• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Het is klein en intelligent

Auteur: rotorhead, gepost 11 september 2007 om 21:31 – 37 Reacties

" title=

Ra ra wat is het? Is het André van der Toorn? Fout! Het is een nieuw ZEN concept van Toyota, de iQ. De uitdagende buitenkant geeft het wagentje namelijk een dynamische indruk, terwijl het interieur heel ruim gebleven is. Iets waar de verhouding breedte – lengte ook in meespeelt. Geheel in balans dus.

Ik heb het ook niet verzonnen, maar dat is waar het kort samengevat op neer komt. Met een totale lengte van 2.98 meter is de iQ 42 cm korter dan de Aygo. Toch schijnt er ruimte te zijn voor 3 volwassenen en een kind. Of bagage. Om geen claustrofobische neigingen te krijgen is er tevens een groot zonnedak gemonteerd, opdat niemand zich opgesloten zal voelen. En hoe dan ook, je wil dit wagentje hebben, want: deze ultracompacte, ruimtelijke en milieuvriendelijke auto optimaliseert de levensstijl van de hippe inwoners van de Europese steden.

Een optimale levensstijl, net wat ik nodig heb. Alhoewel, eerst maar eens hip worden.





Ook interessant!

  • Deze kneiterdikke Toyota iQ heeft een verrassing in huis
  • Toyota GR86
    Naamsverandering voor Toyota GR86
  • Video: belachelijk boze BMW beukt blauwe Toyota
  • Toyota blijft een betaalbare A-segmenter maken

Nieuwste artikelen

  • Video: Dat gaat niet passen!
  • Ford gooit gamma om vanwege ‘gebrek aan nieuw Model T-moment’
  • Is dit de beste of vreemdste manier om 10 miljoen euro uit te geven?
  • Van emotie naar ratio: de BMW 530i Individual van Henk-Jan #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

iaa-2007, iq, Toyota

Vorig bericht: « Hamster wederom gecrashed (UPDATE: bewegend beeld)
Volgend bericht: Bijzondere Fisker kopen? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Ari_M6 zegt

    11 september 2007 om 21:35

    Mij niet in zo’n ding gezien

    Login om te reageren
  2. ml zegt

    11 september 2007 om 21:36

    ik wil foto’s zien van 3 Europese volwassen en een kind die er in zitten, dan geloof ik het pas…
    Die neus is trouwens heel erg wennen.. terwijl de rest perfect lijkt.

    Login om te reageren
  3. Rick dos zegt

    11 september 2007 om 21:36

    Ze lopen nu al achter de feiten aan, want de VW Up and go heeft 4 zitplaatsen.

    Waarmee ik niet wil zeggen dat dit geen leuk autootje is. Beter dan de SMART in ieder geval.

    Login om te reageren
  4. Lone Racer! zegt

    11 september 2007 om 21:36

    wil iever de nieuwe VW. Als hij 800kg weegt en 100pk heeft kan het leuk worden.

    Login om te reageren
  5. Floryn zegt

    11 september 2007 om 21:42

    zeker zeker aantrekkelijk dit brokje levensstijl

    Login om te reageren
  6. ml zegt

    11 september 2007 om 21:43

    @Rick Dos..
    Achter de feiten aanlopen…? De VW Up/Lupo wordt concurent van de Aygo.. die bestaat al 2 jaar…
    Deze moet je meer vergelijken met de Smart.

    Login om te reageren
  7. jeroen zegt

    11 september 2007 om 21:44

    wel het is weer een sort smart

    Login om te reageren
  8. citrofiel evil twin zegt

    11 september 2007 om 21:46

    Is dit nu die fameuze smart concurrent ik weet wel te kiezen!

    Login om te reageren
  9. Rick dos zegt

    11 september 2007 om 21:48

    @ml

    De Fox is toch de concurrent van Aygo?

    Login om te reageren
  10. lincoln zegt

    11 september 2007 om 21:49

    ik denk heeeeel interresant .. voor de japanse markt .. daar is ie ook voor gemaakt.

    Login om te reageren
  11. Patrick zegt

    11 september 2007 om 21:52

    Smart Smart Smart Smart Smart Smart.
    Maar niet zo Smart van Toyota…
    Hij is lelijk!

    Login om te reageren
  12. Mikeee zegt

    11 september 2007 om 21:56

    Ik moest ROFL-en @ Rick Dos z’n opmerking van “VW Up & Go”

    Overigens lijkt dit op een ieniemienie-versie van dit ding:

    Login om te reageren
  13. Vincent#1 zegt

    11 september 2007 om 22:01

    Ik vindt hem in ieder geval wel mooi. Ik zie er nog geen 3 volwassenen en een kind in zitten (duh, die zitten er ook nog niet in)

    Kijk toch eens naar die gewelfde zijkant en de inpassing van achterraam en lichten voor en achter in de lijnen.

    waarom dit intelligent moet zijn is mij onduidelijk. Daarvoor moeten ze toch echt meer technische trucken uithalen.

