Het was al bekend dat Nissan werkt aan een nog snellere versie van de GT-R. Harde specificaties waren tot nu toe nog niet bekend maar een tipje van de sluier is nu opgelicht. We kunnen dus met enige zekerheid vaststellen dat de V-spec een nucleaire bom op wielen wordt.
De standaard GT-R hoeft zich niet te schamen voor zijn rondetijd op de Nürburgring. Toch wil Nissan volgens Autoexpress meer en ze doen zelfs een aanval op het ronde record van 7 minuten en 25 seconden. Om dat te bereiken krijgt de V-Spec 550 pk. Dat is bijna 80 pk meer dan de normale GT-R.
Met alleen een paar pk’s extra is Nissan niet tevreden want de V-Spec wordt ook 150 kilo lichter en krijgt een aangepast aerodynamica om zoveel mogelijk downforce te genereren. Ook is het formidabele onderstel doorontwikkeld waardoor de wegligging nog beter is. Hiermee moet de GT-R de Porsche GT2 en GT3 definitief in het stof laten bijten.
Helaas komen de aanpassingen ook met een prijs want de V-Spec is naar verwachting 30.000 euro duurder dan de standaard GT-R. Dat wordt toch nog even doorsparen dus. Nissan geeft ons daar ook de tijd voor want de auto wordt pas in maart 2009 bij de dealer verwacht.
RenJie zegt
Oah wat moet dat een geweldige auto zijn… :D
Kyanite zegt
Leuke prestatie’s maar ik vind het model niet mooi. Afgelopen week kwam ik de ‘oude’ Skyline tegen, groot, hoop herrie en ook lelijk, maar de prestatie’s zijn subliem.
CasperH zegt
80 pk meer en 150 kilo lichter. Ik ken zat merken die een stuk meer dan die 30.000 euro in rekening zouden brengen. Nice :)
Barry330cd zegt
Doe mij maar 1tje!
Omar Pasha zegt
Alsof die auto normaal al niet snel genoeg is
martijn 88 / gouda zegt
@ Kyanite
maar toch is dit echt zo veel peekaa’s voor je geld, en niet alleen PeeKaa’s deze auto heeft alles wat je van een sport coupe kan verlangen.
na de Aston Martin DBS mijn 2e keus als ik het geld zou hebben.
Tom# zegt
Nissan goed bezig! 80 pk meer uit een blok die al 2turbo’s bezit is niet niks!
Snap ik alleen niet waarom ze die verbeterde aerodynamica niet standaard toepassen.
CSL zegt
1740-150 = nog altijd 1590kg!!
Ik had eerlijk gezegd meer richting de 1400kg verwacht als ik naar de dieet kijk!
Dat is nog altijd zwaarder dan een standaard 911 turbo! en veel zwaarder dan een GT2.
Ik denk dat je beter een standaard versie moet kopen, netals op de foto strippen en die 30.000 euro er zelf aan gaat besteden.
Gerben zegt
omdat ze nu 30000 euro extra kunnen vangen voor een auto.
Silverarrow zegt
Waarom staat er dat het bijna 80 pk meer is? 550 – 480 = 70, dus gewoon 70 pk extra.
Verder een mooie wagen, afwachten of hij de vergelijking met de GT2 aankan.
Nick zegt
Achterwielaandrijving of nog steeds ATTESA?
Racer X zegt
Hmm, ik had had ook op zo’n 1400 kilo gehoopt. Jammer…
w0o0dy zegt
@csl: toch is 140kg best aardig… als je de lijst met metaalsoorten die gebruikt zijn voor de normale GT-R bekijkt heb je ook al een hele stapel excotische verbindingen te pakken… die auto is behoorlijk zwaar maar niet omdat ze niet aan gewichtsbesparing gedaan hebben.
Hopen dat BMW ook zoiets van de M3 weet af te krijgen…. en dan nog 460pk of zo…. wordt het nog lachen.
