Een autorit wordt nog leuker met een aangenaam interieur.
Wil je andere kleurtjes en exclusieve materialen in je Audi zul je bij Exclusive moeten aankloppen. Deze service van de Duitse autofabrikant kent echter beperkingen. Voor het échte maatwerk zul je dus naar een specialist moeten gaan. Neidfaktor bijvoorbeeld, die deze R8 V10 Plus (rijtest) omtoverde tot een waar snoepje.
Op verzoek van een klant werd het interieur van de V10 Plus grondig aangepakt. De opdracht ging gebukt onder de naam ‘The Blue Thunder Project’. Een deel van de deurpanelen, stoelen, stuurwiel, dashboard en pook werden gedoopt in blauwe alcantara. Dit in combinatie met fraaie carbon accenten.
De cockpit van een auto is toch de plek waar je de nodige uurtjes in spendeert. Het verfraaien ervan is dus een logische keuze. Zeker als je toch al meer dan twee ton hebt stukgeslagen op een R8. Het interieur vanuit diverse hoeken checken doe je in de gallery.
Senne zegt
Leuk voor grote smurf ofzo.
Vind dat stikselpatroon er erg goedkoop uitzien, zeker in blauw alcantara oid…
bmwm3gtr zegt
10x beter dan de concurrentie!!!
Erik zegt
Toch wel triest dat dit bedrijf het idee afsnoept van Dacia dat vorig jaar bij hun 10-jarig jubileum in NL al de blauwe accenten gebruikte in het interieur op de 10th anniversary modellen.
dijan zegt
@erik2907: Toch wel triest dat jij altijd wel iets negatiefs kunt vinden? Alleen omdat de kleur lijkt op iets wat Dacia als idee had?
Erik zegt
@dijan: prachtige aanname van je dat ik ALTIJD iets NEGATIEFS vindt. Vertel mij maar waar als jij het beter weet dan ik. Ben wel benieuwd eigenlijk.
maxidyne zegt
@erik2907: Dacia heeft het afgekeken van Audi, 1994: RS2.
http://imgur.com/DwI91OU
kerre zegt
@erik2907: en van de Mazda mx5 nb 10th anniversary uit 1999
ghost zegt
Ik zou dan meteen naar Neidfaktor gaan ipv Audi Exclusive.
maxidyne zegt
Duidelijk inspiratie opgedaan van de RS2.
camber24 zegt
Hondslelijk vind ik het. Overigens vind ik de interieurs van de meeste super- en hypercars erg lelijk. Zo mooi als de buitenkant is, zo lelijk is vaak de binnenkant. Interieur Ferrari’s; alsof er een bom ontploft is binnen. Chaos. Lambo, lelijk. Opgeplakte ventilatieroosters en de volwassenheid van een kleuter. Porsche en Aston gaan nog wel. Maar niets in vergelijking met een bmw of merc.
Dickie zegt
@camber24:
Volledig mee eens!
bartjeeh zegt
@camber24: saaii,doe mij maar zon Volledig beige of blauw Ferrari interieur.
Veel leuker als het saaie interieur van BMW
camber24 zegt
@bartjeeh: voorheen hadden Ferrari’s prachtige interieurs. Maar ik vind het de laatste jaren toch echt een behoorlijke chaos daarbinnen, en gewoonweg niet zo mooi. Duitsers saai; klopt. Saai, maar zo strak afgewerkt, ergonomisch helemaal top, en in mijn ogen ook een veel rustiger en vooral ook veel mooier ontwerp.
E550 zegt
@camber24: Merc saai? Het interieur van de GT-S is prachtig!
bmwe46csl zegt
Prachtig maar de boog boven het centrum van het stuur is echt ouderwets groot en daarmee ouderwets lelijk.
desjonnies zegt
Koop gewoon een ouwe Jaguar XJ6 of een 3500 Rover SD1 of, ja een 159.
Wagens waar het interieur geen sluitpost is geweest.
griffendahl zegt
Moet een beetje je ding zijn… Ben ik de enige die tweekleurige bekleding op een autostoel gewoon niet fraai vind?
vorsprungdurchbetrug zegt
@griffendahl:
Je bent niet alleen, ik vindt er ook niks aan, 2 kleuren in een interieur kan mooi zijn, dit is te schreeuwerig.
Het dashboard ziet er niet naar uit, dat dit een van de topmodellen van Audi moet voorstellen.
humpyourdog zegt
@griffendahl: vloekt altijd inderdaad en de reden waarom iemand met smaak een jaguar xe enkel met zwarte zetelbekleding kan bestellen. Afwijkende stiksels kan ik dan wel weer appreciëren…
mikkeloentje zegt
Exterieur plaatje erbij had ook wel leuk geweest.
astondb10 zegt
@mikkeloentje: * dat was wel leuk geweest ja.
larsyboy1997 zegt
Waarom geen foto van het exterieur? Hij heeft blauwe velgen, nieuwe voorbumper, carbon canards etc.
pinut187 zegt
Ziet er maar goedkoop uit..
henkhekje zegt
Audi R(otzooi)8 met een Gayterior
denniss00 zegt
Lik, lik, lik
trustmeiamanengineer zegt
Ik denk dat het niet veel lelijker kan…
sanderz28 zegt
Vind het niet heel lelijk maar vind het wel jammer de carbon flippers hoogglans zijn en op de cockpit bijvoorbeeld mat carbon. Foutje bedankt!
john4545 zegt
Respec voor de NA-motor, maar is de red line echt al bij 6000?
RubenPriest zegt
@john4545: De redline loopt tot iets over 8000 t/pm. Wat je ziet is de elektronische begrenzer. Bij een koude motor is dat 6000 t/pm. Naarmate je kilometers maakt en de motor warmer wordt kun je meer toeren maken. Dit is gedaan om schade aan de motor te voorkomen door hooligans die trappen met een koude motor.
kniesoor zegt
Ik houd niet van dit soort kermis-interieurs, ziet eruit als het boudoir van een dame van lichte zeden. Maar toegegeven : saai is ’t niet.
Dutchdriftking zegt
K vind t eigenlijk maar niks.
slickrick zegt
Het is wel aardig behalve dat CARBON. Heb nooit begrepen waarom mensen voor CARBON kiezen in het interieur ? Gewichts besparing van niks en ziet er niet uit, Een carbon spoiler of dak begrijp ik nog wel, een interieur stripje daarentegen niet…geef mij maar piano lak of een donkere chique hout kleur. Dat zwart met krijtstrepen vind ik ook heel erg mooi….
cossiekiller zegt
De RS2 en de S4 B5 hebben duidelijk voor inspiratie gediend. Niet echt klassevol, wel mooi en sportief.
driftkicker zegt
Smaken verschillen. Ik vind het smaakloos en weinig stijlvol. Voor luxueuze interieurs moet je eens een kijkje nemen in een XC90.