
De immer ploffende zespitters zijn verleden tijd, maar daarmee zijn alle problemen absoluut niet uit de wereld.
Het voordeel van een samenwerkingsverband tussen een Formule 1-team en een autofabrikant gaat verder dan alleen een bijna ongelimiteerde bankrekening. Net als bij een volwaardig fabrieksteam genieten de coureurs ook naast de baan van de speeltjes van het moederschip. Echter moet je maar net het geluk hebben in zee te zijn gegaan met een fabrikant die ook daadwerkelijk fraaie auto’s produceert.
Precies om deze reden zullen de coureurs van McLaren, Mercedes, Ferrari en (Aston Martin) Red Bull Racing met een ietwat grotere glimlach naar hun werk gaan dan, bijvoorbeeld, Sainz en Hulkenberg. Nu dat Toro Rosso een deal met Honda heeft opgestreken, zou je verwachten dat Gasly en Hartley zich in een gevaarlijk snelle NSX mogen verplaatsen. Niets blijkt minder waar. Cue the music.
Persoonlijk is mij niets bekend over de gierigheid van Japanners, maar het is een behoorlijk understatement om te zeggen dat Honda het beter had kunnen aanpakken. Goed, technisch gezien zijn ze geen sportwagenfabrikant zoals Ferrari of Mclaren dat wel zijn, maar aangezien ze wel degelijk een uiterst gepeperde bolide in hun gamma hebben, kunnen er gemakkelijk twee als bedrijfsauto ingeschakeld worden. Of nou ja, misschien is het slim als ze er alvast een paar extra reserveren.
Dat gezegd hebbende, hebben zowel Pierry Gasly als Brendon Hartley “zelf gekozen” voor een nieuwe Honda Civic Type R. Op zich is het geen misselijke auto, maar in vergelijking met de NSX valt ‘ie grandioos in het niet. De nieuwste Civic Type R heeft een 2-liter VTEC TURBO die goed is voor 320 pk en 400 Nm aan koppel. Hoewel VTEC zeker in zal kicken (yo!) bij een sprint naar de 100 km/u, is de Civic met zijn 5,7 seconden bijna drie keer zo langzaam als het rijdende kantoor. Laat dit gegeven je niet op verkeerde been zetten. De Civic Type R was immers de snelste (in zijn klasse) op de ‘Ring.
Header: Reddit
mooi vind ik ‘m niet, maar het is een enorm snelle FWD auto die menig RWD achter zich laat. maar idd… een NSX was beter geweest :)
NSX konden ze niet optijd leveren……
@isn1981: Er liggen volgens mij genoeg stof te happen bij dealers.
Wat is er mis met een Civic Type-R? Als je hem niet hoeft, geef hem dan maar aan mij, weet er wel raad mee. Hallo CJIB!
22 jaar is Gasly. Geld verdienen door in een Formule 1 auto te racen. Van je werkgever in een Honda Civic Type R mogen rijden. Ik zie geen enkel nadeel voor die gasten.
@viezefreddyw: beter als die Clio van Max destijds ;)
@griffendahl: Neeeeee beter he!?
Je zou maar voor Haas of Force India rijden. Dan kun je op de fiets naar je werk komen.
@berlinetta: Volgens mij krijgt Force India altijd iets minder spannende Mercedessen mee naar de baan.
@ikschrijfookoverautos: Een B-klasse zeker?
Een Civic Type R is een geweldige hot hatch en een stuk praktischer dan een NSX. Maar reken maar dat Honda een NSX voor weinig wil leveren als Gasly of Hartley er om vragen.
@w0o0dy: waren die dingen niet uitverkocht en gelimiteerd?
@peug206: nee en nee.
@ikleesookoverautos: dan spaar ik door!
Best klinkende blok van het f1-veld.
@vtechlover: klopt viel mij met de trainingen al op
Type-R is ook niks mis mee.
Wat verdienen die gasten ook alweer? Paar miljoen ofzo? Kunnen ze zelf toch wel wat leuks voor kopen? Wie is er hier nou gierig??
@henkp1:
Bij Torro Rosso zal dat wat tegenvallen. Nu honger hebben ze niet maar ze moeten er nog een héél leven op verder teren.