Als het een echte is, valt de prijs eigenlijk best mee.
Waarschijnlijk komt het door alle plugin-hybrides en autonome auto’s; binnen niet afzienbare tijd zullen wij allemaal in generieke blokkendozen rondrijden. We staan op een zeer bijzonder punt in de geschiedenis van de automobiel. Voor mensen die daar absoluut geen zin in hebben is er goed nieuws. Het Amerikaanse bedrijf Revology heeft namelijk een tijdmachine ontwikkeld alwaar je je in de jaren ’60 kan wanen, met de gemakken en de luxe die in 2018 mogelijk is.
Hun laatste project is op basis van een ’68 Mustang GT Fastback. Mede dankszij de kleur (Highland Green) lijkt de auto veel op de auto uit Bullit. In tegenstelling tot veel retro-modders is Revology echt voorzichtig te werk gegaan met de moderne touches. Een Singer Porsche is indrukwekkend vakmanschap, maar van een ‘klassieke look’ is absoluut geen sprake meer. Dat lukt Revology beter. De velgen zijn veel groter qua diamater, maar dankzij het velgbed valt dat niet direct op. De koplampen zien iets te modern, maar verder komt het zeer authentiek over.
Het interieur is toch wel het kunststukje van de auto. Er zijn namelijk extreem fraaie materialen gebruikt. Wat te denken van het zachte leder. Niet zo maar lederen bekleding, maar van de zelfde leverancier die Ferrari voorziet van leer. Ook het walnoot-houtwerk is erg gaaf. De combinatie met de metalen accenten geeft het interieur een zeer authentieke look. Er zijn twee dissonanten. Het scherm voor het navigatiesysteem detoneert weliswaar niet direct, maar valt wel op. Ten tweede: de automaathenbdel ziet er te modern uit.
Dat komt omdat de automaat dat ook is, het is in dit geval een moderne 6R80 zestraps automaat van Ford origine. Deze bak is gekoppeld aan ‘Coyote’ V8 met 435 pk. Het is ook mogelijk de auto te bestellen met een handbak. Je wordt dan automatisch beloond voor je goede smaak: die versie heeft namelijk 460 pk. Uiteraard zijn de remmen en het onderstel aangepast op het enorme vermogen. Eventueel kun je nóg betere remmen laten monteren. Waarom ze dat Revology niet meteen hebben gedaan is een beetje onduidelijk, want dit exemplaar kost namelijk een lieve 180.000 dollar…
SimonMc zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Davion zegt
Nice, ik wil em wel ! :)
atrak zegt
@Davion: Ik ook! Zonder navigatie en met handbak bitte.
2wheeler zegt
Dit is toch zo onnoemlijk veel vetter dan zo’n Singer. En die zijn al zo vet!
rufctr01 zegt
@2wheeler: nee sorry, ik vind een Singer veel mooier!
2wheeler zegt
@rufctr01: hoef je toch geen sorry voor te zeggen! Kan jij ook niets aan doen ;)
seanxtype zegt
@2wheeler: doe mij maar een MGB LE50! Zijn iets betaalbaarder
sabrerator zegt
@seanxtype:
You sir, have excellent taste!
reactief zegt
Ik vind het interieur totaal niet kloppen bij de auto. Buitenzijde erg mooi, maar vooral door de kleur, niet door de aanpassingen.
Dan is het aangehaalde Singer echt vele malen specialer met het geheel aangepaste body van carbon. En het interieur daarvan is ook vele malen mooier, de motor vele malen specialer en helaas ook vele malen duurder.
En nu gebruik ik vele malen vele malen teveel.
kle500 zegt
Velgbed? Never heard of..
moveyourmind zegt
@kle500: Weet het niet helemaal zeker, maar ik geloof dat ze in het bandenhotel velgbedden hebben staan.
e28forever zegt
@kle500:
Deze term is nochtans gangbaar.
rickross zegt
ooit koop ik een geretromodde murcielago, mark my words
mperformance zegt
@rickross: binnenkort komt er een filmpje op autoblog van een murcielago die door stipt polish point aangepakt is. Komt aardig in de buurt;)
moveyourmind zegt
Het vakmanschap kan ik wel waarderen, maar ik begrijp nooit zo goed waarom je het karakter uit een klassieke auto zou willen halen en hem de rij-eigenschappen en deels ook uitstraling van een moderne auto zou willen geven.
