Wilt u serieuze en minder serieuze supercars zien? Spoedt u naar Monaco, waar het Top Marques luxistenfeestje aan de gang is. Ook aanwezig: de Arabische Lykan Hypersport.
Dit supercargeweld uit de koker van Libanees Ralph R. Debbas shopte bij Porsche-tuner RUF voor een krachtbron, en kwam thuis met een 3,7-liter flat six die een niet misselijke 750 pk en een bandenverslindende 1.000 Newtonmeter produceert. Goed, het kost je een paar Veyrons, maar daar krijg je wel een exclusieve auto met diamanten ingelegde LED’jes voor terug. Als er één auto ‘Top Marques’ ademt, is deze het wel.
Marchettino was aanwezig bij een fotoshoot van de tot 7 exemplaren gelimiteerde Hypersport – niet te verwarren met de Supersport – en laat ons horen hoe die opgeklopte zespitter klinkt.
razzie zegt
Hmmm…. Nahhh. Toch liever een complete RUF en een Aventador voor de looks. Oja… en een villa met garage vol met oldtimers…
tupperware zegt
Of ik dit serieus moet nemen of niet doet eigenlijk niet ter zake.
Hij heeft zijn droom nagejaagd en hem waargemaakt, alleen al daarom verdient hij mijn respect.
kogando zegt
Een soort kruising tussen een Lamborghini Murcielago en een Gumpert Apollo. En dan voor 5x zoveel geld, ik zie de meerwaarde niet helemaal.
fejjie zegt
@kogando: De meerwaarde zit hem in de hoge prijs. Iedereen weet nu dat dat ding 3.4 miljoen kost, dus als je er heen hebt stijgt je status uiteraard enorm (en je piemel wordt er ook langer van). En dat rechtvaardigt de prijs voor die rijke stinkerds.
jeroen_devos zegt
Wel lekker geluid
berlinetta zegt
Hij klinkt als een Porsche van 150k. Niet als een hypercar van 3,4 mln.
marikoelolo zegt
Stationair klinkt ie als een oude diesel, hier mocht toch wel een 6 liter in vind ik
reistje zegt
Vind het een klein beetje te duur voor een All-Road-Aventador met een Porsche blok….
hij komt vast wel in de buurt voor duurste productie auto per cilinder.
a3aan zegt
Kan dit ding wel een bocht om?
Jochempie zegt
Ook de centrale wielmoeren zijn van Porsche afkomstig.. Remschijven- en klauwen komen van de Carrera GT… Aan de éne kant fijn dat met al die bestaande onderdelen je zo weinig hoeft te ontwikkelen dat je auto te realiseren is, aan de andere kant jammer dat de dagen van grotendeels zelf-ontwikkelde voertuigen bij kleine fabrikanten schijnbaar geteld zijn…
Femme zegt
@Jochempie: Andere fabrikanten betrekken dit soort onderdelen ook van oem’s zoals Brembo en AP Racing. Het enige bijzondere is dat een andere fabrikant nu blijkbaar de oem is (als Porsche daadwerkelijk de remmen van de CGT ontwikkelt en produceert en niet een toeleverancier).
jiry97 zegt
ik ga dan liever immigreren naar luxemburg en een Ferrari met alle opties erop kopen dan deze auto alleen.vind een ferrari 10000X zo mooi
rolov zegt
@jiry97: ja is dat zo makkelijk? Moet ik dat ook maar eens doen…
supersim200 zegt
@jiry97: Het is emigreren, immigreren doe je als je daar woont en iemand komt in jouw land wonen, dan is bet ook een immigrant.
estoque zegt
Ik vind het een heel erg gave auto, zeker 1 van de mooiere “Nieuwe supercars”. Natuurlijk hebben ze geshopped bij RUF, geeft wel het stukje betrouwbaarheid wat je graag wilt bieden als automerk en daarbij komt dat het onderhoud gewoon gedaan kan worden bij RUF.
Ik zou graag wat meer interieur-shots zien.
nickmercedes zegt
Wel een gave auto, maar zeker niet het geld waard in mijn ogen..
Maargoed ik ben ook niet de doelgroep, die 3,4 miljoen een koopje vindt.
Wel hele gave deuren trouwens, is wel eens iets compleet anders dan je vaak ziet.
a3aan zegt
Omg! Ik hoor nu pas het geluid van deze ‘hypercar’. Doet me denken aan die brommers die op motors willen lijken; in een ogenblik lijkt het op een wegracer todat hij start en dan hoor je geluid wat absoluut niet uit een motor zou komen. Zo is dit ding ook een beetje; als het geluid van een geblazen Honda CRX gevangen in een blikje :-)
kaeser zegt
De portier leek wel te wiebelen bij het beetje op en neer gaan wat ie deed. Niet echt wauwie en zeker niet voor dat geld. Design is weliswaar oke.
rotarypowah zegt
@kaeser: zo’n een, maar dan wiebelend?
kaeser zegt
@rotarypowah: hahaha touché!
sergio72 zegt
Het lijkt wel een zelf baksel! Totaal geen lijnenspel! De motor klinkt als een oude Chevrolet!
stefanos zegt
Ik doe het liever met de 6 cilinders de gtr. 3,4 miljoen belachelijk !
ghost zegt
Klinkt als een traktor met turbo..
exclusieviteitsfreak zegt
Door mij gaat hij alvast besteld worden met een doorontwikkeld 3D Holografisch dasboard van : http://www.id4motion.com , en Auro-3D : http://www.auro-3d.com , in 11.1 panning, eens onze hoofdinvesteerder voor de aankoop van een landgoed in het Antwerpse over de brug is gekomen.
nvhuijkelom zegt
wat is er met dit ding gebeurd
HzR zegt
Die ruitenwisser, hadden ze dat niet iets mooier kunnen oplossen voor 3 miljoen?
turbovu zegt
@hzr: aangezien de ruimte tussen ruit en wisser zal de ruitenwisser waarschijnlijk ook niet puik werken
shicomm zegt
Tja… dit geluid bij die looks.. droevig is nog het beste wat ik er van kan maken…
Als je als beetje liefhebber dit geluid hoort dan zoeken je ogen naar een porsche ; niet naar een unicum als dit…
Voor dat geld had toch op z’n minst een uitlaat van kreissieg moeten kunnen…
of nog beter ; als porsche er toch al geen issues mee heeft om dit ding van parts te voorzien , waarom dan geen 8 pitter of nog veel beter ; de V10 uit de carrera GT ?