De grote muil van de nieuwe Chevrolet Captiva beleeft vandaag in Parijs z’n werelddebuut. Naast een nieuwe smoel ook verbeteringen in het interieur, nieuwe motoren en transmissies.
Als we het persbericht lezen, dan heeft Chevrolet de Captiva naar eigen zeggen een nog atletischer en praktischer uiterlijk willen geven. Misschien heeft men gedacht dat het in deze tijd vooral goed is om een zo groot mogelijke muil te hebben.
De dynamiek van de Captiva is ook opgewaardeerd met verbeteringen aan het chassis voor een betere wegligging en handling. Standaard zijn zaken als Electronic Stability Control, Traction Control (TCS) en Brake Assist (BAS).
Nieuw is de 3,0 liter 258 pk sterke V6 benzinemotor met directe brandstofinjectie en variabele kleptiming. Ook nieuw zijn twee 2,2 liter common-rail turbodieselmotoren beschikbaar met vermogens van 163 en 184 pk. Een 2.4-liter benzinemotor met dubbele bovenliggende nokkenassen en een vermogen van 171 pk rond het motorenpallet af.
In het interieur heeft de Captiva vernieuwde stoelbekleding en afwerk-accenten. Tevens is de akoestiek verbeterd om rij- en windgeluiden terug te dringen, waardoor de inzittenden beter kunnen genieten van het vernieuwde audiosysteem.
kami zegt
hebben de rol van peugeot overgenomen met de walvissmoel
Stijn zegt
OMG it’s gonna vomit!
Benjamin1 zegt
bruut en beter dan de vorige, maar waar blijft de 508?
sneller typen Dennis!!
Laue zegt
wat staat er naast?
Bumer zegt
Voorkant is wannabe Audi, achterlichten zijn lelijk Koreaans plastic en interieur is dus enige wat erop vooruit is gegaan…
jp zegt
Lijkt wel een mitsubishi.
Timmie zegt
Neen, ze hebben geprobeerd om de andere Chevrolet-smoelen zo goed mogelijk te klonen.
Dimglor zegt
@Timmie: Inderdaad…. En het is ze totaal niet gelukt…. Ale eigenlijk wel, maar het is geen mooie wagen… :)
Citrofiel zegt
It riellie riellie is extiemelie uglie!
Citrofiel zegt
@Citrofiel: You fail, zelfs NL Engels lukt niet. Dan moet er op zijn minst een ‘r’ bij.
John zegt
Het lijkt toch echt alsof de bovenkant van die gril niet helemaal strookt met de onderkant. Het klopt gewoon net niet helemaal… Toch?
Overigens ben ik het eens met JP dat het net een Mitsu lijkt..
woutert zegt
je kunt er nu niet eens meer hard over steile drempels gaan, dan vlieft de voorbumper er af….
weet niet og het noi positive verandering is, hij is misschien iets te lomp…
woutert zegt
vlieft = vliegt
noi = niet
sorry was te snel.
primramessar zegt
Ziet er niet verkeerd uit.
creative25 zegt
Mooi wagen, jammer van de achterkant!
[email protected] zegt
Het verbruik blijf toch bij 1 op 8!!!
Ikke zegt
wauw het is een regelrechte mitsubishi ripoff :/
KaCh1ng zegt
hoef je tenminste niet langs je tunerwinkel voor andere lichten :P
Lennart95vdk zegt
Zó fucking lelijk!
Niet normaal, hebben ze dat zelf nou niet door?
Kuukske zegt
Bah!
Chevrolet is op de weg terug…
Cantago zegt
WOW! Zoals hij op de foto op de frontpage staat vind ik hem echt geweldig! Lekker grote voorkant, soort Audi Q7 maar dan nog groter en bruter! Ja, deze heeft zeker mijn goedkeur;)
PeugeotGTI zegt
Deze bak ziet er nu al ouderwets uit
Geforceerd ook, die nieuwe smoel