
Aan alles komt een einde.
Pagani introduceerde in 2011 de Huayra, de opvolger van de beroemde Zonda. Met de presentatie maakte de Italiaanse autobouwer al bekend dat er slechts 100 coupés zullen worden gemaakt. Het blijven er ook echt honderd, want Pagani tekende destijds een deal met Mercedes-AMG voor 100 motoren voor de coupé. Van de in 2017 gepresenteerde Roadster komen eveneens 100 exemplaren.
De laatste Huayra Coupé gaat naar de Verenigde Staten. De auto komt in handen van Brett David. Dit is de CEO van Prestige Imports. Een beroemde supercar dealer in Miami en staat onder meer bekend als dé Lamborghini-dealer van Florida. Prestige Imports is echter ook de enige gecertificeerde Pagani-dealer in de VS.
Mede vanwege de link met Mercedes-AMG koos David voor een bijzondere kleurstelling. Zoals je wellicht al had gezien is de Huayra Coupé geïnspireerd op de livery van de F1-auto van Lewis Hamilton. De auto krijgt de bijnaam Il Ultimo en zal in juni door Pagani worden geleverd. (via duPont Registry)
Ook zo benieuwd hoe vaak we een ‘laatste’ Huayra gepresenteerd zullen krijgen?
@potver7: Ik ben vooral benieuwd wat er na de Huayra komt… dat we nog een dozijn specials krijgen, dàt lijkt me daarentegen duidelijk.
@MDA: voorlopig nog de cabrio.
@potver7: Alles heeft een einde. Alleen een worst heeft er twee. En Pagani waarschijnlijk nog een stuk of 12…
Nu nog een paar Petronas stickers erop.
wat is dat zwarte ronde in de stoel? Bekerhouder :-)
@sharknose72: dat is gedaan voor koeling van de balzak.
@sharknose72: om de hoogte van de stoel aan te passen. Al zou een bekerhouder zeker leuk zijn geweest haha
@sharknose72: Is dat geen bevestigingspunt voor een 5-punts gordel? Meen mij te herinneren dat Koenigsegg’s ook zoiets hebben.
@knooierd: dit dus…
@raceface: …niet.
Een droom op wielen, de mooiste hypercar bij uitstek!
Ziet er best fraai uit zo!
Mooie combinatie van kleuren maar niet echt mijn ding. Hypercars zijn qua technologie en disign top, maar geef mij maar een GT3, Merc GT R, 458/488, … voor te rijden. Betaalbaarder en geeft ook genoeg rijplezier voor de doorsnede autorijder. Zelfs een Focus RS, RS3 geeft me genoeg voldoening om mee op circuit te rijden.
Deze Hypercars zijn mooi, fenomenaal en supersnel maar ze spreken me minder aan dan wat de vroeger Countach/Testarossa toen voor mij betekende.
@ericc: heb je ermee gereden dan?
@str8six: ja Forza6
@str8six: Ja, ik spreek van ervaring betreft de wagens uit de jaren ’80. In de loop van de jaren telkens op circuit de kans gehad om snellere wagens te kunnen rijden. laatste jaren waren het meer old-timers.
En ja als je de tussen de 40 en 50 jaar valt zul je zien dat je meer naar de wagens uit je tienerjaren verlangt dan naar de wagens van de huidige generatie. Het is zoals muziek uit je tienerjaren,…
Wel niet de mode uit de jaren ’80 hé!!!!!!
En toch heeft de Huayra me nooit kunnen bekoren terwijl de Zonda destijds echt mijn droomauto was.
@theracingelf: bij mij ook maar ik moet zeggen dat ik de huayra inmiddels erg mooi vind .
Is er al een Huayra R gepresenteerd voor op het circuit? Anders hou ik mijn Zonda R nog ff
@gulli: Horacio houdt je in dat geval zeker op de hoogte!
@cossiekiller: hij reageert al tijden niet meer op mijn appjes ?
@gulli: huayra BC bedoel je ?
@gulli: Met een Zonda R mag je ook niet op circuit meende ik. Iets of wat respectabel circuit hanteert een max aantal decibels.
“Laatste”
De laatste… Ja, van deze week ja…
Interieur van de vrachtauto van een kamper
Mooie wagen maar wel jammer van die Twingo achtige kleuren in het interieur.
Ben nooit zo’n fan geweest van de Huayra, maar deze spec is toch wel erg mooi.
“De lambo dealer van Florida”
Nou, van de week iemand die daar 2 lambo’s in onderhoud heeft waarvan er met de SV roadster door personeel een benzine tank doorheen gereden was. ( was de tweede keer al zelfs )
Is wel opgelost onderling, alle social media heisa was een paar uur later verwijderd.
But whyra??
Zo zie je maar, hier in nl verdienen auto bedrijf eigenaren veelal niet veel. In Amerika duidelijk wel dat hij zijn 2e Huayra straks heeft staan…
@spykerboy: wellicht zijn die Amerikanen makkelijk op te lichten?
@spykerboy: elke auto bedrijf eigenaar die ik ken woont toch behoorlijk en heeft redelijk dikke wagens in de garage. En als lambo dealer zal je toch wel wat schuiven denk ik .
Ik kan er niet rouwig om zijn. De techniek en het materiaal gebruik, onderhuids vooral, was natuurlijk geweldig. Het miste naar mening toch de uistraling en het juiste geluid. Net het verhaal van de F1 op dit moment.
1 van de weinige die smaakvol geleverd wordt
Ik hoop binnen enkele dagen tot 2 of 3 maanden af te kunnen reizen naar de Hoofdzetel van Pagani, om er ook ’n extreem exclusief exemplaar te gaan bestellen . . .