    Login om te reageren
  14. Esprit_de_Flandre zegt

    11 september 2007 om 22:07

    Ja voorkant lijkt raar. Achterkant … bwah. Idee is wel in orde natuurlijk. De vergelijking met de Yaris maakt het duidelijk.

    @ Rick Dos: Ik denk dat ml gelijk heeft, dat de Up een concurrent word voor de Aygo, en dus zelf achterna komt. Ten tweede, als de Up dan toch een concurrent wordt voor dit origami-neuzige kleintje, heb jij al een concept Up gezien? VW spreekt dan misschien wel al (heel eventjes) over een nieuw kleintje, Toyota toont er wel al een. Ze hebben gewoon hun mond gehouden en gewerkt, ipv te zeggen ‘we gaan dit …’ en ‘we gaan dat …’.
    Hate to disappoint you, maar VW komt achter. De hele EuroAutoIndustrie komt trouwens achter, dus begrijp me niet verkeerd, ik wil hier niet VW afbreken. Als je kijkt naar compacte (lees: betaalbare) SUV’s bvb komt PSA nu pas (met een kloon dan nog), VW met de Tiguan en Ford met de Kuga. Renault, da’s nog een jaartje wachten of zo en Seat en Skoda zullen ook wel de Tig overnemen met een ander neusje, ook over minimum een jaartje. Fiat heeft de Sedici die niet eens een SUV kan genoemd worden, laat staan een 4×4. En dat alles terwijl Toyo, Kia en Huyndai al jaren succes hebben met hun hoogpotige stations.

    De Europese autoindustrie is jammerlijk traag. Ik vrees het ergste.

    Login om te reageren
  15. David zegt

    11 september 2007 om 22:07

    @ Rick Dos
    Gezien de afmetingen van de nieuwe Volkswagen kun je deze wagen er niet mee vergelijken. Het scheelt een halve meter! Dus is zelfs nog ietsje langer als een Aygo.
    Vind het echt een tof wagentje van Toyota, dit wordt het volgende verkoop succes.

    Login om te reageren
  16. Esprit_de_Flandre zegt

    11 september 2007 om 22:08

    oh, btw, met ‘bwah’ bedoel ik ‘valt mee, maar ook niet meer dan dat’. Niet hetzelfde als ‘bah’ dus.

    Login om te reageren
  17. dekster zegt

    11 september 2007 om 22:10

    Ik vraag me toch sterk af, waar zit de motor?
    Alé, ik weet niet hoe die japaners de ruimte bekeken hebben maar ik zie m’n benen daar nog niet gemakkelijk in zitten…

    Login om te reageren
  18. Esprit_de_Flandre zegt

    11 september 2007 om 22:12

    @ Mikeee

    Diezelfde neus op die ik-ben-de-naam-vergeten-coupe vind ik wel nog staan. Op het kleine echter…

    Login om te reageren
  19. Luc zegt

    11 september 2007 om 22:13

    op de driehoekige lampen en het niet realistische interieur ziet het er grappig uit, leuke auto dus

    Login om te reageren
  20. Rick dos zegt

    11 september 2007 om 22:16

    ………en zo geschiedde het dat Rick dos het moest opnemen voor een VAG product……..

    Kan het niet zo zijn dat ze in hetzelfde (prijs)segment zullen opereren, maar dat beide bedrijven er verschillende filosofiën op nahouden?

    Just asking!

    Login om te reageren
  21. Armada zegt

    11 september 2007 om 22:26

    Is volgens mij gewoon de opvolger van de aygo.

    Login om te reageren
  22. Esprit_de_Flandre zegt

    11 september 2007 om 22:30

    @ Rick Dos

    Had het nog niet gezien daarstraks, maar nu dus wel: Seat Tribu, op basis van de Tiguan. Dus over een jaartje, SUV’tje met Tribu-neus maar met 4 deuren.

    En zelfde prijssegment? Ik verwacht eigenlijk (al jaren) geen scherpe prijs meer van VW. Toyo is daar beter in. Het zou zeker mogen, nog een keer een echte VOLKSwagen.
    Ik las een tijdje terug op een Engelstalige blog over de geschiedenis van de Golf. Die vent schreef iets in de zin van: The original Golf offered, like it’s predicessor, the beetle, a compact, yet roomy car, reasonably powered, and affordable priced.

    Ik denk dat het daar mis gegaan is, niet alleen voor de Golf maar voor alle VW modellen. VW tracht een sub-premium merk te worden, ipv een gewoon massamerk. Ze doen dit door veel uitrusting, straffe motoren en meer luxe. Maar dat alles heeft zijn prijs. Ik vind het dan ook niet verwonderlijk dat Skoda, maar in dit geval de Aziatische merken, veel VW klanten afsnoept.

