• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Het wordt weer mooi weer

Auteur: appeltje, gepost 11 april 2007 om 13:15 – 66 Reacties


Het is weer eens woensdag, dé dag om te bekijken wat voor spannends er allemaal is langsgekomen. Erwin Kroll heeft weer goed nieuws voor ons, en dat betekent dat we er massaal op uit gaan met onze gloednieuwe pimp-auto, unieke klassieker, of supersnelle cabrio. Vooralsnog blijft het linnen opgeklapt, de zon doet blijkbaar niet goed genoeg zijn best. Of ontbreekt het de rijders aan genoeg lef?

De klassiekers

Aston-Martin DB2/4 MK I

Vlak na een Aston Racing Green DB9 te hebben gespot in de buurt van de (Auto-)RAI leek het me een leuk idee om eens een kijkje te nemen in de Beethovenstraat, een vrij dure winkelstraat die echter maar zelden op het programma staat voor een bezoekje. Ik zie er immers niet zo heel erg vaak wat, maar ik had geluk. In precies diezelfde schitterende groene kleur stond daar een beeldige machine uit 1955. Het is een waanzinnig mooi exemplaar dat nog nooit gerestaureerd is en in zeer goede staat verkeert, daar komt als bijzonderheid nog bij dat de auto van oorsprong Nederlands is!

Dat is heel erg uitzonderlijk, want een substantieel deel van de (Bijzondere-) klassiekers is ingevoerd, en meestal dus ook voorzien van een speciale ingevoerde-klassieker-kenteken-combinatie (sinds 1987). Deze Aston-Martin volgde de DB2 op, en voegde daar twee kleine zitplaatsen aan toe (vandaar de “/4” in de naam), en enkele details, zoals de constructie van de “derde deur”, de achterruit gaat mee. Verder zat er standaard een motor in uit de DB2 Vantage (125 pk), die in 1954 werd vervangen door een 142 pk blok. Daarmee werd het een was sportievere auto, die ongeveer 200 km/u haalde.

Aston-Martin DB2/4 MK I - Foto Jim Appelmelk
Aston-Martin DB2/4 MK I - Foto Jim Appelmelk
Aston-Martin DB2/4 MK I - Foto Jim Appelmelk
Aston-Martin DB2/4 MK I - Foto Jim Appelmelk
Aston-Martin DB2/4 MK I - Foto Jim Appelmelk
Aston-Martin DB2/4 MK I - Foto Jim Appelmelk
Aston-Martin DB2/4 MK I - Foto Jim Appelmelk

Fiat 2300 Coupé

Een mooie Fiat? Jazeker, een mooie Fiat. Vroeger kon het nog, hoewel ik de huidige Punto trouwens ook nog best te pruimen vind. De coupés die Fiat vroeger maakte vind ik nou echt mooi, zoals deze schitterende creatie van Pininfarina. Naast de leuke details die de meeste klassiekers wel hebben, heeft de auto ook interessante lijnen, onder andere door de prachtige grote panoramische achterruit.

Er werd naar de auto verwezen als “Ferrari voor de smalle beurs”, een beetje overdreven gezien het vermogen van 115 pk, 130 pk voor de “S”, maar ik kan me goed voorstellen dat het in zijn tijd een behoorlijk kostbare coupé was. De afgebeelde auto is duidelijk een klassieker warmee gereden wordt, zoals het hoort. Zo hier en daar een sticker van een sponsor, en kenmerkende mistlampen. Bij welke oldtimerrally zullen we deze auto nog eens tegen komen?

Fiat 2300 Coupé - Foto Jim Appelmelk
Fiat 2300 Coupé - Foto Jim Appelmelk
Fiat 2300 Coupé - Foto Jim Appelmelk
Fiat 2300 Coupé - Foto Jim Appelmelk
Fiat 2300 Coupé - Foto Jim Appelmelk

Porsche 356

Als ik ze te vaak laat zien mag je het best zeggen, de Porsche 356 blijft gewoon een all time favourite onder de klassiekers, een mooie coupé die veel waard is, en die je nog wel regelmatig spot door de grote productieaantallen gedurende de periode van 16 jaar, waarin de auto in allerlei vormen op de markt kwam. De coupé is de meest voorkomende variant, cabrio’s zijn ook vrij gebruikelijk. Bijzonderder zijn de Speedsters en de daarop lijkende Roadsters, met als één van de bijzonderste producten de 356 Hardtop, eigenlijk een coupé met een andere daklijn. Daarbinnen zijn ook nog veel variaties, zoals 356, 356 Carrera, 356 A, B, C en SC.