Mies zegt
Dit moet wel goed worden! Veel vinden hem niet mooi, maar je kunt niet ontkennen dat het gewoon een enorm goede auto is! In die prijsklasse zou het zeker mijn keuze zijn en ik denk dat na een dagje Nordschleife ik ook zeker geen spijt zal krijgen…
Rick dos zegt
550pk? Gezien het feit dat de 480pk an de standaard versie aan de wielen zit, gooi hier dus onegveer 10-15% bij.
Dus 605 tot 630pk op z’n minst. Neem dan het gewichtsreductie erbij en dan kun je wel zien dat het appels met peren vergelijken is als je het wilt vergelijken met een Porsche.
Ik persoonlijk zie dit toch écht als een concurrent voor de Corvette. Zelfde prijsklasse, zelfde aantal pk’s, zelfde doelgroep, etc.
Trouwens gezien hoeveel groter die is geworden?
Sven zegt
Te gek, ik vind het ontzettend gaaf om te lezen dat Nissan Porsche het vuur aan de schenen legt met dergelijke rondetijden. En die 30000 euro meer, tsja ik persoonlijk vind het meevallen. Zeker gezien het soort auto wat je er voor terug krijgt. Een echte bom die de gevestigde orde zich achter de oren doet krabben. En dit is kwalitatief gezien toch echt een stuk beter dan de Corvette. Maar ongetwijfeld nog niet zo goed als Porsche. En dat blijft de grootste kracht van Porsche, de kwaliteit, de rijdbaarheid en die gecombineerd met de kracht om dagelijks ingezet te kunnen worden.
CSL zegt
@w0o0dy
Natuurlijk, elke KG teld.
Maar als ik naar de foto kijk, dan zie ik dat die behoorlijk moet zijn afgevallen. Zoiets als de M3 lm van laatst met 1150kg 480pk!
1590 is natuurlijk veel beter dan 1740. Maar nog altijd te zwaaar.
Die 20″velgen zullen ook niet bepaald licht zijn, maar dat hebben ze wel nodig om zo’n zware auto te kunnen stoppen. Keramische remmen zal die wel goed kunnen gebruiken.
Sven zegt
Die M3 van laatst was 480pk bij het originele gewicht van de M3, deze was alleen 180 lichter dan het origineel. Dus het vermogen was iets boven de 430pk.
Maar verder over de GT-R, 1590 is in principe te zwaar voor een echte sportwagen. Maar het is wel een 4 zitter die zijn luxe behoudt. En luxe is nog altijd het zwaarst. En 20 inch wielen zijn niet licht (tenzij ze van magnesium e.d zijn), en mijn voorkeur zou ook naar 18 of 19 inch uit gaan als die keramische knoeperts daar ook achter zouden passen. Overigens frapant dat het gewicht zo enorm omhoog is gegaan, de R34 weegt 1550Kg. Een Supra MK4 weegt overigens 1650Kg !!!
Willem zegt
One word: Impressive
floryn zegt
nu wordt het pad echt interessant! hihi
CSL zegt
@Sven
Ik bedoel de ALMS M3 met 1150kg en 485pk!
Luxe? Hij lijkt op de foto wel zwaar gestript, carbon motorkap, rolkooi etc.
Die automaat van de Skyline maakt hem ook zwaarder.
Supra : 1565 kg / 3450 lbs. is op NL kenteken: 1585kg
Nissan Skyline GT-R Nur : 1800 kg / 3968 lbs!!
1999 Mine’s Skyline GT-R V-Spec N1: 1666 kg / 3673 lbs
Sven zegt
Oh de ALMS, ja die is niet straatlegaal…..
En een carbon motorkap en een rolkooi zorgen er echt niet voor dat je het qua luxe moet ontberen. En een automaat is niet drastisch zwaarder, maar ik zou ook graag een skyline met handbak zien. En die 1585Kg is compleet leeg, onrealistisch dus. En een Skyline R34 weegt geen 1800Kg, dat is onzin want hij weegt er 1550. Check eventueel best motoring maar.
