• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Het gaat alsnog gebeuren: LaFerrari op de Top Gear-track

Auteur: JordyS, gepost 12 juni 2015 om 18:04 – 16 Reacties

Het gaat alsnog gebeuren: LaFerrari op de Top Gear-track


Bonus: ook Jeremy Clarkson gaat zijn opwachting maken in Channel 4-show TFI Friday. Of Clarkson en de LaFerrari iets met elkaar te maken hebben? Wie weet…

Voor de mensen die TFI Friday niet kennen (die kans is vrij groot): deze Britse entertainmentshow was tussen 1996 en 2000 te zien op de Britse televisie en werd gepresenteerd door Chris Evans. Ja, inderdaad, de autogek die volgens de geruchten op het lijstje van potentiële Top Gear-presentatoren stond. Hij viert vandaag de twintigste verjaardag van de show (ja, je leest het goed, maar Britten kunnen niet rekenen) en heeft onder andere Clarkson uitgenodigd op zijn feestje.

Op dat feestje is ook de Ferrari LaFerrari aanwezig, maar het is helaas niet Clarkson die achter het stuur zal kruipen. Desondanks wordt het een uniek rondje. “We rijden misschien wel de laatste rondjes ooit op het Top Gear-circuit”, aldus Evans tegenover The Sun. “We hopen het ronderecord te verbreken, maar het is nog even afwachten of dat gelukt is. Het rondje ziet er in ieder geval goed uit, want het is gefilmd door de crew die ook elke week voor Top Gear werkte.”

Mocht je willen kijken: je kunt vanaf 22.00 uur Nederlandse tijd hier inschakelen.

Ook interessant!

  • Droombaan? Top Gear kijken en betaald krijgen
    Droombaan? Top Gear kijken en betaald krijgen
  • Top Gear eert Sabine Schmitz met o.a. Clarkson, Hammond & May
  • Kia Soul EV Boardmasters
    Kia Soul EV Boardmasters is Top Gear waardig
  • Video: naar 300 km/u accelereren in een LaFerrari voelt zo
    Video: naar 300 km/u accelereren in een LaFerrari voelt zo

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

chris-evans, Ferrari, jeremy-clarkson, laferrari, topgear

Vorig bericht: « Zo denkt Volvo zijn Duitse concurrenten te kunnen verslaan
Volgend bericht: Bizar: Honda maakt MotoGP-racer voor de openbare weg »

Lees Interacties

Reacties

  1. clarkson zegt

    12 juni 2015 om 18:48

    Even on-topic. Ik ben benieuwd.

    Login om te reageren
    • roppp zegt

      12 juni 2015 om 23:19

      @clarkson: off topic is hier verboden. Kritiek wordt meteen verwijderd….. Beetje zwak.

      Login om te reageren
      • clarkson zegt

        13 juni 2015 om 00:01

        @roppp: ervaar hier uw ongelijk! Ta ta da da da

        Login om te reageren
      • mcaa zegt

        13 juni 2015 om 10:55

        @roppp: AB FIX DIE APP NOU!!!

        Login om te reageren
    • aventador51 zegt

      12 juni 2015 om 23:46

      @clarkson: viel erg tegen, net als heel die show

      Login om te reageren
  2. Michiel1 zegt

    12 juni 2015 om 19:13

    ben benieuwd naar de ronde tijd…
    Oja en 20e verjaardag klopt toch gewoon? 1996 tot nu…

    Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    12 juni 2015 om 19:15

    Ben benieuwd, denk toch maar even kijken straks.

    Login om te reageren
  4. wuppie zegt

    12 juni 2015 om 20:46

    Wat een enorme overhang heeft deze auto, ik vinnut geen gezicht…

    Login om te reageren
    • bassx zegt

      12 juni 2015 om 23:47

      @wuppie: midden motor auto’s hebben dit altijd om 50:50 gewichts verhouding. Een echte GT, achterwielaandrijving en motor voorin, hebben meestal die Assen op de mooiste positie. Maar dat is ook weer smaak natuurlijk. Vind daarom de f12 alleen al een vele mooiere Ferrari om naar te kijken.

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        12 juni 2015 om 23:56

        @bassx:
        Sorry hoor, maar er zijn bijna geen MR auto’s met een fifty-fifty gewichtsverdeling, de nadruk ligt op het gewicht op de achteras.
        Zo heeft m’n Elise een gewichtsverdeling van 41/59 en de Roadster van 43/57.
        Dat is ook de reden dat als ze eenmaal dwars gaan je een hele meneer bent als je voorkomt dat hij rond gaat.

        Login om te reageren
  5. mrrallycross zegt

    12 juni 2015 om 23:43

    Je mag zo een ding toch niet timen? Ander mag de eigenaar nooit meer een exclusieve ferrari kopen toch?

    Login om te reageren
    • phaeton zegt

      13 juni 2015 om 00:01

      @mrrallycross: De presentator is behoorlijk rijk en heeft/had meerdere Ferrari’s. Ik gok maar zo dat de LaF ook van hem is.

      Login om te reageren
      • philipf zegt

        13 juni 2015 om 05:43

        @phaeton: hij heeft toch alleen witte Ferrari’s?

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          13 juni 2015 om 08:50

          @philipf:
          Niet alle Ferrari’s van Evans zijn wit, zijn 250 California is zwart.
          Ik heb geen idee of hij een laffe Arie heeft en als dat zo is of deze van hem is.
          Ik heb al een poosje niet meer met hem geknikkerd?.

          Login om te reageren
  6. phaeton zegt

    12 juni 2015 om 23:59

    Bummer, geen compleet droge ronde met de LaFerrari. Maar Chris Evans is nooit rustig, dus voor wat ik door het geschreeuw heen hoorde was een 1.14.* nog iets. Desalniettemin was het een leuke show om naar te kijken.

    Login om te reageren
  7. highgear zegt

    13 juni 2015 om 13:48

    De te kloppen tijd was 1:13.8. Plato mist deze tijd met 0,4 seconden, dus de tijd voor de La Ferrari is 1:14,2.
    Plato wijt dit aan de korte tijd op het circuit; ’s morgens om 08.00u met maximaal een kwartier en ‘ damp conditions’ die overigens niet echt zichtbaar zijn wat mijn betreft. Vroeg en kort, dat wel.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North