De eerste is een SC, de tweede is een C. Een belangrijk herkenningspunt is de roostertjes op “motorkap” (achter dus), tot en met de “A” waren ze enkel, later waren het dubbele roosters. De motor was een viercilinder, meestal met een inhoud van 1,5 of 1,6 liter, de Carrera had 2 liter, en de vroegste versies hadden vaak maar 1,1 of 1,3 liter. Ondanks het feit dat ze nog best veel te zien zijn, zijn het erg kostbare auto’s (20 mille voor een redelijk standaard model, 120 mille voor een Carrera 2).

Porsche 356 - Foto Jim Appelmelk
Porsche 356 - Foto Jim Appelmelk
Porsche 356 - Foto Jim Appelmelk
Porsche 356 - Foto Jim Appelmelk
Porsche 356 - Foto Jim Appelmelk

De cabrio’s

Ferrari F430 Spider

Nu het weer mooi weer is, is het weer cabrio tijd! Een paar maanden geleden zagen we al wat in een cabriospecial, en in de tussentijd ben ik ze alleen maar meer gaan zien. Het toppunt was anderhalve week geleden op zaterdag, toen ik 3 F430 Spiders en een Gallardo Spyder tegen kwam! De Ferrari zie je hier al vrij zelden, de Lambo is een heuze zeldzaamheid!

De net geïntroduceerde 997 Turbo Cabrio zullen we wel wat frequenter gaan zien denk ik, met als grappig detail dat de snelste, de 997 Turbo, het populairst en “goedkoopst” is, de Lamborghini voor de pure speedfreak het minst gunstig is, en de Ferrari er tussenin ligt. De Tubi’s van de Ferrari zijn trouwens net kunst, zoals ook het geluid dat eruit komt, de gele kleur op het andere exemplaar is erg opmerkelijk en staat de auto werkelijk fantastisch, niet dan?

Ferrari F430 Spider - Foto Jim Appelmelk
Ferrari F430 Spider - Foto Jim Appelmelk
Ferrari F430 Spider - Foto Jim Appelmelk
Ferrari F430 Spider - Foto Jim Appelmelk
Ferrari F430 Spider - Foto Jim Appelmelk
Ferrari F430 Spider - Foto Jim Appelmelk
Ferrari F430 Spider - Foto Jim Appelmelk

Lamborghini Gallardo Spyder

Als ik zou moeten kiezen tussen de 997 Turbo, de F430 en de Gallardo, zou ik het wel weten. De “sloomste” graag, en het liefst de Spyder in een aparte kleur. Viola! Het is alsof de kopers van supercars het eindelijk hebben begrepen, waar we op de dichte versie vooral de niet-kleur zwart zagen. Maar tot nu toe heb ik gelukkig alleen nog maar geweldige kleuren gezien op de Gallardo Spyder. Zo begon het met oranje, toen kwam ik er eentje in het wit tegen, toen een gele, toen deze, en voor een nog te komen woensdag heb ik nòg een oranje exemplaar in voorrad! Nu alleen nog de lime-groene, kan het opwindender?

Lamborghini Gallardo Spyder - Foto Jim Appelmelk
Lamborghini Gallardo Spyder - Foto Jim Appelmelk
Lamborghini Gallardo Spyder - Foto Jim Appelmelk
Lamborghini Gallardo Spyder - Foto Jim Appelmelk
Lamborghini Gallardo Spyder - Foto Jim Appelmelk
Lamborghini Gallardo Spyder - Foto Jim Appelmelk

Mercedes-Benz CLK 63 AMG Cabriolet

Een cabrio van ander kaliber is de tamelijk nieuwe AMG van Mercedes, waarvoor ik nogmaals mijn belofte, om voorlopig een stop te zetten op Benzen, verbreek. Wordt het me ooit vergeven? Met de facelift van de CLK was er ook behoefte aan een nieuwe AMG, net als bijvoorbeeld bij de E klasse. In plaats van de 476 pk sterke 5,4 V8 mèt compressor kreeg die een ongeblazen 6,2 die ongeveer 510 pk levert, dezelfde 6,2 V8 (deze keer met 481 pk) verving bij de CLK AMG echter een òngeblazen 5,4 V8, wat neerkomt op een vooruitgang van ongeveer 120(!) pk. Wat de acceleratiecijfers van deze auto zijn is ben ik nog nergens tegen gekomen, wat de topsnelheid is kan iedereen wel raden.

