Kon je de vorige keer de Domeinen veiling voor de ideale gezinsbak niet halen? Bij deze de herkansing, met een grote asterisk.
We schrijven vaker over de veilingen bij Domeinen, de verkorte naam van Domeinen Roerende Zaken. Voor wie niet helder heeft wat dat is: alles wat de overheid (politie, FIOD, etc) in beslag neemt, wordt hier opgeslagen. In tegenstelling tot de Filipijnen wordt er geen groot evenement gemaakt met een graafmachine die de auto’s een kopje kleiner maakt. Nee, de rest van Nederland krijgt een kans om de voertuigen te bezitten. Domeinen Roerende Zaken houdt veilingen waar van alles en nog wat wordt geveild. We willen niet te veel stigmatiseren, maar zwart geld wordt toch vaak gestopt in flinke auto’s.
Ideale gezinsbak
Zoals een highlight van een aankomende veiling. Een Brabus GLS 850, beter bekend als de meest heftige gezinsbak die je kunt krijgen. Officieel startte deze Brabus GLS 850 zijn leven als een AMG GLS63 en dus zijn de Brabus-delen later toegevoegd. Fervente Autoblog-lezers weten dit, want die zullen ons erop attenderen dat wij in november 2020 ook al schreven over deze Brabus. Ook toen stond hij bij Domeinen.
Brabus Mercedes GLS 850 bij Domeinen
De als zevenzitter uitgevoerde ‘Brabus GLS 850’ (officieel is het dus een Mercedes) heeft 850 pk en 1.450 Nm, terwijl er gewoon zeven man mee mogen met de grote SUV. Des tijds is de auto verkocht kennelijk, want hij wordt opnieuw aangeboden. De ideale zevenzitter heeft wel weer wat nieuwe… zaken.
Meest opvallend is schade voorop. Het lijkt mee te vallen, maar volgens Domeinen zit er op de ideale gezinsbak op de voorbumper, koplamp, grille en zelfs het voorscherm. Eentje uit de categorie “moeilijker dan het lijkt.”
Ook mag je zelf nog even op zoek naar een nieuw bedieningspaneel voor de radio en het scherm. Die is er namelijk uitgehaald, onbekend is of dat gedaan is door Domeinen of degene die ervoor heeft gezorgd dat de auto nogmaals bij Domeinen staat. Er wordt geen verhaal bij verteld, dus waarom deze auto binnen twee jaar twee keer wordt geveild vanwege ongure praktijken: Joost mag het weten.
Kopen
Genoeg redenen om de Brabus GLS 850 níét te kopen, maar misschien wordt je verleid door de gedachte van een extreem dik uitgevoerde, 850 pk sterke zevenzitter als ideale gezinsbak. De enige bedragen die we weten zijn 175.000 euro een paar jaar geleden, wat hoogstwaarschijnlijk een stuk minder werd toen hij voor het eerst bij Domeinen RZ werd geparkeerd. Met verdere afschrijving en schade in het achterhoofd zou hij nu wel eens relatief goedkoop kunnen zijn. Wel even een handyman zoeken. Kopen kan op de website van Domeinen Roerende Zaken.
alcantara zegt
Als dit de ideale gezinsbak is, waarom zie ik ze dan nooit rijden?
Je zou toch verwachten dat daar dan veel kopers voor zijn in Nederland.
jarnobakker zegt
@alcantara: omdat niemand deze zeecontainers kan betalen.
rutgerg zegt
Achter het bedieningspaneel zat waarschijnlijk 100.000 euro en 3kg cocaïne verstopt…
Robert zegt
Vergis je niet in het ontbrekende navigatiesysteem / bedieningspaneel. Bij mijn vorige werkgever werd op een gegeven moment een van de dienst doende Mercedes Sprinter gestolen en een paar weken later bij toeval weer teruggevonden. Bij het ‘demonteren’ (lees: uitslopen) van het soortgelijke systeem had men de bestelwagen dusdanig onklaar gemaakt dat deze niet meer te rijden was. De dealer is uiteindelijk twee maanden bezig geweest om de schade te herstellen want er bleek o.a. (vervolg)schade aan diverse kabelbomen en aangesloten elektronica te zijn ontstaan. Had men vooraf geweten dan men zo veel uren aan herstelwerk had moeten spenderen, dan hadden ze de bestelwagen vrijwel zeker economisch total loss verklaard.
madmarky zegt
Wel typisch dat zo’n typische auto in anderhalf jaar tijd twee keer bij de domeinen staat.
Zou het heersende stereotype dat hoort bij de eigenaar van zo’n auto dan toch waar zijn?
sprankel zegt
Gokje, het navigatiesysteem is eruit gehaald om achter te houden als bewijsmateriaal, daar staan immers alle recente adressen in. Dat is uiteraard al lang uitgelezen maar just in case voor het geval een advocaat het in twijfel wilt trekken.
flyerbunch zegt
Vermoedelijk geen doorsnee gezin die dit soort wagens aankoopt!
shellplc zegt
Als ik zo naar de tenaamstelling kijk 14 oktober 2020 denk ik dat deze auto nooit verkocht is, maar er gewoon te weinig of niet geboden is.
APK is ook al sinds april vorig jaar verlopen.
Auto’s die bij de domeinen staan worden altijd vlak voor de veiling opnieuw tenaamgesteld/gevrijwaard, omdat hij eerst verbeurd moet zijn.
Doe mij deze maar.
https://verkoop.domeinenrz.nl/verkoop_bij_inschrijving_2022-0003?=&kfrom=53&meerfotos=K2200032403&kterug=K2200032403
gregorius zegt
ik ben geen monteur, maar volgens mij zit de bevestiging van de koplamp in t frame en niet aan de bumper.
En als ik die koplamp zo zie hangen… dat zou zomaar een duur verhaal kunnen worden.
Middenconsole: zou ik zo 10-15k voor rekenen aan kosten voordat die weer netjes in orde zijn.
We hebben het verder over het oude model.
Er staan modellen te koop voor 80 met vergelijkbare km’s in Duitsland.
Hier zit nog 18k bpm op.
Voorkant fixen? Het is nog maar de vraag of er iets aan de structuur kapot is; maar zelfs als dat allemaal goed is en je wil met een half beschadigd ding rondrijden, dan ben je nog redelijk wat kwijt om alles weer netjes recht te laten hangen.
Ik zou er niet aan beginnen!