    Login om te reageren
  23. Porsche Fan zegt

    11 september 2007 om 22:31

    Jezus wat een auto :s

    Login om te reageren
  24. speedlimit zegt

    11 september 2007 om 22:32

    Gezien de afmetingen komt deze gewoon onder de aygo.
    Deze iQ is 2,98m lang en de aygo is 3,41m dus zelfs 4 cm korter dan de vw up and go.
    Dat er 3 volwassenen en ’n kind erin kunnen geloof ik niet…misschien die japanse lui ja maar de europeanen zullen ’t lastig hebben.

    Login om te reageren
  25. Esprit_de_Flandre zegt

    11 september 2007 om 22:38

    @ Rick Dos

    GVD, ik ben er weer aan gerekkerd (Vlaamse uitdrukking, onthou die maar) Staat hier toch wel een paar uur eerder een Up! op Autoblog zeker! Sorry Rick Dos, dat van ‘Toyo toont, VW zegt’ trek ik terug, maar al de rest telt nog.

    Login om te reageren
  26. Mikeee zegt

    11 september 2007 om 22:39

    @ Esprit de Flandre
    Volgens mij is dat de concept car van de Supra of Celica ofzo.

    Login om te reageren
  27. Mikeee zegt

    11 september 2007 om 22:43

    Eureka! Ik zat me toch een partij me brein te breken over waar die voorkant mij aan doet denken. Casper the Friendly Ghost!

    http://en.wikipedia.org/wiki/Casper_the_Friendly_Ghost
    ploatjes:
    http://images.google.com/images?hl=en&q=casper+the+friendly+ghost&btnG=Search+Images&gbv=2

    Login om te reageren
  28. Gotty zegt

    11 september 2007 om 22:58

    @Rick dos: De VW Up is ook 43 cm langer, en ik heb al eens een concept gezien van een Toyo hier op AB

    Kan iemand nieuws (en links) geven over het verband tussen deze iQ en het Toyo concept? Want van dat concept heb ik maar 1 x wat gehoord. Ik had even gezocht naar het blog erover op AB maar ik kan hem nergens vinden…

    Login om te reageren
  29. Gotty zegt

    11 september 2007 om 23:02

    Nóg iets verder gezocht en ik bedoelde deze: http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=6434 . Maar goed, iets heel anders dus, heeft niets met elkaar te maken.

    Login om te reageren
  30. Vreddy_B zegt

    11 september 2007 om 23:07

    het ziet er allemaal heel leuk en strak uit, maar ik hou niet van auto’s waarin ik zelf de kreukel zone ben.

    Login om te reageren
  31. peer zegt

    11 september 2007 om 23:12

    Heeft veel met elkaar te maken. Beide ongeveer even groot en zelfde interieurconcept, wel ander design. Bovendien werd reeds eerder aangekondigd dat op deze Frankfurt show een vervolg op de Endo ging getoond worden.
    Volgens autoblog.com zit de motor vooraan: http://www.autoblog.com/2007/09/11/frankfurt-2007-it-aint-the-endo-its-the-toyota-iq/ .

    Login om te reageren
  32. travelagent zegt

    11 september 2007 om 23:26

    Daar moet gewoon iedereen in rijden.

    Login om te reageren
  33. Jandepandaman zegt

    12 september 2007 om 00:01

    Men neme-
    1 Nieuwe Fiat 500
    1 Smart for two
    1 Aygo
    …Zette de blender er goed op, schudden en opdienen als: iQ. Tadaaaaaaa!

    Login om te reageren
  34. L-Fred zegt

    12 september 2007 om 00:11

    Wanneer komt de 4-deurs versie?

    Login om te reageren
  35. Gotty zegt

    12 september 2007 om 07:24

    @peer: Precies, en dat verschil in design (binnen én buiten) is wat het zo anders maakt vind ik, maar goed, leuk om te horen dat de Endo nog niet van het doek verdwenen is. Dat ding heeft geinige deuren.

    Login om te reageren
  36. Chrizzzie zegt

    12 september 2007 om 08:34

    @ ML: Nee twee dikke amerikanen en idem dito kind.

    Login om te reageren
  37. Tom zegt

    12 september 2007 om 10:45

    Het is de bedoeling van Toyota om een premium “ultra-mini” op de markt te brengen. In deze tijden van milieu-problematiek is de tendens toch aan het overgaan op kleinere wagens en toyota speelt hier handig op in door een milieu-vriendelijke, luxueuze mini op de markt te brengen. Aan de foto’s te zien op autoblog.com is de wagen ver productie-klaar.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North