Mercedes-Benz CLK 63 AMG Cabriolet - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz CLK 63 AMG Cabriolet - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz CLK 63 AMG Cabriolet - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz CLK 63 AMG Cabriolet - Foto Jim Appelmelk
Mercedes-Benz CLK 63 AMG Cabriolet - Foto Jim Appelmelk

De luxe sedans

Jaguar XJ Portfolio

De zeldzaamste en tegelijkertijd minst exclusieve van de drie is de aparte XJ Portfolio, die in gelimiteerde oplage van 145 stuks. Deze auto’s zijn bedoeld voor de Amerikaanse en Canadese markt, maar desalniettemin zie ik ze hier vrij regelmatig rijden. Dit is namelijk al de vierde die ik tegen kom in Amsterdam, allemaal op NL kenteken wel te verstaan. Dan nog rijden er hier enkele andere exemplaren rond. De auto’s waren allen leverbaar in Black Cherry en Winter Gold, maar tot nu toe zijn er alleen nog maar zwarte exemplaren getraceerd.

En ik kan wel raden hoe dat komt, want zwart staat de auto nou eenmaal geweldig, en goud is vreselijk op zo’n auto, toch? Het idee van de excentrieke luchtsleuf in de zijkant is overgenomen op de gefacelifte XJR, een auto waarvan het design wat mij betreft meteen alweer toe is aan nòg een facelift. Naast de XJ Portfolio is er ook een XJR Portfolio, die met 100 exemplaren nòg exclusiever is dan deze! Het verschil zit alleen in de wielbasis en wat kleine details.

Jaguar XJ Portfolio - Foto Jim Appelmelk
Jaguar XJ Portfolio - Foto Jim Appelmelk
Jaguar XJ Portfolio - Foto Jim Appelmelk

Maybach 57S

Vlak voor ik de aparte Jag spotte was ik getipt voor een Maybach 57S die eveneens bij de RAI stond, het was een Belg, en het kenteken had een tweede leven gekregen nadat het eerst een paar jaar op een Maybach 57 heeft gewoond. Zo gaat dat in België, je mag zelf een kenteken verzinnen en als je genoeg hebt van de auto mag je het ook nog meenemen voor je volgende speeltje. Zo had de bekende “RJB001”-plaat op de superzeldzame Bentley Arnage T-24 Mulliner al vele avonturen meegemaakt op de neus en de kont van een Continental T.

De opwindendste combinatie die je in Nederland tegen zult komen is waarschijnlijk iets met vier dezelfde letters en twee dezelfde cijfers, in België mag je het dus lekker zelf verzinnen. Het vastleggen van deze auto was trouwens erg gezellig, allereerst werd ik vergezeld door spotcollega Mark Nauta, later kwam mijn Londen-spotmaatje David nog even langs samen met Mick, een bekend spotduo van Autogespot. De wereld is klein!

Maybach 57S - Foto Jim Appelmelk
Maybach 57S - Foto Jim Appelmelk
Maybach 57S - Foto Jim Appelmelk
Maybach 57S - Foto Jim Appelmelk
Maybach 57S - Foto Jim Appelmelk
Maybach 57S - Foto Jim Appelmelk
Maybach 57S - Foto Jim Appelmelk

Rolls-Royce Phantom

Hetzelfde als voor de 356, als hij te vaak langs komt mag het best gezegd worden, maar Amsterdam kent niet zo veel variatie als ik had gehoopt. Er zijn elke week tientallen nieuwe exemplaren te spotten, maar áls het al een model is dat je hier niet eerder hebt gezien, dan is het waarschijnlijk gewoon een model dat nog maar net uit is. Zodra je even in het buitenland gaat spotten heb je meteen al raak wat betreft “primeurs”, auto’s die ik nooit eerder heb gespot, lijkt het wel. Heeft iemand toevallig bijgehouden hoe vaak de Phantom al is langsgekomen?

Merk trouwens de bijzondere kleur van de auto op, niet zwart en niet aubergine, twee kleuren die je vaak ziet op dit model. Het is een erg mooie en bijzondere kleur die tegen het zwarte aanzit, zoals we vroeger regelmatig zagen op auto’s als de Silver Spur.

Rolls-Royce Phantom - Foto Jim Appelmelk
Rolls-Royce Phantom - Foto Jim Appelmelk
Rolls-Royce Phantom - Foto Jim Appelmelk
Rolls-Royce Phantom - Foto Jim Appelmelk
Rolls-Royce Phantom - Foto Jim Appelmelk
Rolls-Royce Phantom - Foto Jim Appelmelk

Ook interessant!

