenmarter onder de motorkap die je isolatie aan het opvreten is.
lincoln zegt
doe mij maar de 795i ..
die heeft nml een 2.2L 5pitter ..
daihatsucuore zegt
@lincoln: In- of exclusief M-Line sportpakketje?
lincoln zegt
@daihatsucuore:
als die maar meer graftyfusherrie maakt als een compressor uit 1953 ..
want dat is pure emotie heritage hommage driveability ..
daihatsucuore zegt
@lincoln: Duidelijk meneer, we vinken voor u de optie “door speakers gesimuleerd uitlaatgeluid” aan voor extra beleving, dynamiek en comfort.
moveyourmind zegt
Wir sind zwei Freunde V8 und ich,
Wir sind zwei Freunde, V8 und ich
Aber wir haben keine Wahl
und deshalb singen wir zum letzten Mal,
Wir sind zwei Freunde V8 und ich
Hoebahoebahubhubraum, hoebahoebahubhubraum
Wir sind zwei Freunde, bus zum letzten Snik
phaeton zegt
Hier in de buurt staat een F01 750i. Bijna hetzelfde uiterlijk als de huidige Zeven en hoewel ik die grille al te groot vond, is het beter te pruimen dan bij de nieuwste 7/X-en.
cpp1 zegt
Een 4 pittertje in zo’n groot duur ding…verschrikkelijk.