CSL zegt
@Sven
Een rolkooi maakt de auto veel stijver en dus minder lux. Ik denk dat de achterpassagiers die ook niet echt fijn gaan vinden.
We hebben het hier over het leeggewicht van de auto’s.
Best motoring geeft ook 1800kg aan in hun filmpjes.
CSL zegt
Weet je wat lux is? wat Ericson met de M3 heeft gedaan. Hier zie je gewoon de A-stijl van je auto e.d.
Sven zegt
Stijfheid staat niet gelijk aan luxe :-S, dan is de BMW Z4M echt een verschrikkelijk oncomfortabele auto. Die rolkooi maakt het misschien wat minder comfortabel, maar doet niet af aan de luxe als je op leren stoelen blijft zitten en je je airco er niet voor in hoeft te leveren. En ik zit eens te kijken, maar de gewichten van de R34 die opgegeven worden variëren van 1440Kg tot 1780Kg wat ik zie. Maar 1780 lijkt mij erg sterk.
Sven zegt
Best motoring:
[url]http://www.youtube.com/watch?v=pPIi8fc3Rto[/url]
@ 00:08, gewicht 1540Kg.
Sven zegt
http://www.youtube.com/watch?v=pPIi8fc3Rto
@ 00:08, 1540Kg.
Sven zegt
ik bedoel 1560Kg, damn waarom kan je hier je posts niet aanpassen.
GOD zegt
moeten ze een stuk harder om het ronde record te halen
1. Radical SR8 6:55
2. Donkervoort D8 RS 7:14.89
3. Radical SR3 Turbo 7:19
4. (gereserveerd / E92 M3 CSL) 7:23
5. Pagani Zonda F Clubsport 7:27.82
6. Porsche Carrera GT 7:28
StormRAM zegt
Maart 2009 is nog heeeeeel ver weg……. :(
CSL zegt
@God
lol :)
Er staat al een 7:22.9 voor de Loaded E46 CSL :)
@sven
ik heb het een paar keer zien langskomen op Best motoring 1780kg 1800kg. Op 5th gear was het ook dacht ik een keertje 1800kg!
GT-R zegt
http://www.youtube.com/watch?v=yDoJdQXmwu8&NR=1
fr@nk01 zegt
We hebben het hier over een
4-drs Sport Coupé Limo
een luxe en comfortabele reisauto,
die tevens de snelste op de weg is,
vergeven is met de meest, geavanceerde technieken van deze tijd,
kwalitatief kan meten met een ieder,
ander ‘begaafde’ potentieël,
en hoogst betrouwbaar!
Made in Japan
CSL zegt
@fr@nk01
Hoe heet deze “4-drs sport coupe limo” kopen? En waar kun je er een kopen? :O
fr@nk01 zegt
Noem ‘m een suv, sav, crossover, tracks-car, 2drs sport-sedan, sport-coupé of desnoods CC or whatever, maar dit exemplaar is wél lichtvoetig dus…
Hoezo te zwaar?
w0o0dy zegt
@fr@nk01: ehm teveel gezopen of gerookt? 4 drs?
@csl en GOD: beetje overdreven dat soort gekraai over de supertijden van de komende csl…. we weten nog vrijwel niets over de auto. Als je de tijd van de e46 csl af zet tegen de tijd van de normale e46 dan is de csl zo’n 7% sneller. Als je dat loslaat op de tijd van de e92 (8:05) dan kom je op ongeveer 7:35….. Dat moet BMW eerst maar eens halen want daarvoor zal het gewicht waarschijnlijk minder moeten worden dan 1400kg… en dat moet ik nog zien gebeuren.
Overigens verbaas ik me dat Nissan claims zou doen waarbij ze het risico lopen om af te gaan als ze het niet waarmaken… hebben ze die 7:35 nou al echt gereden? Volgens mij niet…. dat ze nu al in de media roepen dat ze voor het ronderecord voor “echte/ normale” productieauto’s gaan vind ik nogal opmerkelijk. Aan de andere kant… wat zouden ze winnen door dat te doen en het niet waar te maken? Volgens mij werkt dat averechts… en zo dom acht ik ze niet.
fr@nk01 zegt
Foutje…2…twee…duo..etc
waar ik op doelde is:
wat is gewicht?!, wat is te zwaar?