  • Gespot - De toekomstige favoriete auto van Nederlanders
  • Gespot - Welke auto schuilt hier in de mist?
  • Gespot - Monster met 750 pk op grijs kenteken
  • Gespot - Een gloednieuwe Ferrari met 1.000 pk

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

Gespot

Vorig bericht: « Renault geeft 150,- euro weg
Volgend bericht: Unleash the beast: Abt R8 »

Lees Interacties

Reacties

  1. nope {audi} zegt

    11 april 2007 om 13:19

    die parelmoer witte galardo is vet en die ohantom stond vrijdag voor de rai die was

    Login om te reageren
  2. Alwood zegt

    11 april 2007 om 13:23

    prachtige serie weer! die fiat en aston ook érg mooi :D geel vind ik idd dé kleur voor de F430 spider, in die kleur heb ik hem ook gekozen! :P maar dat is helaas maar virtueel…

    hoewel ik helemaal geen ferrarifan ben is die F430 toch wel wat… eigenlijk ook de enige ‘wat’ op de 250GTO en F40 na ;)

    Login om te reageren
  3. OLY zegt

    11 april 2007 om 13:29

    Die ik XJ is echt mooit en helemaal die portofolio

    Login om te reageren
  4. deefke zegt

    11 april 2007 om 13:36

    ze zijn wel allemaal mooi gestroomlijnt
    er zitten wel ouden tussen
    de mensen die er in rijden die zullen wel van snelheidhouden

    Login om te reageren
  5. OJ zegt

    11 april 2007 om 13:39

    Is die CLK geen nepperd met z’n 2 uitlaatjes? Hoort ‘ie er geen 4 te hebben??

    Login om te reageren
  6. robin zegt

    11 april 2007 om 13:47

    die tubi style is het wel hoor dat geluid
    in de enzo is het helemaal niet normaal me oom woont in modena daar heb je geen radio nodig:D

    Login om te reageren
  7. robin zegt

    11 april 2007 om 13:47

    ohjah AMG heeft altijd 4 volgnes mij en een dikke zonder AMG 2

    Login om te reageren
  8. Rick dos zegt

    11 april 2007 om 13:50

    Ik heb zo´n F430 al een paar keer in het wild gezien. Geluid is prachtig, exterieur is ook mooi. Het grootste minpunt voor mij is toch wel de voorspoilert. Wat ziet dat er goedkoop uit! Lijkt wel of één of andere tunert er met z´n klauwen aan heeft gezeten……

    Voor wat betreft de Lambo 1 woord: Prachtig!

    Login om te reageren
  9. SugarFree zegt

    11 april 2007 om 13:55

    Wat een prachtige wagen, die Aston… een schoonheid!
    @ Appeltje: dat bedoel ik met creatieve standpunten bij de foto van de zwarte 430 (langs het muurtje genomen; probeer een volgende keer eens je camera schuin te houden in zo’n geval). Zo geef je een spot een artistiek tintje mee.
    Ook de laatste foto van het logo van de Aston is erg leuk; mooi symetrisch en met een mooie vervagende achtergrond.

    Succes en altijd leuk, je spotartikelen.

    Login om te reageren
  10. Hans zegt

    11 april 2007 om 13:59

    Mooie auto’s maar de geilste is toch echt die Clk63 AMG..!! Gruweelijkkkk

    Login om te reageren
  11. patrik geens zegt

    11 april 2007 om 13:59

    AMG heeft maar 2 uitlaten bij de cabrio clk, eerlijk waar!!!

    Login om te reageren
  12. slk55 amg zegt

    11 april 2007 om 14:13

    prachtige reportage weer!

    ik ken de EIGENARESSE van de lamborghini galardo spyder. ik herken het nummerbord. mevrouw woont in een aardig huis in ****** (interesse? het staat te koop voor 4.000.000,- euro).
    maar goed ik raak een beetje off-topic. die aston martin ziet er werkelijk prachtig uit. en in zeer goede staat ook, dit kun je volgens mij niet zeggen van die fiat.
    nog ff een vraag, zijn die uitlaten van de zwarte ferrari standaard? lijkt me niet toch?

    Login om te reageren
  13. Ejay zegt

    11 april 2007 om 14:17

    @ SLK: ***

    Sorry voor de offtopic

    -edit: laten we het een beetje anoniem houden-

    Login om te reageren
  14. Johan zegt

    11 april 2007 om 14:17

    @Hans

    Volgens mij snap je het niet. 1: het is een mercedes en 2: zo´n Gallardo is velen malen vetter.

    Login om te reageren
  15. august zegt

    11 april 2007 om 14:18

    oef, graag iets over het ‘schuin-houden’ van een camera.. wees daar terughoudend mee. Het is namelijk iets dat door sjonnies wordt toegepast bij het fotograferen van hun automobiel schoon; parkeer de astra in een grasland, hou de camera schuin => ‘Mooie Foto’.