Natuurlijk, zo’n oude Mustang rijdt, hoe goed hij toen hij toen ook was, lang niet zo strak en verfijnd als een hedendaagse auto. En is een stuk primitiever uitgerust en heeft in het interieur hier en daar naar de maatstaven van nu wat cheape materialen, zoals plastic fantastic skai deurpanelen.
Maar dat hoort er nu eenmaal bij, bij klassieker rijden. Dat je een stap terug doet in de tijd en je de sfeer van vroeger met al je zintuigen kan ervaren, je nog moet werken achter het stuur, en het soms een beetje behelpen is. Maar je ook kan genieten van al het moois dat auto’s van vroeger wel voor hebben op een modern stuk blik.
davelepeef zegt
@moveyourmind: als je dit soort grappen kan veroorloven dan is een echte klassieker erbij toch het probleem niet?
O plaat zegt
@moveyourmind:
eigenaar van een gerestomodde Mustang hier. Ik vind het anders wel tof dat mijn Mustang nu boven de 80 kilometer per uur instaat is om een bocht te nemen. Dat hij nu stopt als je remt en dat mijn stuurstang mij nu niet meer doorboort bij een lichte aanrijding. Als je weet wat je doet kan je bij een revisie van een 289/302 motor gemakkelijk 100 pk extra er uit halen. Al die dingen vind ik geen zonde, mijn uiterlijk en interieur zien er uit zo als hij in 1966 van de band rolde. De rest geeft alleen maar een betere rij ervaring en meer veiligheid. Ik zie echt weinig lol aan rijden met 250pk op trommelremmen die evengoed tot stilstand komt als een gemiddelde trein. Dat mijn volledig origineel uitziende radio nu aux ondersteunt en een soundsystem aanstuurt vind ik ook wel tof.
tmenges zegt
Machtig mooi ding dit , interieur ook, alleen jammer van die zichtbare schroeven achterin, had voor dat geld wel beter afgewerkt mogen worden.
tvklarenbosch zegt
Hmm het komt op mij een beetje over als een allegaartje van stijlen en materialen. Wel echt vakmanschap en een hele goeie kleur.
allesmetturbo zegt
Erg zonde van dat te moderne scherm en automaatpook, verder wel goed gelukt. Ik had gekozen voor een retrolook radio met bt.
mopar70 zegt
“Een Singer Porsche is indrukwekkend vakmanschap, maar van een ‘klassieke look’ is absoluut geen sprake meer.” Huh??
davelepeef zegt
@mopar70: die snap ik ook niet. Ik hoop dat deze schrijver doelt op de DLS anders in een gangetje richting opticien een aanrader. Namelijk exact dezelfde touches, grotere velgen die origineel lijken en modernere lichtunits… Interieur is zelfs meer oldskool…
jaso013 zegt
Ff kijken, ik heb er exact 171,34 voor over.
rrvliet zegt
@jaso013: oei, lekker. Ik kom niet verder dan 34,16 en er zitten nog 2 weken in deze maand..
vondick zegt
Nee, is Amerikaans, dus niks
turbotoll zegt
Kleur: check. Velgen (Crager Drag-Stars): check. Interieur: meh, te Volvo. Motor: juweeltje (E90-M3 die wel heel blijft).
Maar waarom zo veel geld uitgeven terwijl Ford zelf dit gewoon veel beter maakt voor een fractie?
Ze hebben immers zelf een Bullit edition.
https://www.youtube.com/watch?v=DocTYnQO3os
e28forever zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
ericc zegt
Er zouden meer van die bedrijven mogen komen. Make car driving great again!
dirkv zegt
Mooi project!
Zijn die stoelen nu zo klein dat de hoofdsteunen niet boven het stuur uitkomen?
appeltaartislekker zegt
Ik vind mooi.