Hoeveel weegt bv. een Cayenne of een Q7.
Trouwens, is dit oud nieuws ‘or what’?
2 maanden geleden had ik dit al gemeld!
‘gestripte versie en 550hp’
;-)
!
bmw-x5-lover zegt
jonge nissans zijn verrot dat weet iedereen!!!! duhhhh dat iemand ze nog koopt!!!!! geld verspilling
fr@nk01 zegt
Net als Bugatti komt InFiniTy mogelijk met een 4-dr$ $portCoupé limo…
Op basis van de GT-R !
denk dat ik daarop ga wachten
zodra ik der Deutsche Lotto gewint.
:-)
fr@nk01 zegt
Dat bedoel ik nou met
bmw trekt het foute volk aan.
Hierboven heb je weer zo’n ordinaire aso..
LC zegt
http://www.autoblog.it/post/12580/audi-r8-vs-nissan-gt-r-la-prova-di-top-gear
Ontopic :lol: @ fr@nk01
CSL zegt
@w0o0dy
Het is natuurlijk een grapje anders stond er geen lol erachter ;), alhoewel de loaded CSL 7.22 heeft neergezet met koude weer en met paar inhalingen.
Ik weet niet of 7:35 haalbaar is. Zou dan wel erg goed zijn.
CSL zegt
@fr@nk01
Er zijn ook anderen merken aso’s die hetzelfde over BMW roepen ;)
fr@nk01 zegt
@CSL,
ongetwijfeld al lijkt ’t -uit eigen ervaring-wel vaker steeds uit die zelfde hoek(en audi/vw) te komen, helaas.
Ik ben regelmatig getuige van die (il)legale straatraces, waar altijd veel HondaCivic-adepten/rijders aanwezig zijn, toch merk ik zowel op de openbare weg als hier op auto-site’s weinig ‘vreemd’ gedrag van die eveneens fanatieke(vaak jeugdige) aanhangers(zou dat komen omdat ze
vaker winnen?).
CSL zegt
@fr@nk01
Er zijn duizenden Honda forums als je dat bedoeld! Ben er zelf ook bij sommigen geregistreerd.
Ik kan verder niks van je commentaar maken! Waar wil je naar toe?
phantom zegt
geweldig, ga zo door dan blijf ik kijken
rider zegt
@ rick dos: het is krukas pk’s niet wiel pk!
30000,- euro voor -150kg en +30pk is niet veel. een gemiddeld tuner wil meer zien voor dit resultaat.
fr@nk01 zegt
@CSL,
sorry..niet persoonlijk opvatten heur.
Het was in 1e instantie siechts een reaktie op die bmw-x5-lover.
Ik spreek helaas uit ervaring, vanochtend nog..een(nwe) Bmw-3 rijdster, komt links van me en wenst de weg over te steken(ondertussen de weg blokkerend..), geirriteerd(woest) omdat de ‘lagere’ verkeersdeelnemers haar belette voorrang te nemen..
Een voorbeeld van kapsonis-gedrag welke vaak Bmw-bestuurders telkens weer vertonen.
Vroeger nog acceptabel bij de branieschoffies, tegenwoordig veelal blijkbaar opgeschoven tot maatpakjes-figuren met hun leasebmwees…vandaar dus het bovenstaand en eerder geuitte verontwaardiging hierover. Thats all!
.
Davidov zegt
off-topic: Een R34 GT-R is 1550 kg.
Mooie GT-R (2008) trouwens. De meerprijs lijkt mee te vallen als je kijkt naar hoeveel duurder een GT3 RS is dan een ‘gewone’ GT3 en naar het prijsverschil tussen de E46 en de E46 CSL.