    Login om te reageren
  16. slk55 amg zegt

    11 april 2007 om 14:21

    @Ejay

    ja, dat is haar paleisje ;)

    Login om te reageren
  17. august zegt

    11 april 2007 om 14:36

    @appeltje: in parijs heb ik een lime-groene gallardo spyder gezien, ga daar even heen:)

    Login om te reageren
  18. Rick dos zegt

    11 april 2007 om 14:45

    @Ejay en slk55amg

    Ik heb het al eens eerder geroepen. Sjonnies heb je in elke laag van de bevolking! ;) :)

    Login om te reageren
  19. MiuRa zegt

    11 april 2007 om 14:54

    Die witte gallardo zag ik ook laatst in amsterdam :) wat een mooi ding, hier een fototje:

    Login om te reageren
  20. BOL zegt

    11 april 2007 om 14:58

    Wordt leuk spotten als de Gumball A-dam aan doet! :-D

    Login om te reageren
  21. BOL zegt

    11 april 2007 om 14:59

    Foto’s van de bestuurderin iemand?

    Login om te reageren
  22. DAT zegt

    11 april 2007 om 15:04

    @slk55amg
    Die Fiat is juist prachtig origineel. Het vuil zit er nog op; übercool.

    Die Porsche met dat kofferrekje achterop. Zo truttig dat het zielig is.

    Een CLK AMG met 510 pk? Krijg dat maar eens op de weg, NOT.
    Check de TopGear test maar met b.v. die Brabus zooi:

    http://www.youtube.com/watch?v=0eeHZ9DM7dM
    …it is what you use for restarting a dead planet.

    Login om te reageren
  23. Sven zegt

    11 april 2007 om 15:13

    @ Sugarfree,
    Wat bedoel je precies met dat schuinhouden? In welk opzicht?
    Mooie spots Appeltje!!

    Login om te reageren
  24. tarzan zegt

    11 april 2007 om 15:16

    430 is mooi, toch vind ik dat alle ferraris in het rood verkocht moeten worden. De Gallardo vind ik niks, geen idee waarom. Ziet er gewoon niet uit. Wel weet ik dat je voor de Lambos wel 30 verschillende kleuren als keuze krijgt. En je mag van mij elke dag een Benz laten zien hoor. Prachtige autos. Verder vind ik ook de 356 erg erg mooi. De Aston zag er niet slecht uit maar een linksdraaiende toerenteller? Liever niet. Overigens hoorde ik dat de nieuwe S-klasse ook linksdraaiende RPM-meters heeft. Schade.

    Login om te reageren
  25. OJ zegt

    11 april 2007 om 15:20

    @ Ejay en slk55 amg: Zo’n mooie auto, die Gallardo… maar dat huis en de aankleding ervan. Dat mens leeft in een Barbie-wereld. Bah!

    @ patrick geens: een AMG met maar 2 uitlaatjes… oh joh, beetje zielig!

    Login om te reageren
  26. MV Agusta F4CC zegt

    11 april 2007 om 15:35

    De mooiste vind ik de zwarte F430….. Gewoon prachtig!
    De Gallardo is ook wel netjes!

    Toch staat er nu bij mij voor de deur een veel mooiere auto! :)
    Een splinternieuwe Bentley Azure! :) :) :) Wat een vreselijke bak is dat zeg! :)
    Hij is van die klant waarvan ik dacht dat hij een Arnage en een brookland besteld had! Blijkt dus een Azure en een Brookland te zijn! Hahaha…. nog beter!

    Maar voor spotters: Je moet hier nu zijn! :) Ik heb helaas geen fototoestel en kan het ook niet maken om zijn auto te staan fotograveren! :)

    Login om te reageren
  27. joep zegt

    11 april 2007 om 15:38

    Mooie spots weer Appeltje! Vooral de klassiekers natuurlijk! Ik had ze al gezien op klassiekergespot maar hier met zo’n extra verhaaltje dr bij, is natuurlijk nog mooier!

    @Rick Dos & OJ; eens wat een gedrocht dat huis joh! Naja laat ik het wat genuanceerder zeggen; het is niet mijn stijl, maar als het nou altijd al haar wens is geweest om zich als een barones uit het land van ooit te voelen moet ze dat vooral doen ;)

    Login om te reageren
  28. Rick dos zegt

    11 april 2007 om 16:05

    @joep

    Helemaal mee eens! Ieder zo zijn meug natuurlijk….. ;)

    Login om te reageren
  29. SugarFree zegt

    11 april 2007 om 16:09

    @ Sven
    Zonder dat ik nu een voorbeeld heb…
    Met schuin houden bedoel ik dat je (in het geval van de foto van de zwarte 430) de lijn van het muurtje (die nu verticaal loopt) diagonaal laat lopen.
    Dat maakt de foto wat spannender/artistieker.
    @ August
    Ik denk dat wij het over twee totaal verschillende dingen hebben…
    (hoe post ik hier een foto vanaf mn harde schijf of vanaf mn website… sorry, heb dat nog niet eerder gedaan; dit ter ondersteuning van mn verhaal)
    Kijk maar naar menig professional die oa voor autobladen fotografeert; de camera’s van Top Gear nemen ook vaak schuin op.

    Login om te reageren
  30. sacha zegt

    11 april 2007 om 16:09

    Tubi uitlaat soundtrack: http://www.autojunk.nl/clips/view/1298

    Login om te reageren
  31. august zegt

    11 april 2007 om 16:23

    @sugarfree, ik begijp je punt, ik denk echter dat wij het toch over hetzelfde ‘ding’ hebben. Ik stel ook niet dat het altijd een ‘sjonnie-effect’ oplevert, maar dat je voorzichtig moet zijn met het toepassen ervan. Ik weet dat pro-fotografen er ook gebruik van maken, maar dus ook de wat minder-begaafde fotografen om meteen een artistiek effect toe te willen voegen. Dit gaat vaak mis. Mijn punt was dus dat het schuin-houden zeker geen garantie is voor een mooiere foto en dat het vaak verkeerd uitpakt.. goedkoop shot dus.

    Login om te reageren
  32. slk55 amg zegt

    11 april 2007 om 16:33

    @autoblog

    bedankt voor het verwijdere van de link. ik was iets te snel met mijn reactie. ik denk dat Marijke (eigenaresse) wel wat publiciteit voor haar paleisje zou waarderen, maar die reacties daaronder wat minder…

    Login om te reageren
  33. SugarFree zegt

    11 april 2007 om 17:01

    @ August
    Onze conclusie is dus eigenlijk dat je een goede fotograaf moet zijn om de ‘schuine-camera-techniek’ toe te passen.

    Elke leek zal uit twee schuin gemaakte foto’s (de een door Sjonnie gemaakt van z’n M3-look-a-like en de ander smaakvol gemaakt van een smaakvol onderwerp) zo zien welke de beste is. Het gaat inderdaad niet alleen om het onderwerp, maar zeker ook om de omgeving, het licht, het moment, de keuze van het objectief, sluitertijd, diafragma enz enz

    Ik ben daarom dus ook van mening dat je zelfs van een M3-look-a-like nog een aardige plaat kan maken (als aan de andere voorwaarden maar is voldaan…)
    Als ik mag kiezen zet ik overigens een andere auto op de foto :)

    @ iedereen: hoe zet ik nou een foto van mn website hier? of vanaf de harde schijf? vast bedankt!

    Login om te reageren
  34. bramwillemse zegt

    11 april 2007 om 17:04

    Erg mooie auto die DB2/4, interessante achterkant ook :)
    Ik heb nog nooit een 356 van jouw hand gezien Appeltje, maar dat ligt vast aan mij. Je hoeft ze voor mij iig niet weg te laten, net als de phantom.. blijft een indrukwekkende wagen. Zo in ’t donkerrood een erg mooie verschijning!

    Maarja kopstukken zijn wel de F430 & Gallardo Spyder. De Spyder wat extravaganter, de F430 ietsje ingetogener, maar niettemin exclusief. Een tijdje geleden zag ik hier in Groningen een zilvergrijze bij het stoplicht staan, maar zo’n gele doet de auto veel meer recht. Je moet namelijk opvallen in zo’n auto! :D

    Login om te reageren
  35. Appeltje zegt

    11 april 2007 om 17:08

    Bedankt voor de leuke reacties! De CLK 63 AMG met twee uitlaten is zeker wel een echte AMG, ze hebben niet allemaal vier uitlaten (zie alle afleveringen van de Benzyclopedie in de gespot-reeks). De Coupé heeft zo nu en dan wel vier uitlaten trouwens.

    Login om te reageren
  36. august zegt

    11 april 2007 om 17:26

    @sugarfree: daar kan ik mij in vinden. De m3 mag nochtans achterwege worden gelaten;)

    Login om te reageren
  37. Stylez zegt

    11 april 2007 om 17:53

    Ik vind de CLK 63 AMG er niet uitzien als 140.000 pleuro.. best teleurstellend eigenlijk.
    Er nogmaals: Ik ben een enorme fan van AMG maar wie haalt het in zijn hoofd om de achterkant van die auto a-symmetrisch te maken?
    2 Uitlaten kunnen er best strak uitzien, maar plaats ze dan aan beide kanten!
    Les 1 voor autodesign: Symmetrie = Schoonheid.

    Login om te reageren
  38. slk55 amg zegt

    11 april 2007 om 18:19

    stylez

    zoals je naam al doet vermoeden; jij hebt gevoel voor stijl!

    Login om te reageren
  39. Marcel zegt

    11 april 2007 om 18:29

    @ BOl
    Check hierzo maar ff
    http://www.petrolhead.nl/2007/04/video_lamborghini_gallardo_spyder.php

    Login om te reageren
  40. Jaap zegt

    11 april 2007 om 18:33

    Idd Marcel, zowel zwarte 430 spider als witte gallardo spider zijn al door petrolhad getest, En SLK 55 AMG, dat huis heeft ook al daar op de site gestaan, inclusief video met Marijke

    Login om te reageren
  41. slk55 amg zegt

    11 april 2007 om 18:43

    ik zie het, maar dit is echt nieuwe info voor mij.

    Login om te reageren
  42. Jaap zegt

    11 april 2007 om 18:47

    @slk 55 amg: Ken je de site niet? Er staat wel meer leuks op petrolhead hoor, ook van golf r32 en audi s3 stond er al op

    Login om te reageren
  43. floryn zegt

    11 april 2007 om 19:28

    mmmm wat een lekkers vooral een 2.0 carrera porsche 356 en een lekkere DB2 of DB4 Zafato Sport komt nog wel een keer in mijn stal

    Login om te reageren
  44. floryn zegt

    11 april 2007 om 19:30

    @ Stylez

    de bestuurder en het stuur zitten ook links of hou je alleen van monoposto auto’s ????

    ik hou wel van een dikke pot aan één kant van een lancia delta integrale hoor net zo aggressief en effectief als vier van die pronk-verchroomselen die de longinhoud hebben van een asthmalijder (vergeef me ik ben er ook een)

    Login om te reageren
  45. ruud zegt

    11 april 2007 om 19:33

    2 uitlaten op die AMG is misschien niet wat de meeste graag zien maar geloof 4 ziet er echt te oddinair uit. de cabrio is al snel wat fouter dan een coupe en als je er dan ook nog 4 uitlaten onderknald is het nogal druk aan de achterkant.
    de kont van een clk is namelijk ietsjes smaller dan van de E,SL en CSL

    Login om te reageren
  46. ruud zegt

    11 april 2007 om 19:34

    geloof me (foutje)

    Login om te reageren
  47. slk55 amg zegt

    11 april 2007 om 19:46

    @jaap

    ik kende de site nog niet nee, maar ik heb er even op zitten kijken en het lijkt me een leuke site. veel exclusieve merken! tnx!

    Login om te reageren
  48. floryn zegt

    11 april 2007 om 19:57

    toch is autoblog veruit vetter en uitgebreider het gaat hier om alle auto’s en dat is wel zo prettig want alleen mercedes SLR’s en bugatti veryron’s gaan vervelen

    Login om te reageren
  49. Stylez zegt

    11 april 2007 om 19:59

    @floryn

    Uiteraard heb ik het over het exterieur en niet over de functionaliteit.
    Aangezien de meeste productie auto’s niet breed genoeg zijn voor een centale-rijderspositie met 2 bijrijdersplekken (a la McLaren F1) is het gewoon een ‘must’ dat de rijderspostie aan de zijkant zit. En uiteraard is een rijderspositie aan de zijkant veel makkelijker in het dagelijksgebruik, denk aan in/uitstappen.
    Ik weet ook niet hoe je bij die opmerking over 4 uitlaten komt, want zoals ik net al zei: “2 Uitlaten kunnen er best strak uitzien, maar plaats ze dan aan beide kanten!”

    Login om te reageren
  50. Jaap zegt

    11 april 2007 om 19:59

    @Floryn: uitgebreider ja, vetter nee. Maar da’s mijn bescheiden mening:)

    Login om te reageren
  51. ejs zegt

    11 april 2007 om 20:42

    kleur vn die Phantom is goed!

    Login om te reageren
  52. C0en zegt

    11 april 2007 om 21:51

    Fraaie reportage.

    kan men mij uitleggen waarom een Arnage T-24 Mulliner zo speciaal is? daarmee bedoel ik meer het onderscheid tussen de rest van de Arnages.

    Login om te reageren
  53. Dink zegt

    11 april 2007 om 22:00

    Die Aston is wel heel lekker. Hier wat under construction, klaar om met wat modern hulpmiddelen en origineel 3 literblok de wegen te verfraaien:


    Dit lijkt me geen onaardige cabrio.

    Login om te reageren
  54. IFI zegt

    11 april 2007 om 22:44

    Die phantom lijkt me wel mooi in donkerrood

    Login om te reageren
  55. Ejay zegt

    11 april 2007 om 23:21

    @ autoblogger en SLK, sorry, zal het niet meer doen :$

    Login om te reageren
  56. joep zegt

    12 april 2007 om 00:19

    @jaap, wat ik heel erg irritant vind aan petrolhead is die sjoerd van stokkum. wat een irritant wannabee lulletje is dat zeg. Aaangezien ik nog nooit iets van petrolhead zonder die gast heb gezien, kan je daar om miss wel begrijpen waarom ik het niet zo op die site heb..

    Autoblog FTW!!

    Login om te reageren
  57. Steven zegt

    12 april 2007 om 07:50

    @joep,

    helemaal mee eens, hij lult zelfs jeremy clarkson na. kijk maar bij die slr, over het licht door carbon en zwaar door mercedes.

    Login om te reageren
  58. Lagonda zegt

    12 april 2007 om 08:12

    Veel moois ! Maar z’n Maybach, wat is dat lelijk. En die Jaguar XJ, dat is het ook niet meer. Valt wel tegen hoeveel er nog dicht rijden. Bij mij gaat het dak er al weken lang elke dag weer af.

    Login om te reageren
  59. Appeltje zegt

    12 april 2007 om 10:37

    @C0en de T-24 Mulliner is inderdaad niet veel anders dan de Arnage T, de verschillen zitten in de dubbele uitlaten, een roostertje, en wat meer chroom en een iets ander interieur/dashboard geloof ik, wel nog steeds 450pk/875(?)Nm.

    Login om te reageren
  60. MV Agusta F4CC zegt

    12 april 2007 om 16:36

    Appeltje….

    Heb jij de nieuwe Bentley Azure wel eens gespot?
    Wat ik eerder al noemde is hij van een klant! Op autogespot.nl staat hij al drie keer, en is de enige Nederlandse! :)
    Jij weet altijd alle weetjes, daarom mijn vraag of jij weet of dit ook de enige verkochte bentley is en wat deze kost? :)

    Login om te reageren
  61. Appeltje zegt

    12 april 2007 om 18:06

    Ah, ehhm, ik weet niet of het de enige in Nederland is, binnenkort in ieder geval niet meer. Volgens mij zul je de auto vaker gaan zien dan bijvoorbeeld de New Corniche van een paar jaar geleden, terwijl deze wel een stuk duurder zal zijn (rond de 400.00 euro gok ik). Extreem dure auto’s worden nou eenmaal beter verkocht dan een paar jaar geleden (zoals de Phantom/Maybach, in het buitenland al 4 ton) Maar ik heb geen harde cijfers voor je, helaas.

    Login om te reageren
  62. Chief_S5 zegt

    12 april 2007 om 20:50

    Weer mooi werk, zoals altijd. Elke week een bijzondere auto van een lezer behandelen. Zou dat leuk zijn?

    Login om te reageren
  63. coen zegt

    13 april 2007 om 15:34

    @appeltje

    thnx!

    @MV Agusta F4CC

    een Azure kost zo’n €450.000. De Azure die op de RAI stond kostten €484. en nog een beetje

    Login om te reageren
  64. niels zegt

    18 april 2007 om 17:06

    er staat op het kenteken van de maybach groenevel group gerard dat is een bedrijf in gorichem en het bedrijf is gestart in 1973 dat betekend het.

    Login om te reageren
  65. RScosworth zegt

    16 mei 2007 om 15:48

    @ MV
    ik heb een paar maanden terug wel een (prachtige!!!) donkergrijze gespot in breda.

    Login om te reageren
  66. Ronald zegt

    29 mei 2007 om 22:45

    Voel me een beetje verplicht even een paar kleine zaken te corrigeren ca. toe te lichten:

    De bovenstaande blauwe Coupe is van Peter Koene, één van de deelnemers aan de in 2006 verreden Amsterdam – Bejing Rally. Kijk maar op:
    http://www.koenerally.com/?cat=788&mid=788
    Gezien de aard van de rally zit er weinig origineels meer in en aan de auto. Vergelijk het maar met mijn eigen Coupe (zie mijn homepage).

    De Coupe was trouwens een creatie van Ghia en niet van Pininfarina. De prestaties (ondanks dat het vermogen niet veel lijkt) liegen er niet om: een top van 200km/h was in 1961 tamelijk sportwagenachtig.

    Ronald

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North